آیا فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به یهودیان فروختند؟

گروه جهان الف،   3990230123 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

صهیونیست‌ها از زمان آغاز اشغالگری خود در فلسطین، همواره برای مشروعیت‌بخشی به اقدامات غاصبانه و رژیم جعلی‌شان وانمود می‌کنند فلسطینیان با رضایت خودشان زمین‌هایشان را به آنها فروخته‌اند.

آیا فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به یهودیان فروختند؟

به گزارش الف به نقل از مرکز مطالعاتی الزیتونه، یهودیان صهیونیست در تبلیغات خود‌ ادعا می‌کنند که خود فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به یهودیان فروخته‌اند و این زمین‌ها کاملا حلال است؛ بنابراین فلسطینی‌ها دیگر نباید ادعایی در این زمینه داشته باشند!  تبلیغات صهیونیست‌ها از ابتدای تشکیل رژیم جعلیشان مبتنی بر این تفکر بود که «زمین بدون ملت برای ملتی که زمین ندارد!» بنابراین آنها مدعی بودند سرزمین فلسطین بدون مالک و ملت است، پس یهودیانی که زمینی برای خود ندارند حق دارند در فلسطین برای خود کشوری تاسیس کنند.

طبق اطلاعات مرکز مطالعاتی الزیتونه پس از آن صهیونیست‌ها در دوران امپراتوری عثمانی شروع به شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی کردند و البته مقاومت فلسطینیان در برابر این اقدامات نیز از همان ابتدا شکل گرفت. در آن زمان علمای فلسطینی و نمایندگان آنها در امپراتوری عثمانی و نیز روزنامه‌نگاران فلسطینی نسبت به خطر شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در این کشورهشدار دادند؛ اما فساد در دستگاه اداری عثمانی و ضعف‌هایی که در این زمینه وجود داشت موجب شد تا یهودیان صهیونیست با فریبکاری بخش زیادی از زمین‌های فلسطینیان را بخرند.

الزیتونه می افزاید: پس از سقوط «سلطان عبدالحمید» سی و چهارمین سلطان و خلیفه امپراتوری عثمانی در سال 1909 و سیطره حزب «اتحاد و ترقی» بر این امپراتوری و هم زمان با نفوذ یهویان صهیونیست به این حزب، روند خرید زمین و مهاجرت یهودیان به فلسطین با سهولت بیشتری انجام گرفت. در پایان دوره امپراتوری عثمانی در سال 1918 یهودیان بر 420 هزار دونم (1.5درصد) از زمین‌های فلسطین که آنها را از مالکان فئودالی لبنان یا امپراتوری عثمانی که زمین‌های آن دسته از کشاورزان فلسطینی را که قادر به پرداخت مالیات نبود به حراج گذاشته بود، خریده بودند مسلط شدند.

به گزارش مرکز مطالعاتی الزیتونه، یهودیان صهیونیست 93 درصد از زمین‌های فلسطین را به این صورت خریداری کردند؛ اما به هرحال به دلیل جمعیت کم ساکنان یهودی در این سرزمین که به نظر می‌آمد تاسیس یک رژیم صهیونیستی در سایه دولت مسلمان اپراتوری عثمانی امری محال باشد، صهیونیست‌ها خطر جدی برای ملت فلسطین به شمار نمی‌آمدند.

الزیتونه یادآور شده است: اما زمانی که فلسطین از سال 1917 تا 1948 تحت استعمار انگلیس قرار گرفت، کاملا مشخص شد که این کشور آمده بود تا پروژه صهیونیستی را اجرا و یک کشور برای قوم یهود در فلسطین تاسیس کند. انگلیسی‌ها نهایت استعمارگری و ظلم را برای اجرای این پروژه در فلسطین به کار بستند. جنبش ملی فلسطین با همه ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای و اعتراضی خود در برابر شهرک‌سازی یهودیان مقاومت کرد و انقلاب‌ها و شورش های متعددی در این راستا شکل گرفت و صهیونیست‌ها با وجود برخورداری از امکانات جهانی، طی دوره استعمار انگلیسی‌ها تنها توانستند 1.2 تا 4.6 درصد از زمین‌های فلسطین را اشغال کنند.

بر اساس نوشته مرکز مطالعاتی الزیتونه، اما نکته قابل توجه و تامل این است که یهودیان این زمین‌ها را از ملت فلسطین نخریدند؛ واقعیت‌های عینی نشان می‌دهد که زمین‌های تحت اشغال صهیونیست‌ها یا اراضی دولتی بودند که انگلیس آنها را به یهودیان بخشید و یا از طریق مالکان فئودالی غیرفلسطینی مقیم خارج که اجازه ورود به این منطقه را نداشتند به آنها فروخته شد.مقامات انگلیسی حدود 300 هزار دونم از زمین‌های دولتی  فلسطین را بدون دریافت هیچگونه هزینه و 200 هزار دونم زمین دیگر را با یک هزینه نمایشی به یهودیان دادند. در سال 1869 که امپراتوری عثمانی مجبور شد برای پرکردن خزانه خود زمین‌های دولتی را بفروشد، برخی خانواده های ثروتمند لبنانی اقدام به خریداری آنها کردند و این جنبه دیگری از نشانه‌های بروز یک فاجعه برای ملت فلسطین بود.

الزیتونه خاطرنشان کرد: اربابان فئودالی خارج از فلسطین در مجموع 625 هزار دونم از زمین‌های این کشور را خریدند و این فاجعه با فروش 120 هزار دونم از زمین‌های شمال فلسطین به ثروتمندان لبنانی که 15 هزار فلسطینی را آواره کرد تکرار شد. حدود 55.5 درصد از زمین‌های کشاورزی فلسطین که به اشغال یهودیان درآمد، از طریق مالکان فئودالی خارج از فلسطین (خانواده های لبنانی و سوری) در خلال دوره 1920 تا 1936 به آنها فروخته شده بود.

به گزارش الزیتونه، البته نمی‌توان مسئولیت اشغالگری یهودیان در فلسطین را متوجه این مالکان غیرفلسطینی دانست؛ زیرا مقامات انگلیسی به بهانه اینکه آنها خارجی هستند اجازه ورودشان را به فلسطین و سرمایه‌گذاری در زمین‌هایشان را نمی‌دادند. اما مجموع زمین‌هایی که خود فلسطینیان در دوره استعمارگری انگلیس به یهودیان فروختند حدود 260 هزار دونم یعنی کمتر از ا درصد از زمین‌های فلسطین بود که آن هم به دلیل شرایط سختی که دولت استعمارگر انگلیس برای کشاورزان فلسطینی و مصادره زمین‌های آنها قرار داده بود فروخته شد.

الزیتونه تصریح کرد: البته برخی از فلسطینیان نیز وسوسه شده و به دلیل منافع مادی زمین‌های خود را فروختند که البته جای تعجب ندارد؛ زیرا همواره در سراسر جهان و چه میان عرب و چه غیر عرب همواره معدود کسانی هستند که در برابر وسوسه‌های مادی تحریک می‌شوند. اما نکته تاسف بار درباره فلسطینیان این است که همین گروه کوچک، همه ملت فلسطین را دچار یک مصیبت بزرگ کرده و آنها را در برابرتوطئه‌های گوناگون تجزیه و ترور و ... به ویژه در میان انقلاب بزرگ عربی در سال 1936 تا 1939 قرار داد.

الزیتونه گزارش داد:اما با این وجود میزان زمین هایی که یهودیان از فلسطینیان گرفتند تا سال 1948 از 1 درصد فراتر نمی‌رفت که این موضوع نشان می‌دهد فلسطینیان تا چه اندازه برای دفاع از وطن و حاکمیت و زمین خود در برابر اشغالگران صهیونیست ایستادگی کردند.

مقاومت فلسطینیان در برابر توطئه فروش زمین به یهودیان

به نوشته مرکز مطالعاتی الزیتونه، مردم فلسطین به ویژه در دهه 30 از قرن بیستم تلاش زیادی برای مقابله با فروش زمین‌های خود کردند و شورای عالی اسلامی به رهبری «حاج امین حسینی» و علمای فلسطین در آن زمان نقش برجسته‌ای در این مبارزات داشتند. کنفرانس اول علمای فلسطین در 25 ژانویه 1935 فتوایی صادر کرد که بر اساس آن فروش زمین‌های فلسطین به یهودیان حرام بوده و هرکس این حرام را مرتکب شود مسلمان نیست و حق دفن شدن در قبرستان مسلمانان را ندارد. علمای فلسطین یک کمپین بزرگ در همه شهرها و روستاهای فلسطین برای مقابله با فروش زمین راه انداخته و جلسات زیادی در این زمینه ترتیب دادند و از همه گروه‌ها قول گرفتند تا به زمین‌های خود متعهد باشند. به این ترتیب بسیاری از زمین‌هایی که در معرض تهدید فروش به یهودیان بود نجات یافت و شورای عالی اسلامی برخی روستاها را خودش به طور کامل خریداری کرد تا از فروش آنها به یهودیان جلوگیری کند.

الزیتونه افزود: در همین راستا موسسات ملی نیز سهم زیادی در توقف عملیات فروش زمین داشتند؛ صندوق امت اسلامی با مدیریت « احمد حلمی پاشا» اقتصاددان فلسطینی ایجاد شد و توانست حدود 300 هزار دونم از زمین‌های شمال شرق فلسطین را نجات دهد. اما تا سال 1948 که فلسطینیان با رنج‌ و مقاومت فراوان 94 درصد از زمین‌های خود را حفظ کرده بود، این ملت با فاجعه اصلی روبه رو نشده بود. مصیبت واقعی در تاریخ 15 مه 1948 که در تاریخ دردناک فلسطینیان معروف به روز «نکبت» است بر سر این ملت آوار شد؛ جایی که رژیم جعلی صهیونیستی موسوم به «اسرائیل» با پشتیبانی کشورهای بزرگ و درراس آنها انگلیس و آمریکا با قتل عام فلسطینیان و آواره کردن 58 درصد از آنها حدود 77 درصد زمین‌های فلسطین را غصب کرد.

بر اساس اطلاعات الزیتونه، این اتفاق شوم بافت اجتماعی و اقتصادی ملت فلسطین را از هم گسیخت و صهیونیست‌هایی که رژیم جعلی خود را بر دریایی از خون و درد و رنج‌های فلسطینیان بنا کردند هیچگاه عذاب وجدان نگرفتند؛ جایی که «موشیه دیان» رئیس وقت ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کند: «یک روستای یهودی دراین سرزمین پیدا نمی‌کنید که بر بالای یک روستای عربی ساخته نشده باشد».

الزیتونه اشاره کرد: پس از آن در جنگ 1967 صهیونیست‌ها زمین‌های باقی مانده فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه را نیز اشغال کرده و به شهرک‌سازی و مصادره زمین‌های این مناطق به بهانه‌های مختلف ادامه دادند.

مرکز مطالعاتی الزیتونه در پایان تاکید کرده است: اما هنوز هم پس از گذشت 72 سال از این فاجعه، ملت فلسطین کشورشان را همچون امانتی برگردنشان می‌دانند و حاضر نیستند یک مشت از خاک آن را به دشمن بدهند؛ بنابراین تا آزادسازی وجب به وجب سرزمین خود و بازگرداندن هویت اصلی عربیش به آن از مقاومت و مبارزه در برابر اشغالگران و توطئه‌های آنها دست نمی‌کشند.

 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۵۳۶۴۰۹:۳۵:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱
ما باید به مشکلات کشور خودمان بپردازیم.
ناشناس۱۴۵۵۸۲۶۱۵:۰۱:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۱
کو گوش شنوا.
ناشناس۱۴۵۶۵۷۸۱۳:۳۸:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲
به شهادت اسنادتاریخی موارد جزئی فروش وجود داشت اما فروش گسترده زمین فلسطین یک دروغ تاریخی بود توسط رسانه های انگلیسی
ناشناس۱۴۵۶۶۳۰۱۵:۰۸:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲
کدام اسناد تاریخی ؟؟ شما دلت می خواد اینطور باشه تاریخ را جعل نکن
ناشناس۱۴۵۶۶۶۴۱۵:۵۴:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲
این اسناد را شما دیدی؟؟؟
ناشناس۱۴۵۵۹۰۶۱۶:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱
اول خودم بعد دیگران
ناشناس۱۴۵۵۹۷۵۱۷:۳۹:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱
آره واقعا! فقط باید بدونی اسرائیل به فلسطین بسنده نمیکنه و تو شعارهاشون قبلا میگفتن از نیل تا فرات مال ماست ولی بعد ها ظاهرا تا جیحون هم تو آرزوهاشون گنجوندن!
ناشناس۱۴۵۶۴۷۴۱۲:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۲
درسته. اما اگر نگاه دقيقي داشته باشيم اين هم از مسائل کشور ماست. کافيست نقشه اين کشور جعلي را از سال 1948 تا الان بررسي کنيد. اميدوارم متوجه منظور شده باشيد. البته لازمه اش اندکي وقت گذاشتن و مطالعه است.
ناشناس۱۴۵۶۷۷۴۱۸:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲
تو کز محنت دیگران بی غمی نشایید که نامت نهند آدمی
ناشناس۱۴۵۵۳۶۵۰۹:۳۶:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱
امید است که مسایل خاورمیانه از راه دوستی و صلح حل و فصل شوند.
ناشناس۱۴۵۶۰۰۲۱۸:۰۴:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱
راه حلش رو ایران سالها پیش گفته: همه پرسی از ساکنان اصلی سرزمین فلسطین برای تعیین نوع حکومت و احترام به نظر آنها از طرف جامعه جهانی.
ناشناس۱۴۵۶۱۹۷۲۲:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱
البته نظر فلسطینی ها مهم است
ناشناس۱۴۵۵۳۶۸۰۹:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱
حل مسایل خاورمیانه از جمله فلسطین راه حل نظامی ندارد.
ناشناس۱۴۵۶۰۲۸۱۸:۲۶:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱
نمیدونم راه حل نظامی داره یا نه ولی تنها راه دفاع از خود در مقابل کسی که با تانک و هواپیما و موشک, با دلیل یا بی دلیل بهت حمله میکنه مسلح بودنه! اول باید زنده بمونی تا بعد بتونی به راه حل فکر کنی!
ناشناس۱۴۵۵۳۷۳۰۹:۴۱:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۱
فلسطینی ها باید بیشتر مواظب سرزمین خود باشند
ناشناس۱۴۵۵۳۸۴۰۹:۴۶:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۱
بر فرض همه زمین ها را بفروشند این دلیل بر این نیست که هویت عوض شود
ناشناس۱۴۵۵۵۱۷۱۱:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱
صهونیست زمین خوار زمینهارو پس بده.
ناشناس۱۴۵۶۰۸۱۱۹:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱
خودشان باید مشکلات را حل کنند
ناشناس۱۴۵۵۵۳۲۱۱:۴۷:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱
خب درواقع یهودیان بیش از ۹۰ درصد را خریده اند حالا از هرکسی بلاخره اون طرف مالکیت داشته که فروخته با این حساب خواندن نماز در فلسطین اشکال دارد و زمین غصبی محسوب میشود اگر یهودیان راضی نباشند
ناشناس۱۴۵۶۱۵۳۲۱:۳۴:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۱
توی این مقاله اومده که درصد خیلی کمی رو خریدن! بعد هم مگه میشه زمینهای عمومی رو مثل زمینهای بین شهرها رو خرید و فروش کرد؟
ناشناس۱۴۵۷۱۵۵۱۰:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۳
مگر زمینهای بین شهری تو ایران بی مالکه.
ناشناس۱۴۵۶۲۱۱۲۳:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱
گیرم خریده باشند آیا دلیل بر این میشه که اسم کشور فلسطین به اسرائیل تغییر پیدا کنه؟ مثلا فرض کنید چین 100 میلیون از جمعیتشو بفرسته تهران و کل زمین های تهران رو بخرند... آیا تهران میشه بخشی از خاک چین؟!!!!
ناشناس۱۴۵۷۱۷۰۱۰:۲۹:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۳
اگر ایران بود ما به هشتاد قسمت نا مساوی تقسیمشان می کردیم و با اردنگی بیرونشان می کردیم ولی فلسطین را مردم فلسطین با توجه به توانمندی و فرهنگشان باید تصمیم بگیرند
ناشناس۱۴۵۵۵۵۴۱۱:۵۸:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۱
دروغ ننویسید. سلطان عثمانی زمینی نفروخت و یکی از دلاییل اصلی حمله اروپاییها همین تحریک یهودیها بود. اعراب به عثمانی خیانت کردن و بعدش زمینهایی رو به یهودیها فروختن و یهودیها بعدا شروع به تجاوز کردن.
ناشناس۱۴۵۵۵۷۸۱۲:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱
به نظر من کاری که اسراییلیها با فلسطینیها کردن تا حدی مشابه کاری بود که سفیدپوستان قاره آمریکا با سرخپوستان کردند. راه حل هم اینه که این دو به تدریج دشمنی با هم رو کم کنند و هم مسلمانان و هم یهودیان و هم مسیحیان در اونجا با هم زندگی مسالمت آمیز داشته باشند.
ناشناس۱۴۵۶۸۶۴۲۱:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۲
با یهودیان و مسیحیان میتوان مسالمت آمیز زندگی کرد ولی با صهیونیست کودک کش و جهان خوار خیر. اینا اگه تمام دنیا رو بهشون بدن باز کمه!!!مرگ بر رژیم غاصب صهیونیست و تمام رژیم های طرفدار اون!!
ناشناس۱۴۵۷۴۹۱۱۵:۲۴:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۳
تقریبا مثل واگذاری 17 شهر قفقاز به روسیه در قرار داد ترکمانچای که پس از سپری شدن موعد زمانی باید به ایران برگردد.
ناشناس۱۴۵۵۵۹۱۱۲:۲۰:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۱
اگه می گه فروش زمین ها آنقدری نبوده پس چرا توی بخش آخر حرف از احساس خطر کردن فلسطینی ها در قبال فروش زمین هاشون به یهودی ها ست!؟
ناشناس۱۴۵۵۶۲۳۱۲:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱
ببخشید برای روشن شدن بحث لطفا در مورد کشور فلسطین و سابقه تاریخی آن هم مطلب بگذارید.
اكبر۱۴۵۵۶۲۵۱۲:۴۵:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۱
خيلي جالب بود، مقايسه ميكنم با ملت ايران كه اينهمه خاكش را در تركمانچاي و گلستان از دست داد و عليرغم تمام شدن مدت عهد نامه اصلا بفكر برگرداندن قسمتهاي از دست رفته هم نيست. افرين بر غيرت فلسطيني ها . انشاالله يك جو از ان غيرت در ايرانيها دميده شود
نیما۱۴۵۵۶۴۹۱۳:۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱
خودتون یک بار متن رو از اول تا اخر خوندین !؟ پر از تناقضه ! یه جا گفته 96 درصد ! یه جا گفته 1.6 درصد ! یه جا گفته کمتر از یک درصد !
عمران۱۴۵۵۶۶۸۱۳:۲۰:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱
«بازگرداندن هویت اصلی عربیش».
ناشناس۱۴۵۶۹۱۳۲۲:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲
یهودیان اصیل عرب اندمسلمانان ویهودیان سرزمین حجازهمگی ازنژادسامی هستندودرواقع عموزاده انددرقدیم سرزمین حجاز متعلق به هردودین بود.
ناشناس۱۴۵۵۶۸۳۱۳:۲۸:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱
الان باز فوج جماعت بیسواد عاشق ترامپ و صبح زنده باد شب مرده باد گو میریزند اینجا و بدون خوندن متن از خودشون افاضات میکنند و به خودشون کیلویی مثبت میزنند
ناشناس۱۴۵۵۸۲۲۱۵:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱
دقیقا
ناشناس۱۴۵۵۸۸۸۱۵:۵۵:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱
تو نگران حقیقت باش نه اظهار نظرها و قیافه آدمها و حزب آنها
ناشناس۱۴۵۶۰۰۰۱۸:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۱
من کلی حرف داشتم توی چندتا جمله همه رو گفتی!
ناشناس۱۴۵۶۰۸۵۱۹:۳۴:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۱
هر کس با شما موافق نباشه بی سواد و عاشق ترامپه و متن را نخونده ؟؟ یعنی امکان نداره متن را خوانده باشه و با نویسنده مخالف باشه ؟ خود نویسنده هم انتظار نداره همه باهاش موافق باشند
ناشناس۱۴۵۶۰۹۳۱۹:۴۷:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱
اون سرزمین از ابتدا یهودی نشین و موطن یهودیان باستان بوده و تا قبل حمله اعرای مسیحی ها و یهودی ها در آن سکونت داشته اند
جواد۱۴۵۷۰۹۵۰۸:۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۳
بگفته تورات این سرزمین بدست یهودیان فتح شده نه اینکه موطن اصلی آنها باشد برای همین سرزمین موعود نام گرفته یعنی وعده داده شده
ناشناس۱۴۵۶۳۳۶۰۴:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲
جماعت باسواد ترامپ در متن نوشته شده که ۹۸٪زمینه‌ای فلسطین خریداری شده ودر جای دیگر نوشته ۱٪ بالاخره کدام گفته درست است؟
ناشناس۱۴۵۵۷۵۱۱۴:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱
حتما فروختن دیگه پولشم گرفتن
رحمان۱۴۵۵۷۵۷۱۴:۲۷:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱
بله فروختند
ناشناس۱۴۵۵۷۸۸۱۴:۴۰:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱
اکثر کشورهای منطقه مثل عراق و سوریه و لبنان و کویت و پاکستان و بنگلادش و .... جدید التاسیس هستند و بجز معدودی ریشه تاریخی ندارند .
ناشناس۱۴۵۵۷۹۳۱۴:۴۴:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۱
والا ما هم از قدیم شنیده ایم فروخته اند.
پرتو۱۴۵۵۸۰۱۱۴:۴۸:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۱
گره ای که با دست باز می شود با دندان باز نمی کنند.
علی کریمی۱۴۵۵۸۳۶۱۵:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱
مشکل اصلی اینجا است که جهان اسلام دچار تفرقه جدی شده است، بر همین اساس تنها راه حل مشکل فلسطین اتحاد و پکپارچگی جهان اسلام است و بس.
ناشناس۱۴۵۵۸۴۷۱۵:۱۴:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۱
وقت زیادی و هزینه زیادی برا این مساله گذاشته شده و شایسته است دو طرف سریعتر مساله را حل کنند.
ناشناس۱۴۵۵۸۸۶۱۵:۵۳:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۱
در سریال حضرت یوسف به کارگردانی اقای سلحشور یک جا حضرت یعقوب که در کنعان ( فلسطین )ساکن بود در جمع فرزندان و نوادگان خود میگوید : اسراییل من هستم و بنی اسرائیل از نسل من
ناشناس۱۴۵۵۸۸۷۱۵:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱
ظاهرا بعدش دبه کردن
سعید۱۴۵۵۹۱۷۱۶:۲۵:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۱
من تو کشور خودم تا اخر عمر نمیتونم یه خونه بخرم
ناشناس۱۴۵۶۰۱۸۱۸:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۱
تا بوده همین بوده ما هم کلی زمین از دست دادیم تو جنگ با دشمنامون و کلی هم در طول تاریخ زمین گرفتیم. فلسطینی ها بجنگن تا پیروزشن
ناشناس۱۴۵۶۱۱۸۲۰:۱۰:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۱
اعراب و يهوديها طبق ادعاي خودشان پسر عمو هستند.
ناشناس۱۴۵۶۳۹۱۰۸:۵۸:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲
بله‌هر دو قوم‌از نژاد سامی هستند و‌ زبان عربی و عبری از یک ریشه‌است.
ناشناس۱۴۵۶۹۱۴۲۳:۰۴:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲
بله واقعیت همین است که عموزاده می باشند . البته این ارتباطی به صهیونیست و ... ندارد . بحث یهودیان و مسلمانان عرب می باشد .
ناشناس۱۴۵۶۱۸۴۲۲:۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۱
والا همین روسیه کلی زمین از ما جدا کرده چرا برای برگردوندن سرزمین های خودمون به اندازه سر سوزنی قدم بر نمی دارید؟
ناشناس۱۴۵۶۳۱۸۰۳:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲
خوبه همین الان نصف بازیکنان تیم ملی فلسطین اسراییلی هستن زمین تمرین و بازی شون رو اسراییلها ساختن نصف مردم فلسزین در کارخانجات اسراییلی کار میکنن دوتا حزب حماس و فتح برای به قدرت رسیدن میجنگین اسراییل هم مردم بیچاره رو میکشه
ناشناس۱۴۵۶۶۴۱۱۵:۲۸:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲
باید مساله رو داددست اقای روحانی در عرض ۱۰۰ روز و ۸ سال کاملا با کلید تدبیر و امید حلش میکنه
ناشناس۱۴۵۶۷۹۵۱۹:۱۸:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۲
ان ساده لوحان و بیخبرانی که میگویند باید اول مسایل داخلی حل شود مانند غافلانی هستند که در خانه چوبی زندگی میکنند و همسایه دیوار به دیوارشان اتش گرفته و بجای کمک به اطفای حریق در فکر شام بعد از ظهر هستند و از نقشه هایی که صهیونیزم برایشان کشیده بی خبرند
ناشناس۱۴۵۶۸۹۰۲۱:۵۲:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲
یعنی اعراب اصلا نفروختند؟
ناشناس۱۴۵۶۹۸۹۰۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۳
دفاع از مظلوم وظیفه مسلمانان جهان است
ناشناس۱۴۵۷۰۰۵۰۲:۲۲:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۳
الان ما بیشتر نگران فلسطین هستیم تا خودشون بجای جنگ و خون ریزی راه حل بهترین پیدا کنن
ناشناس۱۴۵۷۰۵۸۰۷:۳۲:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۳
صهیونست ها زمین های فلسطینی ها را خریدند ولی در میانمار مسلمانان را از خانه هایشان بیرون کردند و زمینهایشان را به ناحق تصرف کردند ولی متاسفانه دولت ایران در مقابل فاجعه میانمار هیچ مقابله عملی نکرد و فقط بصورت لفظی محکوم کرد.
ناشناس۱۴۵۷۲۲۸۱۱:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۳
همکنون که فلسطین گرفتار فقر و مصیبت و رنج است صدها دسته و گروه هر کس سازی میزند وای به فردای استقلال
ناشناس۱۴۵۷۴۷۴۱۵:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۳
آخرش چند درصد شد؟ خلاصه و درست بنویسید!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین