جمعیت جهان را یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دادیم!

گروه اقتصادی الف،   3980815105 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی سال‌های گذشته، هشت میلیارد ایرانی خواهان دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ظاهرا کم ارزش بوده و حاضر به انصراف از آن نشده‌اند، حدود جمعیت جهان را ایران یارانه داده است.

جمعیت جهان را یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دادیم!

به گزارش ایسنا، قانون هدفمندی یارانه‌ها از اواخر سال ۱۳۸۹ و از دولت نهم به مرحله اجرا در آمد و پرداخت یارانه نقدی که جزئی از این قانون بود به نحوی منحرف از قانون پایه‌ریزی و پرداخت شد که به تدریج تمام قانون شد، چرا که پرداخت همگانی و بدون غربالگری مشخص، باعث شد که نه تنها تمام درآمد اصلاح یارانه‌ها به پرداخت نقدی اختصاص پیدا کند بلکه پیش آمد که دولت‌ها به سمت استقراض از بانک مرکزی برای تامین منابع هزینه سنگین یارانه در ماه بروند.

در هر صورت تا کنون ۱۰۴ مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی با مبلغ ثابت طی  حدود ۱۰ سال گذشته پرداخت شده و همواره بالای ۹۰ درصد ایرانی‌ها در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای دریافت یارانه نقدی قرار داشته‌اند.

اعلام ایزدی-مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها- از این حکایت دارد که طی این سال‌ها حدود هشت میلیارد نفر یارانه نقدی دریافت کرده‌اند.

البته این هشت میلیارد همواره افراد ثابتی نبوده‌اند و برخی از آنها به دلایل مختلف یا لیست کنار رفته‌اند و یا حذف شده‌اند، در عین حال که افراد جدید به ویژه به دلیل تولد به جمع یارانه‌بگیران اضافه‌شده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه می‌گیرند که هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان را در هر ماه به دولت تحمیل می‌کند که این روند پرداخت مطابق با قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست.

غربالگری یارانه‌بگیران و حذف افراد پردرآمد همواره مورد تاکید بوده ولی به طور جدی در دستور کار نبود تا اینکه در سال جاری و از اواخر شهریورماه و در راستای اجرای تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمد، حذف آغاز شد و ظاهرا یارانه حدو یک میلیون نفر در دو ماه گذشته قطع شده است که گرچه شروع خوبی به نظر می‌رسد ولی نسبت به زیان ناشی از پرداخت نادرست یارانه نقدی قالب توجه نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۷۸۲۱۲۳:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۵
فکر می کنید شاخ غول رو شکستین ..؟ یا پول نفت از جیب خودتون میدین؟ 45 هزار معادل 4 دلاره
ناشناس۱۱۵۷۸۸۱۰۰:۵۳:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۶
با شرایطی که دولت روحانی پیش آورده سهم ۸۰ تا ۸۵٪ از ملت ایران از یارانه‌‌ی نقدی به ازای هر نفر بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است
ناشناس۱۱۵۷۹۰۰۰۱:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۶
کاش پول نفت میدادن نه اینکه پول بدون پشتوانه چاپ کنند. پول نفت تورم نمیاره اما چاپ پول چرا!
ناشناس۱۱۵۷۹۹۳۰۸:۴۲:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۶
برعکس مقامات از مردم ایران برای خود در حال گرفتن یارانه هستند دلار 900 تومانی که در زمان خودش با درآمد نفت 800 میلیارد دلاری در واقع 200 تومان بود به 11500 تومان مصنوعی بالا بردید و هر روز هم در حال گران کردن بیشتر آن هستید مقاماتی که برای خود زندگی اشرافی راه انداختند و برای مردم فقر و بدبختی
آریابان۱۱۵۸۲۶۷۱۲:۵۸:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۶
و وای بر اونهائیکه از این شندرغاز 4 دلار !!!!! در 30 روز نمی گذرند ؛ واقعا کجا رفته اون روحیه جوانمردی و عیاریِ ایرانیان اصیل و نژاده که همواره زبانزد عالم و آدم بوده ؟!؟!؟!؟!؟! واقعا چه بر سر ما آمده و این کج-پیمائی قراره تا کجا ادامه یابد ؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۱۵۷۸۴۲۲۳:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۵
حذف خلاف قانونه,قرار بود قیمتهاواقعی بشه,همه هم سهمشون را از بیت المال بگیرند ,اون ک ماشین داشت بنزین با قیمت جهانی بزنه اون ک نداشت دلش هر چی خواست بخره
ناشناس۱۱۵۷۹۵۰۰۷:۲۱:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
.. ارث تقسيم ميكني اين كار از اول غلط بود ونبايد اجرا ميشد مملكت رو هر ماه فلج كرد واسه جور كردن اين مبلغ
رک۱۱۵۷۸۵۰۲۳:۵۴:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۵
البته اندازه ی ده برابر گرانی جهانی واسه مردم گرانی ایجاد کردین از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها تا چنان حدی که این رقم یارانه ارزش و از دست داده و عملا به ۵هزار تومن قبل از هدفمندی رسیده ارزشش پس فعلا اول باید جبران کنید ضررهایی که تو این سال ها به ملت وارد کردین بعد یارانه باید ۱۰برابر بشه واسه ۵۰درصد مردم
ناشناس۱۱۵۷۸۶۳۰۰:۱۵:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۶
اون زمان که محمود میداد ارزش داشت الان چی؟!!! تنها چیزی که به برکت حسن ارزشش ثابت موند همین یارانه بود علی برکت..
ناشناس۱۱۵۷۸۷۱۰۰:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
منت چی میزاری. حقمون هست چه میلیاردر چه گدا.
ناشناس۱۱۵۷۸۷۸۰۰:۴۹:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۶
درآمد دولت را هم از راه هدفمندی اعلام میکردید تمام فکر و وقت دولت شده این چهار دلاری که به مردم میده در زمان شروع پرداخت همین ۴۵۵۰۰در دولت دهم بنزین شد لیتری ۴۰۰تومن الان بنزین شده ۱۰۰۰ تومان یک تومان هم به یارانه ها اضافه نشده فقط همین ۶۰۰تومان مابه‌التفاوت قیمت بنزین برای پرداخت یارانه نقدی تا حدی کفایت می کند حالا ارزش ۴۵۵۰۰سال ۸۹ و سال ۹۸ بماند
ناشناس۱۱۵۷۸۸۰۰۰:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۶
حالا اگر نداده بودید مشکل بیکاری مسکن یا تورم را حل میکردید من خودم همون اول انصراف دادم ولی کاش شما هم از مدیریت مملکت انصراف میدادید شاید یک نفر با عرضه تر جای شما را میگرفت
ناشناس۱۱۵۷۸۸۶۰۱:۰۶:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۶
.. از فریدون‌ها بستانید بر ملت محروم بیافزایید هر نفر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
ناشناس۱۱۵۷۹۰۱۰۱:۵۹:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
عربستان یکصد میلیارد نفر را در این مدت یارانه یکصد هزار تومانی داده کانادا بیش از یکصد میلیار د نفر را در این مدت
ناشناس۱۱۵۷۹۲۵۰۳:۵۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
بیشتر از این پول چاپ کردین که کاری نداره
ناشناس۱۱۵۷۹۵۱۰۷:۲۱:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
والا یارانه من رو هم که حقوق سه ونیم دارم یکسال بیشتره قطع کردند شکایت هم فایده نداشت . خونه و ماشین هم بعد ۲۵ سال کار ندارم یه حساب صد میلیونی کل داراییم هست.
سلامی۱۱۵۷۹۶۴۰۷:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
چند برابر جمعیت جهان رو یغماگری کرده اید؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۵۷۹۶۶۰۷:۵۴:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
لیبرال ها برای همین چیز ها با احمدی نژاد مخالف بودند
ناشناس۱۱۵۷۹۷۳۰۸:۱۲:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
خجالت بايد بكشيد . فقط خجالت
علیرضا۱۱۵۷۹۷۸۰۸:۲۲:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۶
کلاه گشادی سرمون گذاشتین دست آخرم یارانه ها حذف میشه و ما میمونیم و قیمتهای صد برابر شده پاسخگو کیست ؟ حتما خود ما
ناشناس۱۱۵۷۹۹۱۰۸:۴۱:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
چقدر ما خوشبختیم
ناشناس۱۱۵۷۹۹۴۰۸:۴۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
هر قدر ادعای بزرگتری درجمعیت یارانه بگیر بکنید اندازه یک اختلاس نمی شود تازه اختلاسیون خودشان یارانه بگیرند!
ناشناس۱۱۵۸۰۰۲۰۸:۴۹:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
يا فكر مي كنيد از جيب .به ملت مظلوم يارانه مي دهيد
ناشناس۱۱۵۸۰۰۸۰۸:۵۵:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۶
اين گزارش سر تا پا.. اول اينكه از جيبشون نميدن و از محل افزايش قيمت حاملهاي انرژي مثل برق و بنزين و .. بوده. در ثاني الان كساني كه حقوق بالاي 3 ميليون ميگيرن يارانشون قطع شده بعد بفرماييد چطور 78 ميليون آدم يارانه ميگيرند ؟؟؟؟ حداقل يه نگاهي به متني كه تايپ ميكنيد بندازيد
ناشناس۱۱۵۸۰۲۱۰۹:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۶
به همه تهمت نزنید. من سرپرست یک خانواده 5 نفره هستم و از ابتدا هم شرمم شد ثبت نام کنم و اصولا این روش را یک شیوه گدا پروری و اهرم فشاری برای تحت فشار و مورد ارعاب قرار دادن بخشی از جامعه برای هدایت آنها .. برای اهدافی خاص می دانم.
ناشناس۱۱۵۸۰۲۳۰۹:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
مدیریت شاهانه . با این مدیریت چشم همه رو در آوردین همچنین چشم ملت رو
مرتضی۱۱۵۸۰۲۶۰۹:۱۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
هیچ فکر کردید ۳۵۰۰ میلیارد تومان در ماه در سال ۸۹ معادل حدود ۳ میلیارد دلار در ماه و ۳۵ میلیارد دلار در سال بود و حالا معادل ۳۰۰ میلیون دلار در ماه و ۳/۵ میلیارد دلار در سال هست؟
ناشناس۱۱۵۸۰۳۷۰۹:۳۱:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۶
با این روش کدخدامنشی در اداره اقتصاد کشور تا هزار سال دیگر هم هیچ معجزه اقتصادی رخ نخواهد داد.
حامد۱۱۵۸۰۳۹۰۹:۳۵:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
یعنی عاشق این جمله (تحمیل فلان قدر هزینه به دولت به دلیل پرداخت یارانه ) . فعلا که دولت هزینه های سرسام آور رو به ما تحمیل کرده . یعنی واقعا نمیفهمند یا خودشون رو زدن به . مبلغ یارانه الان باید 3,076,840 می بود . فعلا که دولت داره از ما ..
ناشناس۱۱۵۸۰۵۷۰۹:۵۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
100برابرش رااز ملت گرفتید
ريزبين۱۱۵۸۰۶۲۱۰:۰۷:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
تو اين ده سال قيمت همه چي 10 برابر شده ولي يارانه تون همچنان ثابت مونده با 45 تومن يه كيلو گوشت هم نميدن
ناشناس۱۱۵۸۰۶۳۱۰:۰۷:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
صدقه که ندادید نود و نه درصد را خودتان بردید یک در صد هم دادید که آن را هم با تورم گرانی پولش را از جیب ملت از نسل آدم ابوالبشر تا روز قیامت را خارج کردید پس شما بدهکارید گارد طلبکار نگیرید
ناشناس۱۱۵۸۰۸۶۱۰:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۶
سرکوفت چندر غاز را میزنید؟ از دلار و آب و برق و گاز و چیزهای دیگری که گران کردید بگویید از چاپ میلیاردها اسکناس بدون پشتوانه که باعث افزایش نقدینگی وتورم شد بگویید چرا ملت از یارانه بگذرد؟ هرچیزی که دست شماست گران گردید بنده نه الان و نه هیچ وقت دیگر از یارانه گذشت نخواهم کرد چون حق من و حق ملت ایران است حتی اگر ده برابر مقدار فعلی باشد
ناشناس۱۱۵۸۰۹۵۱۰:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
لطفا اختلاس ها و دزدی هارا هم تقسیم بر 45 هزار تومان کنید و به تعداد جمعیت جهان پخش کنید ببینید چقدر است ؟ هدفمندی یارانه ها خوب بود ولی متاسفانه دولت برای شکستش خیلی تلاش داره میکنه و انصافا موفق هم بوده است .
ناشناس۱۱۵۸۱۰۴۱۰:۳۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
۱۰ برابر این پولی رو که داده از افزایش سال به سال قبوض آب و برق و گاز و مالیات .. و خوره از همون دهک های پایین پس گرفته
محمود۱۱۵۸۱۳۴۱۱:۱۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۶
حقوق مدیران دولتی و غیره در این چند سال، چند برابر یارانه کل کره زمین است.
سید۱۱۵۸۱۴۰۱۱:۲۹:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۱۶
چرا محاسبه نمیکنید اختلاسها و گران فروشی ها و .. و بعد تقسیم بر جمعیت کشورمان نمایید و از هر نفر چقدر یغما شده
ناشناس۱۱۵۸۱۷۵۱۱:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
بهتر مردم خوردن درغیراینصورت یااختلاس می شد یامثل 800میلیارددلار معلوم نبود چه میشه
ناشناس۱۱۵۸۲۰۱۱۲:۰۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
ایننقدر هزینه زندگی بالا رفته که این دیگه به حساب نمیاد.منت شما دولتی ها که انگار از ارث پدرتون دارید بذل و بخشش میکنید رو ملت کجای دلشون بگذارن؟؟
ناشناس۱۱۵۸۲۰۲۱۲:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۶
ظاهرا فراموش کردید که دولت با بهانه یارانه چقدر بر قیمت حامل های انرژی افزود که حالا هر خانواده ایرانی باید مبالغ هنگفتی بابت آب ، برق وگاز بپردازد .آیا قبل پرداخت یارانه قیمت ها این بود .آیا تورم در کشور این گونه بود .دولت تورم را تک رقمی کند و دو سال بتواند حفظ کند قیمت حامل های انرژی را به سال 89 برگرداند آنوقت یارانه ها را هم حذف کند .
ناشناس۱۱۵۸۲۱۵۱۲:۱۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۶
خدا از باعث و بانیش نگذره
ناشناس۱۱۵۸۲۲۵۱۲:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
حالا مثلا قبل از یارانه ها چه تاجی به سر ملت گذاشتید؟
ناشناس۱۱۵۸۲۴۴۱۲:۳۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۶
از خدا بترسید، این حرف ها با حرف هایی که در زمان شروع هدفمندی زده می شد به کل فرق داره، بخش بسیار ناچیزی از پول نفت که مال همه مردم ایرانه به جیب خودشون برگشته، به اندازه همین بخش ناچیز جلوی بخور بخور یک عده گرفته شده و حالا اون یک عده..
ناشناس۱۱۵۸۲۸۴۱۳:۱۲:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۱۶
دو برابر جهان از جيب مردم برداشت کرديد. خجالت نميکشيد؟ حالا نشستيد و فکر کرديد که چی..
ناشناس۱۱۵۸۳۱۱۱۳:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۶
خوب حساب و کتاب ميکنيد! ولی پولی که از جيب مردم برميداريد را به حساب نمياريد!
ناشناس۱۱۵۸۳۳۱۱۳:۵۳:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۶
چند برابر این را بابت پول بنزین و .. از مردم گرفته اید ، وقتی بنزین لیتری 100 تومان بود 45500 تومان یارانه میدادید الان بنزین لیتری 1000 تومان به مردم می فروشید ولی یارانه همانه ملت میدونند ..
عباس۱۱۵۸۳۵۳۱۴:۳۰:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۶
میشه حساب کنید از اختلاس های انجام شده در سال های اخیر سهمی که از جیب هر ایرانی رفته چقدر بوده و یا سهم هر ایرانی از افزایش 1000 درصدی قیمت حامل های انرژی چقدر در میاد و یا سهم هر ایرانی از افزایش بی رویه قیمت ها در ده سال اخیر چنده اگه قرار بر حساب کتاب باشه اونی که طلبکار میشه مردم هستند نه دولت ..
ناشناس۱۱۵۸۳۵۴۱۴:۳۲:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۶
میانگین حقوق جهانی را بدهید، کل یارانه ها را قطع کنید! این قدر منت نگذارید.
ناشناس۱۱۵۸۴۱۳۱۵:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۶
مطمئن باشید فساد بزرگی در پرداخت یارانه انجام شده که بعدا صداش در میاد. دولت بسیار بیشتر از این تعداد از افراد یارانه بگیر حذف کرده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین