رئیس دافوس:‌ آماده جنگ اما خواهان صلح هستیم

گروه جهان الف،   3980822144

رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) گفت: ما ۱۰۰ در صد آماده جنگ بوده ولی خواهان صلح هستیم.

به گزارش فارس، امیر سرتیپ دوم حسین ولی‌وند رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به برخی تحرکات در منطقه غرب آسیا، گفت: حوادثی که در لبنان و عراق داشتیم و هنوز هم ادامه دارد و یک ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس به بهانه‌های واهی تشکیل شده و در واقع نقش آمریکا در وادار کردن ترکیه به دخالت در سوریه و شرق عراق و فعال شدن بعثی‌ها در عراق و تهدیدات هسته‌ای رژیم صهیونیستی علیه ایران و تلاش برای محصور کردن مبارزین یمن در شرق، همه این‌ها در مفهوم کلی دو چیز را به ذهن‌ها متبادر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به اذعان ترامپ به دنبال تسلط بر منابع نفتی و افزایش تنش‌های منطقه‌ای با تهدیدات خاص احتمالی است، گفت: تسلط بر منابع نفتی برای آمریکایی‌ها در اولویت است.

امیر ولی‌وند به وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحرکات دشمن در منطقه اشاره و حفظ آمادگی و ارتقای آن را از جمله وظایف نیروی های مسلح ایران عنوان کرد.

رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش تاکید کرد: ما وظیفه داریم ضمن کمک به دوستان، اجماع مسلمانان جهان در راه اجماع و مبارزه با افکار پلید دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی متمرکز کنیم.

وی به دستاوردهای ارتش در حوزه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: در حوزه مغزافزار تولید سرمایه‌های انسانی آگاه و دانا که جنگ آزموده نیز هستند را دنبال می‌کنیم. در همین حوزه بحث تربیت سطوح عالی مدیران صنعت دفاعی کشور نیز در دستور کار است.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه در حوزه سخت افزار ساخت تولید جنگ افزار و بازسازی اماکن نظامی را پیگیری می‌کنیم، گفت: در حوزه نرم‌افزار یکی از مهمترین کارهایی که انجام می‌دهیم بازسازی بازی‌های جنگ بومی است.

رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تاکید بر اینکه با کشورهای دوست و همپیمان تعامل سازنده داریم، خاطرنشان کرد: ما در این دانشگاه (دافوس) دانشجویان خارجی نیز داریم و خیلی از اساتید ما به کشورهای دوست و همسایه رفته و درس می‌خواندند. کمک‌های مستشاری به کشورهای دوست و ایجاد ارتباط با کشورهایی که اکنون در ایران دانشجو ندارند و افزایش همکاری با کشورهایی که با ایران ارتباط دارند از دیگر برنامه‌های ما است.

وی در پایان گفت: ما تکلیف داریم وحدت را در جهان اسلام گسترش دهیم و در کشورهای غیر مسلمان نیز موثر باشیم و همه بدانند اسلام دین صلح است و ما صد در صد آماده جنگ هستیم اما خواهان صلح هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین