راهکار خروج علیپور از بحران گل‌نزنی!

گروه ورزشی الف،   3980727002

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس برای طلسم گل نزدن‌هایش نیاز به تمرکز در بازی های این تیم دارد تا دور از هیاهو بتواند خواسته هواداران را برآورده کند.

به گزارش مهر، عملکرد علی علیپور در دو فصل گذشته رقابت های لیگ برتر تاثیر زیادی در قهرمانی این تیم داشت. مهاجم جوان پرسپولیس پس از رفتن مهدی طارمی از جمع سرخپوشان پایتخت به خوبی توانست جای او را پر کند و برای پرسپولیس گل بزند تا به عنوان بهترین گلزن این تیم در طول این مدت شناخته شود.

علیپور آنقدر با پیراهن پرسپولیس گل زد که مدیران وقت را مجاب به افزایش رقم قراردادش کرد تا او انگیزه پیدا کند. مهاجمی که در پایان فصل گذشته و تکرار قهرمانی سه گانه خود با پرسپولیس پیشنهادات متنوعی را از لیگ های معتبر اروپایی پیدا کرد.

رفتن برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس سبب شد تا مسئولان باشگاه برای اینکه بیشتر از این زیر فشار هوادار نروند مانع از جدایی علی علیپور شدند.

باشگاه های فوتبالی یونان، بلژیک و پرتغال حاضر بودند مبلغ مد نظر باشگاه را برای دریافت رضایتنامه اش پرداخت کنند اما کمبود مهاجم در لیست پرسپولیس سبب شد تا گابریل کالدرون با رفتن او مخالفت کند. باشگاه نیز از تمایل خود برای پذیرش مبلغ ۷۰۰ هزار یوروریی رضایتنامه او سر باز زد تا علیپور در پرسپولیس بماند.

وی در فصل جاری رقابت های لیگ برتر بیشترین بازی را نسبت به سایر بازیکنان برای سرخپوشان انجام داده است اما گلی را به ثمر نرسانده است تا زیر تیغ انتقاد قرار بگیرد.

 

مهاجم نیاز به آرامش دارد
بهنام ابوالقاسم پور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل عدم موفقیت علی علیپور در امر گلزنی برای بازی های فصل جاری پرسپولیس اظهار داشت: نوسان فنی هر بازیکن حرفه ای در فوتبال، کاملا طبیعی است. این موضوع برای مهاجمان بیشتر به چشم می آید. بازیکنی که یک فصل درخشان را پشت سر گذاشته باشد انتظارات را بالا می برد و نگاه ها را به خود تغییر می دهد. وقتی هم گل نمی زند همان انتظارات بر ضد او می شوند و مشکل آفرینی می کنند.

وی افزود: مقایسه هر بازیکن با سال های قبلی اش کاملا طبیعی است. هوادار از مهاجم تیمش گل می خواهد اما نباید او را به خاطر هر موقعیت گلی که از دست می دهد سرزنش کند. علی علیپور ذات گلزنی دارد و می تواند طلسم را در این فصل بشکند اما نیاز به حمایت دارد. او به خاطر استرسی که دارد خیلی می دود و تمرکزش را برای گلزنی از دست داده است. همه تیم و حتی هواداران باید به او آرامش دهند.

ناصر ابراهیمی نیز در این باره به خبرنگار مهر گفت: من شش ماه با او در یزد کار کردم. می دانستم مهاجم بزرگی می شود و این اتفاق هم حالا برایش رخ داده است. الان هم می دانم که او نیاز به تمرکز دارد تا بتواند گلزنی کند.

انگیزه علیپور فروکش کرده است
مربی پیشین پرسپولیس در ادامه به دلایل کاهش انگیزه علیپور در پیراهن پرسپولیس پرداخت و گفت: او در ابتدای فصل پیشنهادات خیلی خوبی داشت. یک بازیکن مگر چند سال می تواند در اوج باشد که پیشنهادات مالی خوب دریافت کند. علیپور باید در عرض ده سال زندگی اش را برای یک عمر تامین کند. او می توانست با رفتن به لیگ های اروپایی به تیم ملی هم راحت تر برسد و فشاری را هم حس نکند. مدیریت باشگاه باید فکری به حال این موضوع می کرد و اگر هم رقم قراردادش را افزایش داده باید روحیه چنین بازیکنی را همیشه در سطح ایده آل نگه دارد.

ابوالقاسم پور نیز در این باره صحبت کرد و اذعان داشت: علیپور باید از لحاظ روحی ریکاوری شود. او شرایط سختی را دارد اما بازیکن سالمی است و حیف است که بخواهد ناخواسته اسیر حاشیه شده و به مشکل بخورد. به نظرم انگیزه علیپور با کمک اعضای تیم بر می‌گردد تا با آرامش و تمرکز بیشتری کارش را دنبال کند.

نباید گل نزدن پرسپولیس را تقصیر علیپور انداخت
بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مشکل گلزنی مهاجمان این تیم افزود: پرسپولیس باید برای رسیدن به دروازه حریفان برنامه های متنوعی داشته باشد. نباید همه چیز را گردن علیپور انداخت. شاید اگر مهاجم برزیلی پرسپولیس می توانست گلزنی کند علیپور هم از فشار خارج می شد اما به نظرم خط حمله پرسپولیس، خیلی کم صاحب موقعیت گل می شود. این موضوع نشان می دهد که استراتژی فنی سرخ ها برای گلزنی ضعیف است.

ابوالقاسم پور درباره قرار گرفتن علیپور در موقعیت گل تصریح کرد: او خیلی می دود. مدام می خواهد خودش را به موقعیت گل برساند. این اتفاق خیلی مهمی است اما نباید فراموش کنیم که یک مهاجم نیاز به موقعیت گل دارد نه خلق آن.

علیپور مکمل ندارد
مربی پیشین پرسپولیس در ادامه به انتقاد از نبود مکمل خوب به عنوان زوج خط حمله در کنار علیپور پرداخت و گفت: جونیور واقعا نمی تواند به علیپور کمک کند. او باعث شده فشار به علیپور بیشتر شود. وقتی تیم گل نمی زند انتظار از مهاجمی که سال های قبل گلزنی خوبی داشته بیشتر می شود. او مکمل خوبی در کنار خودش ندارد و همین موضوع تاثیر منفی روی تیم گذاشته است.

مرتضی فنونی زاده مدافع دهه شصت پرسپولیس نیز در این باره به خبرنگار مهر  گفت: جونیور عامل بدبختی تیم در گلزنی شده است. او در حد فوتبال حرفه ای نیست. علیپور در خط حمله به جای او هم می دود و این برای تیم مشکل بزرگی ایجاد کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین