نوبخت در جلسه کمیسیون تلفیق چه گفته است؟/ با وجود تحریم‌ها تصویب لوایح FATF تغییری در شرایط ایجاد نمی‌کند/ چرا در پنجم دی اعتراضی شکل نگرفت؟

گروه سیاسی الف،   3981007145 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

نوبخت در جلسه کمیسیون تلفیق چه گفته است؟/ با وجود تحریم‌ها تصویب لوایح FATF تغییری در شرایط ایجاد نمی‌کند/ چرا در پنجم دی اعتراضی شکل نگرفت؟

نوبخت در جلسه کمیسیون تلفیق چه گفته است؟

بودجه سال ۹۹ از ابتدای ارائه به مجلس مسئله‌ساز شد. منتقدان بودجه با تمرکز بر ضعف‌های جدی بودجه خواستار رد کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق شدند. همچنین برخی از تشکل‌‌های دانشجویی خواهان پخش زنده جلسات کمیسیون تلفیق شدند.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان اقتصادی: مجلس کلیات بودجه را رد نکند، اشتباهات گذشته تکرار می‌شود

بودجه ۹۹، یا خیانت است یا شوخی!

انتقادات تند حسین راغفر از لایحه بودجه ۹۹

با همه این انتقادات، کلیات بودجه، سه‌شنبه شب در جلسه کمیسیون تلفیق تصویب شد. نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در گفت‌وگو با رجانیوز روایت جالب و حاشیه‌سازی از نشست شبانه کمیسیون تلفیق ارائه داد. پژمانفر گفت: «آقای نوبخت در این جلسه اعلام کرد ژاپنی‌ها از ما دعوت کرده‌اند که شما پای میز مذاکره بیایید و حتی گفته اند ما می‌توانیم بالاتر از تحریم ها را برای شما برداریم. آقای نوبخت میگفت حالا اگر 95 درصد این وعده دروغ باشد، احتمال 5درصد این تحریم ها را می شود برداشت. 5درصد هم نشد دو درصد یا یک درصد احتمال دارد تحریم از بین برود! ژاپن هم گفته است که در این خصوص مشارکت میکنیم!
 
نوبخت به نمایندگان گفت اگر آقای روحانی در نماز جمعه و خانه این حرف را نزند و در خانه بنشیند و یک کلیپ درست کند و بگوید: مردم! یک راه دیگری وجود داشت که نگذاشتند من این راه را بروم! آن موقع ببینید چه مشکلاتی پیش می‌آید!»

پژمانفر در ادامه مدعی شد این سخنان در میان نمایندگان موثر بوده است.

اما برخی از افراد تلاش کردند این سخنان را تکذیب کنند. نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییتر نوشت: «اردیبهشت امسال ترامپ رسماً اعلام کرد می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، البته او به این هدفش نرسیده و نخواهد رسید اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها در داخل و متأسفانه از نمایندگان مجلس اصرار دارند که هدف ترامپ حتماً در سال آینده محقق خواهد شد!

 در همین راستا دروغی چون «تهدید به استعفای رییس جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق»! را نیز منتشر کرده‌اند که فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به همکاران خودشان در مجلس است. آیا نمایندگان محترم مجلس چنین راحت مرعوب تهدیدهای تخیلی می‍شوند؟!»

قاسم میرزایی نیکو هم به ایسنا گفته که «در نشست رأی به کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق هرگز آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه سخن از استعفای رئیس جمهوری به میان نیاورد.»

برخی دیگر از نمایندگان از سوءبرداشت پژمانفر خبر دادند و تلویحا گفتند نوبخت چنین حرفی زده اما از این سخنان تهدید به استعفا برداشت نمی‌شود. علی قربانی، نماینده بجنورد به ایران گفته است: «متأسفانه روایتی که از آن جلسه گفته شده قلب واقعیت و کاملاً کذب است. حتی با بدبینانه‌ترین نگاه هم نمی‌شد از سخنان آقای نوبخت برداشت تهدید به استعفای رئیس جمهوری را داشت و به نظر من تعبیری که انجام شد، قدری غرض ورزانه بود.»

علی اکبری، نماینده شیراز هم در همین رابطه به «ایران» گفته است: «اینکه از حدود 40 نفر حاضر در آن جلسه فقط آقای پژمانفر چنین تفسیری از سخنان آقای نوبخت انجام داده و بقیه ذهن‌شان حتی ذره‌ای هم به آن سو نرفته، نشان می‌دهد که موضوع چیزی بیشتر از یک سوء برداشت ساده است.»

چنانکه می‌بینیم آنچه از تکذیبیه‌ها برمی‌آید این است که ظاهرا نوبخت این سخنان را گفته است اما منظورش تهدید به استعفا نبوده است.

علت‌العلل همه این مشکلات و حرف و حدیث‌ها، شفاف‌نبودن جلسات کمیسیون تلفیق است. اگر چنانکه برخی از تشکل‌های دانشجویی درخواست کرده بودند جلسات کمیسیون تلفیق برای آگاهی مردم از رادیو به‌صورت زنده پخش می‌شد هیچکدام از این مشکلات پیش نمی‌آمد.

هنوز هم دیر نشده است. مجلس برای اینکه افکار عمومی قضاوت درستی درباره سخنان نوبخت داشته باشد صوت و متن کامل سخنان وی را منتشر کند و جلسات آینده این کمیسیون را هم زنده پخش کند.هرچند بعید است مجلس به چنین کاری تن دهد.

چرا مجلس حاضر نیست جلسات کمیسیون تلفیق، زنده از رادیو پخش شود؟ آیا با آگاهی مردم و شفافیت مخالف‌اند؟

***

توضیح سردار نجات در مورد اظهاراتش درباره فرودستان

روز پنج‌شنبه سخنانی از سردار نجات، معاون فرهنگی سپاه منتشر شد که قسمت‌هایی از آن با انتقاداتی همراه شد. به گزارش ایرنا، سردار نجات گفت: «مدل براندازی غرب در مقابل انقلاب اسلامی طی این ۴۰ سال تغییر کرده است و در این مدل جدید براندازی، تکیه بر افراد فرودست جامعه و کسانی است که محصول حاشیه‌نشینی و بی‌سوادی هستند و در فضای مجازی آلوده شده‌اند.»

انتشار این سخنان با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد. چراکه انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان بود و عدالت اجتماعی از اهداف اصلی انقلاب ما بود. طبیعتا اگر آمریکا می‌تواند بر مردم فقیر و حاشیه‌نشینان برای براندازی سرمایه‌گذاری کند فقط و فقط به ‌دلیل دوری جمهوری اسلامی از آرمان‌های انقلاب و عملکرد ضعیف مسئولان کشور است.

اما امروز سردار نجات با انتشار نامه‌ای بیان کرد که سخنان او به‌درستی منتشر نشده است. سردار نجات نوشت: «متاسفانه صحبت های بنده در دوازدهمین همایش مداحان و شعرای مرتبط با هیات رزمندگان اسلام در شهر مشهد تحریف و تقطیع شده است...

در همین نطق یادآور شدم که تحریم و سوء مدیریت باعث فشار اقتصادی بر طبقات پایین جامعه شده و به یک قشر بیش از بقیه فشار می آید لکن از آنجایی که جمهوری اسلامی تنها کشوری است که مدافع مستضعفین و طبقات پایین جامعه به خصوص قشر آسیب پذیر است کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) تلاش کرده افراد تحت پوشش خود را بیمه کند و ایجاد اشتغال،  مسکن و توانمندسازی آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است...

در این سخنان ذکر کردم که دشمنان نظام چون می دانند پایگاه جمهوری اسلامی در اقشار متوسط و پایین جامعه است می‌خواهند با تحریم این مردم را مقابل نظام قرار دهند.»

بیشتر بخوانید:

انتقاد سردار نجات از تحریف و تقطیع سخنانش

***

چرا در پنجم دی اعتراض سراسری شکل نگرفت؟

تابناک نوشت: «پنجشنبه پنجم دی، چهلمین روز درگذشت افرادی بود که در حوادث آبان ۹۸ در جریان اعتراضات به افزایش قیمت بنزین جان خود را از دست داده بودند. در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های فارسی زبان ایرانیان خارج از کشور، تلاش گسترده‌ای شکل گرفت که در این روز و در چهلم درگذشتگان، تجمعات و اعتراضات عمومی دیگری در سراسر ایران برگزار شود؛ اما این اتفاق آن گونه که آنان انتظار داشتند، در هیچ یک ازشهر‌های کشور رخ نداد،این در حالی بود که در برخی از شهرها حضور نیروهای امنیتی و انتظامی بسیار پر رنگ بود و در برخی شهرها برخوردها و تنش هایی هم صورت گرفت.

هرچند ممکن است عده‌ای چه در داخل و چه در خارج ایران، حضور پررنگ نیرو‌های امنیتی در روز پنجشنبه را عامل آرامش ایران در این روز قلمداد کنند، واقعیت این است که مبلغان این حرکت انتظار بسیار بیشتری داشتند که حتی حضور نیروهای امنیتی مانعی برای انجام آن نباشد؛ اما این انتظار محقق نشد و  و این خود دو نشانه مهم در دل خود دارد که لازم است، اشاره کوتاهی به آن شود.

نشانه اول: عمده تبلیغات و تلاش‌ها برای ایجاد و شکل گیری تجمعات و اعتراضات عمومی در ایران، از سوی شبکه‌های رادیو و تلویریونی اپوزیسیون و مخالفان نظام در شبکه‌های اجتماعی و برخی از معترضان داخلی، صورت گرفت؛ با وجود این و علیرغم انتظار آنان، استقبالی از این تلاش و تبلیغات آنان صورت نگرفت. وقتی این عدم استقبال جامعه ایرانی به فراخوانان آنان برای اعتراضات عمومی در پنجم دی ماه را با حضور مردم در اعتراضات سال ۹۶ و آبان ۹۸ مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که جامعه ایرانی با فراخوان تلویزیونی و یا شبکه‌های اجتماعی به خیابان نمی‌آید. در دی ۹۶ و آبان ۹۸، حضور مردم در واکنش به فشار‌هایی بود که عملا بر زندگی آنان وارد شده بود و این جامعه خود تشخیص می‌دهد که چه زمانی را برای اعتراض انتخاب کند و منتظر تبلیغات تلویزیونی و یا پیام فعالان شبکه‌های اجتماعی نمی‌ماند. این نکته باید درسی برای اپوزیسیون و مخالفان نظام باشد که وزنی توهمی برای خود قائل نشوند که می‌توانند با فعالیت‌های تبلیغی و تهییجی مردم را به خیابان‌ها بکشانند...

نشانه دوم: هنوز چند روزی نگذشته از روزی که یکی از مسئولان اعتراضات آبان ماه را اعتراض حاشیه نشینان بی سوادی نامید که تحت تاثیر شبکه‌های مجازی اعتراض کرده اند و یا آن دیگری اعتراضات را حجامت نظام نامید. عدم حضور گسترده مردم در پی فراخوان پنجم دی به این افراد نشان داد که معترضان نه حاشیه نشین بی سواد هستند و نه تحت تاثیر فضای مجازی و تلویزیون‌های فارسی زبان خارج نشین، بلکه بدنه اصلی معترضان بخشی از جامعه ایرانی است که فشار اقتصادی را با گوشت و پوست و استخوان لمس کرده و در نقطه مقابل هم هر روز فساد‌هایی را می‌بیند که گویا حتی با برخورد‌های قضایی صورت گرفته هم خیال پایان یافتن ندارد و چنان قدرتمند شده که هر روز در قالب جدیدی خود را بازآفرینی می‌کند...

عدم حضور در فرخوان‌های پنجم دی، باید عبرتی باشد برای برخی مسئولان داخلی که رویکردشان را نسبت به جامعه خود تغییر دهند و به جای آنکه مردم ضعیف کشور را بی سوادان حاشیه نشینی بنامند که تحت تاثیر دیگران هستند؛ ، در پی اصلاح وضع موجود برآیند و اعتراض برای احقاق حق خود را از حقوق حقه آنان قلمداد کنند.»

***

با وجود تحریم‌های آمریکاصویب لوایح FATF تغییری در شرایط ما ایجاد نمی‌کند

مجید شاکری کارشناس مالیه حکمرانی گفت‌وگویی با مشرق داشته است که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

«-در موضوع اف ای تی اف، وقتی لایه های سیاسی از موافقت‌ و مخالفت را کنار بزنیم، مابین موافقین و مخالفین فنی FATF یک جمله مشترک است و آن جمله این است که: اف ای تی اف موضوعی است با هزینه های قطعی و دستاوردهای احتمالی و افراد بسته به این که احتمال وقوع این دستاوردها را و هزینه‌ی از دست رفته ها را چقدر می دانند، در دسته موافقان و یا مخالفان این موضوع طبقه‌بندی می‌شوند.

-کانترمژر (اقدام متقابل)[لیست سیاه] بند ۲۰ تفسیر توصیه ۱۰ و کل تفسیر توصیه ۱۹ اف ای تی اف است که به طور خاص بُعد اجرایی این موضوع، بیشتر در تفسیر توصیه ۱۹ است، که ۸ یا ۹ فرض معرفی می کند که کسی که کانترمژر می شود، باید اینها را اعمال کند. یکی از اینها که مورد A هست درباره اینکه در کشوری که ریسک‌ انگاری شده ذیل توصیه ۱۹، باید برایش EDD اعمال شود. و ما مع الاسف در بیانیه بوسان از کل کانترمژر تعلیق نشدیم، ما از کانترمژر به استثنای بند A تعلیق شدیم. این خیلی مهم است.

-چشم انداز اینکه ما بتوانیم به فرض اینکه اکشن پلن را از دید طرف مقابل کامل کنیم، از Public Statement بیرون برویم، به دلایل متعددی به صفر میل می کند. پس اساساً ما موضوع خروج از بیانیه عمومی را فعلا باید بگذاریم کنار در زنجیره‌ی اهدافمان.

-دوستانی هستند که می گویند انتقالات و کارگزاری های بانکی برای ما، سه مشکل دارد، این سه مشکل مسائل مربوط به صورت های مالی بانک ها و وضعیت های مالی آنها هست،   مربوط به موضوع FATF و موضوع تحریم های آمریکا است. بعد می گویند الان که تحریم های آمریکا را نمی توانیم کاری کنیم، برویم از آنها به صورت موضعی شروع کنیم کار را جلو بردن، در صورتی که این طور نیست، اینها سه فیلتر پشت سر هم هستند که ریزترین سوراخ ها برای تحریم آمریکاست. و تغییر در آن قبلی ها، تغییر در دبی آب ایجاد نمی کند این نکته بسیار مهمی است.»

بیشتر بخوانید:

مجید شاکری: FATF هزینه‌های قطعی و دستاوردهای احتمالی دارد/ در برجام تحریم‌ها رفع نشد، شکل تحریم‌ها عوض شد

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۹۷۰۷۲۰:۴۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۷
FATF در گزارش رسمی خود اعلام کرده است که یکی از اهداف اصلی این سازمان این است که مسیرهای دور زدن تحریم ها از سوی ایران را مسدود نماید.
ناشناس۱۲۵۹۷۱۱۲۰:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۷
اعتراضات مردمی دی ماه 96 و آبان ماه 98 اعتراض به افزایش فاصله طبقاتی و فقر و تورم و بیکاری و فساد و تبعیض بود.
ناشناس۱۲۵۹۷۱۷۲۰:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۷
با کارشناس اقتصادی مجید شاکری موافقم با وجود تحریم های بانکی تصویب لوایح FATF تغییری در شرایط ایجاد نمی کند ابتدا باید تحریم های ظالمانه لغو بشوند.
ناشناس۱۲۵۹۷۲۰۲۰:۵۳:۰۰ ۱۳۹۸/۱۰/۷
خود امریکایی ها می گویند برای تاثیر کامل فشار حداکثری fatf باید در ایران تصویب و اجرایی بشود اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
ناشناس۱۲۶۰۵۸۵۱۳:۴۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۸
این نظر رو پای همه بحث ها کپی و پیست می کنید. لطفا منبع آنرا هم ذکر کنید
ناشناس۱۲۵۹۷۲۲۲۰:۵۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
ژاپن مستعمره امریکاست و برای تامین منافع ایران هیچ اقدام مثبتی انجام نخواهد داد.
ناشناس۱۲۵۹۷۲۳۲۰:۵۶:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بهتر است بگویی عمدا می خواهند fatfرا تصویب شود تا راه باج دادن برای غربی ها باز شود چون که اگر تصویب کنیم انها درخواست اطلاعات می کنند برای تبادلات و چون این اطلاعات در دور زدن تحریم ها وجود دارد ،اگر بدهیم راه ان را می بندن و اگر ندهیم به راحتی مانند ان پی تی که عضو هستیم تحریم و محکوم کردن از طریق شورای امنیت سازمان ملل و فشار بیشتر
ناشناس۱۲۵۹۷۲۸۲۰:۵۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۷
کره شمالی با وجود پیوستن به پالرمو و CFT از لیست سیاه FATF خارج نشده است.
ناشناس۱۲۵۹۷۵۶۲۱:۱۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۷
چطور قبل از سال ۹۵ مشکلی نداشتیم برای کار بانکی به جز تحریم ها با اینکه در لیست سیاه بودیم ولی از وقتی این دوروها امدن و یواشکی تعهد دادن به اف ای تی اف برای کار بانکی به مشکل بر می خوریم اگر برویم در لیست سیاه؟
ناشناس۱۲۵۹۷۷۱۲۱:۳۲:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۷
رئیس و اکثریت نمایندگان مجلس تا آن اندازه با شفافیت مشکل و مسئله دارند که هر زمان شرایط را مساعد ببینند مطمئن باشید ( ورود و حضور خبرنگاران خصوصا عوامل صدا و سیما را به مجلس مطلقاً ممنوع خواهند کرد ) .
ناشناس۱۲۵۹۸۱۷۲۲:۱۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۷
تصويب fatfتغييري در شرايط ايجاد نكنه حداقل وضعيت بدتر از اين نخواهدشد
ناشناس۱۲۶۰۲۴۳۱۰:۱۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
با FATF حتی واردات چمدانی دلار و طلا هم ممنوع می شود و به تبع آن نرخ ارز و تورم افزایشی خواهد شد.
ناشناس۱۲۶۰۳۱۷۱۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱۰/۸
دوستان علاقه مند به اف ای تی اف شفاف و مستند بفرمایند اگر به این کنوانسیون بپیوندیم آن موقع بانک های ما با نهادهاو ادارات و افرادی که تحت تحریم قرار دارند کار بانکی خواهند کرد یا خیر همین را توضیح بدهند آن وقت دائم از ثمربخش بودن یانبودن آن برای اقتصاد کشور سخن بگویند
ناشناس۱۲۵۹۸۴۱۲۲:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۷
یه مشت مثل نوبخت شدن همه کاره ی مملکت...معلومه بهتر از این نمیشه.....
ناشناس۱۲۵۹۹۲۱۲۳:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۷
بالاخره دست های ستون پنجم دشمن رو میشود
ناشناس۱۲۶۰۰۵۷۰۷:۲۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۸
برخورد مغرصانه پژمانفر با سخنان نوبخت نشان ميدهد که تند روان مخالف دولت به هيچ صراطی مستقيم نيستند.
مسعود۱۲۶۰۰۸۰۰۸:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۸
اگه امثال نهاوندیان و نوبخت حامی fatf هستند مطمئنم به ضرر ماست
ناشناس۱۲۶۰۱۶۰۰۹:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
کدوم حرف روحانی درست بوده که fatf دومیش باشه
گیج۱۲۶۰۱۷۵۰۹:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
.....در اعتراضات سال ۹۶ و آبان ۹۸ مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که جامعه ایرانی با فراخوان تلویزیونی و یا شبکه‌های اجتماعی به خیابان نمی‌آید. در دی ۹۶ و آبان ۹۸، حضور مردم در واکنش به فشار‌هایی بود که عملا بر زندگی آنان وارد شده بود و.... پس یعنی دست خارجی در کار نبوده ؟
ناشناس۱۲۶۰۲۵۴۱۰:۲۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۸
با وجود تحریم های بانکی و نفتی پیوستن به FATF هیچ سودی ندارد.
ناشناس۱۲۶۰۲۵۹۱۰:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۸
FATF بخشی از ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و با تصویب و اجرای آن تحریم ها هوشمند و هدفمندتر می شوند و اوضاع اقتصادی وخیم تر خواهد شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین