زنان را به استادیوم راه بدهید

گروه اجتماعی الف،   3980622022 ۱۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیار دردناک بود رفتن یک نفس و یک انسان. اما آن اتفاق معلول بود. معلول بی‌تصمیمی و کم‌تحرکی مدیران میدان. کاش به‌جای توییت‌زدن و موج‌سواری روی احساسات، وقت را برای کارشان می‌گذاشتند.

فارس در یادداشتی نوشت: در استادیوم‌ها که باز بود برای زنان که اگر نبود انقلاب، همین فقره هم نبود. زنی که تا سال 40 شمسی توسط قوانین طاغوت پهلوی در کنار مجانین و مسکینان حتی حق رای هم نداشت و بعد از آن هم که حق رای بود ماجرا چیز دیگری بود و تاریخ بعد از آن نشان داد قرار نبود زن وسط اجتماع باشد که قرار بود بازیگر چیز دیگری باشد اما الان و امروز وسط استادیوم؛ مبارزه می‌کند و با افتخار روی سکو می‌رود. 

زن ایرانی که هیچ بود؛ نفس قدسی امام به میدان اجتماعش کشاند و امروز به برکت عقلانیت انقلابی از زیرزمین‌های مراکز هسته‌ای تا روی سکوهای میادین ورزشی و استادیوم‌ها در اختیار زنان قرار گرفته است. پس منصف باشید و انقلاب را به چیزی که به او تعلق دارد و او ساخته است به دروغ متهمش نکنید. انقلاب با فقهش و مکتبش توانست بر نگاه سنتی خرافی و بر نگاه سلطه‌جوی پهلوی غلبه کند و راه را هموار کند تا زن از پستوی انزوا به کانون خانواده و اجتماع بیاید.     

* اما برای آنان که نگران سکونشینی زنان هستند

از اتفاق سوزناک آبی عبور کنیم. بسیار دردناک بود رفتن یک نفس و یک انسان اما عبور کنیم تا گره روشن شود. آن اتفاق معلول بود. معلول بی‌تصمیمی و کم‌تحرکی مدیران میدان. کاش به‌جای توییت‌زدن و موج‌سواری روی احساسات، وقت را برای کارشان می‌گذاشتند که «تلک الایام نداولها...» و خواهد گذشت این روزهای فرصت خدمت به مردم.

چرا مسئولان به جای اقدام فعالانه، منفعلانه عمل می‌کنند. درست مثل ماجرای ورزشکاران مقابل اسرائیل و آنان را تنها می‌گذارند؟! چرا به مسئولیت خودشان عمل نمی‌کنند. آنها نمی‌دانند مبنای فقهی امام خمینی را؟! (همو که معجزه کرد و زن را به میدان آورد و بر روی سکو بالا برد) با توجه به رساله امام در بحث نظر در باب نکاح، وضع موجود استادیوم‌نشینی برای زنان دارای اشکال است و این ربطی به لذت و... ندارد؛ حکم است وحکم الهی حکمت است کما اینکه عقل مادی نمی‌داند چرا نماز صبح را باید دو رکعت خواند و روزه را حتما در رمضان گرفت و... چون حکیم گفته است؛ مسلمان به آن عمل می‌کند و می‌شود معروف در مقابل منکر.

آقایان و خانم‌های توییت‌زن مجلس‌نشین و هیئت‌دولت برو؛ گره را باز کنید.چطور برای زن در وسط استادیوم شرایط مسابقه مناسب تدارک دیده شده اما برای اویی که می‌خواهد سکونشین باشد نمی‌توان شرایط را فراهم کرد؟ چطور فیفا به ورزشکاران در شرایط جوی اجازه تغییر پوشش لباس را می‌دهد اما نمی‌تواند به قوانین کشوری چون ایران احترام بگذارد؟! آیا این مباحث یک آرمان‌گرایی صرف است؟ خیر. 
 
 آنانی که روزی به فعالیت برای جا انداختن لباس ورزشی اسلامی برای زنان شروع کردند، مگر روز اول فکر می‌کردند که چنان توفیقی بیابند که کمپانی‌های بزرگ لباس ورزشی مثل نایک و آدیداس برای عرضه و فروش آن مسابقه بگذارند؟ 5سال است که این‌ها تلاش می‌کنند تا بازار البسه ورزشی زن مسلمان را در اختیار بگیرند. 

دوم درباره سلبریتی‌ها و آنانی که ناگهان عصر عاشورا خودجوش یادشان آمد باید پست‌های کربلایی بگذارند. البته اینجا هم خطاب متن با آنان نیست. بازهم با همان مسئولان است. کوکاکولا یک تجربه‌ای دارد که در موضوع بحران ارتباطات، اساتید آن را تدریس می‌کنند. ماجرا این بود که خبری منتشر شد که درون قوطی کوکا یک سرنگ کشف شده و بعد از آن ناگهان به‌صورت انفجاری خبرهای مختلفی منتشر شد که هر کسی از درون قوطی یک شیی پیدا کرده است.

کمپانی کوکا با گرفتن چند وکیل به‌دنبال همه مدعیان رفت و تا آخرین مرحله آنان را پیش برد تا ادعایشان را اثبات کنند و گرنه ادعای غرامت و جرم در دادگاه می‌کرد و آن شد که بعد از مدتی سهام در حال نزولش شیبش برعکس شد. آقایان مسئول، انقلابی که تا اینجا نفس انسانی را بلند کرده، به شما عزت داده مهمتر از هر سهامی است. حداقل به اندازه رییس کمپانی کوکا که بر روی سهامش تعصب داشت بر روی سرمایه اجتماعی انقلابی که وامدارش هستید تعصب داشته باشید. شما وکیل و نماینده مردم هستید بر مسند قدرت؛ مدعیان را به چالش بکشانید. بحران ارتباطات در عصر جدید را جدی بگیرید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۰۱۳۸۰۷:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بالاخره شما موافقید یا مخالف...
ناشناس۱۰۹۰۶۶۰۱۸:۰۴:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
در مقطع انتخابات بله ولی بعد از آن خیر
ناشناس۱۰۹۰۱۳۹۰۷:۴۵:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خودت متوجه شدی چی گفتی بلاخره یک زن حق انتخاب داره یا نه؟ چرا این اجازه به خودشون داده نمیشه انتخاب کنن ..تاحالا چیکار کردین از کدوم خوبی تون بگیم دوچرخه نمیتونه سوار شه یه روز مشکل بستنی خوردن دارن تو خیابون .. یه روز منع میشن به استادیوم رفتن.. خوب ورود آقایون و ممنوع کنید به استادیوم چرا به این روز افتادیم همه کارهای خانما باعث تحریک مردان میشه چرا ریشه یابی نمیشه فقط و فقط برای رفع مسولیت یه تابلو ورود ممنوع میزنید وقتی نماینده خانم اروپایی وارد مجلس شد و سلفی گرفتنها نشون داد چقدر بی جنبه هستیم
ناشناس۱۰۹۰۱۵۲۰۸:۰۷:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
کی باید راه بدهد؟؟؟؟
ناشناس۱۰۹۰۷۸۴۲۰:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مگر ما مردها را در بازیهای فوتبال زنان و ولیبال و شنا و.. زنان راه میدهند که آنها را در بازیهای مردان راه بدهند، مگر آقایان اصراری میکنند که ما هم باید به ورزشگاههای زنانه برویم؟ هرچند در بسیاری از ورزشهای مردان خانم ها نیز به ورزشگاهها راه میدهند ولی با توجه به فحاشی که صدای آن حتی در پس زمینه صدای گزارشگر شنیده میشود و ..،.. را حواله هم میکنند و بعد از بازی آن بزن بزن ها و اتوبوس آتش زدن ها، واقعا آن وسط بین دهها هزار مرد هیجان زده کدام سرباز نیروی انتظامی میتواند از بانوان محافظت کند. به شخصه در کوههای مشهد دیدم که 13 جوان به دختری در کنار پدرش دست درازی کردند و پدر هم از ترس آنکه اوضاع بدتر نشود نه برای جان خودش بلکه تجاوزی بدتر به دخترش سکوت میکرد
ناشناس۱۰۹۰۹۲۱۲۳:۱۳:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگر تا اين حد ورزشگاهها خطرناك هستند بايد كل ورزشگاهها را بست. مگر دانشگاه ها را اول انقلاب نبستند.
ناشناس۱۰۹۱۰۲۶۰۱:۳۷:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
.. پس بفرمایید نتیجه اینهمه سال تربیت و فرهنگ اسلامی کجا رفت؟ اینهمه بودجه فرهنگی رو گرفتن و خوردن که نتیجه اش بشه ممنوعیت ورود زنان به استادیوم، چون آقایان ادب و فرهنگ ندارند؟! شماها حالا حالاها باید جواب پس بدهید
ناشناس۱۰۹۰۱۵۶۰۸:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
همین کسانی که میگن زنان را راه بدید فردا که اومدند نمیگید جای ما مردها را اشغال کردند در بازی های مهم 50 درصد کسانی که به ورزشگاه میرفتند باید از خونه تماشا کنند تحملش را دارید
ناشناس۱۰۹۰۷۰۲۱۸:۴۰:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
عجب ..
زهرا۱۰۹۰۷۶۰۱۹:۴۳:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جواب منطقی. واقعا تحملشو دارید؟ همین الان اگه خانمی در صندلی خالی قسمت مردانه اتوبوس بنشیند، بااعتراض آقایون مواجه می شود.
ناشناس۱۰۹۰۸۶۲۲۲:۰۲:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نصف ورزشگاه حق زنانه بنابراین جای کسی را شغال نکرده اند
ناشناس۱۰۹۰۹۰۵۲۲:۵۲:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
واقعا خودت خندت نمیگیره از این استدلالت؟؟؟
ناشناس۱۰۹۰۱۶۱۰۸:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خواسته اکثریت زنان کشور این است که همه ممنوعیت ها و محدودیت های الکی برداشته شود ومسئولین به این سئوال پاسخ بدهند چرا فقط در ایران قوانین چنینی گذاشته شده است ؟؟؟ و همه مردم دنیا برای نوع پوشش آزاد هستند ؟
ناشناس۱۰۹۰۱۶۶۰۸:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خوب خدا رو شكر فارس اجازه داد بريم سراغ راضى كردن بقيه !
ناشناس۱۰۹۰۱۶۹۰۸:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بعضی از کارهایی که در صدر اسلام با تایید پیامبر انجام میشده الان دیگر در هیچ کجا انجام نمیشود و البته اشاره به اون موارد تو این کامنت نمیگنجد کارهایی که پیشرفت علم و تکنولوژی و زندگی شهری و ماشینی و بعضا فرهنگ مانع از اجرای آنها میشود بعد شما مقاله این چنینی میزنید وقتی قانونی وقتی تفکری اشکال دارد باید اصلاح شود ی زمانی بیلیارد در ابتدای انقلاب ممنون بود اما الان چندین هزار باشگاه بیلیارد است ی زمانی خوردن ماهی اوزون برون و خاویارممنوع بود اما الان دیگر اونطور نیست بجای لجبازی با خواست عمومی باید مطیع خواست عمومی بود خواست عمومی یعنی مجلس ،پیش نویس قانونی باید در مجلس تهیه شود تا در این مورد رای گیری شود .
ناشناس۱۰۹۰۱۸۷۰۹:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خودت اگر فهمیدی چی گفتی ما راضی هستیم شرق را به غرب وصل کردی که چی بگی یعنی تقصیر دولت است یا مراجع که زنان اجازه ندارند به استادیوم های ورزشی بروند
ناشناس۱۰۹۰۱۹۱۰۹:۰۹:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
من بالاخره نفهمیدم منظور نویسنده چی بود؟ زنان بروند استادیوم یا نروند؟
ناشناس۱۰۹۰۷۵۲۱۹:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
همه حرفش اینه که حضور زنها در استادیوم ممنوع نیست اما شرایط فعلی هم مناسب حضور زنها نیست. اونایی که شب انتخابات سنگ زنها رو به سینه میزنن حالا که رای آوردن باید راه حضور زنها رو پیدا میکردن که نکردن!
ناشناس۱۰۹۰۱۹۶۰۹:۱۴:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مراجع تقلید حضور زنان در استادیوم را دچار مشکل دانسته اند
ناشناس۱۰۹۰۷۲۷۱۹:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
تمام مراجع این سخت گیری ها را ندارند ما مگه مجبوریم از این مراجع تقلید تبعیت کنیم ؟؟ ..
ناشناس۱۰۹۰۹۱۲۲۳:۰۰:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بخاطر اینکه آن‌زمان فوتبال نبوده
ناشناس۱۰۹۰۱۹۸۰۹:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
کاش یک هزارم دغدغه ای که برای امور پیش پا افتاده و حقیری مثل رفتن یا نرفتن به ورزشگاه در مردم و مسئولان وجود دارد برای کارهای جدی و گرفتاریهای عظیم مردم هم کسی دلنگران می شد
ناشناس۱۰۹۰۷۶۷۲۰:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مثلا چرا در امریکا دشمن ما بعد از نیم قرن اجناس میشه سه برابر و ایران ده هزار برابر ( متوسط مسکن تهران سال 56 هزار و پانصد تومان بوده الان 13 میلیون)
ناشناس۱۰۹۰۲۰۰۰۹:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چقدر این تحلیل کلیشه ای و یک جانبه بود!
شاهد۱۰۹۰۲۰۱۰۹:۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بنده خیلی عذر میخوام ولی کی علنا مخالف دادن حق رای به زنان بود؟؟؟
ناشناس۱۰۹۰۲۰۴۰۹:۲۴:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مسئله راه دادن زنان به استادیوم اقدام بسیار ساده ایی برای اختصاص قسمتی از استادیوم ها به زنان را می طلبد. معلوم نیست چرا دولت تعلل می کند و از آب گل آلود ماهی بگیرد.
ناشناس۱۰۹۰۲۲۳۰۹:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
.. لازمه ایشون کمی تاریخ بخونه خواهد دید برای دادن حق رای به زنان چه کسانی موافق بودند و چه کسانی مخالف ایشون فراموش کرده که مردمی که قبل از انقلاب زندگی می کردند یعنی پدران و مادران ما هنوز زنده هستند !
ناشناس۱۰۹۰۲۲۷۰۹:۴۰:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
قبلناهم زنان در تمام عرصه ها بسیار فعال و موفق بودند نویسنده تلاش می کنه واقعیت ها را تغییر بده
ناشناس۱۰۹۰۷۵۵۱۹:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نمیدونم منظورت از قبلنا کی هست اما تا اونجا که میدونم کیمیا علیزاده هرچی مدال گرفت گفتن تاریخ سازی بوده و برای اولین بار شاید هم همه دارن اشتباه میکنن شما درست میگی!؟ دیگه کاری به نسبت جنسیتی دانشجوها و اشتغال و .. ندارم!
ناشناس۱۰۹۰۲۳۷۰۹:۴۵:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
انقلاب با فقهش و مکتبش توانست بر نگاه سنتی خرافی و بر نگاه سلطه‌جوی پهلوی غلبه کند و راه را هموار کند تا زن از پستوی انزوا به کانون خانواده و اجتماع بیاید.!!!!!!! زن در زمان پهلوی در پستوی انزوا بود و الان با این همه گشت ارشاد و قوانین .. که در هیچ جای دنیا نیست به اوج آزادی رسیده ؟؟؟؟؟؟ نویسنده بد جوری روی اعصابه ..
ناشناس۱۰۹۰۲۴۴۰۹:۵۰:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
فعلا اصلاح طلب ها دم انتخابات نیاز به رای دارن و تا انتخابات از این سناریوها دارن تا حواس مردم رو از گندکاری هاشون پرت کنند خانم سلحشوری من جوان با این تورم 400 درصدی که در زمان نمایندگی تو ایجاد شده باید چه خاکی به سرم بریزم؟
ناشناس۱۰۹۰۲۵۵۰۹:۵۴:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
وقتی مردم برای آب و نان رای نمیدن بلکه به خاطر کنسرت و ربنای شجریان و ورود زنان به ورزشگاه رای میدن وضعیت موجود حقشونه گرونی و بدبختی حقشونه مسئولان به جای باز کردن گره از مردم افتادن دنبال آبی و قرمز
ناشناس۱۰۹۰۲۵۸۰۹:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چقدر بی سر وته بود این نوشته؟ما که نفهمیدیم حرف حسابش چیه
ناشناس۱۰۹۰۲۶۴۱۰:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
جای تاسف دارد که ایران جز کشورهای عقب افتاده در جهان هست
ناشناس۱۰۹۰۲۷۰۱۰:۲۰:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
کارهای مهم را به شوخی گرفته اند شوخیها خیلی برای مردم جدی شده
ناشناس۱۰۹۰۲۷۵۱۰:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
یک دفعه خودتون را را راحت کنید و بگویید میخواهیم حکومت سکولار. از عصر حجر گفتم که هم خدا و هم خرما غلط است. خلاصه در آخرت به جهنم رفتید، نگویید چرا ما را ارشاد نکردید.
ناشناس۱۰۹۰۲۷۸۱۰:۲۹:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
متاسفانه تنها فشار از خارج است که در این موارد کار ساز است در مورد فوتبال خواهیم دید که دیگر راه گریزی باقی نمانده در آینده نزدیک حتی مسابقات داحلی هم مجبور به پذیرش بانوان در ورزشگاهها خواهند شد . البته باید متاسف بود که خواست ملی سال ها نادیده گرفته میشود و این فشار از خارج است که کار ساز است .
ناشناس۱۰۹۰۲۷۹۱۰:۳۰:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
منظورت از زنان سکونشین دختران خیابان انقلاب است؟
ناشناس۱۰۹۰۲۸۰۱۰:۳۲:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
زنان تماشاگر خارجی حتی زنان سوری و لبنانی و عراقی میتوانند در استادیومهای جمهوری اسلامی بازی تیمهای خودشان را ببینند، اما زنان ایرانی نمی توانند
ناشناس۱۰۹۰۲۸۲۱۰:۳۵:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی که توان برقراری نظم و امنیت در راهپیماییها و نماز جمعه ها و مراسم عمومی و جشنواره ها و پیاده رویهای خانوادگی و تشییع جنازه های عمومی و .. را دارند توان برقراری امنیت در یک استادیوم بسته چندهزارنفری را ندارند؟! مسئله توانستن نیست، خواستن و اراده است که متاسفانه وجود ندارد
ناشناس۱۰۹۰۲۸۴۱۰:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خیلی از این موارد که اشاره شد انقلاب اسلامی به زنان هدیه داده است قبل از انقلاب هم بوده است مثل تحصیل زنان، رانندگی، ورزش و... به نظرم اگر تاریخ را مطالعه کنیم میتوانیم بهتر قضاوت کنیم. بعد از انقلاب علت اصلی رشد زنان در زمینه های علمی فقط به دلیل این بود که تنها راه ورود به اجتماع برای زنان تحصیل است و کمی هم ورزش، شما راه دیگری میشناسید؟ پس برای ورود زنان به استادیوم به نظرم نیازی نیست از انقلاب هزینه کنیم و بهتر است حساب انقلاب را از افرادی که با ورود زنان مخالف هستند جدا کنیم و چاره ای بیندشیم.
حسن دهقانی۱۰۹۰۲۸۵۱۰:۳۷:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خدا وکیلی خودت میفهمی چی میگی
ناشناس۱۰۹۰۲۸۷۱۰:۳۸:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بعد از اینهمه آسمان ریسمان بافتن و ربط دادن سرنگ داخل کوکاکولا به تماشای فوتبال در استادیوم، آخرش نگفتی بالاخره کی قرار است قوانین ..ی که باعث جان یک انسان شد و هیچ مبنای عقلی و شرعی هم ندارد تغییر کند؟
ناشناس۱۰۹۰۲۸۹۱۰:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
همان فیفا که اجازه بازی کردن زنان مسلمان با حجاب را داده است، میگوید باید زنان هم در استادیومها راه داده شوند.
ناشناس۱۰۹۰۲۹۱۱۰:۴۰:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خب شعار انحرافی میدی اخوی! چه کسانی مخالف حضور زن هستند؟!
ناشناس۱۰۹۰۲۹۴۱۰:۴۱:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
در کدام کشور دیگر چنین قوانین عجیب و غریبی داریم؟ حتی کشورهای دوست و برادر و مسلمان عراق و سوریه و لبنان؟ چرا باید انگشت نمای دنیا شویم؟
ناشناس۱۰۹۰۲۹۹۱۰:۴۴:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
سوالی که پیش میاد این هست که مثلا درست کردن یک جایگاه کوچیک ومجزا برای بانوان تو ورزشگاهها خیلی سخت هست که این موضوع آنقدر بزرگ وبدون حل شده.آقایونی که فریاد ..شون برای ورود زنان به استادیوم بلند شده باید گفت مگر سایر جاهای کشور اسلامی شد یا چرا جلوی این همه دزدی وظاهرسازی اسلامی واختلاس صداشون درنمیاد .جامعه میخواد زنان به ورزشگاهها برند وجلوی مردم ایستادن درست نیست .
ناشناس۱۰۹۰۳۰۷۱۰:۵۲:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
هرجا زنان و مردان انقلابی میانه رو(نه پیشانی پینه بسته هایی که سر از تن حسین(ع) جدا کردند) میدان را ترک کردند راه برای فساد باز شد. مصداق آن تلگرام. زنان باید بروند اما نباید جولانگاه سوء استفاده گران باشد.
ناشناس۱۰۹۰۳۱۹۱۱:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
هیچ حکم الهی دال بر ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه وجود ندارد . فضا اگر مناسب باشد اشکالی ندارد. ضمنا این تنها حکم الهی نیست. دروغ بدترین گناه در اسلام است که متاسفانه توسط همه جریان های سیاسی به وفور استفاده می شود. به گزارش 20:30 مراجعه کنید
ناشناس۱۰۹۰۳۳۴۱۱:۱۵:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
زنان به ورزشگاه بیایند؟
ناشناس۱۰۹۰۳۳۷۱۱:۱۸:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
هر جا خانمها حضور داشتند، آقایان به مراتب بیشتر مراقب رفتار خودشان هستند، استادیوم ها که بدتر از پارک ها و کافه ها نسیتند
ناشناس۱۰۹۰۳۴۵۱۱:۲۶:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگر ورزشکارها لباس و پوشش مناسب داشته باشند تا زانو و آرنج پوشیده باشد و فاصله ی سکوی زنان تا ورزشگاه بیشتر از 100 متر باشد ظاهرا مرتکب نگاه حرام نمی شوند
معلم۱۰۹۰۷۴۳۱۹:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
متاسفم
ناشناس۱۰۹۰۳۴۸۱۱:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
در سال 41 وقتی دکتر مصدق لایحه ی اعطای حق رای به زنان را به مجلس برد چه کسی به شدت مخالفت کرد ؟؟؟؟ نویسنده محترم لطفا پاسخ قانع کننده بدون تحریف تاریخ مرحمت کنید
ناشناس۱۰۹۲۰۷۳۱۵:۳۹:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
عزیز من لایحه در دوران نخست وزیری امیراسدالله اعلم در کابینه تصویب و به مجلس فرستاده شد. آن موقع مصدقی در کار نبود. این هم مثل همان تخیلات و دروغ های تاریخی مثل نشستن روی صندلی انگلیس در دادگاه و ... است؟
ناشناس۱۰۹۲۰۷۹۱۵:۴۱:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مصدق در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ برکنار شده بود و در سال ۴۱ اصلا دولتی نداشت و در سیاست نبود.
علی۱۰۹۰۳۵۲۱۱:۳۰:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
متن جالبی بود مثل فیلم های وودی آلن آخرش معلوم نبود . آفرین به نگارنده با این متن معما گونه ، پیشنهاد میکنم نویسندگی فیلم های علمی تخیلی را هم تجربه بفرمایند
علی 671۱۰۹۰۳۶۱۱۱:۳۹:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
با این نفاسیر گنگ بروند یا نروند .کدام اصلح است .
ناشناس۱۰۹۰۳۶۷۱۱:۴۱:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مشکل اصلی مقاله نویس اینه که خوانندگان مقاله رو فاقد شعور و هرگونه آگاهی میدونه. قبل از انقلاب ما وزیر زن داشتیم. نمایندگان زن داشتیم. سفیر زن داشتیم. استاندار و شهردار زن داشتیم. حالا دکتر و مهندس و استاد دانشگاه بماند. چرا فکر میکنید مردم از هیچی خبر ندارن؟
ناشناس۱۰۹۰۳۷۲۱۱:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
زنان بعد از انقلاب تونستن مسابقه بدن؟! قبل از انقلاب تمام رشته های ورزشی صاحب تیم زنان بودن. چه در عرصه باشگاهی و چه ملی. در بازی های آسیایی ۱۹۷۶ تهران کاروان ایران در آسیا رکورد دار تعداد ورزشکار زن بود با ۱۱۴ ورزشکار زن.
ناشناس۱۰۹۰۳۷۸۱۱:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
مگر چه قشری از زنان در ایران به ورزشگاه می رود ، چون فرهنگ ایرانی اصیل این موضوع را نمی تواند هضم کند، فقط دلم می خواهد این ممنوعیت برچیده شود ببینیم کی ها به ورزشگاه می رود یکسری زنان لااوبالی فقط برای..
حسن۱۰۹۰۳۹۴۱۲:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
من که نفهمیدم دقیقا می خواد چی بگه.کلا شما استاد این هستید که مسائل کوچک را تبدیل به بحران کنید.شاید عده ای هدفشان این باشد که ذهن مردم را مشغول این جور مسائل کنند تا مشکلات بزرگتر فراموش شود ولی بی فایده است.
dayani۱۰۹۰۳۹۶۱۲:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
یکی به نعل یکی به میخ، شما هم در این نوشته دچار بی تصمیم شده اید، آن تیتر و این محتوی سازگاری نشان نمی دهد.
ناشناس۱۰۹۰۴۰۷۱۲:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
با آمدن اینترنت و حتی آزمایشگاه خانگی نیاز به پزشک نیز کم میشود و هر سه سال علم و اطلاعات بشر دو برابر میشود ،با قوانین دست و پا گیر و با لباسها و پوشش عهد عتیق و با علم و نگرش قرون وسطایی نمیشود جامعه را هدایت کرد و حتی به یک بچه ده ساله دیکته کرد چه برسد به بزرگترها!!!!مثلا آیا رییس جمهور ما میتواند با لباس رسمی خودش سوار دوچرخه شود؟؟؟؟الف جان سانسور نکن ولی مسئولان فعلا منفعت خود را در تغافل یافته اند.
مجيد۱۰۹۰۴۱۳۱۲:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
من كه نفهميدم نويسنده چي مي خواست بگه
ناشناس۱۰۹۰۴۱۵۱۲:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بعضی از افرادی که ورود بانوان محترم به استادیوم را مترادف با گناه می دانند دختران خودشان در امریکا و اروپا زندگی نموده و آزادانه دراستادیوم هم حضور میابند وکسی هم آنها رامنع نمی کند
استاد مقیم امریکا۱۰۹۰۷۴۶۱۹:۲۸:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
عالی گفتی
ناشناس۱۰۹۰۴۱۷۱۲:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
منظورتان از زن ایرانی کیه ؟ اقلیت که در تهران بالاشهر هستند و تنها دل نگرانی شون رفتن به رستوران و ورزشگاه هست ؟ اکثریت زنان ایرانی دل مشغله دیگه ایی دارند و دنبال رفتن به استادیوم نیستند حتی فرزندان پسر خودشون را هم اجازه نمیدن به ورزشگاه بروند حق این زنان چی میشود ؟ اگر به دمکراسی اعتقاد دارید رای گیری بشود ببینیم چند درصد زنان ما دوست دارند به ورزشگاه بروند اگر بالای 50 درصد بود چه ایرادی داره بروند ورزشگاه هرکسی صداش بلند تر باشه به معنای صاحب حق بودن نیست همین افکار اقلیت هوچی گر و بی دغدغه و مرفه بی درد باعث شد که سحر خدایاریها و خانواده اش داغدار بشوند
ناشناس۱۰۹۱۰۳۱۰۱:۴۶:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر کسانی دوست ندارند به استادیوم بروند حق و انتخاب خودشان است و دلیل نمیشود جلوی رفتن دیگران به استادیوم را بگیرند. شما فقط میتوانی در مورد خودت تصمیم بگیری نه در مورد بقیه.
ناشناس۱۰۹۰۴۲۴۱۲:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
لابد بعد از این هم تیتر اسلاحتلبا میشه که مردان را به ورزشگاه زنان راه دهید. آخرالزمان همین هست نشانه هاش. خسر الدنیا و الآخره
ناشناس۱۰۹۰۶۶۹۱۸:۱۱:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دست اصلاح طلب و اصولگرا هر دو برای مردم رو شده شما اقلا 3سال از واقعیت جامعه عقب تر هستی که هنوز در دعوای جناحی گیر کرده ای هیچ کدام درد مردم ندارند فقط قدرت می خواهند چون جیب هایشان کاملا پر شده درد مردم بیکار و بد بخت و فقیر و گرفتار را نمی فهمند
ناشناس۱۰۹۰۹۳۴۲۳:۳۳:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
معلوم میشه اسفند ماه، که فوقش شاید ده درصد از انتخابات 94و96 کمتر شرکت کنند.
ناشناس۱۰۹۰۴۴۵۱۳:۱۷:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
یادمه دهه شصت آستین کوتاه تومدرسه میپوشیدیم ناظم باماژیک دستمونو خط خطی میکرد.کسانی که در مسند امور هستن آی کیو پایینی دارن و..
ناشناس۱۰۹۰۴۴۷۱۳:۱۸:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خدا وکیلی اگه ازاد باشه جمعا 2000 نفر نمیرن..ومطمئنا رفته رفته تعدادشون کم میشه..اینا فکر میکنند تو ورزشگاه مرد ها خیلی حال میکنند و خبریه..
ناشناس۱۰۹۰۴۵۵۱۳:۳۳:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
حدود ۱ ماه پیش بنا به اقتضای کارم مجبور شدم لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر ایران اسامی روسایشان را چه دولتی و چه آزاد فهرست کنم. حتی روسای یکی از دانشگاه ها خانم نبودند. دو هفته پیش هم تمام وزارتخانه ها و سازمان های دولتی را فهرست کردم. فقط رییس سازمان هواشناسی یک خانم بود. دوست عزیز نویسنده، به حرف نیست به عمل کار بر میاد.
مهران۱۰۹۰۴۵۸۱۳:۴۱:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چرا همش محدودیت؟ بابا بسه خسته شدیم.
احمد۱۰۹۰۴۵۹۱۳:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
واقعا زنان ما سزاوار بهترین ها هستند ببینید با این امکانات کم چطور سکوهای جهانی را فتح می کنند و رهگشای زنان مسلمان در رشته های وررزشی هستند و این به همه انگیزه می دهد
ناشناس۱۰۹۰۴۶۲۱۳:۴۷:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
زن هيچ قبل از انقلاب در استاديوم حضور داشت!
ناشناس۱۰۹۰۴۸۱۱۴:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
با توجه به موازین اعتقادی در مسابقات بانوان استادیوم اختصاص به خانمها دارد حال چرا باید در مسابقات مردها خانمها حضور داشته باشند
ناشناس۱۰۹۰۴۸۲۱۴:۱۴:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
من اطمینان دارم نویسنده ی محترم این متن بعد انقلاب در یک کشور آزاد مثل سوئیس زندگی کرده و اخبار ایران را از طریق صدا و سیما .. دنبال کرده بین ادعاهای ایشون در مورد حقوق و آزادی های زنان و واقعیت هایی که مردم با تمام وجود خود حس می کنند تفاوت فراوان وجود دارد در ضمن از انقلاب فقط 40 سال گذشته و امکان مقایسه ی قبل و بعد انقلاب وجود داره
ناشناس۱۰۹۰۴۸۸۱۴:۲۶:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بهرحال فتاوي با توجه به زمان و مكان قابل تغيير هستند و اتفاقا اين از افتخارات تشيع است كه فتواها قابل تغيير هستند ، بهرحال قرن ٢١ است و جهان در حال حركت از وضعيت مدرنيسم به پسا مدرنيسم و بالاتر است ، بايد علما و فقها در فكر سيستمها و نوع جديد زندگي در جهان باشند علماي اخلاق و كارشناسان روحاني بايد در فكر راه و رسم و تدوين و يافتن راههاي منطقي و عقلي و علمي و فقهي در جهان كنوني و دنياي در پيش رو باشند . ... در صورتيكه حتما در ذات و باطن اسلام و قرآن راههايي براي كشف و استنباط براي مسايل اجتماعي و اخلاقي و علمي و سياسي و اقتصادي وجود دارد ، و بايد علما و فضلا براي رسيدن به درجه اجتهاد تز و راه حل هاي جديدي براي زندگي بشر كه منطبق با دين و عقل و سنت و منطق و شعور كنوني و پيش بيني شعور و علم آينده بشر ارائه نمايد تا به درجه اجتهاد ( دكترا در فقه ) برسد .
ناشناس۱۰۹۰۴۹۲۱۴:۳۴:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
در مقدس ترين مكان هستى يعني خانه خدا زنان و مردان ميتوانند حضور داشته باشند با هم طواف ميكنند و با هم لبيك ميگويند . حتما بايد بررسي شود ، و راهي براي اين مسايل يافت بسياري از امور در دنيا ديگر پذيرفته نيست و نخواهد بود با حصار و بند و ممنوعيت راه بجايي نخواهيم برد نمونه اش ماجراهاي ويدئو و حجابهاي زوركي و افراطي مرد و زن اوايل انقلاب و ديشهاي ماهواره و ووو دنيا ديگر ، دنياي جديدي است بهوش باشيد و در فكر راه حلهاي صحيح و اخلاقي و منطبق با عقل باشيد ببينيد بعضی از به اصطلاح انقلابيون كشور به چه روزگاري خود و يا خانواده هايشان افتاده اند ، با پيشانيهاي پينه بسته تابعيت كانادا را دارند و فرزندانشان هم مروجين اشرافيت شده اند ، بيت المال را غارت كرده اند و بحث براي استاديوم رفتن زنان مضحكه اي بيشتر نيست ، اي چه بسا با حضور زنان در ورزشگاهها ، اخلاق و ادب به استاديومهايمان باز گردد و مردان با غيرت ايراني در حضور زنان با حيا تر شوند .
ناشناس۱۰۹۰۵۰۰۱۴:۳۹:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
این که مشکل روانی داشته باز هم تقصیر، شماست که افسردگی در جامعه اینقدر زیاد شده چون شادی وجود ندارد
ناشناس۱۰۹۰۵۱۰۱۴:۵۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
تو ایران تا کارد به استخوان نرسه هیچ اتفاقی نمی افته البته بعدش هم ممکنه نیافته
ناشناس۱۰۹۰۵۳۴۱۵:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
این آقا خبر نداره که خانمها پیش از انقلاب به امجدیه می رفتند زن ومرد ,خانواده کنار هم می نشستند اتفاقی هم نیفتاد.
حمید۱۰۹۰۵۳۷۱۵:۱۳:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
من درک نمیکنم زنان اصرار دارن حتما بازیه مردا رو توی استادیوم ببینن.اصولا چرا میخوان بازی مردا رو ببینن چرا نمیرنوبازی های خودشونو ببینن فوتبال زنان والیبال زنان و هر بازی که خودشون میکنن تا حالا شنیدین مردی اینقدر اصراردداشته باشه بره بازی های زنان رو ببینه؟؟؟واقعا برام سئواله
ناشناس۱۰۹۰۸۳۵۲۱:۲۶:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
برای اینکه بازیهای مردان جذابتره و در سطح جامعه شور و نشاط بیشتری داره.
محسن۱۰۹۰۵۶۷۱۵:۴۸:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خودت فهمیدی چی گفتی ؟!!!!!
ناشناس۱۰۹۰۵۷۲۱۵:۵۱:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بازیهای آسیایی سال 1974 یعنی 1353 شمسی بسیار باشکوه در ایران برگزار شد و ورزشکاران زن و مرد از کل دنیا به ایران آمدند ایران هم در آن مسابقات بسیار خوب درخشید ..
ناشناس۱۰۹۰۵۹۹۱۶:۱۳:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
متاسفانه هم از نظر نوشتاري و هم از نظر استدلالي فوق العاده ضعيف و سطحي بود. اگر اون دختر خودسوزي نكرده بود باز هم نويسنده محترم همينها را مينوشت؟
کامران دانی اذر۱۰۹۰۶۳۵۱۷:۲۷:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دم خروس راباور کنیم یا قسم حضرت عباس را
سینا۱۰۹۰۶۴۹۱۷:۵۴:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
عجب متن ثقیل و غیر شسته رفته ای!!!! حاج آقا بالاخره برن یا نرن؟؟
ناشناس۱۰۹۰۶۸۷۱۸:۲۲:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگر شرعا نباید بروند چرا اینقدر بحث می کنید؟؟
پیمان۱۰۹۰۷۴۰۱۹:۲۳:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نه زنان رو راه ندید خودشون رو آتیش بزنن بهتره چون واسه همچین موضوعی خودشون رو آتیش میزنن پس فردا به خاطر مسائل مهم تر ما رو هم آتیش میزنن.
ناشناس۱۰۹۰۸۴۰۲۱:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
سالها پیش زنان هیچ بودند؟ همون موقع ما وزیر زن داشتیم برادر.. کمی مطالعه و انصاف کسی رو نکشته.
ناشناس۱۰۹۰۸۴۷۲۱:۴۶:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
توی افغانستان هم زنها میرن استادیوم و مشکلی پیش نمیاد اما ظاهرا بعد از این همه سال کار فرهنگی کارمون به جایی رسیده که زنها بیان استادیوم به مشکل میخوریم!
هادي۱۰۹۰۸۵۴۲۱:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نفس انساني را خداوند براي بندگانش بلند كرده است نه شما ! زنان حق انتخاب دارند وديگران حقي ندارند كه تعيين تكليف كنند براي زنان !
پیمان۱۰۹۰۹۶۰۲۳:۵۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
تو مشخص میکنی کی حق داره کی نداره؟
ناشناس۱۰۹۰۹۵۶۲۳:۵۳:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
من فکر میکنم استادیومهای فوتبال یک سوپاپ برای تخلیه انرژی منفی متراکم جوانان است و در صورت ورود زنان کارکردش کم می شود.
ناشناس۱۰۹۰۹۹۵۰۰:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آیا با این همه کار فرهنگی ودریافت بودجه های کلان به این مرحله رسیده ایم که مردهای ما آنقدر بی جنبه وحقیر هستند که این شایستگی را ندارند که با خانمهای عزیز ما دریک محیط ورزشی قرار بگیرند واین در حالیست که در تمام کشورهای دنیا رفتن خانمها به میدانهای ورزشی یک امر عادیست .اونوقت ما خودمان را دارای فرهنگ وفضیلت می دانیم . کمتر به خودمان توهین کنیم .. وحتی مسایل کوچکی مانند راندن موتور سیکلت یا دوچرخه سواری از چالش های بزرگ بعضی از آقایان می باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین