ترکان: زمان و شیوه سهمیه‌بندی بنزین مناسب نبود/ اقدام رهبری در مدیریت اوضاع کشور در حافظه‌ها بماند

گروه اقتصادی الف،   3980914016 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور پیشین رئیس جمهور درباره اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: این کار در زمان مناسبی انجام نگرفت و وقتی که این اتفاق افتاد، به‌گونه‌ای بود که شرایط برای مردم از سال اول دولت آقای روحانی سخت‌تر شد.

به گزارش تسنیم، اکبر ترکان مشاور سابق رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی پرونده ویژه شبکه سه سیما که شامگاه چهارشنبه(13آذر) با موضوع طرح سهمیه‌بندی بنزین برگزار شد، درخصوص اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گفت: این کار در زمان مناسبی انجام نگرفت و وقتی که این اتفاق افتاد، به‌گونه‌ای بود که شرایط برای مردم از سال اول دولت آقای روحانی سخت‌تر شد و بلکه آن زمان باید آغاز می‌شد و با یک شیب جلو می‌رفت. زمان این کار نامناسب بود و همچنین کار توجیهی صورت نگرفته بود و برای مردم هم توضیح داده نشده بود.

وی همچنین درباره اقدام رهبر معظم انقلاب در حمایت از قانون و تصمیم سران قوا تصریح کرد: این اقدام یکی از فرازهای 30 ساله رهبری ایشان بود. مقام معظم رهبری در موقعیتی خطیر وارد شدند و گفتند که من از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنم.

این کارشناس اقتصادی گفت: طبق گفته برخی کارشناسان آمریکا توانسته مصر و لیبی را از نظر مدیریت دولتی ساقط کند و آنها می‌خواستند درباره ایران، عراق و لبنان نیز این کار را انجام دهند. هدف آنها ناآرام کردن لبنان و عراق و به‌هم ریختن دولت‌های آنها بود و همچنین می خواستند این کار را درمورد ایران نیز انجام دهند، متلاشی کردن نظام مدیریت دولت ایران هم از طرح‌های آنها بود.

ترکان اظهار داشت: روز بعد از اجرای اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین طرح‌های چند فوریتی به میان آمد و می‌خواستند جلوی این کار را بگیرند و شاید در قدم بعدی پای رئیس‌جمهور هم به میان می‌آمد. اگر این اتفاق می‌افتاد ما دچار اخلال مدیریتی می‌شدیم، همین موقع مقام معظم رهبری وارد شدند و تصمیم را اعلام کردند. ایشان برای این کار هزینه داد؛ معمول این است جامعه وقتی چیزی را می‌گوید ، یک فرد روحانی مانند مقام معظم رهبری نمی‌گوید که من از این دفاع می‌کنم و بار را بر دوش می‌گیرد ولی این اقدام رهبر انقلاب یکی از فرازهای 30ساله ایشان بود و کشور آرام شد و اوضاع مدیریت شد و کارها به روال عقلایی افتاد و حالا می‌شود اصلاح و اقدام کرد و این اقدام مقام معظم رهبری نباید از حافظه‌ها برود.

وی تصریح کرد: وزیر نفت چند روز قبل از اجرای این طرح گفته بود که هیچ اتفاقی در راه نیست، این‌ها موجب سلب اعتماد مردم می شود، وزیر نفت فرد اول این کار است، یا اطلاع نداشت یا اینکه زمان اجرا را نمی‌دانسته ولی بهرحال این مناسب نبود. باید با مردم حرف زده می‌شد، مگر می‌خواهیم «کار بی‌تربیتی» کنیم که یواشکی انجام دهیم؟ باید همه نظر می‌دادند و می‌توانستیم جمع‌بندی کنیم. اکثر کارشناسان با اصل این موضوع موافتند ولی در شیوه اجرا اختلاف‌نظر وجود دارد، مردم قانع نشده بودند و فرهیختگان جامعه هم شوکه شدند. برخی مقامات گفتند که من هم از این اتفاق خبر نداشتم و از رادیو شنیدم و من از این گفته تعجب کردم وعلت را نمی‌دانم ولی قابل قبول نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۵۰۱۰۰۸:۵۰:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۴
نحوه عمل کرد دولت واقعا بد و نادرست بود ..
ناشناس۱۲۲۵۰۱۱۰۸:۵۱:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۴
طرح افزایش قیمت بنزین بسیار بد اجرا شد و حق اعتراض مردم ایران قانونی است. قیمت بنزین نیز بسیاری از کالاها و خدمات غیر واقعی است در این شرایط هر کس بیشتر از بنزین ارزان استفاده کند، دولت مجبور است به او یارانه بیشتری بابت بنزین پرداخت کند که خلاف اصول مدیریت مصرف و در تضاد آشکار با عدالت اجتماعی است. در حقیقت دولت از جیب تمام مردم، به بخشی از مردم که بنزین بیشتری مصرف می کنند یارانه می دهد و تداوم این امر عادلانه و منطقی نیست. بنابراین، با توجه به نقش قیمت گذاری در مدیریت مصرف و همچنین تاثیر آن بر عادلانه شدن توزیع یارانه های انرژی، ضروری است که شاخص های اصلی بر قیمت گذاری بنزین تعیین شود. عده ای منافق، مزدور، خائن، وطن فروش و دست نشانده آمریکاو عربستان از فرصت اعتراضی مردم سوء استفاده کرده و با هدایت رسانه های ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، بی بی سی فارسی و شبکه های ماهوره ای خائن مانند من و تو خواهان آشوب گسترده در تمام ایران بودند؛ به لطف خدا و با تشخیص درست مردم این توطئه خنثی و با تحمیل خسارت های بسیار گسترده به اموال عمومی و مردم ؛ تمام عوامل اصلی آشوب گران دستگیر شدند. یاد آوری نکات مهم این طرح این است که : 1- فقط مردم داخل ایران حق تعیین سرنوشت خود را دارند و تمام ایرانیان وطن فروش و خائن خارج نشین باید دخالت در امور ایران را به فراموشی بسپارند. 2- ما هیچ گاه نباید بازیچه اندیشه های پلید و ضد بشری کشورهای آمریکا، اسرائیل و عربستان و دیگر کشورهای اروپایی باشیم. این کشورها از ویرانی ایران؛ در فشار زیستن مردم ایران و دست به دامن شدن آنها بسیار لذت می برند. ما هیچ گاه نباید از هیچ کشوری در دنیا ذره ای انتظار کمک و خیر خواهی را داشته باشیم تمام کشورهای دنیا به دنبال منافع خود و گاه استعمار و استثمار کشورهای دیگر به ویژه ایران هستند. 3- دست اندر کاران ایرانی رسانه های انگلیسی BBC - Farsi ؛ صدای فارسی آمریکاVoA و عربستانی iran international باید دست از مزدوری و خیانت به مردم و کشور ایران بردارید؛ و بیش از این بازیچه .. آمریکایی ها، عربستانی ها و انگلیسی ها نشوند. شما در برابر خون جوانان خامی که گوش به فرمان شما در این توطئه سخت بودند؛ مسئول هستید. 4- ما باید به دنباله روی از فرهنگ غنی ایران زمین در راه آفرینش شکوه دوباره ایران و سربلندی مردم ایران با تمام وجود در حال جان بازی باشیم. مهرداد رادمهر
علی۱۲۲۵۰۳۰۰۹:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۴
حال که همگان قبول دارید که این افزایش و از آن بدتر در این موقع کار درستی نبوده پس با مسببان آن باید برخورد شود همه احساساتی شدند یه عده جوان بیشتر
ناشناس۱۲۲۵۰۳۸۰۹:۰۸:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۴
اتفاقا کارتان واقعا یک کار بی تربیتی بود ناگهانی..
ناشناس۱۲۲۵۵۹۰۱۵:۱۵:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۴
آقای ترکان میفرمایید اکثریت با اصل موضوع (گران شدن بنزین) موافقند، ببخشید جنابعالی چکاره اید که از طرف اکثریت صحبت میکنید اکثریت طبقه ضعیف جامعه است که حتی با یک ریال گرانتر شدن بنزین و هر کالایی تا تامین کامل مالی زندگیشان مخالفند بروید سیاستتان را درست کنید و الا این کارا را ..،..هم میتوانست اجرا کند
ناشناس۱۲۲۵۹۵۴۱۹:۴۲:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۴
ترکان ؛ یکی از عوامل بحران مدیریت ..بهتر از این نمیشه
ناشناس۱۲۲۵۹۶۱۱۹:۵۱:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۴
چی عجب که در این مورد ..طرفدار دولت نشد و به طرز خیلی الکی رد کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین