در گفتگو با الف مطرح شد؛ دلایل یک نماینده برای رد اعتبار نامه تاج گردون/از مدرک تحصیلی غیر معتبر تا نقش در پرونده بانک سرمایه

گروه سیاسی الف،   3990326017 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده اراک با اشاره به ضرورت رد اعتبارنامه منتخب گچساران در مجلس، مدرک تحصیلی غیر معتبر، نقش در پرونده بانک سرمایه و اعمال نفوذ برای انتصاب بستگان و وابستگان را از جمله دلایلی برشمرد که باید به استناد آنها اعتبار نامه این منتخب رد شود.

دلایل یک نماینده برای رد اعتبار نامه تاج گردون/از مدرک تحصیلی غیر معتبر تا نقش در پرونده بانک سرمایه

علی اکبر کریمی نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به موضوع اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اعتبار نامه غلامرضا تاج گردون منتخب گچساران در مجلس گفت: دلایل زیادی وجود دارد که این اعتبار نامه باید رد شود و به تصویب مجلس نرسد.

وی با بیان اینکه برای رد این اعتبار نامه علاوه بر نگرانی که مراجع چهارگانه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی (وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و سازمان ثبت احوال) نسبت به صلاحیت این منتخب هم در دوره های قبل و هم در دوره فعلی اعلام داشتند، مستندات دیگری هم وجود دارد، افزود: اعمال نفوذ در حوزه انتخابیه برای انتصاب بستگان و وابستگان در سازمانها، وزارتخانه ها و نهادهای عمومی و دولتی که لیست بلند و بالایی از اسامی این افراد وجود دارد، یکی از این مستندات است.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از این مستندات اعمال نفوذ در مدیریت و انتصاب هیئت مدیره موسسات و شرکت های دولتی و بخش عمومی مثل بانک ها، بیمه هاست که در این زمینه هم لیست بلند و بالایی وجود دارد.

کریمی اظهار داشت: در پرونده بانک سرمایه به نقش تاج گردون  اشاره شده است.

وی با بیان اینکه نحوه ریاست تاج گردون در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم قابل تامل است، تصریح کرد: همچنین مدرک تحصیلی غیر معتبر ایشان یکی از دیگر این دلایل است.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای تاج گردون در سال های قبل و احتمالا از سال 1387 ادعا می کند که دکتری دارد و از این عنوان در جاهای مختلف از جمله در سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه آزاد و ... استفاده می کند.

کریمی افزود: تاج گردون ادعا می کند که این مدرک را از یک موسسه در بلژیک دریافت کرده در حالی که در آن سالها در ایران بوده ضمن اینکه وزارت علوم اعلام کرده که موسسه مورد ادعای ایشان اصلا معتبر نیست و به رسمت نمی شناسد.

 پس از افتتاح مجلس یازدهم، علی‌اکبر کریمی منتخب اراک،روح‌الله نجابت منتخب شیراز، علیرضا زاکانی، علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی، مجتبی رضاخواه، احمد نادری، مالک شریعتی و اقبال شاکری از منتخبان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، به اعتبارنامه تاج گردون اعتراض کردند.

این اعتبار نامه در شعبه 12 بررسی کننده اعتبار نامه  با 9 رای موافق و هفت رای مخالف تصویب شد.

گزارش این شعبه هفته گذشته در صحن مجلس مطرح شد که با اعتراض مجدد نمایندگان، این اعتبار نامه برای بررسی به کمیسیون تحقیق اعتبار نامه ارجاع شد. 

کمیسیون تحقیق امروز دوشنبه با حضور نمایندگان معترض و تاج گردون این اعتبار نامه را بررسی می کند و در نهایت گزارش خود را به صحن مجلس ارائه خواهد کرد.

تکلیف این اعتبار نامه با تصمیم اکثریت نمایندگان در صحن مجلس مشخص خواهد شد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۴۳۴۰۱۵:۲۸:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۶
اگه این مجلس میخواد پاک شروع کنه و پاکیزه بمونه از ابتدا باید عناصر ناسالم بدون لکنت و با صراحت از مجلس جدا بشن شفافسازی را از همینجا باید شروع کرد
محمد محمدی۱۴۸۵۲۳۱۰۸:۵۲:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
درود بر تاج گردون نماینده ای پاک دست و شایسته ، شجاع و باسواد ، مدیر و مدبر ، ای کاش بدون سیاست بازی ایران اداره نی شد .
ناشناس۱۴۸۵۸۷۹۱۳:۳۱:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
شما کار مجلس را با شورای نگهبان و قوه قضاییه و وزارت علوم اشتباهی گرفتید
ناشناس۱۴۸۴۳۷۶۱۶:۰۹:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۶
فکر میکنم که پاسخ این آقای نماینده قبلاً توسط شورای نگهبان که خود وظیفه تایید صلاحیت کاندیداها را دارد، داده شده است . نمیدانم که این هم حاشیه برای چیست؟ نبودن یک اصلاح طلب کمتر در مجلس ویا...!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۸۵۲۸۰۰۹:۲۰:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
تاج گردون شده خاری تو چشمان اصول گرایان
ناشناس۱۴۸۶۶۱۵۰۱:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۸
نخیر نبودن یک فاسد کمتر در مجلس !!
شکوهی۱۴۸۶۶۱۹۰۱:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
خوب شاید معترضین مستنداتی دارند که به رؤیت شورای نگهبان نرسیده،لذا باید دوباره بررسی بشه۰
ناشناس۱۴۸۴۳۸۰۱۶:۱۶:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۶
شخصی با این همه مساله را مدعی العموم هم وارد شود
صمصام۱۴۸۴۴۰۷۱۶:۴۴:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
کاری ندارم و در انتخابات اسفند 98 به هیچ کس رای ندادم ...اما خدا وکیلی دیگه اعتبار شورای نگهبان رو از بین نبرید ... اگر شورای نگهبان وظیفه بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها را بر عهده داره پس شما چکاره اید ؟؟؟؟
ناشناس۱۴۸۵۲۰۲۰۸:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
پس سخن امام(ره ) چه میشوداگراعتبارنامه تائیدشودشودای نگهبان معصوم نیست
علی 671۱۴۸۴۴۰۸۱۶:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۶
پشت این نماینده به کجا گرم است که نتوانسته اند تا به حال اورا رد صلاحیت کنند .همین مطالب که این نماینده می گوید و شورای نگهبان هم اذعان کرده که مطلع است آیا دلیل ردشدن ایشان در شورای نگهبان نبوده است .باید تعجب کرد از چرخ این روزگار دوار .یکی با اظهار نظری رد صلاحیت ویکی با این همه عملکرد و رای منفی تایید و مقاومت می کند و اظهار می دارد که نفر اول مجلس است .کدام را باید باور کرد .
ناشناس۱۴۸۶۲۰۱۱۶:۲۲:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
یکی داره دروغ میگه ،
شهدا۱۴۸۴۴۶۹۱۷:۲۷:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
این که فاجعه هست پس چرا محاکمه نمیشود و به قوه قضائیه و وزارت اطلاعات تحویل داده نمیشود؟!!!!!!
دنا۱۴۸۴۴۸۵۱۷:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۶
نماینده محترم آقای کریمی شما نماینده هستید نه قاضی دادگاه اگر شخصی از هر لحاظ آن هم با مدرک و مستندات معتبر متهم باشد در دادگاه محاکمه میشود نه صحن علنی که با افکار و اذهان عمومی بازی کنید رای ملت چه میشود
ناشناس۱۴۸۴۷۷۸۲۲:۲۸:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
یکی از وظایف نمایندگی بررسی صلاحیت سایر نمایندگان است. حال نظر این نمایندگان در مورد آقای تاج گردون منفی است. وقتی از آنها سؤال می شود نماینده دلایلش را بیان داشته. کجای اینکار غیر قانونی و اشکال دارد؟
ناشناس۱۴۸۵۱۲۴۰۷:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
نگران رای ملت نباش رای آوردنشم ازبیرون رای آوردن باپول والتماس وتهدیدبود.فسسادکرده بیت المال چی مییشه تاییدبشه که بیشتر.‌‌‌‌...کنه
احمد۱۴۸۵۵۰۲۱۰:۵۵:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
سلام شما قاضی هستید؟؟؟؟؟؟ که دارید قضاوت میکنید
ناشناس۱۴۸۴۵۱۸۱۸:۰۵:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۶
احسنت گل گفتین اقای کریمی بایدردبشه اگه نشه مجلس بایدجوابگوس مردم باشه کسی که فسادکرده جاش تومجلس نیست
سهند۱۴۸۴۵۲۱۱۸:۰۷:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۲۶
حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است ریختن آبروی مومن گناهش بیشتر از تخریب خانه خداست امام صادق (ع)
ناشناس۱۴۸۶۳۷۳۱۸:۵۷:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
شما اصلا مومن بودن این آقا رو بیا ثابت کن بعد قضاوت کن،مطمن باش اگه مدرک نداشتن این کار رو انجام نمیدادن
ناشناس۱۴۸۶۶۲۰۰۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۸
مؤمن!!!!!
محمد۱۴۸۴۵۲۹۱۸:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۶
باید دید چه قدرتی پشت تاجگردون است از دولتیها و خصوصیها
تفتان۱۴۸۴۵۴۰۱۸:۲۲:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۲۶
تا در مورد چیزی اطلاعات دقیق و مستندی معتبر نداشتیم نمی توانید قضاوت کنیم همیشه خبرهای جنجالی که بیشتر افکار عمومی مردم را تکان می دهند روی آنها مانور میدهیم فضای عمومی باید بی طرفانه قضاوت کنند نه اینکه از یک طرف جانبداری کند
زردتشت۱۴۸۴۵۵۴۱۸:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
کاش پیش از آنکه انگشت اتهام را به سوی دیگران بگیریم انگ بچسبانیم کمی به خودمان نگاه کنیم که مبادا بساط ریا و کذب جا خوش کرده باشد
بنده خدا۱۴۸۴۵۹۹۱۹:۱۸:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۶
بر فرض که ادعای اقای تاجگردون مبنی بر داشتن مدرک دکتری درست باشد. ایشان ادعا کردند به صورت ترددی از موسسه گلوبال بیزنس کشور بلژیک مدرک دکتری گرفتند. فرض دوم این که وزارت علوم مدرک این موسسه را هم قبول داره. خوب تاجگردون برای راستی ازمایی ادعایش فقط کافیست که پاسپورت خود را نشان دهد تا مشخص شود ایشان چند بار و هر بار به چه مدت در بلژیک تشریف داشتند. چون دانشجوی ترددی هم مشمول یک سری ضوابط از لحاظ مدت زمانی که فرد مشغول تحصیل است دارد
بنده خدا دو۱۴۸۴۶۰۴۱۹:۲۶:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۶
مردم عزیز ایران دانشجوی ترددی در مقطع دکتری تعریف شده است. مثلا وزارت علوم در صورتیکه دانشگاه مورد قبول باشد یک حداقل زمانی را مشخص کرده که دانشجو باید این حداقل زمان را در کشوری که مشغول تحصیل بوده ساکن باشد. فرضا بیست ماه. خوب با بررسی پاسپورت جناب تاجگردون و کنترل تاریخ های خروج و ورود ایشان به بلژیک و برگشت به ایران در ان سالهایی که ایشان مدعی تحصیل بودند به راحتی قابل بررسی است. که ایا ایشان حداقل زمان تعیین شده در قانون را در بلژیک بودند یا خیر. البته این منوط به این است که وزارت علوم دانشگاه مربوطه را تایید کرده باشه
بنده خدا سه۱۴۸۴۶۰۹۱۹:۳۲:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۲۶
در ضمن زمانی که شخصی مدرک فوق لیسانس و یا دکتری را در یک کشور خارجی و در دانشگاه مورد قبول وزارت علوم طی میکند و مدرک خود را برای ارزیابی به همراه ریزنمرات و یک نسخه پایان نامه و احیانا مقالات مستخرج از پایان نامه تقدیم واحد ارزشیابی وزارت علوم میکند. این واحد هم بعد از گذشت یکی دو ماه پاسخ میدهد. آیا این مورد در مورد مدرک دکتری اقای تاجگردون انجام شده یا نه. اگه انجام شده خود ایشان یا واحد ارزشیابی وزارت علوم یک نسخه تاییدیه مدرک را منتشر کند. این که دیگه سخت و غیر ممکن نیست.
ناشناس۱۴۸۴۶۳۱۲۰:۰۲:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۶
حالا بعد از چهار سال ببينيم پرونده جنابعالي چطوري خواهد بود
ح۱۴۸۵۰۵۴۰۵:۳۹:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مسخره است چند سال نماینده است الان یادتون آمده مدرکشو
ناشناس۱۴۸۵۰۶۷۰۶:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
من نمی دونم پس این آقا تاکنون چطوری مشغول کار در مجلس بود
مجید۱۴۸۵۸۸۴۱۳:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اتهامات مسخره حالا مطمئن شدم که واقعا تاجگردون مشکلی نداره
علی۱۴۸۵۸۹۹۱۳:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
رای مردم حق الناس است
حق۱۴۸۵۹۰۲۱۳:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
میزان رای ملت است امام خمینی (ره)
سرباز۱۴۸۵۹۷۶۱۴:۰۹:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
حالا تاجگردون دکترا یا فوق لیسانس کاسه ی داغ تر از آش شدن واسه چیه
بهزاد توکلی۱۴۸۶۰۳۷۱۴:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آقایان نماینده اگر واقعا این مطالب درست است که درست است والا تاجگردون مگر ول کن بود سعی کنید از حضور همچنین افرادی در خانه ملت جلوگیری کنند.چون واقعا صلاحیت ندارند.
.....۱۴۸۶۰۴۰۱۴:۴۷:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
من کاری به تاجگردون ندارم یعنی خودتون اینکارارو نمیکنید دست پیش میگیریت پس نیوفتید
شهرام۱۴۸۶۱۳۰۱۵:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آقای تاجگردون بامدرک فوق لیسانس ثبت نام کرده
محمود اقای۱۴۸۶۱۴۹۱۵:۵۱:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آقای کریمی لطفاباحرمت تاجگردون بازی نکن نزن چابهرکسی اول خودت بعداکسی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین