آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی دشوار است/ چه تمریناتی را انجام دهیم؟

گزارش بازرگانی،   3980702123 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

زبان ترکی استانبولی یکی از زبان های محبوب برای بسیاری از افراد می باشد. به همین جهت بسیاری از زبان آموزان مایل اند این زبان را بیاموزند تا درک بهتری از آن داشته باشند.

اما چگونه می شود این زبان را به آسانی آموخت؟ برخی از زبان آموزان تصمیم می گیرند کتاب های آموزش زبان ترکی را مطالعه نمایند و برخی دیگر سعی می کنند تمرین های مهارت شنیداری را انجام دهند تا بتوانند تلفظ کلمات و عبارت ها را یاد بگیرند. با وجود اینکه کلیه این روش ها آموزنده و مفید می باشد، اما برای اینکه بتوانید مناسب ترین مسیر را برای یادگیری انتخاب کنید، شرکت در کلاس زبان ترکی استانبولی دایلو را به شما پیشنهاد می دهیم.

اگر که به تازگی مطالعات خود را برای یادگیری این زبان شروع کرده اید، ممکن است ساختار های دستور زبان و عبارت ها برای شما دشوار باشد. هنگامی که مشغول یادگیری زبان ترکی هستید، در صورتی که به دلیل تازه بودن این زبان برای شما دچار خستگی شدید، احساس نا امیدی نکنید و به خاطر داشته باشید که این زبان دشوار نیست بلکه متفاوت است و لازم است به خوبی خود را با آن آشنا سازید.

کافیست که یک نفس عمیق بکشید و به خاطر داشته باشید که ممکن است در ابتدا کمی یادگیری سردرگم کننده باشد، اما پس از مدتی با آموزش اصولی در کلاس های زبان ترکی استانبولی و درک بیشتر، میزان استقلال شما نسبت به درک و استفاده از این زبان بیشتر می گردد و اعتماد به نفس شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که توان روان صحبت کردن به زبان ترکی و در ارتباط با مباحث متنوع در تنها چند روز اتفاق نمی افتد، بلکه شما پیشرفت خود را به تدریج مشاهده خواهید کرد.

اگر که شما تصمیم گرفته اید به خوبی زبان ترکی استانبولی را بیاموزید، حتما دلایل به خصوصی برای خود دارید. به همین جهت لازم است در طول دوره آموزشی خود سعی کنید اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید. یکی از عواملی که موجب پیشرفت شما به طور پیوسته می گردد، هدف شما از یادگیری این زبان است. ممکن است در برخی از روز ها شما انگیزه کافی برای مطالعه نداشته باشید و موجب شود در عملکرد شما تاثیر بگذارد. به همین سبب نیاز است که علت یادگیری این زبان را برای خود یاد آوری کنید.

به عبارت دیگر لازم است که شما دلیل اصلی اینکه چرا می خواهید زبان ترکی را بیاموزید بدانید. زیرا در این صورت می توانید علت تلاش برای یادگیری این زبان را به خاطر بیاورید. روش بسیار کاربردی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی در کلاس ها صحبت کردن به این زبان است. اما شاید شما بگویید که تنها با چند کلمه در این زبان آشنا هستید، پس چگونه می توانید شروع به صحبت کردن کنید؟!

تا هر میزان که با این زبان آشنا هستید، لازم است سعی خود را کنید تا جمله بسازید و منظور خود را با کلماتی که می دانید به زبان ترکی بیان کنید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کودکان چگونه یک زبان را می آموزند؟ میلیون ها کودک سالانه با صحبت کردن با مکث فراوان و استفاده از ساختار های نا کامل و اشتباه سعی می کنند به زبان ترکی استانبولی صحبت کنند.

روش بسیار نتیجه بخش برای یادگیری زبان ترکی این است که سعی کنید از آن استفاده کنید و بتوانید آن را بهتر درک کنید. البته عوامل دیگری نیز هستند که به شما در این مسیر کمک خواهند کرد. برای مثال با قرار گرفتن در کلاس های آموزش زبان ترکی، شما به صورت مکرر کلمات و جملات گوناگون را خواهید شنید و در چنین شرایطی نه تنها مهارت گوش دادن خود را تقویت می کنید، بلکه در هنگام صحبت کردن کلمات را به شکل صحیح تلفظ خواهید کرد و سعی می کنید از صحبت های افراد دیگر الگو برداری کنید.

برخی از زبان آموزان برای جلوگیری از بیان جملات به صورت اشتباه، سعی می کنند از صحبت کردن پرهیز کنند. اما این مسئله کاملا طبیعی است و برای اینکه بتوانید سطح زبان ترکی استانبولی خود را به مقاطع بالا تر برسانید، لازم است صحبت کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. معلمین زبان ترکی استانبولی سعی می کنند اشتباهات شما را به صورت کاملا حرفه ای به شما بیان کنند تا با درک شکل صحیح جملات و انجام تمرینات مناسب به تدریج تکرار آن ها را کاهش دهید.

هر اشتباه در روند یادگیری زبان، فرصتی برای یادگیری می باشد. حتی اگر که شما با افراد ترک زبان صحبت کنید، آن ها سعی خواهند کرد عبارت مرتبط و مناسب را به شما بیان کنند که به معنای این خواهد بود که شما شکل صحیح عبارتی به خصوص را یاد گرفته اید و در چنین حالتی به خوبی آن را به خاطر خواهید سپرد.

کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی با کیفیت به شکلی طراحی و برنامه ریزی می شوند که زبان آموزان بتوانند در طول دوره آموزشی خود به تقویت هر یک از چهار مهارت اصلی زبان خود یعنی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن بپردازند تا بتوانند درک بهتری از این زبان داشته باشند. هر کدام یک از این مهارت ها بر روی دیگری تاثیر می گذارد و برای مثال زبان آموزان با تقویت مهارت شنیداری خود به بهبود مهارت مکالمه خود کمک کرده اند.

همچنین زبان آموزان از یک برنامه مطالعاتی موثر در منزل نیز بهره مند می شوند تا بتوانند با انجام فعالیت های آموزشی گوناگون، علاوه بر یادگیری در کلاس، به صورت مستقل در منزل نیز به بهبود زبان ترکی استانبولی خود بپردازند. سعی کنید علاوه بر مطالعه کتاب های آموزش زبان، به مطالعه انواع متون که مرتبط با موضوعات رایج است نیز بپردازید.

برای مثال می توانید در طول هفته به مطالعه روزنامه ها، مجله ها، کتاب های داستان و بسیاری از مقالات با موضوعات علمی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و موضوعات دیگر بپردازید تا خود را با عبارت های گوناگون در زمینه های مختلف آشنا کنید. انجام این نوع تمرین ها موجب می شود در هنگام شنیدن جملات گوناگون به خوبی آن ها را درک کنید و در هنگام صحبت کردن به زبان ترکی بتوانید از کلمات مرتبط به شکل بهتری استفاده کنید.

هنگامی که با عبارت های جدید مواجه شدید، می توانید آن ها را در دفتر خود یادداشت کنید و سپس از معلم خود درباره آن ها سوال بپرسید و کاربرد آن ها در شرایط گوناگون را بررسی کنید. همچنین توصیه می شود که یک کتاب فرهنگ لغت مناسب با سطح زبان خود نیز تهیه کنید و سعی کنید علاوه بر مطالعه عبارت هایی که یادداشت کرده اید، به یادگیری مترادف و متضاد آن ها نیز بپردازید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۶۲۳۶۱۵:۰۱:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲
با عرض معذرت پرت گفته!! تجربه خود بنده این است که با ماهواره ترک سل و با استفاده از هدفون ابتدا از اخبار و میزگردها شروع کرده و بعد به سریال و فیلم سینمایی بپردازید. ضمنا یک دیکشنری ترکی استانبولی به فارسی یا انگلیسی هم کنار خود داشته باشید. البته الان گوگل ترانسلیت هم دم دست است که با گفتن جمله فارسی گوگل ترکی آن را نوشته و میتوانید بارها و بارها تلفظ آن را گوش دهید. البته داشتن بیس ترکی بسیار کمک کننده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین