خجسته: کینه‌ سیاسی دولت عامل حذف کارت سوخت بود

گروه اقتصادی الف،   3980915030 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: دولت به ژنرالهای خود در کابینه افتخار می‌کرد که هر کدام برای کشور مسئله‌ساز شدند و عملکرد زنگنه در حذف سهیه‌بندی بنزین و کار سوخت قابل دفاع نیست.

امیر خجسته، نائب رئیس کمیسیون اصل نود در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه عاملین حذف کارت سوخت و سهمیه بندی قبلی بنزین که خسارت‌های مالی سنگینی برکشور تحمیل کرد باید پاسخگوی مردم و دستگاه‌های نظارتی باشد گفت: دولت به ژنرال‌های در کابینه خود افتخار می کرد که هر کدام برای کشور مسئله ساز شدند و عملکرد زنگنه در حذف سهمیه بندی بنزین و کار سوخت قابل دفاع نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: دولت برای حذف میراث دولت قبل با کینه عمل کرد و فارغ از مزایای طرح‌های قبلی اقدام به حذف کارت سوخت نمود که در زمان خود هزینه مالی، اجتماعی و سیاسی زیادی بابت آنها پرداخت شده بود و اکنون پس از کمتر از چهار سال باید مردم مجددا التهاب و شُک سنگین افزایش سه برابری قیمت بنزین و سهمیه‌بندی جدید را تحمل کنند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه وزارت نفت باید پاسخگو باشد و مجلس برای پاسخ به مطالبات به حق مردم باید از اختیارات خود برای پاسخگو نمودن وزیر نفت در مقابل اینهمه خسارت وارده به مردم استفاده کند، گفت:  مردم منتظر واکنش نمایندگان خود هستند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: با سهمیه بندی بنزین و ایجاد کارت سوخت در دولت گذشته موج فزاینده مصرف بنزین کنترل شد و مصرف روزانه بنزین به ۶۰ میلیون لیتر تنزل یافت و از قاچاق سوخت تا حدودی جلوگیری شد. در چنین شرایطی اگر طرح ایراداتی داشت باید دولت تدبیر و امید اقدام به اصلاح آن می کرد نه اینکه با بهانه های غیر کارشناسی اقدام به حذف این اهرم کنترلی مهم کند. مجلس نباید سکوت کند و حقایق را به مردم بگوید.

نماینده مردم همدان با اشاره به این نکته که نظام جمهوری اسلامی هزینه سیاسی و اجتماعی زیادی در چند هفته اخیر بخاطر این بی تدبیری محرز پرداخت کرده است گفت: این بی تدبیری ادامه دارد. وقتی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم می گوید اگر خواهان کمک معیشتی هستید باید به دولت اجازه تجسس در حساب‌های بانکی بدهید؛ این نحوه گفتار با مردم یعنی کمال بی تدبیری.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۶۵۷۳۱۲:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مجلس مقصر است که در هر دوران به دولت اختیار داده است هرکاری خواست بکند مثلا در یارانه ها به احمدی نژاد
omid۱۲۲۶۵۹۱۱۲:۳۶:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
کینه‌ سیاسی دولت عامل فقط حذف کارت سوخت نبود،عامل خیلی از سوء مدیریتها بود که وضع به اینجا رسید ، از جمله عامل به رکود بردن بازار و ایجاد لشکر بیکاران که یکی دوسالی بتواند بگوید نرخ تورم را کاهش دادیم،جمع کردن سرمایه های مردم پشت سد بانک های ربوی (آنهم ربه مرکب که گاهی تا 60-70درصد هم میرسید)که عامل اصلی بوجود آمدن سونامی نقدینگی امروز است و کلی خرابکاری دیگر در حقیقت کلیه سیاستهای تدبیر و امید بر اساس کینه و لجبازی سیاسی با دولت قبل بود نه کار کارشناسی.البته این به این معنا نیست که همه اعمال دولت قبل درست بوده ولی لا اقل در مقابل دولت تدبیر و امید رو سفید شد.
ناشناس۱۲۲۶۸۰۶۱۶:۱۷:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
دولت برای حذف میراث دولت قبل با کینه عمل کرد و فارغ از مزایای طرح‌های قبلی اقدام به حذف کارت سوخت نمود که در زمان خود هزینه مالی، اجتماعی و سیاسی زیادی بابت آنها پرداخت شده بود و اکنون پس از کمتر از چهار سال باید مردم مجددا التهاب و شُک سنگین افزایش سه برابری قیمت بنزین و سهمیه‌بندی جدید را تحمل کنند.
معلم۱۲۲۷۰۸۰۲۰:۲۵:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
با آمدن برجام ورفع تحریمها و گشایش مالی و اقتصادی نیازی به کارت سهمیه بنزین نبود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین