بانوان پرشور، ملی‌پوشان قدردان و تلاش ناکام برای فتنه‌گری

گروه ورزشی الف،   3980718168 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

در روزی که حضور بانوان در ورزشگاه آزادی توجهات را به خود جلب کرده بود،‌ اقداماتی برای فتنه‌گری صورت گرفت که با بی‌توجهی سکوها مواجه شد.

بانوان پرشور، ملی‌پوشان قدردان و تلاش ناکام برای فتنه‌گری
به گزارش فارس، نزدیک درب شرقی ورزشگاه آزادی، برخلاف همیشه که مملو از آقایانی می‌شد که منتظر ورود بودند، این بار هواداران خانمی در انتظار بودند تا بتوانند رقابتی فوتبالی را از نزدیک ببینند. البته، این اتفاق در سال‌های گذشته نیز روی داده بود؛ اما در این تجربه، حواشی زیادی ایجاد شده و شاهد یک فرآیند رسانه‌ای خاص بودیم.

شاید از نظر فنی و تکنیکی، دیدار برابر کامبوج چندان قابل توجه نبود اما این اتفاقات و حواشی آن باعث شد تا نگاه‌های داخلی و خارجی به این ورزشگاه کهنسال جلب شود. در چنین فضایی، حدود شش هزار هوادار ایرانی که 3200 نفر آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند، شاهد این دیدار در مرحله مقدماتی جام جهانی 2020 قطر بودند. در این بین، حضور بانوان در ورزشگاه آزادی نکات ریز و درشتی داشت که با هم مروری بر آنها خواهیم داشت.

*از جمعیت بیش از 3 هزار نفری بانوان که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، مشاهدات میدانی نشان می داد که بیشتر آنها اولین تجربه خود را پشت سر گذاشتند. در این بین، برخی بودند که در دیدار پرسپولیس برابر کاشیما انتلرز در لیگ قهرمانان آسیا هم به آزادی آمده بودند. طبیعتا، این تجربه برای این هواداران جذابیت و لذت قابل توجهی داشت.

*هواداران خانم قبل از ورود به داخل ورزشگاه و جایگاه های مشخص شده، توسط همیاران تماشاگر خانم که برای این بازی آموزش های لازم را دیده بودند، توجیه می شدند. این باعث شده بود تا تماشاگران با محیط و جزئیاتش آشنایی بیشتری داشته باشند. 

*بیش از ٧٠ همیار هوادار برای راهنمایی هواداران زن در سکوها، حاضر بودند و تلاش زیادی برای کمک به حاضران داشتند. آنها با کاورهای سبز در پله ها مستقر بوده و با خوشرویی با تماشاگران در تعامل و همکاری بودند. البته، بانوان نیروی انتظامی هم با نظم جالب و قابل توجهی، در محل های مشخص شده خود ایستاده و نظارت دقیقی بر کارها داشتند.

*لحظه ورود از تونل به سکوها، همیشه جذاب و پرهیجان است. خانم هایی که به ورزشگاه آمده بودند، این تجربه را از دست ندادند! صدای بوق و شادی خانم ها حسابی شنیدنی و جالب بود. 
 
*به هنگام ورود دروازه بانان تیم ملی کشورمان به زمین چمن برای گرم کردن، سکوهای بانوان به شدت آنها را تشویق کردند. این اتفاق به هنگام ورود تیم ملی برای گرم کردن بیشتر شد و جالب بود که سکوهای متعلق به مردان خالی از تماشاگر و هر صدایی بود!

 

*از همان لحظه ورود هواداران خانم به سکوها، عکاسان رسانه های مختلف که در بین آنها عکاسان و خبرنگاران خارجی هم دیده می شد، به مدت دو ساعت جایگاه خود را مقابل سکوهای بانوان قرار داده و مشغول تهیه اخبار و تصاویر بودند. برای آنها این حضور حسابی جالب بود و وقتشان را به ثبت این تصاویر اختصاص داده بودند.

* دو دکه اغذیه فروشی در جایگاه خانم ها قرار داشت. اختصاص یک سالن سرویس بهداشتی به گونه‌ای بود که هیچ مشکل رفت و آمدی نداشتند. البته، این مشلک همچنان برای آقایان وجود دارد!

*در حاشیه بازی، تعداد انگشت شماری در تلاش بودند تا حواشی را ایجاد کنند که با بی توجهی زنان حاضر در ورزشگاه مواجه شدند. این معدود اقدامات به جایی نرسید که با ناراحتی و عصبانیت عاملان همراه شد که در پایان، ورزشگاه را نیز ترک کردند و نتوانستند به اهدافشان برسند.

*در پایان بازی که با پیروزی قاطع کشورمان همراه شد، بازیکنان به سمت جایگاه بانوان آمده و به تشکر از حضور و حمایت آنها پرداختند. بانوان نیز به این احترام و ادب ملی پوشان، واکنش نشان داده و آنها را تشویق ویژه ای کردند. در این مسابقه،‌ تماشاگران خانم با انرژی و شور قابل توجهی به تشویق تیم ملی کشورمان پرداختند.

 

*در پایان، بانوان حاضر در ورزشگاه با هدایت ماموران انتظامی و حراستی،‌ به سمت ایستگاه های اتوبوس و محل پارک ماشین ها رفتند و ورزشگاه آزادی تهران را ترک کردند

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۶۷۳۴۲۱:۲۰:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۱۸
درود بر زنان انقلابی و هوشیار ایران
ناشناس۱۱۲۷۰۰۲۰۶:۴۵:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
یکسری مسئولین که کارنامه درخشانی هم ندارند، طوری راجع به آمدن خانمها به استادیوم صحبت کردند که آدم احساس میکنه فتح الفتوح اتفاق افتاده..
ناشناس۱۱۲۷۰۰۵۰۶:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
میشه بگی انقلابی چه ربطی داشت؟!
ناشناس۱۱۲۶۷۵۴۲۱:۳۵:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۸
اینجوری که زیبا و شسته رفته نقل کردید فکر نمیکنم تو‌کشورهای اسکاندیناوی و ژاپن هم اینجوری همه باکلاس باشند خیلی تمیز بوده
ناشناس۱۱۲۷۱۴۱۱۰:۴۱:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
خدارو شکر، دولت هم بعد از 6 سال به یک دستاورد رسید.
ناشناس۱۱۲۶۷۵۷۲۱:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱۸
این چیزها ظاهرش قشنگ است ولی زیر پوستی اتفاقی می افتد که باعث خشونت در خانواده ها و سقوط آن خواهد شد
ناشناس۱۱۲۷۰۵۲۰۸:۴۴:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۹
خدا شفایت بدهد برادر
ناشناس۱۱۲۶۷۵۹۲۱:۴۱:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۸
درسته که تماشاگرنما در فوتبال ما زیاده اما همونها هم غیرتی دارند که بهشون اجازه نمیدن دختران و خواهران کشورشون حرف نامربوط و فحاشی بشنوند. ما در لحظات خاص تاریخی سخت هوادار همیم. کاش قبل از تخریب چهره زیبای کشورمان در انظار بین المللی و کاش قبل از حادثه دختر آبی مدیران مملکت تدبیری به موقع می اندیشیدند که فیفا این حضور زنان را به حساب خودش واریز نکند.به سخت بهایی کوتاه آمدند. .. ای کاش تفکر جای تعصب را بگیرد.
ناشناس۱۱۲۶۹۱۴۰۰:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
هزار تا لایک. ای کاش....
ناشناس۱۱۲۶۷۶۳۲۱:۴۳:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۸
الحمدلله تمام مشکلات ایران حل شد. بانوان محترم به آرزویشان رسیدند.
ناشناس۱۱۲۷۱۲۰۱۰:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
عزیز دل برادر همه مشکلات کشور حل نشد و تا آدم هایی با افکار بسته هستند هم حل نخواهد شد، ولی یکی از مشکلات بخشی از مردم .. تا حدی حل شد. پس اگه از حل مشکل کسی خوشحال می شی، حالا هم باید خوشحال باشی!
ناشناس۱۱۲۷۱۲۴۱۰:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۱۹
این هم یکی از مشکلات بود. حل یک مشکل ربطی به مشکلات دیگه نداره. شما هم فشار بیار مشکلات دیگه رو حل کنند. والله اینها که نوشتم توضیح بدیهیات بود.
ناشناس۱۱۲۷۱۳۵۱۰:۲۹:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اگه مشکلات بزرگ مون حل نمیشه لااقل باید کاری کرد که مقررات دست و پاگیر رو کنار زد بله حل مشکلات اجتماعی از جزئیات شروع میشه و لازمه حل باقی مسائل است
ناشناس۱۱۲۷۴۰۲۱۵:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اینقدر این حرف بی اساسه که آدم میمونه چی جواب بده. پس چون مشکلات شما در برابر کلان جامعه ناچیزه از فردا من بیام حق شما رو بخورم؟ برادر یا خواهر من دین ما اسلام هست و در اسلام کشتن یک نفر با کشتن تمان بشریت فرق نداره در دین ما در آوردن خلخال از پای یک زن یهودی اینقدر فاجعه هست که از غم این فاجعه دق کردند شماتت نداره.
ناشناس۱۱۲۶۷۷۰۲۱:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱۸
.. انشاا.. در آینده شاهد اتفاقات بهتری هم باشیم
ناشناس۱۱۲۶۷۷۶۲۲:۰۴:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱۸
فقط منتظر گزارش خبرگزاری فارس بودیم که بحمدلله منتشر شد
ناشناس۱۱۲۶۸۱۸۲۲:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۸
دیدید اتفاقی نیفتاد بخدا مردم چیز زیادی نمیخوان فقط احترام بذارید
ناشناس۱۱۲۷۰۹۳۰۹:۴۹:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۱۹
لطفازیاد خوش بین نباشید ..
علی۱۱۲۷۲۷۶۱۲:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
عزیزم. شما نماز نخون، روزه‌خواری کن، دروغ بگو، غیبت کن فکر کردی آسمون به زمین میاد؟ اگه با انجام گناه همه چیز در اون لحظه زیر و رو می‌شد که کسی دنبال گناه نمی‌رفت! البته من گمان نمی‌کنم حضور بانوان در ورزشگاه به خودی خود گناهی داشته باشه.
ناشناس۱۱۲۶۸۳۶۲۳:۰۱:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۸
اولش هست ذوق زده هستن یکم بگذره عادی میشه
ناشناس۱۱۲۶۸۴۱۲۳:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۸
خوب نميشد همين كارو سالها قبل تر كرد ؟
ناشناس۱۱۲۷۰۴۱۰۸:۳۶:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱۹
نه نمیشد! اصولا در این کشور هزینه هر چیزی باید سر به فلک بگذارد تا کاری انجام شود! آینده نگری صفر مطلق!!!
آرش از روستا۱۱۲۶۸۴۴۲۳:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۸
همیار یا پلیس ویژه خانم ها!!!!
ناشناس۱۱۲۷۱۶۰۱۱:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
هر دو متر یک پلیس. آن فتنه گران هم به یاد دختر آبی شعار میدادند که با تهدید همیار (پلیس) مواجه شدند و به بیرون هدایت شدند. ..
علی۱۱۲۷۲۷۸۱۲:۳۴:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اسمش چه اهمیتی داره. مهم کارشونه که ایجاد نظم و امنیت برای بانوان هستش.
ناشناس۱۱۲۶۹۴۶۰۲:۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
همین دو تا عکس رو داشتید؟
ناشناس۱۱۲۶۹۵۵۰۲:۴۷:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۹
ما کلا عادت داریم هم پول رو بدیم هم پیاز رو بخوریم هم ..
ناشناس۱۱۲۷۰۰۷۰۶:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
درود بر شیر دختران ایران زمین
ناشناس۱۱۲۷۶۷۳۲۳:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اگه سیگاری یا اهل چیز نباشن
مادرومعلم۱۱۲۷۰۲۲۰۷:۵۷:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
به عنوان یک مادرومعلم، حضور زنان درورزشگاههای مردان رایک سقوط اخلاقی می دانم. که قطعا باعث افت استاندارد های اخلاقی زن ایرانی و به دنبال آن خانواده وجامعه ایرانی خواهدشد.بسیاری ورزشگاه‌های فوتبال حتی برای مردان شرافتمند امنیت اخلاقی وحتی جاني ندارد، چه رسدبه بانوان، جناب دولت روحانی، استاد سرکارگذاشتن جامعه و مشغول کردن مردم به بازی‌های مختلف است، صرب المثل، یکی میمرد ازبینو ایی، یکی میگفت زردک می خواهی، گویای شرایط جامعه امروزی آن ودولت بی لیاقت ..ا ست
ناشناس۱۱۲۷۰۳۲۰۸:۱۹:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
کل زیر ساختی که آماده نبود همین.نرده کشیه بود ? سالها گیر این بودند ?
ناشناس۱۱۲۷۰۳۴۰۸:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
تعداد نارنجی پوشان بیش از تعداد خانمها بود. خانمها اجازه نداشتند با خودروی شوهر یا پدر یا برادر به ورزشگاه بیایند. این تفکیک غیرعادی ، جدایی بین خانواده هاست
ناشناس۱۱۲۷۰۵۱۰۸:۴۴:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
یه موضوع که میتوانست موجب اعتبار نظام باشد, به یک مسئله امنیتی بدل شد و سالها...
سینا۱۱۲۷۰۶۲۰۸:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اگه دختر و خانواده اش مشکلی نداشته باشن به ورزشگاه فوتبال آزادی نمیرن فعلا" جو مناسب برای حضور دختران نیست مردان و زنان ما اول باید خیلی چیزای دیگه یاد بگیرن ناآگاهی دختران خیلی بیشتر از مردها هست
سیدرضا۱۱۲۷۰۶۶۰۹:۰۸:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
با سلام اطلاعیه فیفا بسیار جالب و درس آموز است.لطفا آنرا نیز درسایت بگذارید. کاش مسوولین خودمان زودتر اقدام می کردن واز حق مسلم بانوان چشم پوشی نکرده بودن. این درسی خوبی بود تا سایر حقوق شهروندی را نیز زودتر پیگیری و رعایت کنند.
ناشناس۱۱۲۷۰۸۲۰۹:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
ما عادت داریم اول خودمان را سر زبانها بیندازیم بعد کاری که به راحتی می شد انجام دهیم را با هزینه ی زیاد انجام دهیم !
عمار۱۱۲۷۰۹۰۰۹:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اگه اتفاقی نیافتاد به خاطر آمادگی زیرساختها آماده بود.. پس نتیجه میگیریم که مسوولان ما حرف ندارند.
ناشناس۱۱۲۷۰۹۵۰۹:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
چرا ما همیشه عادت داریم هم کتک را بخوریم هم پیاز رو خب بدون حاشیه به این کار تن می دادید بدون این همه هزینه. نمیشد؟
ناشناس۱۱۲۷۱۰۴۱۰:۰۲:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
همه کارهای این مملکت همین جوری است الکی برای خودمان مسئله ایجاد می کنیم در حالیکه مردم خودشان درک و فهم دارند ..
رسول۱۱۲۷۱۳۸۱۰:۳۶:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
ایندفعه باز با چه شعاری رای بیارن!?
ناشناس۱۱۲۷۲۵۳۱۲:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
سکوهای خالی آقایان تو ذوق می زد. باز هم صد رحمت به خانمها که حفظ آبرو کردند.
شهاب۱۱۲۷۳۴۹۱۳:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
اینم از حضور بانوان در ورزشگاه آزادی. خب خیالشون راحت شد نظریه پردازان سیاست زده؟ مشکلی دیگه نیست؟ اجازه هست بگیم لطفا برین سراغ اوضاع بل بشوی اقتصاد و بیچارگی مردم یا نه؟ یا بازم خانم، دختر، زن، دختر سلبریتی، دختر سفید پوش، خانم بنفش پوش و صدها سوژه ی مونث دیگه تو راهند؟
مژده۱۱۲۷۵۱۴۱۸:۳۵:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
واقعا خیلی خوشحال شدم برای بانوان سرزمینم من وقتی دبیرستان بودم آرزو داشتم یکبار در ورزشگاه فوتبال ببینم.با خودم میگفتم بزرگ شدم پولدار شدم میرم جام یوفا رو می بینم.ولی بزرگ شدم و پولدار نشدم.الان پنجاه سالمه و دیگه اون آرزو کمرنگ شده و برای بانوان خوشحالم که به آرزو شون رسیدند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین