رشد ۷۴ درصدی زائران ایرانی اربعین

گروه فرهنگی الف،   3980730101

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با بیان اینکه در اربعین امسال با رشد ۷۴ درصدی زائران روبه‌رو بودیم، گفت: در اربعین امسال، ۳ هزار و ۲۴۱ زائر در اربعین زیر یک سال، ۷۰ هزار زائر زیر پنج سال و بیش از ۲ هزار زائر بالای ۸۵ سال بودند.

به گزارش تسنیم؛ سردار محسن فتحی‌زاده در ارزیابی مراسم اربعین 98 اظهار کرد: روز گذشته 153 هزار زائر از سفر اربعین بازگشته‌اند و مرز مهران امسال پذیرای 56 درصد زائران بوده است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با بیان اینکه امسال 65 درصد از زائران، مرد و 35 درصد آنها خانم بودند، تصریح کرد: سه هزار و 241 زائر در اربعین زیر یک سال، 70 هزار زائر زیر پنج سال و بیش از دو هزار زائر بالای 85 سال بودند.

به گفته این مقام انتظامی، عمده زائران ایرانی اربعین در سال جاری از سنین 15 تا 55 سال بودند.

وی افرود: در اربعین امسال با رشد 74 درصدی زائران روبه‌رو بودیم، سال گذشته یک میلیون و 760 هزار و امسال سه میلیون و 75 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حضور داشتند.

فتحی‌زاده متذکر شد: سال گذشته 152 هزار زائر غیر ایرانی داشتیم و امسال این میزان به 205 هزار زائر افزایش یافته بود و در واقع با رشد 35 درصدی اتباع غیرایرانی در سفر اربعین روبه‌رو بودیم.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا خاطرنشان کرد: امسال مردم سفر خود را هوشمندانه مدیریت کردند به طوریکه در زمان رفت دچار تراکم جمعیت در مسیرها نشدیم ضمن اینکه با چالشی در کشور عراق روبه‌رو نبودیم به جز یک مورد که با کمبود خودرو مواجه شدیم و سریعا آن موضوع نیز رفع شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به محدودیتهای حمل و نقل امسال تبلیغ کردیم که مردم با وسایل‌نقلیه شخصی خود تردد کنند و همین امر باعث شد که مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

وی یادآور شد: امسال دو سوم در واقع حدود 65 درصد سهم حمل و نقل برعهده مردم بود البته زیرساختهای امسال نسبت به سال گذشته در وضعیت مطلوبی قرار داشت و حدود 30 درصد پارکینگها توسعه یافته بود.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا به موضوع سرقت در پارکینگها اشاره و عنوان کرد: از نظر ما شهرهای مرزی و مرزها در اربعین امن‌ترین نقطه هستند، فضا برای جرم و تخلف محدود است به جز یک مورد که در پارکینگ چذابه اتفاق افتاد و یک سارق حرفه‌ای با پوشش زائر وارد پایانه شد و به محض اینکه به پلیس گزارش دادند در همان صحنه سرقت، سارق را دستگیر کردیم.

فتحی‌زاده گفت: ارتکاب جرایم با توجه به ظرفیتهای ناجا بسیار سخت و محدود بود، 97 درصد جرایمی که در اربعین به وقوع می‌پیوست سریعاً کشف و با آن برخورد می‌شد.

این مقام انتظامی درباره امدادهای ناجا و کنترل ترافیک هوایی نیز عنوان کرد: در این راستا به دلیل پروازهای بسیار، برجهای مراقبت سیار داشتیم و زمانیکه حادثه‌ای روی می‌داد، مجروحان را از مهران با بالگرد به ایلام و با ظرفیت ارتش و سپاه آنها را به شهرها منتقل می‌کردیم.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات مدنظر ما کنترل جمعیت است که اگر مدیریت نشود حوادث دلخراشی به وجود می‌آورد، ما مدیریت مرزها را با توجه به ظرفیتهای خود و همچنین کشور عراق بررسی می‌کردیم که اگر مشکلی وجود داشت آن را از مرزهای خود کنترل کنیم.

به گفته  فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، در اربعین سال 98 حدود دو میلیون و 11 هزار سند مسافرتی و برگ تردد چاپ شد که سال گذشته این میزان 895 هزار مورد بود.

فتحی‌زاده ادامه داد: افزایش حجم تقاضا برای چاپ گذرنامه از جمله چالشهای امسال در اربعین بود، حین مواجه شدن با صفهای طولانی گذرنامه، تصمیم گرفتیم صدور برگ تردد را جایگزین کنیم که با حمایتهای وزیر کشور و مسئولان مربوطه این موضوع سریعاً مرتفع شد و توانستیم 600 هزار برگ تردد را چاپ و به دست زائران برسانیم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: زیباترین اتفاق اربعین امسال رضایتمندی مردم بود امیدواریم بتوانیم با توجه به شعار امسال هفته ناجا با عنوان "پلیس هوشمند، امین مردم"، بر کنترل ترددها در سالهای آینده تمرکز بیشتری داشته باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین