شعار «بیرون نیایید» برای مردم بود یا مسئولین ؟!

گروه سیاسی الف،   3981226103 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
شعار «بیرون نیایید» برای مردم بود یا مسئولین ؟!

حسن روحانی، رئیس جمهور روز یکشنبه به صورت ویدئوکنفرانس با رئیس ، مدیران و کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) تهران گفتگو کرد. در روز شنبه هم جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به نظر می رسد روحانی همچنان خطر این بیماری را جدی نگرفته است. اگر از ابتدای ورود کرونا به کشور اظهارات رئیس جمهور را رصد کنیم به این نتیجه می رسیم که نحوه مدیریت ایشان هیچ نسبتی با واقعیت این بیماری ندارد. از جمله مشهور «از شنبه همه چیز به  روال عادی برمی گردد» تا اینکه روز دوشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است «از پیک بیماری عبور کرده ایم».

در حالی که اطلاعیه های وزارت بهداشت و سخنان متخصصین پزشکی چیز دیگری می گوید. همه متخصصان خطر شیوع بیشتر این بیماری را مدام گوشزد می کنند و عموما در خوشبینانه ترین حالت هفته اول فروردین را مرحله عبور از بحران نامیده اند. برخی دیگر کرونا را بزرگترین بحران صدسال اخیر کشور در حوزه سلامت دانسته اند.

در چنین شرایطی سخنان رئیس جمهور نشان می دهد به پیچیدگی و عمق بحران آگاه نیست. نه تنها در سخنان بلکه در عمل هم روحانی با نپذیرفتن ریاست ستاد مقابله با کرونا نشان داد این بیماری برای او مسئله ای مهم نیست.

مدیریت ویدئو کنفرانسی هم یکی دیگر از نشانه های عدم اهتمام به مدیریت صحیح بحران کرونا است. آیا با ویدئو کنفرانس می توان کم و کسری های یک بیمارستان را تشخیص داد؟

طبیعتا رئیس جمهور به عنوان عالیترین مقام اجرایی کشور در شرایط بحرانی باید در میان میدان باشد. برای مدیریت میدانی بازدید از بیمارستان ها ضروری است. حتی اگر خطر ابتلا به بیماری را حس می کند می تواند یکی معاونین یا مشاورین معتمدش را برای بازدید از بیمارستانها روانه کند. وضعیت کنونی کشور نیازمند مدیریت میدانی توسط رئیس جمهور است نه اینکه با ویدئو کنفرانس، بحران را مدیریت کنند. اینکه گفته اند در خانه بمانید برای مسئولین نبود بلکه برای مردم عادی است. مسئولین کشور نه تنها نباید در خانه بمانند بلکه باید در خط مقدم مدیریت بحران باشند.

ممکن است برخی اشکال کنند که حضور در صحنه به معنای مدیریت نیست و مدیریت دقیقا به معنای رصد فعالیت های انجام شده است و نیازی به حضور میانی ندارد. این سخن درستی است اما برای سیستمی که اجزای آن کار خود را به خوبی انجام می دهند نه برای سیستم مدیریتی کشور ما که هریک از اجزای سیستم نیاز به پیگیری و رصد دقیق دارند.

تجربه نشان داده است مدیران میانی برای خوش‌آمد مدیران بالاتر حقایق موجود را بیان نمی کنند و سعی در سفیدنمایی شرایط دارند. در این اوضاع اگر رئیس جمهور می خواهد واقعا به کاستی ها و مشکلات پی ببرد باید روایتی دست اول از شرایط داشته باشد. این روایت دست اول جز با حضور میدانی محقق نمی شود. 

به علاوه شرایط بحرانی با شرایط عادی متفاوت است و ممکن است یکی از اجزای سیستم نتوانسته باشد خود را با این شرایط تطبیق دهد و دچار مشکل باشد چنانکه در واقع نیز همینطور است و تهیه و توزیع اقلام پزشکی مورد نیاز هنوز هم دچار مشکل است و سایر موارد مربوط به هماهنگی و امکانات لازم بیمارستانی نیازمند پایش مستمر و رسیدگی مدام در سطوح بالاست و کشف و رفع این مشکلات جز با بررسی دقیق میدانی امکانپذیر نیست.

فارغ از آنچه گفته شد، حضور میدانی رئیس جمهور برای مردم این پیام را دارد که مسئولین به فکر جان مردم هستند. بیایید تصور کنیم تلویزیون به جای پخش خبر ویدئو کنفرانس رئیس جمهور تصویر حضور رئیس جمهور در بیمارستان امام خمینی را نشان میداد. در این وضعیت مردم چه حسی به رئیس جمهورشان داشتند؟

شیوع بیماری کرونا بهترین فرصت برای حسن روحانی بود تا تصویر خود در اذهان ملت را بازسازی کند؛ تصویری که در دو سال اخیر و عمدتا به دلیل وضعیت اقتصاد کشور به شدت تاریک شده بود. اما به نظر می رسد روحانی ترجیح می دهد در دفترش بنشیند و خاطره ای تلخ از خود در خاطره ملت ایران باقی بگذارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۷۶۸۷۶۰۹:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تورو خدا همون تو باشن ضررش کمتره حداقل مردم نگران نمیشن که خدای ناکرده اداره کشور مشکلی پیش بیاد
ناشناس۱۳۷۶۹۸۰۱۰:۲۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کرونا مسئول و غیر مسئول نمی شناسد. همه باید رعایت نکات بهداشتی را بکنند
ناشناس۱۳۷۷۰۲۷۱۱:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همین که این روزها بسیاری ازمسئولین کمتر آفتابی می شوند و در نتیجه اخبار از آنها خیلی کم شده ، جای خوشحالی است. در هیچ جای دنیا به جز ایران، مقامات (حتی در رده میانه) این قدر اخبار تولید نمی کنند.
ناشناس۱۳۷۷۰۵۰۱۱:۲۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کرونا موج، موج سواران شده است که در همه حال دلشان برای رسیدن به قدرت لک میزند
ناشناس۱۳۷۷۲۵۱۱۳:۰۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
یعنی دولت هم بشینه توی خونه و کشور را رها کنه؟!!!
ناشناس۱۳۷۷۴۰۱۱۴:۳۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
روحانی باید در مورد افزایش روز افزون مبتلایان و جان باختگان کرونا پاسخگو باشد ایشان بعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی مسئول هستن.
ناشناس۱۳۷۷۴۹۲۱۵:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
وقتی کسی با مردم غریبه باشه و درد ملت رو نفهمه نمیشه ازش توقع داشت
ناشناس۱۳۷۷۰۳۹۱۱:۱۳:۴۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مدیریت اصلاح طلب ها همیشه اینطوره... کاش مردم بفهمند تفاوت تفکر امثال قاسم سلیمانی ها و احمدی نژادها وقالیباف ها ورئیسی ها را با امثال روشنفکر نماهای اصلاح طلب را.
پرویز۱۳۷۷۰۴۶۱۱:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
حتی در این وضعیت عده ای سیاسی برخورد میکنن. اگر بماند میگوید ماندن برای شما نبود اگر نماند می گویند الگوی غلط به مردم دادی. کی به خودتان میایید؟
ناشناس۱۳۷۷۱۴۷۱۲:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ایشون اینقدر فداکار هستند که حاضر شدن خودشون تو قرنطینه باشن ولی مردم تو قرنطینه نباشن. واقعا اسوه مدیریت و فداکاری و تدبیر هستند ایشون
ناشناس۱۳۷۶۸۹۰۰۹:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
حسن همانطور که از توی ماشین وضعیت مردم را کنترل میکرد حالا از راه دور کشور را اداره میکنه
ناشناس۱۳۷۷۰۳۱۱۱:۰۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ایشان رئیس جمهور ایران هستند (چه عملکردخوب و یا بدی داشته باشند) چرا با اسم کوچک از ایشان نام میبرید.
افلاطون۱۳۷۷۳۸۲۱۴:۳۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
هیچ مقامی، شأنی بالاتر از نوکری ملت ندارد.
علی۱۳۷۷۵۱۱۱۶:۱۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ارزش ایشان بر اساس عملکرد ایشان است . معیار احترام بر اساس محبوبیت است
ترامپ۱۳۷۶۸۹۴۰۹:۱۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مثل اینکه تو باغ نیستید روحانی از نداشتن اختیارات کافی در رنج است صدها.. هست که تره هم برای حضور رئیس جمهور خورد نمی کنند بگو چرا استفا نمی دهد؟ پذیرفته نشده
ناشناس۱۳۷۶۹۸۸۱۰:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بس کنید این بهانه های صد تا یه غازو دور اول نمیدونست اختیار نداره دور دوم چرا هر کاری کرد و کردید تا رای بیاره؟؟ وزیر بهداشت اختیار داره که خط مقدمه ولی روحانی اختیار نداره؟؟؟؟مگه میخواد آپولو هوا کنه که اندازه وزیر بهداشت اختیار نداره؟؟؟
ناشناس۱۳۷۷۰۶۰۱۱:۲۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بس کنید جناح بازی تون رو. کرونا شده است ابزار دیگری برای کوبیدن دولت؟ ناراحتی مردم به روحانی رای دادند؟
ناشناس۱۳۷۷۳۷۸۱۴:۲۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
ناشناس۱۳۷۷۳۹۲۱۴:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این دولت خودش کوبیده هست دیگه نیازی به کوبیدن نداره .
ناشناس۱۳۷۷۳۹۶۱۴:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
برادر دور اول تا حدودی دست رؤسای جمهور را باز می گذارند که مردم دلگرم شوند آن گاه دور دوم..
آتقی۱۳۷۷۱۴۰۱۲:۱۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
شما درست میفرماید ایشون و دولتش و شمای هواخواهش همه اهل عمل هستید اصلا عمل با شما معنا میشه اما راستش اینه که موز اگه قوت داشت کمر خودش رو صاف نگه میداشت از طرف انجمن عملیان عملگرا عالم هههه...
ناشناس۱۳۷۶۹۰۰۰۹:۲۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
هر چی اتفاق بد می افتد به نفع کسانی است که فساد اقتصادی دارند زیرا فسادها رسیدگی نمیشه و مشمول مرور زمان میشه حسن هم سرگرم میشه تا یکسال دوره اش تمام بشه
تبریزی۱۳۷۶۹۰۳۰۹:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
یه چیزی می گم ببینید متخصص ها درست می گن یا من. می گن پیک بیماری هفته اول فروردینه. پیک بیماری یعنی نقطه ای که بعد از اون روند ابتلا به بیماری رو به کاهش میره. ولی من میگم صحبت از "پیک بیماری" یه حرف کاملا عوام فریبانه است. وقتی تعداد مبتلاها روز به روز بیشتر می شه، در نتیجه روز به روز هم تعداد بیشتری مبتلا می شن. مخصوصا به این دلیل که گرم شدن هوا تاثیر زیادی روی ابتلا به این بیماری نمی ذاره. نتیجه منطقی اینه که تا زمانی که واکسن قطعی بیماری کشف و استفاده نشده نزدیک به 100 درصد افراد جامعه به این بیماری مبتلا می شن و تازه تا واکسن بیاد ویروس جهش پیدا می کنه و اون واکسن دیگه روش بی اثر می شه دقیقا مثل ویروس سرماخوردگی که واکسنی براش وجود نداره. بنابراین باید بیشتر روی ساخت داروهای قوی برای عفونت تنفسی تمرکز بشه تا آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس کاهش پیدا کنه.
ناشناس۱۳۷۷۱۷۰۱۲:۳۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
حرف این ها مثل کارشناسان اقتصادی تلویزیون هستند که می گن سقوط ارزش پول ملی خوبه و چین را مثال می زنند در حالی که حدود 35 سال است که 7 یوآن یک دلار است
ناشناس۱۳۷۷۲۱۵۱۲:۴۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ضمن تشکر از شما، اما پیشنهاد شما مستدل و منطقی نیست.
ناشناس۱۳۷۶۹۰۴۰۹:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
متاسفانه عملکرد بخش عمده‌ای دولت از جمله وزارتهای کشور و ارتباطات و صنعت را می‌توان تاریک خواند. از وزیر کشور هیچ خبری نیست، وزیر ارتباطات همچنان سرگرم فانهای خود است در حالی که خیلی از حواشی موجود در فضای مجازی ناشی از بی‌تصمیمی در حوزه کاری ایشان است و وزارت صنعت هم کلا در امر کالاهای سلامت محور نمره مردودی گرفته است. عملا وزارت بهداشت یک تنه دارد جور کم کاری دیگران را می کشد. بعضی از صحبتهای رییس جمهور واقعا سردرگمی ایجاد کرده است. وقتی همه می دانند ضروری است بازارهای و مراکز خرید تعطیل شوند، ترددها کم شود، ایشان هر از چند روزی ظاهر می شوند و با ساده‌انگاری رشته‌های مسئولان دیگر مثل برخی استانداران را پنبه می‌کند.
علب۱۳۷۶۹۱۰۰۹:۲۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اینجا هم متاسفانه دعوی های جناحی بر مصلحت مردم ارجحیت دارد. مثلاً رییس جمهور باید چکار کند ، مگر پزشک است ؟ بعد ایشان بعنوان الگو دارد تمام دستورالعمل ها را رعایت میکند. مثلاً نشستن با فاصله، دوری از اجتماعات و ... آدرس غلط به مردم دادن بزرگترین خیانت است.
ناشناس۱۳۷۶۹۱۶۰۹:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
شنبه بيرون مياد
ناشناس۱۳۷۶۹۲۰۰۹:۳۶:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
روحانی به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در خط اول مبارزه با کرونا حاضر باشد نه از طریق دورکاری و ویدئو کنفرانس !!!
ناشناس۱۳۷۷۰۵۴۱۱:۲۳:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ایشون دور کاری میکند که ما الگو بگیریم. بس کنید بابا برای هر کارش نق میزنید.
ناشناس۱۳۷۶۹۲۲۰۹:۳۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
متاسفانه روحانی توان مدیریت بحران کرونا و اداره امور جاری کشور را ندارد و مجلس باید ایشان را استیضاح و برکنار نماید.
ناشناس۱۳۷۶۹۲۵۰۹:۳۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
زندگی در کاخ چند ده میلیاردی بهتر از رفتن به جاهایی است که احتمال خطر هست. اصولا ریسک چرا؟ جای به این خوبی!
ناشناس۱۳۷۶۹۲۶۰۹:۴۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
روحانی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و رئیس شورای عالی امنیت ملی باید در مورد شیوع فراگیر کرونا پاسخگو باشد.
ناشناس۱۳۷۶۹۳۵۰۹:۴۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
روحانی از ترس کرونا از کاخ سعدآباد بیرون نمیاد .
ناشناس۱۳۷۶۹۵۰۱۰:۰۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کرونای بنفش مردم ایران را گرفتار کرده است.
ناشناس۱۳۷۷۰۶۹۱۱:۳۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کرونا برعکس طرز تفکر شماها اهل رنگ و لعاب نیست. ویروس بسیار هوشمندی هست که هر کسی را که رعایت نکنه میتونه مبتلا کنه
ناشناس۱۳۷۷۳۹۷۱۴:۳۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
با کرونا تا 1400 .
ناشناس۱۳۷۶۹۵۸۱۰:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
حالا درسته روحانی محبوبیتی ندارد ولی اقبال مردم به شما بسیار کم تره. نتایج مدیریت شما بود که کشور و به این چاه انداخت.
ناشناس۱۳۷۷۳۸۴۱۴:۳۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
سوء مدیریت اصلاح طلبان بی کفایت در بدنه دولت کشور را به این روز انداخته است.
ناشناس۱۳۷۶۹۶۶۱۰:۱۵:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
عمق نا آگاهی و کینه ورزی را با این مقاله نشان دادید . مبازه با کرونا پروژه عمرانی نیست که مدیر ارشد از آن بازدید و رهنمود بدهد . شاید انتظار دارید رئیس جمهور سری هم به بخش عفونی بیمارستانها بزند . رئیس جمهور باید ضمن مدیریت موضوع از کانالهای تخصصی به عنوان یک شهروند و به عنوان رئیس جمهور از سلامتی خود نیز محافظت نماید.
ناشناس۱۳۷۶۹۸۳۱۰:۳۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این روزها الف با کرونا بر علیه روحانی موج سواری میکند.
ناشناس۱۳۷۷۴۰۸۱۴:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ایشالا سری بعد اون یکی جناح رای میاره ایران رو تبدیل به بهشت میکنند! ما که از خودامون هست کشور اصلاح بشه اصولی
ناشناس۱۳۷۶۹۹۲۱۰:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
شش ساله تو اتاقش نشسته بیرون نیومده،الان برای همه روشن تر شده یه برجام بود که اونم گند زد،دیگه نه برنامه داره نه عرضه نه تدبیر
ناشناس۱۳۷۷۳۸۹۱۴:۳۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
برجامو پله کردند/ ملتو ذله کردند
بدبخت۱۳۷۷۵۴۱۱۶:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
آیا این عبارت گند زد رو همه میتونن در مورد هر کسی بگن یا فقط اینجا و در این برهه مجازه ؟ این بنده خدا رستمی که تو تلویزیون داشت فقط انتقاد میکرد همون جا کرکره اش رو کشیدن پایین ......چجوریه این داستان ؟سایت الف توضیحی دارید؟ اگر کسی جواب منطقی داره خب بسم.....
ناشناس۱۳۷۷۰۴۰۱۱:۱۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
باید به الف جان عرض کنم که انتخابات تمام شد. تو این شرایط از رقابت های سخیف سیاسی دست بردارید.باشه شما خوبید!!!!
ناشناس۱۳۷۷۰۶۷۱۱:۳۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
برای همه بود. چرا مغلطه میکنید؟ ویدئو کنفرانس را
ناشناس۱۳۷۷۰۷۴۱۱:۴۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ویدئو کنفرانس را محملی قرار داده اید برای کوبیدن روحانی بجای آن به صف طولانی مسافران هفته پیش انتقاد کنید و غر مستقیم حق را به کسانی ندید که توصیه ها را نا دیده یگیرند.
ناشناس۱۳۷۷۳۰۴۱۳:۳۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
چرا ادارات تعطيل نمي شوند تا مردم همه باهم بشينند درخانه ،اين دوگانگي كه مردم بايد بيرون نيايبند قابل اجرا نيست چون بانكها وإدارات مگر براي مردم باز نيستند؟مگر كارمندان مردم نيستند؟با اين بلاتكليفي دولت ومردم نميشود خود قرنطينه را اجرا كرد وهمچنان شاهد رفت وامد مردم خواهيم بود
ناشناس۱۳۷۷۳۶۹۱۴:۲۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مدیریت هردمبیل
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین