گزارش اختصاصی الف آزادی دروازه‌های غربی شهر حلب پس از درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر؛ «راشدین ۴ و خان العسل» در کنترل رزمندگان جبهه مقاومت + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981123002

جنگنده های سوری و روسی نیز مواضع گروهک های تروریستی را در شهرک «کفرحمره» و محله «لیرمون» در شمال غرب شهر حلب به شدت هدف قرار دادند و خسارت هایی را به آنان وارد کردند.

آزادی دروازه‌های غربی شهر حلب پس از درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر؛ «راشدین ۴ و خان العسل» در کنترل رزمندگان جبهه مقاومت + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، از صبح روز سه شنبه (بیست و دوم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات گسترده ای را در محور غربی شهر حلب با هدف پاکسازی محله های « راشدین 4 و خان العسل» آغاز کردند.

به گفته یک منبع میدانی، نیروهای سوری و مقاومت در گام نخست حملات را از محور محله « راشدین 5»، شهرک « کلاریه» و بازار « الجبس » برای پاکسازی محله « راشدین 4 » یکی از دروازه های غربی شهر حلب انجام دادند.

این منبع میدانی با بیان این که محله « راشدین 4 » در غرب شهر حلب از سه محور در محاصره بود، افزود: رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین  موفق شدند محله « راشدین 4 » را از اشغال تروریست ها خارج و آزاد کنند.

وی از به کنترل درآوردن ساختمان انجمن روزنامه نگاران و غابات الاسد ( باغ های اسد) در ادامه عملیات در غرب شهر حلب خبر داد و گفت:  در جریان درگیری ها برای آزادی این مناطق، شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

گروهک های تروریستی در سال های گذشته از محله « راشدین 4» صدها خمپاره را به سمت مناطق مسکونی غرب شهر حلب شلیک و صدها تن از شهروندان سوری را شهید و زخمی کردند و خسارت های مالی زیادی از این حملات برجای ماند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه حملات گسترده ای را از محور غربی محله تازه آزاد شده « راشدین 4»، شمال شهرک « کلاریه» و « غابات الاسد » علیه تروریست ها در محله « خان العسل» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، پس از چند ساعت درگیری سنگین در ابتدا مناطق شرقی و جنوبی محله « خان العسل» در غرب شهر حلب از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و در نهایت کل محله به کنترل نیروهای سوری و مقاومت درآمد.

محله راهبردی « خان العسل» دروازه اصلی ورود به شهر حلب از سمت محور غربی است و همچنین بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» نیز از این محله می گذرد و به شهر حلب وصل می شود و همن مسئله بر اهمیتش افزوده است.

از سویی دیگر، جنگنده های سوری و روسی نیز مواضع گروهک های تروریستی را در شهرک « کفرحمره» و محله « لیرمون» در شمال غرب شهر حلب به شدت هدف قرار دادند و خسارت هایی را به آنان وارد کردند.

با پاکسازی های صورت گرفته، امنیت تا حدودی به محله « ضاحیه الاسد»، مجتمع های مسکونی « 3 هزار و 1070 و....» در غرب شهر حلب باز می گردد و ساکنان این مناطق از حملات خمپاره ای تروریست ها در امان خواهند ماند و محله « راشدین 5» و بازار « الجبس» امن می شوند.

با پیشروی های به دست آمده در این محور، امنیت بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» در محدوده غرب شهر حلب تامین شد و هدف بعدی رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای سوری پاکسازی شهرک « ابوشلیم» در حومه جنوب غرب شهر حلب است.

به گزارش گروه بین الملل الف، در حال حاضر، 12 کیلومتر از بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» در اشغال تروریست ها است و اگر شهرک های « المغیر، ابوشیلم و کفرجوم » در محور جنوب و شمال این بزرگراه به همراه ایستگاه برق منطقه و سیلوهای جنوب غرب شهرک خان طومان پاکسازی شوند، بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» پس از 7 سال آزاد می شود.