گزارش اختصاصی الف آزادی دروازه‌های غربی شهر حلب پس از درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر؛ «راشدین ۴ و خان العسل» در کنترل رزمندگان جبهه مقاومت + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981123002

جنگنده های سوری و روسی نیز مواضع گروهک های تروریستی را در شهرک «کفرحمره» و محله «لیرمون» در شمال غرب شهر حلب به شدت هدف قرار دادند و خسارت هایی را به آنان وارد کردند.

آزادی دروازه‌های غربی شهر حلب پس از درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر؛ «راشدین ۴ و خان العسل» در کنترل رزمندگان جبهه مقاومت + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، از صبح روز سه شنبه (بیست و دوم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات گسترده ای را در محور غربی شهر حلب با هدف پاکسازی محله های « راشدین 4 و خان العسل» آغاز کردند.

به گفته یک منبع میدانی، نیروهای سوری و مقاومت در گام نخست حملات را از محور محله « راشدین 5»، شهرک « کلاریه» و بازار « الجبس » برای پاکسازی محله « راشدین 4 » یکی از دروازه های غربی شهر حلب انجام دادند.

این منبع میدانی با بیان این که محله « راشدین 4 » در غرب شهر حلب از سه محور در محاصره بود، افزود: رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین  موفق شدند محله « راشدین 4 » را از اشغال تروریست ها خارج و آزاد کنند.

وی از به کنترل درآوردن ساختمان انجمن روزنامه نگاران و غابات الاسد ( باغ های اسد) در ادامه عملیات در غرب شهر حلب خبر داد و گفت:  در جریان درگیری ها برای آزادی این مناطق، شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

گروهک های تروریستی در سال های گذشته از محله « راشدین 4» صدها خمپاره را به سمت مناطق مسکونی غرب شهر حلب شلیک و صدها تن از شهروندان سوری را شهید و زخمی کردند و خسارت های مالی زیادی از این حملات برجای ماند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه حملات گسترده ای را از محور غربی محله تازه آزاد شده « راشدین 4»، شمال شهرک « کلاریه» و « غابات الاسد » علیه تروریست ها در محله « خان العسل» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، پس از چند ساعت درگیری سنگین در ابتدا مناطق شرقی و جنوبی محله « خان العسل» در غرب شهر حلب از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و در نهایت کل محله به کنترل نیروهای سوری و مقاومت درآمد.

محله راهبردی « خان العسل» دروازه اصلی ورود به شهر حلب از سمت محور غربی است و همچنین بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» نیز از این محله می گذرد و به شهر حلب وصل می شود و همن مسئله بر اهمیتش افزوده است.

از سویی دیگر، جنگنده های سوری و روسی نیز مواضع گروهک های تروریستی را در شهرک « کفرحمره» و محله « لیرمون» در شمال غرب شهر حلب به شدت هدف قرار دادند و خسارت هایی را به آنان وارد کردند.

با پاکسازی های صورت گرفته، امنیت تا حدودی به محله « ضاحیه الاسد»، مجتمع های مسکونی « 3 هزار و 1070 و....» در غرب شهر حلب باز می گردد و ساکنان این مناطق از حملات خمپاره ای تروریست ها در امان خواهند ماند و محله « راشدین 5» و بازار « الجبس» امن می شوند.

با پیشروی های به دست آمده در این محور، امنیت بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» در محدوده غرب شهر حلب تامین شد و هدف بعدی رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای سوری پاکسازی شهرک « ابوشلیم» در حومه جنوب غرب شهر حلب است.

به گزارش گروه بین الملل الف، در حال حاضر، 12 کیلومتر از بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» در اشغال تروریست ها است و اگر شهرک های « المغیر، ابوشیلم و کفرجوم » در محور جنوب و شمال این بزرگراه به همراه ایستگاه برق منطقه و سیلوهای جنوب غرب شهرک خان طومان پاکسازی شوند، بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» پس از 7 سال آزاد می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین