واریز نشدن یارانه بنزینی؛ دولت اشتباه می‌کند یا مردم؟

گروه اقتصادی الف،   3980903106 ۱۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

سومین مرحله از واریز یارانه بنزینی دولت نیز به پایان رسید اما ظاهرا مشکلات اجرایی این طرح تازه آغاز شده است.

واریز نشدن یارانه بنزینی؛ دولت اشتباه می‌کند یا مردم؟

به گزارش الف پس از گرانی بنزین در بامداد ۲۴ آبان قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای به ۱۵۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد هم به سه هزار تومان رسید.

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین بین  ۱۸ میلیون خانوار (۶۰ میلیون نفر) تقسیم می‌شود. 

پس از افزایش قیمت بنزین، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از محل افزایش قیمت بنزین ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت که ظرف کمتر از ۱۰ روز به حساب خانوارهای واجد شرایط پرداخت می‌شود.

پس از گذشت سه روز از افزایش قیمت بنزین سخنگوی دولت در نشست با اصحاب رسانه از واریز یارانه کمک معیشت خانوارها خبر داد و گفت:  این یارانه در سه مرحله ، دوشنبه ۲۷ آبان، مرحله دوم، پنجشنبه ۳۰ آبان و مرحله سوم شنبه دوم  آذر پرداخت می‌شود. 

به گفته ربیعی کمک معیشتی دولت برای خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره  نیز از ۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومن است و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان یارانه پیش‌بینی شده است. 

به گفته سخنگوی دولت کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی هستند. این نکته ای است که در اظهارات سخنگوی ستاد حذف یارانه پردرآمدها نیز شنیده شد. به گفته وی: «فرایند شناسایی خانوارهای مشمول طرح کمک معیشتی تا حد زیادی مشابه خانوارهای مشمول دریافت یارانه نقدی است. به این صورت که بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و از طریق آزمون وسع، خانوارها به ترتیب از کم درآمدترین تا پردرآمدترین طبقه‌بندی شده و هفت دهک کم درآمد برای دریافت کمک معیشتی دولت مد نظر قرار خواهند گرفت. شنیده‌های دنیای اقتصاد در روزهای اخیر نیز نشان می‌داد که متر شناسایی، مجموعه‌ اطلاعات از دارایی‌های مالی و سرمایه‌ای افراد، همچون ارزش و تعداد املاک، ارزش و تعداد خودرو، گردش حساب سالانه و میزان تراکنش‌های مالی ماهانه است. در کنار این ها، برخی شاخص‌ها همچون تعداد سفرهای خارجی در سال نیز احتمالا در شناسایی افراد غیرمشمول دخیل خواهد بود.»

نکته ای که در زمان اعلام جزییات طرح حمایت معیشتی دولت مورد تاکید قرار گرفت عدم ارتباط این یارانه با یارانه ماهیانه‌ ای است که پس از اجرای طرح هدفمندی رسانه ها به مشمولان این طرح پرداخت می شود.

هر چند به طور طبیعی یکی از راه های شناسایی ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی باید به حساب آنها وارد شود در نظر گرفتن همان کسانی است که در حال حاضر یارانه  قبلی را دریافت می ‌کنند اما علیرغم این موضوع از صبح امروز که واریز مرحله سوم این یارانه به اتمام رسیده است گزارشات متعدد مردمی از این نکته حکایت می‌کند که برای بسیار از یارانه بگیرها یارانه معیشتی دولت واریز نشده.

مخاطبان الف نیز در پیام های متعددی به این موضوع اشاره کرده اند:

قطع هست ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه یکشنبه
بعد از وارد کردن کد ملی مدام میپرسه ثبت نهایی شماره تلفن همراه .. و هرچی شماره تلفن وارد میکنم باز هم همینو میپرسه ! سامانه داغانه


*6369*1*codemeli*1#
سامانه افتضاحیه. شامل چندین مرحله هر کدام با احتمال قطعی بالا. من خیلی طول کشید تا بتونم شماره ملی را ثبت کنم


این چطور پرداخت به 60 ملیون نفره که من حداقل بگیر و پدر بازنشسته ام با حقوق زیر 2 ملیون روشامل نشده و  برای هیچ کداممون ریالی واریز نشده ؟

کارگر ساختمانی هستم که بیمه هم ندارم
فقط یک تیبا دارم عصرها کار میکنم
این پول به حسابم چرا نیامد؟!؟
دقیقا ملاک چی بوده که برای فردی مث من واریز نشده؟؟؟؟؟

من کارمند رسمی دولتم. معلولیت دارم و دارای کارت معلولیت بهزیستی هستم. حقوقم 3 میلیون است. ماشینم پراید است. برای من نریختند!!! از خیلی ها پرسیدم واریز نشده به حسابشون.


... از صبح هرچی این کد دستوری رو شماره گیری می کنم ، میزنه External application down  این یعنی چی آخه؟


بیکارم و مستاجر،با یک خودرو ایرانی مدل پائین با حقوق بیمه بیکاری زندگی میکنم.چیزی برام واریز نشد.هدفم نالیدن نبود،هدف افشای  ریا کاری بود


الان ساعت چند روز یک شنبه است؟
از ساعت ۸  صبح یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را  به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند.
هنوز فعال نیست


از صبح هرچی ستاره شصت و سه شصت و نه مربه میگیرم مینویسه این سرویس برای شما فعال نیست!!؟
به کجا باید شکایت کنیم؟


مسخره مردم نکنین اینه که قطع هست ... ساعت 10:51


متاسفانه بنظر می رسد دولت در این موضوع هم صداقتی از خود نشان نداده است. اولا این کد را که شماره گیری می کنید پیغام عدم فعالیت برای شما ارسال می شود. در ثانی چگونه کسی که جزو سبد اول یارانه است جزو سبد دوم قرار نگرفته است؟ از مجلس و دستگاه ای نظارتی خواهش می شود لیست اسامی پرداخت شده 60 میلیون نفر را از وزارت رفاه اخذ و بصورت رندوم چک بفرماییند. در اداره 150 نفری ما نزدیک به 100نفر نگرفته اند. مگه همچین چیزی ممکنه؟ حقوق کارمند جماعت مگر چقدره؟


من نمیدانم به 60میلیون واریز کردید؟اولا 4دلار این همه منت ندارد.دوما مااز هر کسی پرسیدیم گفت به مانریختند. ازجمله خود بنده.


من از ساعت ۸ دارم سعی میکنم ولی هر بار ی بهونه میاره این سیستم 

در یکی از گزارشات مردمی رییس یک بانک از مراجعات متعدد کارمندان خود می گوید که علیرغم دریافت یارانه طرح هدفمندی، یارانه معیشتی جدید دولت را دریافت نکرده اند. 

نکته مهمتر اما اخلال در سامانه ای است که از امروز قرار بود معترضان با ارسال کد دستوری به آن نسبت به اعتراض و احیانا ثبت نام خود در این طرح اقدام کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای درباره مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرد:‌ افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌اند، می‌توانند از اواسط هفته آینده از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* از وضعیت خود مطلع شوند.

از آنجا که هنوز این سامانه دچار مشکل است جزییات مربوط به نحوه کار آن نیز روشن نیست.

همچنین هنوز معلوم نیست که ۶۰ میلیون نفری که یارانه بنزینی را دریافت کرده اند چگونه شناسایی شده اند و آیا واقعا کسانی که مستحق دریافت آن هستند این یارانه  را دریافت کرده اند یا خیر.

برخی گزارش‌ها در خبرگزاری ها  نیز اساسا از برخی اشتباهات در واریز یارانه حکایت دارد. به عنوان مثال خانواده دو نفره ای که یارانه خانواده ۵ نفری را دریافت کرده اند!

به نظر می رسد دولت باید هر چه زودتر باید نسبت به رفع مشکل سامانه مورد نظر اقدام کند و با توضیحات بیشتر ذهن عموم مردم را درباره فرایند شناسایی افراد مشمول یارانه بنزینی روشن کند. در حال حاضر معلوم نیست حجم خطاهای احتمالی چقدر است و اساسا آیا این دولت است که اشتباه کرده یا کسانی که معترض اند بر اساس معیارهای دولت مشمول دریافت یارانه بنزینی نمی شوند؟!

 

دیدگاه کاربران

احد۱۲۰۱۶۶۴۱۵:۱۲:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
یارانه 45 تومانی را قطع کردند بعدش میخان معیشت 55 تومان به شصت میلیون نفر بدن ! کدوم عقل سالم این را قبول میکند ؟؟
ناشناس۱۲۰۲۳۰۱۱۸:۱۹:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۳
یارانه یا ریاکارنه !
ناشناس۱۲۰۲۳۰۳۱۸:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۳
دروغه. به شش میلیون نفر دادن و اونوقت میگین به 60 میلیون نفر دادیم! کی میتونه ثابت کنه که ما مردم درست میگیم!
ناشناس۱۲۰۲۷۷۳۲۱:۰۱:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۳
یارانه بنزین (کمک معیشتی) برای خیلی از خانواده ها واریز نشده حداکثر به 6 میلیون نفر پرداخت کردند.
ناشناس۱۲۰۲۹۲۰۲۲:۰۵:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۳
من معلمم هیچ پولی به حسابم واریز نشده
ناشناس۱۲۰۳۱۶۶۲۳:۵۵:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۳
صندق دولت خالی است دادن یارانه به مردم داستان است
ناشناس۱۲۰۳۵۰۴۰۸:۰۵:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۴
عقل معیوب دولت تدبیر این رو عملیاتی کرده!!!!!!
ناشناس۱۲۰۳۶۱۶۰۹:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۴
دولت تزویر و ریا
ناشناس۱۲۰۳۷۷۶۱۰:۱۹:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۴
همانطور که گفتن در اصل یارانه بنزینه شما پیاده چه سواره این پول را باید خرج هزینه رفت و آمد کنی یه چیزیم باید بزاری روش که دوباره برمیگرده به خزانه دولت، بله دراصل همینطوریه. این پول همین الان هم بی ارزشه و با گذشت زمان بی ارزشتر هم میشه بیشتر این پولها از طبقه متوسط به پایین گرفته میشه بقیه پولدارها هم که اصلا چیزی احساس نمیکنند چون اینها اکثرا یکجور دلال هستند و تازه سود هم میبرند اجناس که بدستشان میرسد را گرانتر میفروشند و همان سود را خواهند کرد چیزی ازدست نخواهند داد این مردم عادی هستند که فقیرتر میشوند.
ناشناس۱۲۰۴۳۵۱۱۳:۰۸:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۴
از همان اول مشخص بود پرداخت به 60 میلیون نفر عوام فریبی بود زیرا این تعداد حدود سه چهارم جمعیت کل کشور است ! پس چطور می شود اکثریت مردم دریافتی نداشته اند؟
ناشناس۱۲۰۱۶۷۴۱۵:۱۵:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
ما سه نفریم ولی یارانه دو نفر دریافت کردیم
ناشناس۱۲۰۱۷۹۲۱۵:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۳
اولین نفری هستید که شنیدم مبلغی گرفته. برید خدا رو شکر کنید!
ناشناس۱۲۰۱۹۱۶۱۶:۲۱:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۳
ما هم خانواده سه نفره ایم ودر نوبت دوم واریز یارانه معیشتی را گرفتیم پیامک نیامد وکاملا اتفاقی متوجه واریز شدم خریدی کردم که بعد از آمدن پیامک خرید متو جه اضافه شدن یارانه معیشتی شدم .
امید۱۲۰۲۰۹۵۱۷:۰۸:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۳
بعضیا گرفتن،مثلا یکی از بستگان خودم که الان با خانواده ساکن آمریکا هستند و میدونم که حقوق بازنشستگیش بالای ۸میلیونه و دوتا خونه تو بالا شهر تهران داره و الان واسه گشت و گذار ایران تشریف دارن بهم گفت که گرفته!
ناشناس۱۲۰۲۱۰۰۱۷:۰۹:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۳
خب الحمدالله این یارانه معیشتی هم به مستحقان که همان آقازدگان هستند رسید مردم که چیزی ندیدند مثل سبد کالا که به آقای احمدی نژاد رسید !
ناشناس۱۲۰۲۸۹۳۲۱:۴۹:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۳
یکی تون اضافیه از خونه اخراجش کنید
بیگی29۱۲۰۱۷۰۲۱۵:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۳
شاید واریز شده باشد امّا به چه حسابی؟بهتر است سازمان باز رسی و دیده بان آقای توکلی بصورت رندوم واریز ها را بر رسی کنند که آن یارانه ها و این یارانه ها که ادعا میشود پرداخت شده اند واقعا به حساب مردم ریخته شده یا اینجا هم فسادی سر بر آورده و به حسابهایی ریخته شده؟
ملت۱۲۰۲۶۳۳۲۰:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۳
حتما اختلاس شده!!
ناشناس۱۲۰۱۷۰۴۱۵:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۳
مسخره کردن مردم در طرح صدقه
ناشناس۱۲۰۱۷۲۰۱۵:۲۷:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۳
به نظر ميرسه دولت يارانه بنزين را واريز نكرده چون اكثر باز نشسته ها وكار گرها كه برايشان مبلغي واريز نشده خود سخنگو گفت كارگران،كارمندان وباز نشسته ها جزء يارانه بگيران هستند پس چرا خبري نيست اين دولت عادت كرده به وعده دادن ها
نوید۱۲۰۱۷۲۱۱۵:۲۷:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۳
کارمند ساده ام مستأجرم هیچ ملکی به نامم نیست خودرو هم ندارم حساب بانکی هم ندارم هیچ پولی تحت این عنوان مزخرف کمک هزینه معیشتی به حسابم واریز نشده!!! از دولت توقع و انتظار هیچ رسیدگی ندارم فقط خواهش می کنم در این دو سال باقی مانده هیچ حرف و سخنی در مورد هیچ چیزی نداشته باشه تا تموم بشه روی اعصاب ما مردم بدبخت راه نره لطفا
ناشناس۱۲۰۲۴۸۵۱۹:۲۳:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۳
بعد این دو سال چی؟ اونوقت هم یکی دیگه میاد و اش و کاسه همینه
بازنشسته۱۲۰۲۶۲۰۲۰:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۳
دمت گرم گل گفتی باید یه شمارش گر معکوس براروزهای باقی مونده از عمر این دولت بی کفایت تو تمام میادین شهر نصب بشه .
ناشناس۱۲۰۲۸۹۱۲۱:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۳
میگی حساب بانکی نداری خب چجوری برات پول بریزن تو که حساب نداری آدرس بده نقدی بدن بهت :)
ناشناس۱۲۰۳۷۴۵۱۰:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۴
برادر نوید ما مردم فکر میکنیم داریم زندگی میکنیم در صورتیکه فقط زنده ایم !!!!!!!!!!!
محمد۱۲۰۱۷۲۲۱۵:۲۷:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۳
بندە بیکار هستم و ماهانە 1.5بیمه بیکاری میشم چرا بندە شامل این طرح نشدم ،کجای این کار عدالت داره
ناشناس۱۲۰۱۷۲۴۱۵:۲۸:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۳
من مستاجرم کارمندماهی دومیلیون وهفتصد حقوق میگیرم یه ماشین پراید هم داریم دارای سه فرزندبه حسابم واریزنشد
ناشناس۱۲۰۱۷۳۱۱۵:۲۹:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۳
همش دروغه و همه را گذاشتن سرکار
ایرانی۱۲۰۱۷۳۳۱۵:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۳
سامانه که عملا از دسترس خارجه، از صبح حدود صد بار امتحان کردم البته اینجا هم مردم مقصرم.
ناشناس۱۲۰۱۷۵۴۱۵:۳۵:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۳
به تعداد کمی پرداخت کرده که بگه پول بنزین رو دادیم وگرنه من از هرکی می پرسم که هیچی به حسابش واریز نشده
مجید۱۲۰۱۷۶۲۱۵:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۳
من راننده اسنپم و مستاجر یک ریال هم به حسابم واریز نشده
ناشناس۱۲۰۱۷۶۸۱۵:۴۰:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۳
تیتر مودبانه ای بود ولی بهتر بود می نوشتید: واریز نشدن یارانه بنزینی؛ دولت دروغ میگوید یا مردم؟
ناشناس۱۲۰۲۳۵۹۱۸:۴۱:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۳
احسنت .واقعا گفته ی ب دلم نشست
محمد۱۲۰۱۷۷۲۱۵:۴۱:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۳
بنظر اشکالی این بین وجود دارد بیشتر همکاران بنده که کارمند دولت هستند واز اقشار ضعیف جامعه تلقی می شوند این کمک را دریافت نکرده اند
ناشناس۱۲۰۱۷۷۵۱۵:۴۲:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۳
دولت بی تدبیری و متخصص در امر ناامیدی
علی۱۲۰۱۷۸۱۱۵:۴۳:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۳
آیا شان مردم ایران این است که به علت اهمال نهادهای مربوط باید به دنبال چندرغاز مبلغی که بسیار کمتر از حقشان است, بدوند و اعصابشان خورد شود ؟ چرا قوه قضائیه و نهادهای نظارتی به فاجعه رخ داده ورود نمیکنند, چه کسی مسئول این بی نظمیها و تضییع حقوق قشر ضعیف و متوسط به پایین میباشد که به آنها مبلغی پرداخت نشده ؟
ناشناس۱۲۰۱۷۸۷۱۵:۴۶:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۳
چندین بار اعلام کردن از سه شنبه وصل میشه عزیز دل.
سید محسن۱۲۰۱۹۰۱۱۶:۱۷:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۳
نه عزیز دل خود رفاه اعلام کرد ار 8 صبح یکشنبه سوم آذر ولی هنوز سرکاریم
عباس۱۲۰۱۸۰۷۱۵:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام برای ما هم واریز نشده
ناشناس۱۲۰۱۸۱۳۱۵:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
... به ما که ۵ نفریم و پدرم کارگره و من و برادرم بیکاریم و حتی بیمه هم نیستیم ندادن .
ناشناس۱۲۰۱۸۱۷۱۵:۵۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۳
بچه ای از پدر 5 تومان پول تو جیبی طلب کرد. پدر گفت: پنج تومان؟! چهاتومان برای چی میخای؟! بچه های مردم سه تومان میگیرند! بیا این دو تومان! نهایتا یه تومان گذاشت کف دست پسره و پسر بیچار همینجوری زل زده بود توچشم پدر!!
غلامرضا۱۲۰۱۸۲۷۱۵:۵۶:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۳
من دكتراي تخصصي دارم و بيكار نه خونه دارم و نه ماشين و نه درآمد و فعلا از پدر امرار معاش ميكنم و به من هم چيزي واريز نشده و تا حالا هيچ سبدي معيشتي هم دريافت نكردم
سامان۱۲۰۲۰۸۳۱۷:۰۵:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۳
شما اگر از پدر امرار معاش میکنین یعنی سرپرست خانواده پدرتون هستن و به حساب ایشون واریز میشه.
ناشناس۱۲۰۳۱۵۵۲۳:۵۰:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۳
ببخشيد ننوشتم متاهل و خانواده يه نفري دارم
ناشناس۱۲۰۱۸۳۳۱۵:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۳
... من کارمندم با خانواده ۴نفره که دریافت نکردم و سامانه ام که اصلا جواب نمیده
ناشناس۱۲۰۱۸۳۸۱۵:۵۹:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۳
از دار دنیا یه پراید مدل 88 دارم با در امد نهایتا ماهی دو میلیون برای من هم واریز نکردن الان خوشحال باشم که جز 20 میلیون پولدارم یا ناراخت که چرا برای من کمک معیشتی نریختن
ناشناس۱۲۰۲۳۶۳۱۸:۴۴:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۳
تبریک میگم شما جز ۲۰ میلیون پولداری
علی 671۱۲۰۱۸۷۱۱۶:۰۸:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
... در بودجه کم آورده اند این بساط را راه انداخته اند تا کسری بودجه را تامین کنند .این شماره 6369 هم اصلاًوصل نمی شود اگر دولت راست می گوید که نمی گوید سایت یارانه را باز کند تا مردم مستند شماره خود را اعلام و آنها با دلیل ومدرک کافی در سایت افراد ی که بهشان تعلق نمی گیرد مشخص شوند نه با پیامی که وجاهت قانونی ندارد که این پیام برای فقیر و غنی می آید .این کار صداقت می خواهد که این آقایون ندارند ...
یک دوست۱۲۰۱۸۷۷۱۶:۰۹:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۳
مسلمه مردم اشتباه میکنن! مگه دولت اشتباه هم میکنه نعوذ بالله؟
ناشناس۱۲۰۱۸۷۹۱۶:۱۰:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۳
بازم مردم رو سرکار گذاشتن
محمد جواد۱۲۰۱۸۹۳۱۶:۱۵:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۳
ما یارانه میگیریم اما چیزی بحساب ما نیومده خانواده پدری و پدر همسر هم با اینکه بازنشسته حداقل بگیر هستند چیزی دریافت نکردند
ناشناس۱۲۰۱۸۹۴۱۶:۱۵:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۳
۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی گرفته اند ؟
ناشناس۱۲۰۲۷۶۵۲۰:۵۸:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۳
حداکثر به 6 میلیون نفر پرداخت شده است.
ناشناس۱۲۰۱۸۹۸۱۶:۱۶:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۳
ما حتی از یک نفر هم نشنیدیم گرفته باشه
ناشناس۱۲۰۲۵۶۹۱۹:۵۳:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۳
من گرفتم .
بیچاره۱۲۰۱۹۰۲۱۶:۱۸:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۳
تو رو خدا نذارید ای یارانه معیشتی من و امثال منو پایمال کنن....
حرف حق۱۲۰۱۹۲۵۱۶:۲۶:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۳
در ابتدا قرار نبود این پول یعنی مازاد در امد نبزین را به مردم بدهند قرار بود به زخم بودجه بزنتد اما با اعتراضات مردم یک شبه تصمیمی نادرست گرفتند البته دوستان قدیمی اگر به یاد داشته باشند زمانی که کوپن را برداشتند یک ماه مبلغی دادند و بعد لز ان قطع شد سرانجام این طرح هم همان خواهد شد
ناشناس۱۲۰۱۹۳۰۱۶:۲۷:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۳
من ماهی ۳ میلیون حقوق میگیرم و مستاجر نیز هستم منتظر واریز یارانه بودم ولی پولی برایم واریز نشد
ناشناس۱۲۰۱۹۴۵۱۶:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۳
دولت اشتباه نمیکنه بلکه وانمود میکنه واریز کرده !
علی۱۲۰۱۹۴۸۱۶:۳۵:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۳
این چه مسخره بازیه. یعنی ما با این اوضاع جزو ثروتمندان هستیم که واریز نشده! سوالی که پیش میاد اینکه این شصت میلیون فقط از کشور ایران هستند یا کشورهای دیگر را شامل می شه!؟
ناشناس۱۲۰۱۹۶۵۱۶:۴۱:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۳
به حساب همه انهایی که یارانه می گیرند واریز شده در بین اشناهای ما
محمد قاسمی۱۲۰۲۲۹۷۱۸:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام کارمند محترم نهاد ریاست جمهوری
ناشناس۱۲۰۱۹۸۱۱۶:۴۵:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۳
بحساب من واریز شده همان ۲۷ آبان . اما سؤال اینجاست چرا با یک پیامک ساده اطلاع نمیننمیگویند واریز شد و تا پرینت نگرفتم متوجه نشدم
ناشناس۱۲۰۱۹۸۵۱۶:۴۵:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۳
چقدر ساده اید شما ها .یارانه ؟ کدوم یارانه ؟ بنزین 3 تومنی سرآغاز بنزین 10 تومنیه .حالا ببین کی گفتم.
سعید۱۲۰۱۹۹۷۱۶:۴۷:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۳
پیشنهاد میدهم سایتی راه اندازی کنید تا دریافت کنندگان پول بنزین تعداد نفرات خانوار و مبالغ دریافتی را بنویسند تا معلوم شود دولت به چند میلیون نفر پول پرداخت کرده است؟
ناشناس۱۲۰۲۰۰۵۱۶:۴۹:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۳
برای من واریز‌شد ولی‌ پیامک نیامد بعد از خرید متوجه شدم
ناشناس۱۲۰۲۰۱۶۱۶:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۳
برای بنده بعد ار گذفتن پرینت مشخص شذ همان ۲۷ آبان واریز شده . سؤال اینجاست که چرا با یک پیامک‌ساده واریز آن را اطلاع نمیدهند تا ملت مجبور به گرفتن پرینت نشود ؟؟ لازم به ذکر است بانک ملی موقع واریز یارانه پیامک نمیدهد، حالا درمورد بسته معیشتی هم همینطور عمل کرد تا مجبور شدیم پرینت بگیریم !
ناشناس۱۲۰۲۸۸۱۲۱:۴۳:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۳
موندم دوستانی که دیسلایک کردن مشکلشون با این نوشته چی بود دقیقا !!!؟؟؟
ناشناس۱۲۰۲۰۲۳۱۶:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۳
من مستاجرم، واقعیت هم اینه که درآمدمم به سختی کفاف نیازای اولیه زندگیم رو میده... اما در جهت کمک به دولت و اینکه سختمم بود یارانه بگیرم، در طرح یارانه کلا ثبت نام نکردم... از همکارای خودم که گاها دو تا سه برابر منم درآمد دارن و صاحب خانه هستند و نیازمند این یارانه هم نیستند تقریبا همگی( به جز یک نفر) یارانه می گیرند...فقط امیدوارم این سرمایه ملی به اشخاصی پرداخت شه که نیازمند واقعی هستند...
ناشناس۱۲۰۳۳۷۲۰۳:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۴
کمک به دولتتتت ؟؟؟؟ از کی تا حالا از زمین به اسمون میباره ‌؟ کاش میگفتی به خاطر عزت نفس خودم و شرفم نمیگیرم ، به خاطر حس گدا بودن و صدقه گرفتن ، چون رقمش دقیقا از صدقه هم کمتره
ناشناس۱۲۰۲۰۵۷۱۶:۵۹:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۳
به هیچ کس ندادن.
ناشناس۱۲۰۲۰۹۷۱۷:۰۹:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۳
دولت اگه میخواست واریز کنه شماره حساب همه سرپرستای خانوار رو داشت
ناشناس۱۲۰۲۱۳۸۱۷:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۳
آخه از ما بدبخت تر مگه کسی هست اونوقت برای ما واریز نکردن نه شغل دارم نه خونه نه ....
ناشناس۱۲۰۲۱۴۷۱۷:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۳
به من و سه تا خواهدام و پدر همسرم برادرای همسرم که پرداخت کردن
ناشناس۱۲۰۲۱۸۶۱۷:۳۴:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۳
بنده بعد از بیست و پنج سال کار در شرکت دوساله که بیکار شده وماهی ۱۵۰۰بیمه بیکاری میگیرم تازه یارانه من چند ساله که توقیف بانک مسکن برای اقساط عقب افتاده مسکن مهر است ‌هیچ پولی برایم بابت یارانه معیشتی واریز نشده
علیرضا۱۲۰۲۲۰۹۱۷:۴۲:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۳
اگر دولت میخواست شفاف عمل کنه باید یک ماه بعد از افزایش قیمت بنزین به طور دقیق با عدد و رقم اعلام میکرد که انقدر از محل بنزین صرفه جویی یا صادرات یا درآمد داشته و اون مقدار رو در فلان جا هزینه میکنه نه این که به طور شتاب زده وعده پرداخت به 60 ملیون نفر روبده و بعد هم عمل نکنه
مجیدی۱۲۰۲۲۱۵۱۷:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۳
همیشه مردم با نظام صادق بوده اند و هستند ولی این دولتمردان هستند که همیشه دروغ می گویند از اساس افزایش بنزین طبق گفته جناب روحانی که سه راه حل برای جبران کسری وجود داشته که 1- افزایش مالیات ها که زورشان به پزشکان و وکلا و تجار نرسید 2- فروش نفت که با توجه تحریم امکان پذیر نبوده 3 - افزایش بنزین و در نهایت افزایش قیمت ها و بدبخت تر شدن فقرا بوده . که سومی را انتخاب کردند حال چرا به دروغ می گویند کل مابه التفاوت فروش بنزین را به 60 میلیون برگشت میدهیم . اگر بحث جلوگیری از قاچاق بوده حداقل سهمیه افزایش می دادند مثلا برای شخصی 120 ل در نظر می گرفتند و پول الکی هم وعده نمی دادند . متاسفانه در این طرح درجه بی اعتمادی مردم را افزایش دادند .
ناشناس۱۲۰۲۲۲۸۱۷:۴۹:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۳
مثل سهام عدالت نشه صلوات
ناشناس۱۲۰۲۲۳۷۱۷:۵۲:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
متاسفانه عدالت دردولت بی تدبیر مرده است وهرامکانی برای ثروتمندان است وکم بضاعت هاباید بمیرند تاجای اغنیا بازترباشد.
ناشناس۱۲۰۲۲۴۶۱۷:۵۵:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۳
چطور میشه باور کرد که دولت به 60ملیون این پولها رو داده , احتمالا شش ملیون داده شده.واصلا اگه شصت ملیون نفر پول داده از کجا آورده و به مردم گفته شود محل تامین این پول ؟
ناشناس۱۲۰۲۳۵۶۱۸:۴۰:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۳
احسنت
رحمان۱۲۰۲۲۸۱۱۸:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
بهترین و تنهاترین راه حل مشکل... برکناری نوبخت هست. تا ایشان در راس امور مالی کشور هستند. همین آش و همین کاسه ...مردم اصلا برا ایشان مهم نیست.
ناشناس۱۲۰۲۲۸۴۱۸:۱۰:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۳
اینترنت موبایل رو وصل کنید
بازنشته۱۲۰۲۲۸۵۱۸:۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۳
بازنشته هستم و بیمه کار میکنم با درامد ماهیانه 1 میلیون تومان ولی واریزی 10 بیمه به مبلغ 10 میلیون تومان که سودش یه یک میلیون تومان نمیرسد به حساب درامدم گذاشتند و یارانه و معشیتم را قطع کردند خیلی بی سوادند افراد بررسی کننده
saeid۱۲۰۲۳۰۲۱۸:۱۹:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۳
از 100نفرپرسیدم فقط گفتند 3نفرمیدانم براشون واریز شده
ناشناس۱۲۰۲۳۱۸۱۸:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۳
جالبه کد دستوری که دادن کد ملی رو که وارد میکنی میزنه غیر مجاز
ناشناس۱۲۰۲۳۱۹۱۸:۲۷:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام بنده کد دستوری یارانه ی بنزینو میگیرم بعد ک کد ملی رو وارد میکنم ، میگه ک این شماره متعلق ب این کدملی نیست ، درحالیکه هردو شماره ای ک استفاده میکنم دقیقا بنام سرپرست خانواره.اگه میشه این موضوع و اختلالات مربوط ب این کد دستوریو مخابره کنید ممنون
ناشناس۱۲۰۲۳۴۳۱۸:۳۴:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام. برای تعدادی بصورت رندوم واریز شده تا ببینند پیامدش تو جامعه چی هست. اگر اعتراضی برای عدم واریز کمک معیشتی صورت بگیره و دستگاههای نظارتی دقیقاً مو رو از ماست بکشن بیرون، برای بقیه نیازمندان هم واریز میکنند. در غیر اینصورت بخشی از مابه التفاوت پول بنزین رو میفرستند برای ..کریسمس و ..
ناشناس۱۲۰۲۳۶۷۱۸:۴۵:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۳
برای ما واریز شده باید به دولت مستقر کمک کرد سعی کنیم همکاری داشته باشیم اگر ما اعتماد کردیم و رئیس جمهور رو انتخاب کردیم اعتماد داشته باشیم اگر دیر و زود داشته باشه سوخت و سوز نداره
ناشناس۱۲۰۲۳۷۱۱۸:۴۶:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۳
دولت تدبیر و امید باز داره زیر آبی می ره ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۰۲۳۷۴۱۸:۴۷:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۳
پولی یه پدر بازنشسته من با کمترین حقوق ندادن. خودمم ۳۰ سالمه هنوز خونه پدر مادرم هستم
ناشناس۱۲۰۲۳۷۵۱۸:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۳
ینی ما ملت اینقد ساده ایم که باید به این کمکی جوک مانند راضی بشیم؟!
مهدی۱۲۰۲۳۸۴۱۸:۴۹:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۳
آخه بابا چرا باید معاونین من درمدرسه که وضع آنها بسیار عالی است چهار ساله یارانه بگیرند حالا هم این یارانه ولی من با داشتن یک خانه لوخی وفعلا بدون وسیله به دلیل رییس مدرسه بودن ..نگیرم ضمنا الان باز نشستم .
ناشناس۱۲۰۲۳۸۶۱۸:۵۰:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۳
رفته به جيب آقا مهدي آخوندي
ناشناس۱۲۰۲۳۹۷۱۸:۵۴:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۳
دروغ خیلی بدی به مردم گفته شد. چرا دست از اینهمه دروغ برنمیدارند آقایان؟؟؟؟؟!!!!
نعمت الله ازکرمانشاه۱۲۰۲۴۰۵۱۸:۵۷:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۳
بازنشسته هستم وپولی واریزنشده درهیچ دولتی به انداره این دولت بی کفایتی ودروغ وتزویر ندیده ام
ناشناس۱۲۰۲۴۱۳۱۹:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۳
من از صبح دارم تلاش میکنم الان موفق شدم دو مرحله پیش برم اما در مرحله بعد از ثبت شماره ملی، پیام میاد که شماره تلفن متعلق به این کدملی نیست!!!!!! والله این خط رو من 18 ساله دارم
ناشناس۱۲۰۲۴۳۱۱۹:۰۶:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۳
برا من واریز نشده. سیستم اعتراض هم کار نمیکنه.
ناشناس۱۲۰۲۴۳۸۱۹:۰۷:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۳
بنده معلم هستم که به ماهم ندادن تو مدرسه ماهم چند نفر براش واریز شده وبه خیلی ها واریز نشده با توجه به این که اقای بدبخت گفته بود معلمان هم شامل طرح میشن.با این کار ثابت کردند دروغگو هستن
ناشناس۱۲۰۲۴۳۹۱۹:۰۸:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۳
سرپرست خانواده ما شماره موبایل ندارد باید چیکار کنیم چون وقتی کد ملی را وارد می کنیم میگوید این شماره متعلق به این کد ملی نیست حالا پیرزن را کجا ببریم موبایل بخریم
امیرحسین!۱۲۰۲۵۰۶۱۹:۳۲:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۳
گویا کُلاً توجه مردم از هدیه دولت در روز ولادت پیامبر اکرم (روزی ۲ لیتر بنزین ) به عدم واریز مبالغ حمایت معیشتی، تغییر کرده است، خدا سومی اش رو ختم بخیر کنه
ناشناس۱۲۰۲۵۲۱۱۹:۳۵:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۳
مردم به بازی گرفته شدن، انتظار صداقت بیهوده است
ناشناس۱۲۰۲۵۳۷۱۹:۴۰:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۳
یه حساب سر انگشتی و ساده است 60 میلیون نفر حدودا 75 درصد 80 میلیون جمعیت کشور ماست یعنی در میان آشنایانتان و اقوام باید میانگین چیزی حدود 75 درصد به حسابشان واریز شده باشد همه قضاوت کنید آیا این اتفاق افتاده ؟
ناشناس۱۲۰۲۵۸۱۱۹:۵۹:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۳
پول نگرفته را دادن یعنی پول بدون پشتوانه چاپ کردن. یارانه ریختن اما نگرفتن یعنی همه جز ۲۰ میلیون غیر مشمولن. کی به کیه این جا مرکز زمینه قبول نداری خودت متر کن.
ارجمند۱۲۰۲۵۹۸۲۰:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۳
الکی ميگن،ما هم یه خانواده سه نفره و بازنشسته می باشم،الان فقط با حقوق بازنشتگي امرار و معاش می کنم،اغلب حقوقم هم برای قسط وام میرود. اینها خیلی دروغ میگن و از خیلی ها پرسیدم هیچ کداميک دریافت نکرده اند.
ناشناس۱۲۰۲۶۳۵۲۰:۱۵:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۳
من صبح فکر می کردم که برام واریز نشده چون پیامکش برام نیامده بود ولی عصر که رفتم موجودی گرفتم دیدم به حسابم واریز شده ولی پیامک برام نیامده
ناشناس۱۲۰۳۴۰۹۰۶:۲۰:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۴
کامنت فیک نزار آقای نوبخت! نه پول واریز شده نه اس ام اس اومده واسه کسی.
فرهاد۱۲۰۲۶۷۴۲۰:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۳
دوستانی که مدام تکرار می کردند یارانه عزت مردم خدشه دار می کند چطور به این تصمیم رسیدند در ضمن با کاهش مصرف ایا این پول بدست می اید که چاله ان را کنده اند ما که از هرکسی پرسیدیم به حساب ایشان واریز نشده است دولت تدبیر و امید
فرشاد۱۲۰۲۶۷۶۲۰:۲۶:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۳
شما رو به خدا این چه وضعیه برای مردم درست کردید. وقتی زیرساخت و برنامه ریزی ندارید چرا اقدام به انجام چنین طرح های نسنجیده ای میکنید؟ من یک کارمند ساده هستم با خانواده سه نفره. هیچکدام ما ملک و زمین و ... نداریم. اجاره نشین هستیم. اما یارانه برای ما واریز نشده. در عوض توی اشناهای ما برای خانوار ۲ نفره یارانه ۲۰۵ هزار تومنی واریز شده!!!!
طوبی۱۲۰۲۶۸۲۲۰:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۳
چرا اصن ثروتمندان یارانه بنزین بگیرن؟ اونا باید لیتری 3000 بزنن همچنین باید یارانه دارندگان خودرو های ایرانی بجای 60 75 لیتر بشه چون کارخونه های دولت این ماشین ها پر مصرف سرطان رو تو دامن مردن گذاشته ، باید به دارندگان خودروی ملی بنزین بیشتر بدن! تازه این میشه حمایت از کار و سرمایه ایرانی!!! تازه سود حاصل از بنزین 3000 تومنی رو باید قوه قضاییه پیگیری کنه مستقیما برسه به ما فقیر بیچاره های نا امید از زندگی آینده!!
ناشناس۱۲۰۳۷۱۵۰۹:۵۱:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۴
تمام مردم ایران از منابع این کشور به یک میزان سهم دارند و ما نمی توانیم به این خاطر که فقیر هستیم سهم دیگران را نادیده بگیریم. فقیر بودن افراد ربطی به ثروتمند بودن دیگران ندارد. آیا اونا حق شما را برداشتند؟ یا شما خودتان بی...که نتوانستید سهمتان را از هستی بگیرید؟ پس این که از اونا بگیرند بدهند به شما درست نیست واز عدالت به دوراست.
عبداله۱۲۰۳۷۲۴۰۹:۵۴:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۴
چون ثروت مندان زحمت میکشن میان صف و به آقای روحانی رای میدن!اینم مزدش.
ناشناس۱۲۰۲۶۸۴۲۰:۳۰:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۳
مردم اشتباه کردند، اشتباه کردند که به این آقایان رای دادند، اول امر می گفتند مردم ولی نعمت هستند، الان سر مردم منت می گذارند
علیرضا۱۲۰۲۶۹۸۲۰:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۳
والله ما هم دو نفریم با مادرم.. یک قرون نگرفتیم! وضع مالی هم ضعیف.. مادرم 1500 حدودا حقوق بازنشستگی میگیره
از لیست جا مانده۱۲۰۲۷۵۶۲۰:۵۶:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
فکر کنم فقط به بیست میلیون نفر یارانه معیشتی رسیده و شصت میلیون یارانه شاملشان نشده بایستی بگوید یارانه به بیست میلیون نفر دادیم و به 60میلیون نفر مرفه این یارانه تعلق نگرفت
ناشناس۱۲۰۲۸۰۵۲۱:۱۳:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۳
اگه ۶۰ میلیون ریخته باشن به طور میانگین از هر ۴ خانوار ۳ تا باید گرفته باشن ولی من از هرکی میپرسم میگه نگرفته. چطوره یارانه به ما میرسه ولی این نمیرسه. ماشینشون از پل گذشت بازم شروع کردن
مسعود۱۲۰۲۸۴۱۲۱:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۳
واقعا که با این چندر غاز مردم و سرکار گذاشتین.دست مریزاد.
علی۱۲۰۲۸۶۶۲۱:۳۸:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۳
کسی را میشناسم با سرمایه میلیاردی کمک معیشتی یارنه را دریافت کرده بعد برای من و خیلی از حداقل بگیران واریز نشده !!! ظاهرا یارانه برای اشخاصی واریز شده که بیشترین مصرف بنزین رو داشتند. آخه چجور باید ..اعتماد کرد.
ناشناس۱۲۰۲۸۸۷۲۱:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۳
بابا ما از هر کسی پرسیدیم پول نریختن یعنی چی چرا دولت روحانی شفاف سازی نمیکنه که نوبخت دیشب گفته 60میلیون نفر پول ریختیم چرا آنقدر دروغ ما از صبح تلاش کردیم سیستم هی مختل شده
ناشناس۱۲۰۲۹۲۱۲۲:۰۵:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۳
به به چه مملکت گل و بلبلی نصف مملکت بیکارن نصف دیگش هم تو اسنپ کار میکنن ماشالا به این ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی
ناشناس۱۲۰۲۹۶۰۲۲:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۳
همین که دولت ادعا میکنه این پول رو به مردم داده جای شکرش باقیه!
ناشناس۱۲۰۲۹۸۷۲۲:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۳
دولتی دروغ مانند اب خوردنه حالا هم امار های غیر واقعی میده که فلان درصد تهران یا فلان استان دریافت کردند چوپان دروغگو شدند
ناشناس۱۲۰۳۰۷۱۲۳:۱۴:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۳
میگم این پول ها که قرار بود به ما بدن امروز اختلاس نشد ؟؟ آخه برای من واریز نشد نه شغل دارم نه خونه نه دارمد از هر کی سوال کردم گفتند واریز نشده
A۱۲۰۳۱۳۵۲۳:۳۹:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۳
یه سوال اساسی اینه دولت یارانه بنزین رو از کجا اورده وقتی که هنوز طرح اجرا نشده!!
علی۱۲۰۳۲۷۴۰۰:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۴
احتمالا به جای شصت میلیون به شصت نفر خودی یارانه دادن. اصلا چطوری دولت میخاد ثابت کنه واقعا به شصت میلیون یارانه داده؟
ناشناس۱۲۰۳۲۷۹۰۰:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۴
واقعا متاسفم ، پدر من کارگر ساختمانی هستن ، بیمه هم خودش واسه خودش میریزه ، ماشین هم نداره ، یارانه هم میگیره ، جالبه که واسش نریختن ، دقیقا معیار واسه پرداخت چی بوده ، دولت چطور ۶۰ میلیون پرداختی داشته ولی کارگر ازش جا افتاده ، حتما امثال پدر من زیاد هستند که هنوز واسشون واریز نشده
ناشناس۱۲۰۳۲۸۷۰۱:۰۲:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۴
با توجه به رقم ۶۰ میلیون نفری که باید یارانه حمایت معیشتی بگیرند علاوه بر همه یارانه بگیران قبلی باید افرادی که قبلا یارانشون قطع شده هم مشمول این طرح بشن .ولی ما میبینیم طبق آمار اعلام شده همین یارانه بگیرهای قبلی هم هنوز خیلیا یارانه معیشتی رو دریافت نکردن . دولت باید شفاف اعلام کنه برای چند میلیون نفر یارانه واریز کرده
محمودی۱۲۰۳۲۸۸۰۱:۰۲:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۴
سایت محترم الف :والله من از هرکه سوال میکنم میگه نگرفته. من خودم که کارمند بازنشستم نگرفتم. بخدا من حرف این نوبخت رو اصلا باور ندارم. پس این 60 میلیون که گرفتتند کی هستند؟؟ پیگیری بفرمائید. حتما یه موردی هست.
ناشناس۱۲۰۳۴۰۱۰۶:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۴
گمان کنم بانکها پولهای واریزی دولت رو عوض واریز بحساب مردم بعنوان جبران خسارات اخیرشون بالا کشیدن !
علی۱۲۰۳۵۸۶۰۸:۵۲:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۴
اگه قرار بود بریزند که سهمیه بندی معنی نداشت !!!!! 60 میلیون نفر یارانه خیلی خنده داره این حرف !!!!!!!!!!! بیچاره این مردم ساده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۰۳۶۱۰۰۹:۰۴:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۴
دولت اشتباه نمی کند دروغ می گوید به همین راحتی .
ناشناس۱۲۰۳۶۱۳۰۹:۰۶:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۴
من کارگر شرکت خصوصی هستم و هر چندماه یکبار بهم حقوق قانون کار میدن. چرا یارانه منو قطع کردین از خدا بی خبرا چرا اقوام و بستگان که کارمند دولت هستند و زن و شوهر حقوقه بگیر هستند با حقوق هرکدومشون دوبرابر من یارانه گرفتن به خدا واگذارتون کردم
ناشناس۱۲۰۳۶۱۴۰۹:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۴
دولت در ارائه آمار صادق نيست و نمايندگان بايد به سرعت ورود كنند . گراني ها در حال افزايش است
ناشناس۱۲۰۳۶۱۸۰۹:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۴
چرا این دولت همش به مردم دروغ می گوید..دولت گفت به 60 میلیون ادم یارانه معیشت می دهیم ...به 3 میلیون ادم داده ..پس بقیه چی......
خ۱۲۰۳۷۳۱۰۹:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۴
نوبخت و نهاوندیان دوقلوهای پشت پرده اقتصادی دولت هستند که با لبخندهای مصنوعی خود در فلاکت و بدبختی برای این ملت و کشور به وجود آورده اند، نهاوندیان بعنوان دبیر شورای اقتصادی سه قوه در فکر دیگری است تا با آن تورم و بلای دیگری را به سر ملت بیاورد، خدایا ما را از شر این دو نفر نجات بده
ناشناس۱۲۰۳۷۷۹۱۰:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۴
من نگرفتم سامانه هم که کلا جواب نمیده. اولش قطع بود، بعدش گفت شماره ملی و شماره همراه مطابقت نداره الان هم بعد از یکی دو دقیقه انتظار بدون یک کلمه حرف خودش خارج میشه. از دولت درخواست داریم سامانه اقلا یه خداحافظی با ما بکنه زشته همینجوری میره بیرون والا
حامد۱۲۰۳۸۳۹۱۰:۴۴:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۴
بنده تحت پوشش بهزیستی هستم واریز نشد .جالبتراین که صبح سپور منطقه که آدم فقیری بود به وی نیز واریز نشده ؟؟؟؟می خواستم با تلفن همراه وی کدملی اش که بفرستم که نشد که نشد بنده خدا
ناشناس۱۲۰۳۸۹۲۱۱:۰۲:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۴
خانواده چهار نفری مستمری بگیر تامین اجتماعی با ماهانه 1700حقوق به ولله نکرفتیم.اقای نوبخت بیاد ببینم با چه متر و معیاری ما جزو اون بیست میلیون قشر ثروتمند جامعه محسوب شدیم؟بیاد ببینم چطور حساب کرده همین یارانه خودمونم قطع کنه ببره
احمدی۱۲۰۳۹۷۹۱۱:۳۱:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۴
با هزار مکافات و قرض و وام و صرفه چویی مبلغی را برای خرید خانه کوچک پس انداز نموده ام . حالا این شد ملاک پول دار بودن بنده و قطع کمک هزینه؟ بازنشسته و مستاجر هستم ماشین هم ندارم. این چه عدالتی است؟
علی۱۲۰۳۹۹۹۱۱:۳۷:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۴
سلام ما که بازنشسته هستیم واریز نشده اما دوستان با دو خانه و ماشین براش معیشتی بنزین واریز شده لطفا رسیدگی کنید
ناشناس۱۲۰۴۱۲۴۱۲:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۴
این بخور و نمیر رو برای ما هم نریختن! یارانه بگیر هستیم و دهک بالا هم نیستیم!!! علی برکت ..
ناشناس۱۲۰۴۲۴۳۱۲:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۴
ما خانواده سه نفره هستیم خونه هم ندارم کارگر پیمانکاری هستم با بیمه تامین اجتماعی به حساب من واریز نشده ، اصلا فکر کنم برای دهک های بالا واریز شده چرا که ..سرمایه داری حاکم هستش!
ناشناس۱۲۰۴۳۵۲۱۳:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۴
قطعا مردم اشتباه می کنند چرا که اگر در زمان رای دادن احساسات خود را تعطیل کنند و عقل خود را به کار بگیرند آنوقت نتیجه رامی بینند
مینا۱۲۰۶۰۲۶۲۱:۵۹:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۴
همسر من معلم هست با حقوق دو میلیون،ما هم‌نگرفتیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  23. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

آخرین عناوین