تولید سالیانه ۲۰۰ کیلو زهر زنبور در کشور

گروه اقتصادی الف،   3981102162

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صنعت زنبورداری، منبع درآمد فوق العاده برای کشور است، از تولید سالیانه ۲۰۰ کیلو زهر زنبور در کشور خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در آئین افتتاح بنیاد ملی ارتقای بهره وری و مهارت و رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری کشور با اشاره به اهمیت تولید ژل رویال گفت: هدف از توسعه اقتصاد زنبور داری، ایجاد اشتغال و تولید ارزش افزوده است و برای این کار باید این صنعت از تولید تک محصولی فاصله بگیرد. هرگرم زهر زنبور ارزش بالایی دارد و ما امروز می‌توانیم در صنعت زنبورداری کشور سالیانه ۲۰۰ کیلو زهر تولید کنیم که منبع درآمد فوق العاده ای برای کشور است.

وی با بیان اینکه، این محصول می‌تواند نیازهای عمده کشور را در حوزه‌های درمانی و دارویی برطرف نماید و زنبورداران نیز می‌توانند به طور مستقیم در تولید و سود حاصل از آن سهیم شوند، تاکید کرد: میزان درآمد حاصل از تولید ژل رویال قابل توجه است و این امر نه تنها باعث می‌شود زنبورداری از یک شغل دوم به شغل اصلی تبدیل شود، بلکه می‌تواند سه اشتغال جدید ایجاد کرده و سودآوری را به مراتب افزایش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نگاهی به بازار کار نشان می‌دهد که ما باید به سمت توسعه پایدار از طریق فعالیت‌های نوآورانه و مبتکرانه، هوش مصنوعی و اینترنت حرکت کنیم، با ممزوج شدن صنایع و فعالیت‌های توسعه‌ای با نوآوری‌هایی که در قالب مشارکت بخش عمومی و خصوصی صورت می‌گیرد، توسعه پایدار میسر خواهد شد.

وی گفت: البته در کنار نگاه توسعه‌ای به امر اشتغال و فعالیت‌های ضربتی اشتغالزا هم لازم است. اگر چه اشتغال ضربتی لازم است، اما کافی نیست و جهت گیری توسعه اشتغال باید به سمت اشتغال پایدار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در دولت به فکر توسعه پایدار اشتغال در کنار پرداخت منابع ارزان هستیم، ولی در بخش توسعه‌ای مشاغلی ایجاد می‌شود که حتی برای آن هیچ مبلغی پرداخت نمی‌شود. برای مثال در مشاغل خانگی با ایجاد شرایط مطلوب، برند سازی و استاندارد کردن محصولات تولیدی خانگی بدون توزیع منابع ارزان اشتغال پایدار صورت گرفته است.

شریعتمداری افزود: حوزه کشاورزی بیش از هر جای دیگر کشور، متعلق به بخش خصوصی است و با توجه به تحولات آن در سال‌های اخیر، باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توانایی بخش تعاون کشور به عنوان یکی از بخش‌هایاشتغالزا و حمایت بانک کشاورزی و صندوق‌های حمایتی در این حوزه اشاره و تصریح کرد: نهادهای دولتی در کنار بخش خصوصی می‌توانند با حمایت از بخش‌های مختلف تسهیل کننده این فعالیت‌ها باشند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در ادامه به لزوم توسعه فعالیت‌های مرتبط با کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: این بخش هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و می‌توان با توسعه بازار، محصول و ایجاد ارزش افزوده، انقلابی در حوزه کشاورزی ایجاد و مسیر صادرات را نیز تسهیل کرد.

شریعتمداری تصریح کرد: در زمینه کشاورزی در دولت آقای روحانی تحولات اساسی مخصوصاً در زمینه آبیاری؛ از جمله انتقال آب به سرزمین خوزستان صورت گرفت که باعث توسعه و رونق کشاورزی این استان شده است.

وی افزود: استانی که در تشنگی می‌سوخت اما اکنون روند رو به رشد تولیدات کشاورزی اشبه خاطر انتقال و تأمین آب و افزایش بارندگی‌ها در چند سال گذشته شروع شده است.

شریعتمداری با تشریح برخی از فعالیت‌ها و همکاری‌های تنگاتنگ بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی، به لزوم توسعه صنعت زنبورداری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به طور مستمر در حوزه‌های مختلف، پروژه‌های دانش بنیان با محوریت توسعه‌ای رونمایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه، لزوم مشارکت‌های بین المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: مشارکت نهادهای بین المللی مانند فائو و یونیدو در مسیر توسعه ضروری است و ما باید از دیدگاه‌ها و مشارکت این نهادها بهره مند شویم و نسبت به تبادل دانش و تجربیات بین المللی همت کنیم. این کاری است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مورد توجه قرار گرفت و برنامه امروز هم یکی از نمونه‌های این مشارکت است.

وی در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران صنعت زنبورداری کشور گفت: توجه به فعالیت‌های ارزش افزا و اشتغال زا از اهداف عمده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و ما برای هرنوع حمایتی در کنار شما هستیم.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از دیگر سخنرانان این مراسم بود که درباره ظرفیت‌ها و چشم اندازهای صنعت زنبورداری و روند افزایش بهره وری در این صنعت سخنرانی کرد.

آئین رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری کشور روز چهارشنبه ۲ دی ماه با حضور عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، سرج ناکوزی، نماینده فائو در ایران، ویکا کومالو، سفیر آفریقای جنوبی، روح الله خدارحمی، مدیر عامل بانک کشاورزی، تعدادی از معاونین وزرا و مدیران عامل بانک‌های مرتبط و سایر دست اندرکاران صنعت زنبورداری کشور برگزار شد.

امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی و رونمایی از چند دستاورد جدید در صنعت زنبورداری از جمله رونمایی از تمبر ویژه زنجیره تولید ژل رویال و قرص جدید ژل رویال و تقدیر از پیشکسوتان صنعت زنبورداری کشور از بخش‌های پایانی این رویداد بود.

گفتنی است مرکز ملی ارتقای بهره وری، مهارت و اتصال به بازار هفته آینده با حمایت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد «یونیدو» و صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، ذیل برنامه اشتغال فراگیر، آغاز به کار می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین