حریرچی: خوزستانی‌ها چند روز دیگر به ما فرصت بدهند

گروه سلامت الف،   3990304159

 معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بالاترین روند صعودی بیماری کرونا در استان خوزستان مشاهده می‌شود، گفت: مردم خوزستان برای کنترل کرونا به ما چند روز دیگر فرصت بدهند.

به گزارش تسنیم؛ دکتر ایرج حریرچی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در اهواز گفت: میزان بستری و مرگ‌‌ومیر 70 تا 80 درصد نسبت به دوران اوج کرونا در کشور کاهش داشته است اما در برخی استان‌‌ها با روند صعودی مواجهیم که بالاترین صعود را در استان خوزستان مشاهده می‌‌کنیم.

وی ادامه داد: البته استان خوزستان از لحاظ میزان شیوع کمی بالاتر از متوسط کشوری است اما با توجه به روندی که در چند روز اخیر دیده‌‌ایم پیش‌‌بینی این است که تا چندین روز آینده روند صعودی اندکی در این استان داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به اختیارات منطقه‌‌ای که به استانداری داده شده در دو دوره سه و پنج روزه فاصله‌‌گذاری اجتماعی با شدت بیشتری اعمال شد. درخواست عاجزانه ما از مردم قهرمان و فهیم استان خوزستان این است که چند روز دیگر نیز به ما فرصت بدهند تا بتوانیم با هدایت مناسبی که انجام می‌‌شود بر بیماری کنترل داشته باشیم.

حریرچی ادامه داد: از لحاظ بیمارستانی، هم دانشگاه علوم پزشکی و هم نیروهای مسلح، سازمان تأمین اجتماعی و بخش خصوصی همکاری خوبی دارند و در استان خوزستان ظرفیت آزمایشگاهی بسیار مناسب است و همکاری خوبی که اکثر مردم انجام داده‌‌اند در کنترل بیماری موثر بوده و منحنی کاملاً صعودی بیماری کرونا در این استان، در حال تبدیل و نزدیک شدن به خط صاف است ولی تعداد اندکی که رعایت نمی‌‌کنند دیگران را در معرض خطر قرار می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه در افراد مسن و دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای و ایمنی با مرگ و میر بیتشری مواجهیم، گفت: راه اصلی مقابله با این بیماری، اول رعایت فاصله گذای اجتماعی توسط مردم با زیرساخت‌‌هایی است که توسط ارگان‌‌های حکومتی تأمین می‌‌شود و دوم شناسایی بیماران در مراحل اولیه و سوم شناسایی کسانی است که با بیماران مبتلا به کرونا در تماس بوده‌‌اند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: مراسم عید، عروسی و عزا و هر مراسمی که باعث تماس نزدیک افراد می‌‌شود مهم‌‌ترین عامل انتشار ویروس است؛ امروز ما نماز عید فطر در این استان نداشتیم و امام جمعه این استان همکاری بسیار مناسبی با ما داشتند.

وی ادامه داد: دو گروه از افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا قرار دارند؛ گروه اول افراد بلای 65 سال که 80 درصد مرگ‌‌ومیرها را تشکیل می‌‌دهند و گروه دوم افرادی که دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای هستند؛ این دو گروه باید بیشتر در معرض فاصله‌‌گذاری اجتماعی قرار بگیرند.

حریرچی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بازگشایی هوشمندانه و فاصله‌‌گذاری اجتماعی مناسب، حداکثر فعالیت‌‌هایی که توام با درآمد اقتصادی و تأمین معیشت برای مردم است را انجام دهیم.

حریرچی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بسیار در این زمینه موثر است، گفت: می‌‌دانیم در فصل گرما رعایت این امر در استان‌‌های جنوبی مشکل است اما مردم باید برای سلامت خود از ماسک استفاده کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین