عراق - ایران؛ نبرد صدرنشینی در کشور سوم!

گروه ورزشی الف،   3980822004

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ پنجشنبه در اردن به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال ایران ساعت 17:30 روز پنجشنبه میهمان تیم عراق در کشور اردن است. فیفا به دلیل ناامنی میزبانی را از شهر بصره عراق گرفت و بازی را به اردن منتقل کرد. کارشناسان معتقدند بازی در کشور بی طرف به سود ملی پوشان است اما قطعا مسابقه آسانی پیش رو نخواهیم داشت.

آخرین بازی رسمی ما با عراق در جام ملت های آسیا در استرالیا بود که در ضربات پنالتی بازنده شدیم و از گردونه رقابت ها کنار رفتیم آن هم در حالیکه قبل از این مسابقه اردوهای بلند مدت مناسبی زیر نظر کی روش داشتیم اما این مرتبه تیم ملی با سرمربیگری مارک ویلموتس بلژیکی به مصاف عراق خواهد رفت آن هم در حالیکه فقط چند روز اردو داشته است. 

تیم ملی از نظر بازیکن و نیروی انسانی بسیار برتر از حریف است. از علیرضا بیرانوند در درون دروازه بگیرید تا سردار آزمون و طارمی در خط حمله همه بازیکنان مان با کیفیت تر از عراقی ها هستند و فقط می ماند مساله هماهنگی و اجرای تاکتیک ها در میدان که این یکی بر عهده کادرفنی و شخص ویلموتس است. تیم ملی در مسابقه قبلی مقابل بحرین غافلگیر شد و یک بر صفر بازی را به حریف واگذار کرد تا با وجود شایستگی بسیار و داشتن خطرناک ترین خط حمله گروه در رده سوم جدول  قرار بگیرد.

با این حال ویملوتس اعلام کرده « همه به اهمیت بازی با عراق واقف هستند ولی هر نتیجه ای در بازی با عراق رقم بخورد معنایش حذف از جام جهانی نیست ولی حداکثر توان خود را برای ارائه بهترین بازی به کار می گیریم.»  اکنون هواداران تیم ملی مشتاقانه منتظر تدابیر تاکتیکی سرمربی بلژیکی در این بازی حساس خواهند بود. او باید  کاتانچ سرمربی اسلونیایی عراق را مغلوب اندیشه های تاکتیکی خود کند.

بازی با عراق در واقع جنگ صدرنشینی گروه و صعود مستقیم به مرحله بعدی خواهد بود. برنده این مسابقه شرایط بسیار مناسبی پیدا خواهد کرد و مساوی هم به سود تیم بحرین است. زیرا دو تیم هنگ کنگ و کامبوج شانسی برای صعود به مرحله بعدی نخواهند داشت. تیم عراق بازیکنانی مثل بشار رسن و طارق همام دارد که فوتبال ایران با به خوبی می شناسند. از سویی دیگر ستاره خط حمله این تیم مهند علی است که در تیم الدحیل قطر بازی می کند و بعد از او هم حسین علی بازیکن خطرناک دیگر عراقی هاست که می توانند دروازه تیم ملی را تهدید کنند. خط دفاع تیم ملی باید شش دانگ حواسشان به این بازیکنان باشد.

در خط حمله تیم ایران بهترین ستارگان را در اختیار دارد. مهدی طارمی، سردار ازمون و کریم انصاری فرد اگر در روز خوب شان باشند باز کردن دروازه عراق برایشان دشوار نخواهد بود. در خط هافبک هم بازیکنانی مثل امید ابراهیمی و احمد نورالهی کارساز خواهند بود. شاید وریا غفوری هم جانشین رامین رضائیان در ترکیب اصلی شود. با این حال مصدومیت اشکان دژاگه و احسان حاج صفی خبر ناراحت کننده ای برای تیم ملی است هرچند بازیکنان جانشین قطعا تلاش می کنند بهترین عملکردشان را ارایه کنند.  قضاوت این مسابقه نیز به یک داور سریلانکایی رسید که از داوران باتجربه آسیا محسوب می شود هرچند برخی این داور را در حد و اندازه این مسابقه حساس و مهم نمی دانند.

پنجشنبه حدود ساعت 19:20 نتیجه بازی با عراق مشخص خواهد شد و همه ایرانی ها امیدوارند که یوزهای ایرانی با یک برد دوباره به صدر جدول گروه رسیده باشند.

اسامی داوران:

داور: کریشناتا پریرا
کمک ها: پاراکراما هماتونگا – سانجیوا پرمالا
داور چهارم: سعید عبدالله یعقوب از عمان
ناظر داوری: محمد عبدالله بلیده از قطر
نماینده مسابقه:چافیک بشیر از لبنان

جدول گروه C:

1- عراق 7 امتیاز

2- بحرین 7 امتیاز

3- ایران 6 امتیاز

4- هنگ کنگ یک امتیاز

5- کامبوج یک امتیاز

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین