ضرورت رد اعتبارنامه تاجگردون/ پاسخ مبهم احمدی نژاد به یک شایعه/احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا/ زاکانی و میرسلیم به کدام کمیسیون رفتند؟

گروه سیاسی الف،   3990326173 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ضرورت رد اعتبارنامه تاجگردون/ پاسخ مبهم احمدی نژاد به یک شایعه/احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا/ زاکانی و میرسلیم به کدام کمیسیون رفتند؟

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسید.

وی همچنین گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در چند روز اخیر در حال افزایش است. 

بیشتر بخوانید:

ربیعی: نمی‌توانیم بگوییم کرونا تمام شده است

سیر صعودی فوتی‌ها و مبتلایان روزانه/ افزایش بستری در استان‌های تهران و خراسان رضوی

احتمال وقوع موج دوم و سوم کرونا در ایران

***

اگر این دولت نبود وضع صد برابر از این خراب‌تر می‌شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اشاره به مقایسه دولت یازدهم و دوازدهم با دولت قبلی اضافه کرد: کشور در آن دوره با تحریم ترامپی هم روبرو نبود، تحریم ترامپی در نوع خود یک تحریم بی نظیر است، فروش نفت به کشور قبلاً بر می‌گشت.

وی اظهار داشت: در این ۵۶ ماه این نبود که تورم تک رقمی شد و آیا این نبود که  رشد ۱۲ درصد را در صنعت تجربه کردیم؟ آیا بازار ارز با ثبات نشد؟ آیا اقتصاد ما قابل پیش بینی نبود؟ آیا ورود شرکت‌های سرمایه گذاری به ایران آغاز نشد؟ متوسط اشتغال ما در طول این سال‌ها بالای ۴۵۰ هزار بود، شما که هفت سال را می‌گویید این چند سالش را هم بگویید.

ربیعی بیان داشت: ما با پدیده ترامپ نامتعارف ترین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که بر سر یک کشور زورگویی که ابزار نظامی، سیاسی و اقتصادی قوی دارد روبرو بودیم. تحریم را نمی‌گویند و نمی‌گویند شما درآمد ارزیتان امسال چقدر بوده و چگونه کالای اساسی مردم را تامین کردید و زندگی مردم را نگه داشتید. من ادعا نمی کنم امروز جامعه خوشحال از زندگی خود است اما علتش را هم بگویید که اگر این دولت نبود شمایی که مدعی هستید وضع صد برابر خراب‌تر می‌شد.

***

 وزیر بهداشت رفتنی می‌شود؟

فارس نوشت: سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی علی رغم حضور مستمر در جلسات هیات دولت در سال‌های اخیر، در دو جلسه اخیر اعضای کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش و حضور کم‌رنگی داشته است. همچنین تصاویر نشان می‌دهد سکاندار بهداشت کشور در دو جلسه اخیر هیات دولت هم حاضر نبوده است.

این موضوع در حالی اتفاق افتاد که در روزهای گذشته اخباری از استعفای اجباری و یا اختلاف بین نمکی و روحانی منتشر شد. هر چند وزرات بهداشت طی بیانیه‌ای اظهارات نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی را که بیان کرده بود، «رئیس دفتر رئیس‌جمهور، سعید نمکی را تهدید کرده که در صورتی که با دولت هماهنگ نباشد، باید استعفا کند» را تکذیب کرد اما اتفاقات اخیر تایید کننده اظهارات ابوالفضل ابوترابی است.

اما سعید نمکی درباره برخی اظهارات درباره استعفایش گفت: موضوع استعفای بنده صحت ندارد و من استعفایی تقدیم هیأت دولت نکرده‌ام.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل کمرنگ شدن حضورش در جلسات هیأت دولت گفت: طی روزهای گذشته بیشتر وقت بنده صرف رسیدگی به مشکلات استانی بوده است و بیشترین وقت خود را صرف برنامه‌ریزی برای کاهش موارد ابتلا و پیشگیری از شیوع مجدد کرونا در این استان‌ها کرده‌ام.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در واکنش به انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر استعفای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏در شرایطی که کشور نیاز به همدلی دارد حاشیه‌سازی خلاف مصالح ملی است. دکتر‌ نمکی نه استعفا داده، نه قهر کرده و نه اختلافی با هیچ یک از اعضای دولت دارد. نبرد همه‌جانبه با کرونا ادامه دارد و ایشان از ارکان این نبرد است؛ رابطه‌‌ی وی با رئیس‌جمهور هم همواره گرم‌ و صمیمانه‌ بوده است.»

علی ربیعی سخنگوی دولت هم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز شایعات زیادی درمورد استعفای «نمکی» مطرح شده بود. شایعه استعفا را تکذیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: استعفا نداده‌ام

***

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس مشخص شدند

 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس که نهاد نظارتی پارلمان به شمار می‌رود، مشخص شدند.

وی افزود: براساس تصمیم امروز هیأت رئیسه اعضای کمیسیون اصل 90 در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی عبارتند از: حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان،  الهام آزاد، سیدنظام‌الدین موسوی، علیرضا زاکانی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، علی خضریان، حسن شجاعی.

بیشتر بخوانید:

زاکانی، میرسلیم و نبویان به کدام کمیسیون رفتند؟

***

تبلیغات ۱۴۰۰؛ راهبرد جدید اصلاح‌طلبان

مهر نوشت: در هفته‌های اخیر و به خصوص پس از آغاز به کار مجلس یازدهم، رسانه‌های اصلاح طلب و نزدیکان دولت تدبیر و امید با شیب تندی به سمت تبلیغات زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری حرکت کرده‌اند. در حالی که کشور درگیر ویروس کروناست و با مشکلات اقتصادی مواجه است رسانه‌های اصلاح طلب هر روز از یک چهره جدید به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان رونمایی می‌کنند.

در این مدت و از زمان آغاز این پروژه سیاسی، تقریباً عضوی از کابینه دولت نمانده که از طرف این جریان سیاسی به عنوان کاندیدای ۱۴۰۰ معرف نشده باشد! از سورنا ستاری و آذری جهرمی تا اسحاق جهانگیری و محمود واعظی چهره‌هایی هستند که یکی پس از دیگری روی جلد روزنامه‌ها می‌روند و رخت ریاست جمهوری را دست کم روی جلد روزنامه‌ها بر تن خود می‌بینند.

البته لیست کاندیداهای عضو کابینه به همین جا ختم نمی‌شود، این روزها محمد باقر نوبخت و جواد ظریف هم به جرگه نامزدهای مورد علاقه اصلاح طلبان و حامیان دولت اضافه شده‌اند.

***

اصلاح‌طلبان هنوز به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ورود نکرده‌اند

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی به ایسنا گفت: نزدیک به یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده و معمولا گمانه‌زنی‌های انتخاباتی در این مقطع انجام شده و برخی اسامی مطرح می شوند که طبیعی است، اما تا جایی که من اطلاع دارم، احزاب اصلاح‌طلب تاکنون به بحث انتخابات ریاست‌جمهوری ورود نکرده‌اند.

منتجب‌نیا با اشاره به مطرح شدن نام سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: امام خمینی(ره) راضی نبود اعضای بیت ایشان وارد مسئولیت‌های اجرایی شوند. به خاطر جایگاه بیت امام (ره)، مصلحت نیست که سیدحسن خمینی وارد انتخابات شود.

اعتماد نوشت: در ميان همه كانديداهاي بالقوه رياست‌جمهوري سال ۱۴۰۰ نام 2 گزينه نه تنها عجيب به نظر مي‌رسد بلكه با اما و اگرهايي نيز همراه است و همين مساله شايد اين دو نفر را جدا از ساير كانديداهاي رياست‌جمهوري كه در مورد حضورشان گمانه‌زني‌هايي مي‌شود  كنار هم قرار مي‌دهد؛ محمود احمدي‌نژاد و سيدحسن خميني. اولي يك بار براي حضور دوباره بر راس قوه مجريه اعلام آمادگي كرده اما از سوي شوراي نگهبان يا به تعبيري حاكميت پذيرفته نشده است و ديگري به‌واسطه نسبت و نسب خانوادگي‌اش كانديداتوري‌اش به آساني و سادگي باقي كساني نيست كه يك‌شبه يا ساعاتي پيش از پايان مهلت قانوني راهي وزارت كشور مي‌شوند و نام‌نويسي مي‌كنند. با اين حال خبرهاي رسمي نشان مي‌دهد همان‌قدر كه احتمال كانديداتوري احمدي‌نژاد رو به كاهش است، احتمال كانديداتوري سيدحسن خميني ضعيف به نظر مي‌رسد و شايد هيچ‌كدام از اين دو گزينه جنجالي در ارديبهشت سال ۱۴۰۰ كارنامه خود را به راي مردم نگذارند.

***

واکنش پزشکیان به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری

فارس نوشت: یازده ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و برخی رسانه‌ها از هم‌اینک، گزینه‌های احتمالی را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌کنند که در همین حین، نام مسعود پزشکیان نیز در میان کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلب دیده می‌شود.

برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بودند که احزاب اصلاح‌طلب مسعود پزشکیان را به عنوان گزینه انتخابات ریاست جمهوری 1400 مورد بررسی قرار داده و در همین رابطه نماینده مردم تبریز در مجلس با رئیس دولت اصلاحات دیدار کرده است.

پزشکیان در پاسخ به این پرسش که آیا به منظور کاندیداتوری در 1400 با رئیس دولت اصلاحات دیدار کرده‌ است؟ گفت: خیر دیداری نبوده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای 1400 نامزد می‌شوید، گفت: فعلا خبری نیست. 

بیشتر بخوانید:

واکنش پزشکیان به احتمال کاندیداتوری‌اش در ۱۴۰۰

***

هیچ پرونده‎‌ای را زیرمیز نمی‎‌گذاریم

سید ابراهیم رییسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: هیچ پرونده‌ای را در دستگاه قضایی زیرمیز نمی‌گذاریم و همه پرونده‌ها روی میز قضات هستند و مورد رسیدگی قرار می‎گیرند و قوه قضاییه در مبارزه بدون تبعیض با فساد مصمم است و آن را با جدیت پیگیری می‎کنیم.

رییس قوه قضاییه، شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی و تهمت زدن را سَمّی مهلک برای مبارزه با فساد دانست که روند دادرسی عادلانه را مختل می‎کند و بر همین اساس از آحاد ملت خواست اگر گزارش یا مستنداتی درباره تخلف فرد یا افرادی دارند، به دستگاه قضایی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: دولت متولی قیمت‌گذاری و کنترل بازار است

***

آینده اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ به عملکرد مجلس یازدهم بستگی دارد

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا به ایلنا درخصوص آرایش احتمالی این جریان سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ بیان داشت: عملکرد مجلس یازدهم هم در این دوره روی آینده اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ و انتخابات‌های بعدی بسیار موثر است.

ایمانی همچنین درخصوص لزوم همکاری مجلس و دولت در سال ۹۹ که کشور به طور همزمان با مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا مواجه است، ابراز داشت: برخلاف اینکه برخی فکر می‌کنند به دلیل تفاوت میان خاستگاه سیاسی مجلس و دولت، این دو قوه باهم وارد چالش و درگیری خواهند شد، در اینکه مجلس یازدهم قطعا رویه همکاری با دولت را در پیش خواهد گرفت، تردید نکنید. 

***

پاسخ مبهم احمدی نژاد به شائبه‌های کاندیداتوری‌اش
 
محمود احمدی‌نژاد، رییس‌ دولت نهم و دهم در گفت‌وگوی اسکایپی با شبکه یو.اس.ایران به سوال درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری ١٤٠٠ پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که  آیا در انتخابات پیش رو کاندید می شوید و چه پیامی برای ایران دوستان دارد، گفت:  فکر می کنم تا انتخابات خیلی وقت داشته و باید به فکر امروز باشیم. امسال در کل دنیا سال تحولات است و باید خودمان را برای آن آماده کرده و مراقب باشیم تا ملت ها آسیب نبینند. امروز بیشتر از آن که مراقب یک منطقه باشیم باید فکر جهان، اصلاح و تغییر آن باشیم. هر تغییر در ضعف جهان و در ضعف جامعه انسانی رخ می دهد.  

احمدی نژاد ادامه داد: من فرد کوچکی از هفت میلیارد جمعیت جهان هستم که دوست دارم جهان آزادی و عزت داشته باشد. درباره انتخابات فکری نکرده و شخصا تمایلی ندارم،  اما مثل همه ایرانیان آماده فداکاری هستم. 

***

خرید و فروش قبرهای لاکچری در لواسان 

جماران نوشت: منطقه لواسانات در شمال تهران و محدوده شهرستان شمیرانات، از دیرباز به دلیل برخورداری از آب‌وهوای مناسب و نیز نزدیکی به پایتخت خبرساز بوده است و در برهه‌های مختلف وجود ویلاهای لاکچری، اماکنی مانند «باستی هیلز»، فاصله طبقاتی و… در این منطقه مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرارگرفته است.

در اغلب خبرهای لواسان، رد پای اقدامات غیرمجازی مانند کوه خواری، زمین‌خواری و زد و بندها دیده می‌شود.

 یکی از آخرین مطالبی که از لواسان در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، کلیپی است، که در آن آرامگاه «بهشت فاطمه» لواسان به تصویر کشیده شده و وجود مقبره‌های لاکچری در آن موردتوجه مخاطبان قرارگرفته است.

ازاین‌دست کلیپ‌ها فراوان است، اما لواسان در کره مریخ نیست، همین نزدیکی‌ها است و از جنوب شهر و کوره‌های آجرپزی ری تا لواسان در یک روز خلوت و بدون ترافیک راهی کم‌تر از یک ساعت است، اما فاصله طبقاتی ساکنانش را با صد سال حقوق کارگری هم نمی‌توان پر کرد.

در کوره‌های آجرپزی گاه آرزوهای کودکان برای زندگی به داشتن یک جفت کفش ختم می‌شود اما در قبرستان‌های لواسان برای تزئین روزانه قبور میلیون‌ها تومان گل خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

امام جمعه لواسان پشت گیت قبرستان جنجالی/ لواسانی: اقدام عاجل قضایی در خصوص «نجارکلا» صورت پذیرد

***

چه کسی بر صندلی دیوان محاسبات تکیه می‌زند؟

تابناک نوشت: با توجه به آغاز به کار مجلس یازدهم گمانه‌زنی‌های متعددی درباره گزینه‌های تصاحب ریاست دیوان محاسبات در محافل و رسانه‌ها مطرح می‌شود. از لابی‌های داخل صحن مجلس و گپ‌وگفت نمایندگان، اسامی همچون محسن اسماعیلی، مهرداد بذرپاش، لطف الله فروزنده و ...  بیشتر از سایر افراد به گوش می‌رسند.

محسن اسماعیلی، یکی از کاندیدا‌های جدی ریاست دیوان محاسبات است که اولین چهره غیرمعمم مجلس خبرگان هم محسوب می‌شود. پیش از این در محافل مختلف از او به عنوان رییس حوزه ریاست «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی نام برده می‌شد. حالا بار دیگر نام این عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان برای تصدی یکی از مسئولیت‌ها در مجلس یازدهم مطرح است؛ این بار برای دیوان محاسبات کشور و به نظر می‌رسد اسماعیلی، شانس کمی هم برای تصدی این مسئولیت ندارد.

«مهرداد بذرپاش» رئیس هیات مدیره بنیاد اجتماعی برکت احسان و نماینده مجلس نهم که پیش از آن رئیس سازمان ملی جوانان در دولت احمدی نژاد بود، در کنار «لطف‌الله فروزنده» دستیار امور استان‌های تولیت آستان قدس رضوی و معاون محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق نیز از دیگر کاندیدا‌های مطرح برای ریاست دیوان محاسبات هستند. نمایندگانی که در فهرست مدیران دولت احمدی نژاد قرار دارند در کنار اعضای جبهه پایداری از موافقان و حامیان بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

همه مدعیان «ریاست» بر کمیسیون‌های مجلس

***

جامعه محوری به معنای جد‌‌‌‌ایی از حاکمیت نیست

محمد‌‌‌‌صاد‌‌‌‌ق جواد‌‌‌‌ی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد‌‌‌‌ ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب مصاحبه اي با آرمان ملي داشته كه در ادامه بخش هايي از آن مي آيد:

*مگر اصلاح‌طلبان با جامعه مشکل د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌ و خود‌‌‌‌ را از جامعه نمي‌د‌‌‌‌انند‌‌‌‌ و حرف جامعه را نمي‌زنند‌‌‌‌ که عد‌‌‌‌ه‌اي مي‌گويند‌‌‌‌ بايد‌‌‌‌ جامعه محور عمل کنيم؟ جامعه محوري بد‌‌‌‌ين معنا نيست که با کانون‌هاي تاثيرگذار حاکميتي قهر کنيد‌‌‌‌ و بگوييد‌‌‌‌ ما نيستيم! اتفاقا يک عد‌‌‌‌ه‌اي د‌‌‌‌وست د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌ اين اتفاق بيفتد‌‌‌‌. بحث اينجا است که نبايد‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر تقابل بود‌‌‌‌ و الا د‌‌‌‌ر تعامل‌بود‌‌‌‌ن که خطا نيست. د‌‌‌‌ر تمام د‌‌‌‌نيا احزاب و جريان‌هاي اصلاحي با حاکميت‌هاي خود‌‌‌‌ تعامل مي‌کنند‌‌‌‌. نقد‌‌‌‌ مي‌کنند‌‌‌‌ و پيشنهاد‌‌‌‌ مي‌د‌‌‌‌هند‌‌‌‌. آن عد‌‌‌‌ه‌اي که مي‌گويند‌‌‌‌ بايد‌‌‌‌ از حاکميت د‌‌‌‌ور شويم به معناي اين است که نبايد‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر آن طرف ميز و جزء د‌‌‌‌ستگاه‌هاي حاکم قرار ‌گيريم که حرف مرد‌‌‌‌م را نشنويم. يعني خود‌‌‌‌مان تبد‌‌‌‌يل نشويم به ضلعي که حرف مرد‌‌‌‌م را گوش ند‌‌‌‌هيم. اين بخش د‌‌‌‌يگري است که من هم با د‌‌‌‌وستان همراهم. اما عد‌‌‌‌ه‌اي راه افراط و تفريط مي‌روند‌‌‌‌. يکبار از اين سمت مي‌‌افتند‌‌‌‌ و بار د‌‌‌‌يگر از آن طرف. 

*از نظر اصلاح‌طلبان شايد‌‌‌‌ بهترين گزينه اين باشد‌‌‌‌ که يک گزينه قد‌‌‌‌رتمند‌‌‌‌ تمام‌عيار اصلاح‌طلب و يک گزينه قد‌‌‌‌رتمند‌‌‌‌ و تمام‌عيار مستقل و اصولگرا نيز تاييد‌‌‌‌ صلاحيت شوند‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر ميد‌‌‌‌ان انتخابات مبارزه کنند‌‌‌‌. از طرفي واقعا بستري فراهم شود‌‌‌‌ که مرد‌‌‌‌م تمام اين آرا و نظرات را بشوند‌‌‌‌. نه اينکه باز هم د‌‌‌‌ر تلويزيون يکد‌‌‌‌يگر را متهم کنند‌‌‌‌ بلکه راهکارهاي برون‌رفت از شرايط موجود‌‌‌‌ را به جامعه ارائه کنند‌‌‌‌ و از جامعه راي بگيرند‌‌‌‌. مهم‌تر از آن اينکه ضمانتي وجود‌‌‌‌ د‌‌‌‌اشته باشد‌‌‌‌ که هر کد‌‌‌‌ام از اين جريان‌ها راي مرد‌‌‌‌م را با خود‌‌‌‌ همراه کرد‌‌‌‌، بعد‌‌‌‌ از انتخابات توان اجراي برنامه‌هاي خود‌‌‌‌ را د‌‌‌‌اشته باشد‌‌‌‌. نه اينکه مرد‌‌‌‌م به برنامه‌اي راي مي‌د‌‌‌‌هند‌‌‌‌ و آن برنامه صرفا د‌‌‌‌ر انتخابات مطرح مي‌شود‌‌‌‌ و بعد‌‌‌‌ از انتخابات متوقف مي‌شود‌‌‌‌ و اجازه اجرا نمي‌يابد‌‌‌‌. بايد‌‌‌‌ اجازه د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ه شود‌‌‌‌ که کشور 4 سال با يک مد‌‌‌‌ل اد‌‌‌‌اره شود‌‌‌‌، نه اينکه هر کسي چوب لاي چرخ برنامه د‌‌‌‌ولت بگذارد‌‌‌‌ و اجازه ند‌‌‌‌هد‌‌‌‌ آن مد‌‌‌‌ل اجرا شود‌‌‌‌.

***

چرا حجاریان پس از شکست ایده‌های دولت روحانی رادیکالیسم را تجویز کرد؟

فرهيختگان نوشت: پس از برگزاری انتخابات دوم اسفندماه و شکستی که اصلاح‌طلبان متحمل شدند بابی گشوده شد تا فعالان سیاسی این جریان به نقد و بررسی عملکرد خود بپردازند. همان‌طور که برخی چهره‌های این جریان مانند محمدرضا تاجیک می‌گفتند حداقل مزیت شکست و دوری از قدرت برای اصلاح‌طلبان این است که با فراغ بال بیشتری بنشینند و به آسیب‌شناسی خود بپردازند. ببینند چه کرده‌اند که در انتخابات شکستی به این سنگینی را متحمل شدند و حتی در شهرستان‌ها هم اقبالی نیافتند و رقابت را به‌طور کلی به رقیب واگذار کردند. ببینند چه شده که وجیه‌ترین چهره‌های آنها که می‌توانند روزی گزینه انتخابات ریاست‌جمهوری باشند، زیر سایه سنگین ناکارآمدی دولتند و رهایی از آن هم سخت‌تر از آن است که فکرش را می‌کردند.  در این میان یکی از بحث‌های مهم، صورت‌بندی سعید حجاریان در گفت‌وگو با شماره یکی‌دو روز پیش روزنامه همشهری است...

 حجاریان در این گفت‌وگو تلاش می‌کند صورت‌بندی خود را روی دو کلیدواژه «اصلاح‌طلب واقعی» و «اصلاح‌طلب غیرواقعی» متمرکز و بر این اساس جریان‌هایی مانند کارگزاران و حتی افرادی مانند بهزاد نبوي را خارج از دایره اصلاح‌طلب واقعی معرفی کند...البته معلوم نیست در الگویی که حجاریان می‌سازد و در آن حتی بهزاد نبوی هم اصلاح‌طلب نیست چه کسانی قرار می‌گیرند و اساسا با وجود اینکه او تعریضی هم به حزب مشارکت می‌زند، آیا به‌جز برخی چهره‌های خاص افراد دیگر در دایره مدنظر او می‌مانند یا خیر...

حجاریان در این صورت‌بندی نشان می‌دهد دوباره نسخه رادیکالیسم را برای آینده جریان اصلاحات تجویز کرده است و امید دارد با این رفتار‌ها بتوانند بدنه ازدست‌رفته این جریان در اثر ناکارآمدی دولت روحانی، مجلس دهم و شورای شهر پنجم را متحد کند. سخنان تندروانه‌ای که معلوم نیست اینقدر کشش دارد تا حساب اصلاح‌طلبان را از دولت روحانی جدا کند و به‌اصطلاح آنها را از گردنه حساب‌کشی افکارعمومی از دولت‌های یازدهم و دوازدهم عبور دهد یا خیر.

***

دلایل یک نماینده برای رد اعتبار نامه تاج گردون

علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اعتبار نامه غلامرضا تاج گردون منتخب گچساران در مجلس گفت: دلایل زیادی وجود دارد که این اعتبار نامه باید رد شود و به تصویب مجلس نرسد.

وی با بیان اینکه برای رد این اعتبار نامه علاوه بر نگرانی که مراجع چهارگانه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی (وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و سازمان ثبت احوال) نسبت به صلاحیت این منتخب هم در دوره های قبل و هم در دوره فعلی اعلام داشتند، مستندات دیگری هم وجود دارد، افزود: اعمال نفوذ در حوزه انتخابیه برای انتصاب بستگان و وابستگان در سازمانها، وزارتخانه ها و نهادهای عمومی و دولتی که لیست بلند و بالایی از اسامی این افراد وجود دارد، یکی از این مستندات است.

بیشتر بخوانید:

تاج گردون/از مدرک تحصیلی غیر معتبر تا نقش در پرونده بانک سرمایه

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۴۶۵۳۲۰:۳۴:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
چرا اینقدر از احمدی نژاد میترسند؟
ناشناس۱۴۸۴۸۰۴۲۲:۵۰:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۶
در مدت 8 سال، 700 میلیارد دلار را بر باد داد. نمی خواهند دوباره این امر تکرار شود!
ناشناس۱۴۸۵۵۶۱۱۱:۱۵:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
دروغ که کنتور نداره ! 700 نگو 7000 تا بگو !
ناشناس۱۴۸۵۵۸۷۱۱:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
دروغ است اگر این باشد روحانی ۷۰۰۰ میلیارد دلار به مردم خسارت زده تازه محمود چیزی ساخت اما حسن فقط خراب کرد
ناشناس۱۴۸۴۸۰۶۲۲:۵۱:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۲۶
تاجگردون باید رییس مرکز پژوهشهای مجلس شود.
ناشناس۱۴۸۴۹۰۸۰۰:۴۲:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
چون خیلیا به ناحق باهاش بد تا کردن چه با خودش ، چه با طرحاش (سهام عدالت و کارت سوخت و مسکن و ...) انتقاداتش از سه قوه هم داره یکی یکی محقق میشه
صادق۱۴۸۴۹۰۹۰۰:۴۲:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
پس چی نترسن؟؟؟ خارچشم اصلاح طلبان .درودبردکتراحمدی نژاد
ناشناس۱۴۸۴۹۹۶۰۱:۴۸:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ترس که نباید از چهره باشد ازرفتار وعمل فرد هم باید ترسید
ناشناس۱۴۸۵۰۹۵۰۶:۴۳:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
به دلیل خسارت های مادی و معنوی غیر قابل جبران سال‌های 84تا 92
ناشناس۱۴۸۵۵۶۷۱۱:۱۷:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
سالهای 84 تا 88 بهترین سالهای بعد از انقلاب از نظر پویایی اقتصاد، توزیع نسبتا عادلانه امکانات کشور، کاهش اختلاف طبقاتی و ثبات قیمتها بود، تا اینکه حضرات مخالف دولت وقت برای ارضای حس قدرت طلبی خود بعد از شکست در انتخابات سال 88 آن بساط را درست کردند و کشور را وارد یک دوره ضعف و رکود کردند و غرب را به طمع انداختند تا با تحریم های گسترده ایران را وادار به تسلیم کند. البته اشتباهات دولت هم در تشدید مشکلات بی تاثیر نبود.
ناشناس۱۴۸۵۱۲۳۰۷:۲۵:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اگر شما بعد از 8 سال زندگی در دوران احمدی نژاد نفهمیدید باید از قدرت گرفتن ایشان ترسید، مطمئن باشید هرگز با یک سوال و جواب چند جمله ای هم نخواهید فهمید.
ناشناس۱۴۸۵۲۱۱۰۸:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
به خاطر سرنوشت و آینده کشور. موضوع کم اهمیتی که نیست
ناشناس۱۴۸۵۳۲۶۰۹:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
چون تمام بدبختی ما از دوره این اقا شروع شد، روحانی ام تمام قد ادامه داد مسیرشو وگرنه دوره خاتمی و رفسنجانی کی اوضاغ مردم انقدر فلاکت بار بود؟ تورم ۵۰ درصدم شد همه براحتی نون و گوشتشون به راه بود!
ناشناس۱۴۸۵۵۶۸۱۱:۱۷:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
فعلا که با طرحهای دولت ایشان دارید پز می دهید !
یک معلم۱۴۸۵۵۷۲۱۱:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
شما احتمالا سنتان قد نمی دهد، تورم کمر شکن دهه هفتاد به قدری مردم را فقیر کرده بود که بسیاری از مردم فقط به اندازه مصرف دو یا سه روز آینده توانایی تامین مایحتاج داشتند. میوه تبدیل به کالایی لوکس شده بود که کمتر در خانه ها پیدا می شد. سال های سختی که امیدوارم هیچ وقت تکرار نشود. شاید شما گوشتتان به راه بود، اما بسیاری از مردم قادر به خرید آن نبودند.
ناشناس۱۴۸۴۶۹۶۲۱:۱۵:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
برای ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی بر ریاست قوه قضاییه فرض واجب است که هرچه زودتر قانون از کجا آورده ای را اجرایی کنند فساد بصورت سیستمی و غیر سیستمی تمامی ارکان کشور را فرا گرفته است
واقع بین۱۴۸۴۷۰۷۲۱:۲۰:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۲۶
درسته که احمدی نژاد ۱۸۰ برابر مفیدتر از روحانی بود ، ولی اینم زیاد خرافاتیه . شب و روزش شده خرافات ! دیگه اینم به درد نمیخوره .
ناشناس۱۴۸۴۷۰۹۲۱:۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
اقتصاد مملکت و معیشت مردم روی هواست . اول و آخرش که باید مذاکره کنیم . پس چرا وقت کشی و دادن اینهمه تلفات اقتصادی و و چرا خرد شدن کمر مردم ؟!!!
ناشناس۱۴۸۴۹۱۷۰۰:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
فاجعه‌ی برجام البته برای مردم فاجعه بود وگرنه برای اینجماعت وفور نعمت این قوم حتی به تتمه‌ی مملکت هم رحم نمیکنن
ناشناس۱۴۸۴۹۸۷۰۱:۳۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
سوال۱: اگر با مذاکره اوضاع بهتر میشود پس چرا با مذاکره(برجام) اوضاع بدتر شد!؟!؟ سوال۲: اگر با مذاکره اوضاع بدتر میشود پس چرا میگویید آخرش مجبوریم مذاکره کنیم!؟!؟
ناشناس۱۴۸۴۹۹۱۰۱:۴۰:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
فکر کنم شما جزو اونایی هستی که هنوز هم میگن قم باید قرنطینه بشه!!! احتمالا اگر واکسن و داروی کرونا هم کشف بشه باز هم میگی ما که آخرش مجبوریم قم رو قرنطینه کنیم پس چرا بعد از این همه تلفات!؟!؟
امید۱۴۸۵۰۰۹۰۲:۰۲:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
بسم الله الرحمن الرحیم کدام انسان عاقلی به قول آرنولد با یک حیوان وحشی مانند ترامپ مذاکره می کند ؟
ناشناس۱۴۸۵۰۲۵۰۲:۵۸:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
در مذاکره هم تتیجه ای نمیگیریم چون این دولت بسیار ضعیفتر از آنست کع در تصور میگنجد .
ناشناس۱۴۸۵۱۷۳۰۸:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امثال شما همان کسانی هستند که سال 92 هم با همین خزعبلات مردم فریبی کردید و راهی را که الان نتیجه اش از آفتاب ظهر تابستان هم روشن تر است را مجددا دارید تکرار می کنید یک بار از خودتان بپرسید مذاکره و معامله بر سر چی می خواهید بکنید؟؟ بار قبل می گفتید هسته ای نمی خواهیم مطمئنم شماها اصولا ایران را نمی خواهید مردم برایتان بهانه است شماها وطن و ماوا و جایگاه اتان تیرانا است نه جای دیگر
ناشناس۱۴۸۵۱۷۶۰۸:۱۲:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
نتیجه 12 سال مذاکره رو هنوز ندیدین؟؟؟
ناشناس۱۴۸۵۲۶۷۰۹:۱۲:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم هاست و 80 درصد مشکلات بدلیل سوء مدیریت دولت هاست.
ناشناس۱۴۸۵۲۷۴۰۹:۱۶:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۴۸۴۷۱۴۲۱:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۲۶
رد اعتبار نامه تاجگردون آزمونی بزرگ برای این مجلس است نماینده ای با این همه مسله باید در دادگاهی که قرار است برای نمایندگان مفسد اقتصادی رد صلاحیت شده تشکیل شده محاکمه و مجازات شود
ناشناس۱۴۸۴۷۳۶۲۱:۴۴:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۶
آمار تلفات کرونا مجددا ۳ رقمی شد استعفاء برای نمکی از نان شب واجبتر است .
ناشناس۱۴۸۴۷۷۲۲۲:۲۳:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۲۶
کرونا رو مهار نمیکنن ، استعفاء هم نمیدن
نون خشکی / مبتلاء به کووید ۱۹ / منتظر دریافت ماسک مجانی۱۴۸۴۷۷۵۲۲:۲۶:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۶
نمکی نمکی استعفاء استعفاء
ناشناس۱۴۸۴۷۹۰۲۲:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۶
اصلا مهم نیست میرسلیم و زاکانی به کدام کمیسیون میروند!!! همینکه بتوانند تحت لوای اصل 194 قانون اساسی به مردم خدمت کنند کافیست
متخصص طب اورژانس۱۴۸۴۷۹۴۲۲:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۶
اگر سلامتی مردم و اوضاع بهداشتی و پزشکی مملکت یه ذره برای وزیر اهمیت داشت باید استعفاء میداد . کجای دنیا وقتی نمودار ابتلاء به کرونا نزولی شده ، مجددا تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده به غیر از ایران ؟
ناشناس۱۴۸۴۸۱۹۲۳:۰۵:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۲۶
کارگزاران و اصلاح طلبها فاجعه بودن امیدوارم احمدی نژاد بیاد تا حال اونهایی که دنبال رد صلاحیت احمدی نژاد هم بودن حسابی گرفته بشه
ناشناس۱۴۸۴۹۶۰۰۱:۱۵:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مااحمدی نژادزومیخاییم
ناشناس۱۴۸۴۹۶۵۰۱:۲۰:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آقای کریمی ( نماینده اراک ) چ خوب میشد اعتبار نامه شما هم مورد بررسی قرار می گرفت هم شما هم همه نمایندگان مجلس اون موقع عدالت اجرا میشد ، اونجا نشستی واسه خودت همه رو محکوم میکنی . .
ناشناس۱۴۸۵۰۰۲۰۱:۵۳:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
ناشناس۱۴۸۵۰۵۲۰۵:۳۴:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
چرا براي ديوان محاسبات از چهره هاي تكراري كه شغل هاي مختلف داشته اند وچندين موفقيتي هم نداشتندبايد استفاده شود؟چرا از يك چهره جوان وجديد استفاده نميشود ؟كي بايد اين حلقه بسته مديريتي امور كشور ازفاميلي،حزبي وخانوادگي بودن نجات پيدا كند؟
ناشناس۱۴۸۵۲۳۶۰۸:۵۳:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
هميه دنيا دارن با هم مراوده مي كنند وسياست و اعتقادات خودشونو دارند شما چي ميگين فقط به فكر خودتونيد مشخصه شما دغدغه معيشت نداريد مردم دارن نابود ميشن اينا به فكر 1400 هستند
ناشناس۱۴۸۵۲۶۹۰۹:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اگر این دولت نبود دلار 18000 تومان و سکه 7/5 میلیون تومان و پراید 100 میلیون نمی شد.
ناشناس۱۴۸۵۲۷۱۰۹:۱۴:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
3 سال پیاپی رشد اقتصادی منفی را تجربه می کنیم و این از نتایج تدبیر است.
ناشناس۱۴۸۵۲۷۳۰۹:۱۵:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
نتیجه تفکر اصلاح طلبی دلار 18000 تومانی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۴۸۵۳۸۵۱۰:۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مشکل مردم تاج گردون نه گرانی و دزدی و غارتگری مقامات
ناشناس۱۴۸۵۴۶۵۱۰:۴۱:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ربیعی باید بگوید هر دولتی بیاید وضع صد برابر از این خراب‌تر بمانند این دولت می‌شود
ناشناس۱۴۸۵۴۷۶۱۰:۴۵:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ما فقط کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا را می خواهیم جهانپور 100 درصد نمکی 50 در صد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین