ماجرای کشف بازیگران «منطقه پرواز ممنوع» از مساجد

گروه فرهنگی الف،   3980826105 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسؤول انتخاب بازیگر فیلم «منطقه پرواز ممنوع» و سه تن از بازیگران نوجوان این فیلم توضیحاتی درباره نحوه انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی ارائه دادند.

ماجرای کشف بازیگران «منطقه پرواز ممنوع» از مساجد

به گزارش فارس، برنامه «سلام صبح بخیر» امروز میزبان زین العابدین تقی‌پور مسئول انتخاب بازیگر فیلم «منطقه پرواز ممنوع» و سه تن از بازیگران نوجوان این فیلم بود. 

بنا بر این گزارش، تقی‌پور در ابتدا درباره انتخاب بازیگران نوجوان این فیلم از مساجد گفت: خودم از دوره نوجوانی تا به حال در مسجد تجربه های زیادی داشتم و از گروه سرود تا طراحی نمایشگاه را با بزرگترها تجربه کردم. از سال 84، 85 تجربه های موفقی در زمینه کار تئاتر در مساجد و کلاس های بازیگری داشتم و اجراهای متنوع و پرتعدادی نیز توسط بچه های مسجد رقم خورد. 

وی ادامه داد: همراه با آقای داساگر کارگردان در پروسه انتخاب بازیگر به مجموعه های مختلفی رفتیم اما قصدمان این بود سراغ چهره هایی برویم که کمتر دیده و شناخت شده اند و مجموعه هایی که در آنها کمتر دنبال بازیگر گشته اند. در تهران 10، 15 مسجد را رصد کردم و حتی در مشهد و اصفهان بچه های مسجدی را دیدم. بی اغراق در این مجموعه 500، 600 نفری که از آنها تست گرفتم تعداد متنابهی بازیگر دیدم که اگر روی آنها وقت گذاشته باشد سوپراستارهایی از آنها در می‌آید.  

متین کرمانی، علیرضا اکبری دارنده پروانه زرین بهترین بازیگر و متین پاکزاد سه بازیگر نوجوان این فیلم در ادامه به استودیو آمدند و تقی پور درباره نحوه یافتن آنها توضیح داد: غیر از مساجد از روشهای دیگری هم برای انتخاب بازیگران بهره بردیم، متین پاکزاد به واسطه یکی از فراخوان های ما این افتخار را به ما داد که به ما بپیوندد. علیرضا اکبری هم که پروانه زرین بازیگری را گرفته، از زمان دریافت جایزه به ما وعده بستنی داده که هنوز آن را محقق نکرده است. او غیر از توانایی بازیگری، داستان نویس خوبی هم هست و او را از همین کلاس که نوجوانان افغانستانی تحت نظر اساتید کار می کنند پیدا کردیم. 

بعد از این سه نوجوان هم روایتی از نحوه پیوستنشان به مجموعه داشتند و در ادامه مسئول انتخاب بازیگر «منطقه پرواز ممنوع» یادآور شد: خیلی از مساجد ما مدیون مربیان درست و کاربلد است. افرادی که دغدغه دارند و نیازها را رصد می کنند خیلی از بچه ها حرفه ای تر شده اند و در زمینه روزنامه نگاری، عکاسی، فیلمبرداری و... فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: فضای فیلم هم بیگانه با مسجد نیست و شخصیت هایمان زیستی مسجدی دارند. بچه هایی که با هم رفاقت می کنند و دست هم را می‌گیرند، به مسائل اطرافشان بی توجه نیستند و دغدغه مند هستند و اگر کسی نیازی به کمکشان داشته باشد بی خیال نمی شوند. 

در پایان سه بازیگر نوجوان «منطقه پرواز ممنوع» دوباره روی آنتن زنده تست بازیگری دادند، حسین کلهر مجری «سلام صبح بخیر» هم با یکی از آنها صحنه‌ای را بازی کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین