آیا آموزش و پرورش در سال جاری آزمون استخدامی دارد؟

گروه اقتصادی الف،   3990111104 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون استخدامی سال ۹۹ این وزارتخانه، گفت: وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع به شدت پیگیر هستند که حتما سهمیه‌ای برای سال ۹۹ اخذ کنند و مقدمات کار انجام شده است.

به گزارش فارس، یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: در سالی که گذشت، در حوزه امور اداری و تشکیلات با حمایت‌های معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش موفق شدیم چند اقدام نسبتا شاخص انجام دهیم؛ از این جمله می‌توان به تدوین شیوه‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان و تدوین شیوه‌نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس اشاره کرد که خوشبختانه این شیوه‌نامه‌ها تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مجوز جذب مشمولان الحاق یک ماده که در مورد آموزشیاران، آموزش‌دهندگان و حق‌التدریسان بود، در سال 98 عملیاتی شد و بعد از آن توانستیم بخشنامه افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات از جمله اقدامات فراگیر اداره کل امور اداری و تشکیلات بوده است، افزود: در حوزه ساماندهی نیروی انسانی با توجه به تنگناهایی که وجود داشت توانستیم کارهای نسبتا خوبی انجام دهیم؛ در سال 98 توانستیم مجوز جذب 39 هزار نفر را شامل 14 هزار نفر در قالب ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و 25 هزار نفر از محل دانشجویان متعهد به خدمت دانشگاه فرهنگیان علاوه بر مجوز جذب نیروهای حق‌التدریس، اخذ کنیم.

حسین‌بُر اضافه کرد: نتایج آزمون استخدامی این 14 هزار نفر به تازگی اعلام شده است و بعد از طی مراحل گزینش و مصاحبه، دوره یکساله مهارت‌آموزی خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته برای اولین بار توانستیم با مشارکت همه حوزه‌‌ها حسب تصمیمات ستاد منابع انسانی، طرح توسعه صلاحیت‌های معلمان را تدوین کنیم که امیدوارم بتوانیم آن طرح را هم از مهر 99 در کشور عملیاتی کنیم.

وی به وضعیت بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به 60 هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی هستند اما ممکن است بسیاری از این افراد تمایل به ماندگاری داشته باشند. پیش‌بینی ما این است که حدود 15 هزار نفر از این افراد کماکان در مجموعه بمانند و به فعالیت آموزشی خود ادامه دهند کما اینکه ما هم استقبال می‌کنیم.

حسین‌بُر به آزمون استخدامی سال 99 هم اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع به شدت پیگیر هستند که حتما سهمیه‌ای برای سال 99 اخذ کنند. مقدمات کار انجام شده و جلساتی هم با دوستان سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شده است که امیدوارم به نتیجه برسد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزرات آموزش و پرورش به فعالیت‌های کارگروه ساماندهی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: کارگروه ساماندهی منابع انسانی نزدیک به 10 جلسه را برگزار کرد و در نهایت به برگزاری یک جلسه مشترک با حضور وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی منتج شد، که در آن جلسه بحث‌های زیادی انجام و مقرر شد که ما پیشنهاد واضح خود را در قالب مکاتبه به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه دهیم. نامه آن آماده شد و وزیر آموزش و پرورش هم امضا و ارسال کرد، اکنون منتظر پاسخ سازمان امور اداری و استخدامی هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۴۸۵۱۲۳:۳۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۱
این آزمون قبلی رو که همه فهمیدن پارتی بازی کردید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین