گزارش اختصاصی الف/ ادلب ۶ روز پس از آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه؛ آزادی بیش از ۴۰ شهرک و پاکسازی ۳۵۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981004087

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در جریان عملیات ۶ روز گذشته در محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب در مجموع موفق شدند بیش از ۴۰ شهرک را از اشغال تروریست ها خارج کنند و به سیطره دربیاروند.

گزارش اختصاصی الف/ ادلب ۶ روز پس از آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه؛ آزادی بیش از ۴۰ شهرک و پاکسازی ۳۵۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، دوشنبه شب ( دوم دی ماه) نیروهای ارتش سوریه پس از آزادی و تثبیت مواضع در شهرک مهم و راهبردی « جرجناز»، عملیات را در محور جنوب شرق استان ادلب علیه گروهک های تروریستی ادامه دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته در حومه شمال شرق شهرک « جرجناز» موفق شدند شهرک های « ابودفنه و الغدفا» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

به گفته منابع میدانی، شماری از تروریست ها در جریان آزادی این دو شهرک کشته و زخمی شدند؛ نیروهای سوری مستقر در محور « فروان» نیز عملیاتی را به سمت محور شمال علیه تروریست ها انجام دادند.

در جریان درگیری ها در این حور نیز شهرک « عشائریه» از اشغال گروهک های تروریستی خارج و به طور کامل پاکسازی شد؛ در این محور نیز تعدادی از تروریست ها از پای درآمدند و خسارت هایی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

همزمان با پیشروی های جدید نیروهای ارتش سوریه، گروهک های تروریستی با خودروهای انتحاری حملاتی را علیه برای اشغال دوباره شهرک « جرجناز» انجام دادند اما با واکنش به موقع ناکام ماندند و به نتیجه نرسیدند.

شهرک « جرجناز» یکی از مهم ترین پایگاه های تروریست ها در جنوب شرق استان ادلب به شمار می آمد و ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهرک مهم و راهبردی ضربه مهلک و سختی را بر پیکره آنان زد؛ شهرک جرجناز یکی از دروازه های اصلی ورود به شهرک « معره نعمان» محسوب می شود.

نیروهای سوری اگر شهرک معره نعمان را از اشغال گروهک های تروریستی خارج کنند و این شهرک را به سیطره دربیاورند، راه برای ورود به مرکز استان ادلب ( آخرین پایگاه متمرکز عناصر تروریستی در خاک سوریه) باز می شود.

به گزارش گروه بین الملل الف، عناصر تروریستی در محور « الکنایس» نیز حملاتی را با خودروهای انتحاری علیه مواضع نیروهای سوری در نزدیکی شهرک « فروان» انجام دادند که در این محور با شکست روبه رو شدند.

به گفته منابع میدانی، شرایط نامناسب آب و هوایی و مه گرفتگی شدید این فرصت را برای گروهک های تروریستی به وجود آورد تا حملات را با خودروهای انتحاری برای اشغال دوباره مناطق از دست رفته علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دهند. 

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در جریان عملیات 6 روز گذشته در محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب در مجموع موفق شدند بیش از 40 شهرک را از اشغال تروریست ها خارج کنند و به سیطره دربیاروند.

عملیات نیروهای ارتش سوریه از شامگاه پنج شنبه (بیست و هشتم آذرماه) آغاز شد و گروهک های تروریستی تاکنون مساحتی در حدود 350 کیلومتر مربع را در جنوب و جنوب استان ادلب از دست داده اند. 

پیشروی های سریع و خیره کننده نیروهای سوری باعث شده سایر گروهک های تروریستی برای جلوگیری از شکست های بیشتر وارد میدان شوند و به سمت مناطق جنوب شرقی استان ادلب اعزام شوند تا روند پیروزهای ارتش سوریه را کند کنند.

از سویی دیگر، سرکرد های گروهک های تروریستی که ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه را به معنای شکست و نابودی کامل خود می بینند و در معرض خطر جدی قرار گرفته اند از ترکیه درخواست کرده اند که با رایزنی های سیاسی یک آتش بس موقت برقرار کند تا بتوانند تجدید قوا کنند و صف های فروپاشیده و بی روحیه نیروهای خود را تا حدودی ترمیم کنند و از وضعیت فعلی خارج شوند.

به گزارش گروه بین الملل الف، با پیشروی های جدید میدانی، فاصله نیروهای ارتش سوریه با شهرک مهم و راهبردی « معره نعمان» در جنوب شرق  استان ادلب به 6 کیلومتر کاهش یافته است؛ این شهرک مهم ترین پایگاه عناصر تروریستی در جنوب شرق استان ادلب محسوب می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین