توکلی: به جای کارگران هفت‌تپه، اول سراغ خائنانی بروید که ارز و طلا و کارخانه‌های ملت را به تاراج داده‌اند

احمد توکلی، گروه سیاسی الف،   3980622060 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
توکلی: به جای کارگران هفت‌تپه، اول سراغ خائنانی بروید که ارز و طلا و کارخانه‌های ملت را به تاراج داده‌اند

در پی احکام سنگین قضایی برای متهمین پرونده هفت‌تپه و متعاقب آن دستور رئیس قوه قضائیه برای تجدیدنظر منصفانه در این احکام، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی بر لزوم اولویت‌بندی صحیح برخورد قضایی تاکید کرد.

متن یادداشت توکلی به شرح زیر است:

«کمتر کسی تا امروز مرا اهل مدح و ثنای قدرتمندان شمرده است ولی بر خودم واجب می‌دانم که در تکریم خدمتگزاران درست‌کردار، حتی اگر صدبار هم درستی ببینم، از تکرار تکریم خسته نشوم. پرواضح است که انجام این وظیفه، مانع انجام وظیفه نقد منصفانه اشتباهات نخواهد بود. حجت‌الاسلام رئیسی نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. روز  یکشنبه ۹۸/۶/۱۷ آقای رئیسی یک باب دیگر به سوی عدالت گشود. این درِ تازه، دستور ایشان به رئیس کل دادگستری استان تهران برای رسیدگی به پرونده‌های کارگران هفت تپه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران است که در مرحله بدوی به مجازات های بسیار سخت منجر شده است.

داستان چه بود؟

سازمان خصوصی سازی نیشکر هفت تپه را به ثمن بخس به دو نفر نااهل، در واقع می‌بخشد. به اصطلاح خریداران، با فروش شکر موجود در انبار، مدتی کارخانه را می‌چرخانند، وام ارزی از صندوق توسعه ملی و وام ریالی از بانک‌ها مرهم به زخم‌های کارخانه نمی‌گذارد.

از همه بدتر، برای ماه‌های متمادی حقوق و دستمزد کارگران را نمی‌پردازند. متاسفانه در طی این مدت صدا از کسی بلند نمی‌شود؛ نه سازمان خصوصی‌سازی که قانون را در واگذاری رعایت نکرده و به وظیفه نظارتی خویش عمل نکرده، اعتراضی می‌کند، نه وزارت اطلاعات این چپاول‌ها را تعقیب می‌نماید، نه استانداری تکانی به خود می‌دهد، نه دادستان و مدعی‌العموم وارد می‌شوند و نه کس دیگری به داد می‌رسد.

اگر هم اینها که اسم بردم کاری کرده باشند، کارگران و مردم نه خبری می‌شنوند و نه اثری می‌بینند. بعد ۳۰۰۰ کارگر مظلومی که ماه‌های متمادی حقوقشان داده نشده و تحرک مؤثری از مسئولان ذیربط استان و مرکز ندیده­‌اند، چه باید بکنند؟ وقتی گفتگو، گله و شکایت اثری نمی‌کند، چه چاره‌ای جز تجمع در برابر دستگاه‌های مسئول و تظاهرات در خیابان باقی می‌ماند؟

میگویند این تجمع و راهپیمایی باید جواز داشته باشد چون قانون اساسی مقرر کرده تجمع و راهپیمایی تنها اگر مخل مبانی اسلام و نظم عمومی نباشد، مجاز است و اینکار کنترل می‌خواهد. ولی کارگران هفت‌تپه جواز نداشتند! این ادعا از نظر حقوقی درست است ولی شما کی جواز داده‌اید که مردم امیدوار به گرفتن جواز باشند و به شما رجوع کنند؟ چرا انتظار دارید ظلم تحمل شود؟

اعتراض مظلوم دستور مؤکد اسلام است نه مخل مبانی آن. برای مظلوم نه‌تنها اینکار مجاز است بلکه در مواقعی واجب است آن هم همراه با فریاد به بدگویی! قرآن ناسزاگویی را از مظلوم نه‌تنها پذیرفتنی، بلکه دوست‌داشتنی می‌خواند(لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ: خداوند بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد مگر [از] كسى كه بر او ستم رفته باشد. سوره نساء آیه ۱۴۸)

مقابله با ستم و تلاش برای احقاق حق واجب دینی است. طبق فتوای امام خمینی رحمه الله علیه، اگر نهی از منکر فردی تأثیر نداشته باشد و به شکل جمعی احتمالا مؤثر باشد، یارگیری برای اقدام جمعی واجب است. می‌ماند نظم عمومی که کارگران معمولا دو کار را در تظاهراتشان رعایت می‌کنند: در پلاکاردها و شعارهایشان پیوستگی خویش با رهبری و نظام را تصریح می‌کنند و نظم را خودشان برقرار می‌نمایند تا بهانه برای مقابله با خویش را فراهم نسازند.

نظم تظاهرات کارگری به میزان زیادی به واکنش مسئولان مورد اعتراض و پلیس بستگی دارد. انصاف و تدبیر بسیار کارساز است. گفته می‌شود برخی از افراد شرکت‌کننده تمایلات کمونیستی داشته‌اند. خب داشته باشند، مگر در قوانین ما اعتقاد به مارکسیسم جرم‌انگاری شده است؟ اگر خدای ناخواسته بحث جاسوسی یا وطن فروشی یا همکاری با گروه های ضد انقلاب مطرح بوده است لااقل متن حکم را منتشر کنید تا مردم بدانند و به ناحق نظام متهم نشود؟ البته اگر چنین اتهاماتی هم ثابت شده باشد باز این محکومیت ها غیرعادلانه است.

اساسا وقتی طرز مدیریت اقتصادی دولت‌ها در سی سال اخیر چنان بوده است که برخلاف اسلام، نابرابری تشدید شده و در کنار فقر و حاشیه نشینی ۱۱ میلیون هموطن، باستی‌هیلزها ساخته می‌شود، دلتان می‌خواهد مارکسیسم رشد نکند و اسلام ناب محمدی رشد کند؟ اول بروید سراغ خائنان یقه سفیدی که با به تاراج دادن ارز و طلا و کارخانه های ملت خیانت کرده اند و دست از کارگران بردارید.

حتی اگر در تجمعات و تظاهرات تظلم‌خواهانه کارگری جرمی هم واقع شده باشد، حکومت تا می‌شود باید نادیده بگیرد و در موارد ضروری برای تعقیب، از سخت‌گیری بپرهیزد. مقصود، صدور حکم متفاوت بین غنی و فقیر در ارتکاب جرم واحد با شرایط یکسان نیست، بلکه دقت در درک تفاوت‌های واقعی است و اولویت در رسیدگی.

آقای اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درست گفت که کارگران حتی اگر درتجمع حق‌طلبانه‌شان جرمی هم واقع شود باز با چپاول‌کنندگان اموال عمومی متفاوت‌اند. رئیسی می‌خواهد این تفاوت در اقدامات قضایی درک و رعایت شود و این مبارک است.

البته این سختگیری غیرعادلانه منحصر به کارگران و تنها در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران نیست. سال‌هاست که فعالان عرصه عدالتخ‌واهی و رسانه و کسانی که در سیاست و تحزب فعال هستند، در شعبه‌های مختلف تهران و شهرستان‌ها، از این سخت‌گیری‌ها زخم برداشته‌اند.

باز همین جا تذکر دهم که نقد در این زمینه که به شرط حیات، بررسی آن را به آینده نزدیک وامی‌گذارم، چیزی از گناه کسانی که به ملت خویش پشت می‌کنند و به دشمنان سواری می‌دهند، نمی‌کاهد و از ارزش احکام قاطعانه و در عین حال، عادلانه قضات شریف کم نمی نماید.»    

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۰۵۰۱۱۴:۴۰:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چرا نمیگید سراغ خائنانی بروید که ارزش پول را یک چهارم و دارایی های ملت را از بین بردند ،بروید ؟چند دهه است که وضعیت همین است مگر تورم زیر پنج درصدی داشته ایم تا بحال ؟
ناشناس۱۰۹۰۵۰۳۱۴:۴۴:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جالبه که بیشترین اعتراض به احکام قضایی از طرف بذل و بخشش کنندگان شرکت هفت تپه صورت گرفت!! خیلی رو دارن!
ناشناس۱۰۹۰۵۰۷۱۴:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
1- خصوصی باید انجام شود مگر نه هر شرکت و کارخانه بر شکست شده اید باید از جیب بیت المال تا 10 سال دیگر هم به کارکنان و کارگران فامیل های خود حقوق بدهد! 2- در شرایط بحرانی در تمام کشورهای دنیا بانک مرکزی وظیفه دارد با حراج سکه و ارز مانع از افزایش قیمت ها شود. اگر این حجم از طلا به فروش نمی رسید الان قیمت دلار و سکه چند بود؟
ناشناس۱۰۹۰۵۰۹۱۴:۴۹:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اول تکلیف اون 700 میلیارد دلار دولت هزاره سوم رو مشخص کنید
ناشناس۱۰۹۰۵۱۱۱۴:۵۳:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اقای توکلی چند شرکت چند روز پیش در بورس برای فروش گذاشته شدن که بخاطر زیان ده بودن هیچ خریداری نداشتن. لطفا بفرمایید دولت باید با این شرکت ها و کارخانه ها چه کند؟ تا کی باید از پول مردم به اینها حقوق داد؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۰۹۰۷۲۲۱۸:۵۹:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جناب دکتر توکلی ریاست سمن دیده بان شفافیت و عدالت لطفا طی نامه ای از جناب اقای رییسی قاضی القضات بخواهید در اجرای قانون از کجا اورده ای که قول ان را دادند سرعت عمل ویژه معطوف و برای اینکه اجرای اینکار اثر بخش باشد این قانون را برای کلیه ثروت های کلان و افسانه ای و گنج قارونی در تمامی بخش های دولتی و خصوصی و افراد عادی بدوندپست و مسولیت اجرایی فرمایند با سپاس و تشکر از زحمات
ناشناس۱۰۹۰۷۸۶۲۰:۳۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
زیان ده بودن شرکت ها دلیلی بر حراج کردن آنها نباید باشد این شرکت ها باید به قیمت کارشناسی واقعی فروخته شوند.
ناشناس۱۰۹۰۸۶۴۲۲:۰۸:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
حتما باید مفت بدهد به شما!!؟؟
ناشناس۱۰۹۰۸۹۹۲۲:۴۴:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مشکل همین جاست که هر شرکتی را که برای غارتش اقدام کردند اول با مدیریت مغرضانه به ضرر و زیان رساندند و بعد با زرنگی به قیمت یامفت تصاحبش کردند. نمونه بارز آن کارخانجاتی مانند هفت تپه است .
ناشناس۱۰۹۰۹۰۰۲۲:۴۴:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
این شرکتها زیان ده بودند یا اینکه عمداً آنها را زیان ده کردند تا بتوانند با ظاهری قانونی 《 تاراج شان 》کنند .
ناشناس۱۰۹۰۹۲۰۲۳:۱۳:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دلیل زیان ده بودن این شرکتها وجود مدیریت دولتی در آنها است ! اگر دست افراد لایق و خلاق بودند سود میدادن!
ناشناس۱۰۹۱۵۴۵۱۲:۱۰:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
عجب ! پس چرا هفت تپه هنوز در زیان است
ناشناس۱۰۹۰۹۴۲۲۳:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مگه فروش نيسكر هفت تپه به اصطلاح به بخش خصوصى دواى درد بود كه حضرتعالى دفاع ميكنى از اين دولت
ناشناس۱۰۹۰۵۱۳۱۴:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
در ایران کدام خصوصی سازی درست و حسابی انجام شده، سرنوشت شرکت های خصوصی سازی چه شده است؟ کدام مسئول و صاحب منصب تا به حال محاکمه شده است؟ دادگاه بانک مرکزی چرا دیگر علنی نشد؟ پای چه کسانی وسط بود؟ و سوالات بیشماری که در ذهن همه افراد وجود دارد
ناشناس۱۰۹۰۵۱۶۱۴:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
هفت تپه هم مثل هزاران کارخانه و شرکت دولتی بدون دارند و بر شکست شده هست که از جیب بیت المال روزگار می گذراند! این اقتصاد دولتی تا کی باید ادامه پیدا کند؟
ققنوس۱۰۹۰۵۱۸۱۴:۵۸:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دوست معلمی داشتم که میگفت وقتی بچه های کلاس درس نمیخواندند شخصی را که میدانستم درس نخوانده و در عین حال کمی مظلوم بود را انتخاب میکردم و از او درس می پرسیدم وقتی نمی توانست جواب دهد به او سیلی می زدم که صدای بلند ایجاد کند و از کلاس با ناسزا بیرونش میکردم با این کار حتی اشرار و شلوغ بکن های کلاس هم تا مدتی درسخوان میشدند!!!!! حالا شما فکر کن بچه مدیر در کلاس شما باشه و درس نخوانده باشه مستقیم بهش سیلی میزنی؟؟؟!!!!
ناشناس۱۰۹۰۵۲۱۱۵:۰۰:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
قیمت گذاری مگه توسط کارشناس از روی سود و زیان مشخص نمیشه؟ این که شما حرف کارشناس قیمت گذاری رو قبول نداری و میگی دزده باید ثابت کنید
ناشناس۱۰۹۰۵۳۲۱۵:۱۲:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
احسنت
پیر مرادیان۱۰۹۰۷۲۸۱۹:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
ریاست قوه محترم قضاییه لطفا با تشکیل دادگاه های علنی برای رییس سازمان خصوصی سازی و مسولین قبلی بانک مرکزی و تعدادی از نمایندگان مجلس که رانتی عمل کرده و نماینده متجاوز که باعث خودکشی خانمی شده و دادگاه برادر رییس جمهور و برادر معاون اول اعتماد عمومی را به جامعه برگردانید
ناشناس۱۰۹۰۵۳۵۱۵:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگر بخواهيم امثال هفت تپه،هپكو،ألومينيوم اراك وغيره بوجود نيايد بايداصل خصوصي بازي متوقف شود وانهايي هم كه خصوصي شده برگرده به دولت چون بيشتر خصولتي شد وصد درصد به ضرر كارگران وتوليدبوده است
ناشناس۱۰۹۱۵۵۱۱۲:۱۳:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اقتصاد دولتی سال هاست شکست خورده . هیچ جای دنیا انجلم نمیشود . اخرش هم ایران خوردو سایپا میشوند . حقوقشون رو هم بیت المال میده
ناشناس۱۰۹۰۵۳۶۱۵:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دکتر جان اونهایی ک فرمودید اول برن سراغشون اونها چسبیده به قدرت هستن اونم نه با چسب معمولی بلکه با چسب 1.2.3 کندنشون سخته پس راحتر این است که دم دستی مثل کارگران هفت تپه رو ببرن و با احکام سنگینی که میگرن جور اون دسته اول رو هم بکشن اصلا دندنشون نرم بزا چششونم در بیاد میخواستن داماد وزیری یا خواهرزاده ای برادری از مسئولین میشدن تقصر از خودشونه والا با اون نونهاشون
امیر حسین سلطان/تهران۱۰۹۰۵۷۷۱۵:۵۳:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اصلا چرا احکام سنگین؟! مگر چه خبر شده است؟ جناب دکتر توکلی ضمن تشکر و سپاس از عنایت تان به موضوع فوق متاسفانه آنچه حتی در نوشته جنابعالی نیز مغفول مانده است و علیرغم دقت نظر و نکته بینی تان از قلم افتاده است تاثیر ناگوار و تاسف بار اینگونه احکام سنگین قضایی در دادگاه بدوی(ولو آنکه در مراحل بعدی تجدید نظر کل این احکام هم منتفی شوند) در فضای جامعه است. مگر ما حقیقتا از آهن و فولاد ایم که انتشار این قبیل اخبار و سختگیری های فوق تصور ذهن برای فرضا اجتماعات کارگران معترض فکر و ذهن و روحیه و روان و جسم و جان مان را به شدت متاثر ننماید؟! آیا این چنین احکامی بیشتر برای ایجاد ترس و واهمه برای دیگران نیست؟! (و دهها سئوال دیگر از این دست) آخر مگر از یک مشت پوست و گوشت و استخوان چقدر توانایی و قدرت و مقاومت و تحمل و صبوری و خویشتنداری در مقابل خواندن یا شنیدن و یا دیدن و رویت این چنین احکام سنگینی قابل انتظار است؟! همچنانکه پیگیری های حضرتعالی در این موارد(بسان همین نوشته تان) نشان از تحمل ناپذیری تان در قبال این موضوع است. لطفا بفرمایید تکلیف و وظیفه دیگران چیست؟
ناشناس۱۰۹۰۵۸۰۱۵:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
من یک کارگر هستم. ما مردم ایران خواهان عدالت و آزادی کارگران بیگناه هستیم.
ناشناس۱۰۹۰۵۸۲۱۵:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
انشاءالله والدینت مشمول رحمت الهی باشند دکتر توکلی ____________________ در کشوری که برادر و داماد و دختر و پسر و اقوام مسئولینش بدون کوچک‌ترین ترس مشغول مکیدن خون ملت باشند و حتی در صورت تعقیب و بازخواست با توسل به ابزار پنهان طلب‌کار هم شوند چگونه میتوان حقوق مظلومین را مطالبه کرد؟ امیدواریم سید ابراهیم رئیسی تا آخر ، راه ذوالقرنین و ابراهیم خلیل علیه‌السلام و مختار ثقفی رضوان‌الله تعالی را طی کند و کار را نیمه‌تمام نگذارد
ناشناس۱۰۹۰۵۸۹۱۶:۰۵:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
در سال های گذشته هزاران شرکت و کارخانه بر شکست شده کارمندان خصوصی و کارگران آنها بیکار شدند بدون شک خون کارگران هفت تپه هم از آنها رنگین تر نیست . به جای شعار دادن بایذ مشکلات اقتصادی کشور حل شود که بخش بزرگی از آن تحریم اقتصادی کشور که مانع صادرات و وراد تکنولوژی میشه، نبود تکنولوژی روز برای تولید به صرفه است باعث بر شکستگی کارخانه ها شده
ناشناس۱۰۹۰۶۰۳۱۶:۲۱:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
قاضی القضات کاردان و کاربلد چو ورکشید پاشنه های کفش خویش***مفسدین اقتصادی یقه سفید شدند اشفته و حیران وز کرده های ناباب و ریش خویش
مصطفي۱۰۹۰۶۰۵۱۶:۲۵:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اميد همه به قوه قضائيه است
ناشناس۱۰۹۰۶۴۳۱۷:۴۳:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
امید به خدا برادر
ناشناس۱۰۹۰۶۱۰۱۶:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
تذکر درست و به جایی است
ناشناس۱۰۹۱۲۵۷۰۹:۱۳:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تذکر درست، ولی بی جانی بود کلامی که از دل برآید، بر دل نشیند اصلا دلچسب و واقعی به نظر نیامد
ناشناس۱۰۹۰۶۱۵۱۶:۴۲:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
کو گوش شنوا آقای توکلی . مبارزه با فساد واختلاس واقعی باید از بالا شروع شود.کارگران چگونه می توانند اختلاس کنند آنها دنبال حقوق عقب مانده آشان برای گذراندن زندگی هستند
ناشناس۱۰۹۰۶۱۶۱۶:۴۳:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
متاسفانه ظاهرا مسئولین مربوطه در فرهنگی بزرگ شدند که وقتی پدر با همسایه یا همکاران را رییسش دعواش میشد و زورش نمیرسید می اومد خونه و زن و بچه رو کتک میزد.
ناشناس۱۰۹۰۶۲۰۱۶:۵۵:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جناب دکتر توکلی لطفا وضعیت نیشکر هفت تپه را جدی پیگیری کنید خریداران ناکار کی هستند و به کجا بند هستند برای یکبار حد اقل مشخص شود
ناشناس۱۰۹۰۶۲۵۱۷:۰۵:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دیگه کار از این حرفها گذشته ....
ناشناس۱۰۹۰۹۳۰۲۳:۲۵:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
هر دم از عمر می رود نفسی چون نگه می‌کنم، نمانده بسی
ناشناس۱۰۹۰۶۳۶۱۷:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دکتر توکلی دوستتون داریم، فقط مبارزه با فساد و اجرای احکام سرعتش خیلی کم هست که باعث نا امیدی مردم میشود. با این اوضاع فساد سرعت کشف و برخورد با فساد باید مثل رعد و برق باشه نه لاک پشت
مهدی۱۰۹۰۷۰۷۱۸:۴۹:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جناب توکلی: باید دید آن دو نفر نا اهل بقول شما و "خائن دستکج" بقول مردم به کدامین ارکان قدرت وابسته هستند که هنوز که هنوز هست با تمام دزدیها و اختلاسها و خلافکاریها و بخور بخورها و کارگر آزاریها دستگیر نشده اند. چرا مدعی العموم و دادستانها دنبال مقصران اصلی فاجعه روی داده در هفت تپه نیستند، ولی کارگرانی را که ماهها حقوق ماهی حدود یک میلیونی خود را نگرفته اند و گرسنه هستند مورد نوازش قرار میدهند؟؟؟؟؟؟؟ چرا آنهایی که هفت تپه ها را مفت و مجانی به عده ای خائن و وابسته به ابر مفسدان رانت خوار کشور میبخشند، در مراکز فساد آمریکا و کانادا و اروپا آزادانه و با پولهای دزدیده شده از این کشور پرسه میزنند( به استناد عکسهای اینستاگرام خودشان)، ولی کارگران مظلوم آن واحدها، یا بیکارند ؟ تا کی مردم ما باید شاهد تبعیضهایی با این ابعاد باشند که خودیها بخورند و ببرند و بدزدند و توسعه دهنده فساد در کشور باشند، چون پسر فلانی و یا دختر وزیر و یا پسر خالهِ دختر عمویِ فلان گردن کلفت کشورند که با وجودی که اکثر ثروتهای نامشروع خود را از طریق رانت و دزدی و رشوه و خیانت به مردم ایران بدست آورده اند مصونیت آهنی هم دارند؟؟؟؟ پس عدل علی(ع) که مسئولین مدام از آن دم میزنند، کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۹۰۷۱۵۱۸:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
سازمان خصوصی سازی نیشکر هفت تپه را به ثمن بخس به دو نفر ، در واقع می‌بخشد.؟؟؟؟!!!!!!! چرا ؟؟؟ جوابگو کیست ؟
ناشناس۱۰۹۰۷۲۱۱۸:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
با عنوان ناشناس هرچند برخی اوقات نظرات منعکس نمی شود .. از نظر اقای توکلی حمایت میکنم از روی اقتدار وتوانایی می توان از روی خیر خواهی از کار سویی گذشت نمود اقتدار بمعنای تغییر از حالتی به حالتی واز فصلی به فصلی دیگر بدون اینکه حق شناخته شده دستخوش تبدیل و تغییر ماهوی قرار گیرد
ناشناس۱۰۹۰۷۴۷۱۹:۲۹:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
آقای توکلی عزیز .اراده ای برای مبارزه با مفاسد بزرگ وجود ندارد وگرنه همه میدونن با یک اشاره این مشکل حل میشود
ناشناس۱۰۹۰۷۸۷۲۰:۳۷:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
افرادی که در شرایط جنگ اقتصادی ذخائر طلا و ارز بانک مرکزی را برباد دادند باید در اسرع وقت محاکمه و مجازات بشوند.
ناشناس۱۰۹۰۸۴۲۲۱:۳۸:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بابا جمع کنید این بساط رو فرایندهای جرم ساز و فساد ساز را درست کنید دولت یعنی اداره کننده عمومی را درست کنید رانت نباشد جرم اتفاق نمی افتد
ناشناس۱۰۹۰۸۸۹۲۲:۳۵:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
وجود دادگاه انقلاب مخالف قانون اساسی است کو گوش شنوا اقای توکلی اینرا گوشزد کن
ناشناس۱۰۹۰۹۰۲۲۲:۴۷:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
واقعا در این سالها این همه کارمند در سازمانهای بازرسی و حراست ها مواظب چه چیزی بودند که فساد تا این حد گسترش یافته است .علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد .
ناشناس۱۰۹۰۹۰۷۲۲:۵۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جناب آقای دکتر توکلی متاسفانه همه خیلی خوب میدانیم که هرگز و هرگز این 《 اول 》 فرا نخواهد رسید .
ناشناس۱۰۹۰۹۲۴۲۳:۱۹:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگر تولید واقتصاد به بخش خصوصی واگذار و بجای واردات با پول نفت وگاز از تولید داخلی را حمایت بشود کمتر شاهد این مفاسد و رانتخواری خواهیم بود!
ناشناس۱۰۹۰۹۵۷۲۳:۵۴:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
متاسفانه مشکلات فعلی کشور در ۹۰% موارد بدلیل بی قانونی ، فساد و رانت ، اختلاس و رشوه ، و سو مدیریت در بدنه دولت است. تحریمها ۱۰% سبب مشکلات شده. الان با تحولی که در قوه قضائیه ایجاد شده و مطالبه عمومی مردم و رسانه ها و بخصوص پیگیری های سازمان دیده بان شفافیت و سایر سازمانهای مردم نهاد امید دوباره زنده شده است.
صف۱۰۹۱۰۸۱۰۳:۵۶:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شیرمادرت حلالت باد جناب دکتر توکلی عزیز که زبان رسای مظلومین و آحاد جامعه ای شده اید که انقلاب را دوست دارند ولی از اعمال یقه سفیدها و آنهاییکه خودشان را تافته جدا بافته میدانند خسته شده اند. درود بر تو که جای خالیت در مجلس کاملاً مشهود است.
مهدی۱۰۹۱۲۰۵۰۸:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اقای توکلی لطفا برید ببینید چرا خصوصی سازی هفت تپه ناموفق بوده چرا در زمان واگذاری یک دفعه نیروی انسانی افزایش یافت چرا حقوق معوقه کارگران در گذشته پرداخت نشده بود به محض خصوصی سازی از فرد خریدار به یکباره مطالبه کردند
ناشناس۱۰۹۱۲۱۴۰۸:۴۱:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
,دولت اشرافی وقتی در خود دولت وزارتی(کار) کمتر از یک سوم سایر وزارتهانه ها دیگر حقوق میگیرد و نوبخت حکم می دهد چه انتظاری است از دولت!!!
مصطفي۱۰۹۱۳۹۰۱۰:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
دارم فكر ميكنم اگر شما و امثال شما هم يك كاره مملكت بودند مثل احمدي نژاد مي شديم . دكتر جان خشت اول چون نهد معمار كج تا ثريا مي رود ديوار كج .اين ديوار ديگه راست نميشه دكتر جان خودت را خسته نكن .
ناشناس۱۰۹۱۵۹۵۱۲:۳۱:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
برادر توکلی بیانیه شما متأسفانه دیر هنگام بود. باید قبل از حکم یا سریعا بعد از حکم تظلم خواهی می فرمودید!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین