توپی که پزشکان به زمین مشاغل دیگر می‌اندازند

گروه اجتماعی الف،   3980523081 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مصوبه مجلس برای ایجاد پایانه فروشگاهی و شفافیت درآمد در مراکز پزشکی به مذاق پزشکان خوش نیامده و آنان را از سراسر کشور به مخالفت با این قانون واداشته است، اما مخالفت صریح پزشکان و اظهارنظرهای مختلف درباره فرار مالیاتی در این صنف در حالی در افکار عمومی مطرح شده که رقم چندان دقیقی در این باره وجود ندارد و پزشکان، از جمله عضو کمیسیون بهداشت و درمان معتقدند «گردن کلفت»تر از آنان هم در جامعه وجود دارد!

توپی که پزشکان به زمین مشاغل دیگر می‌اندازند

به گزارش الف بر اساس بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸، همه صاحبان حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، باید از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند.

پایانه فروشگاهی پزشکان با سیستم کارتخوان که در دست مردم است تفاوت هایی دارد، این سامانه پایانه فروشگاهی سیستمی است که قرار است برای ثبت مراودات مالی جامعه پزشکی و انتقال اطلاعات آن به سازمان امور مالیاتی بکارگیری شود و با ایجاد شبکه تبادل اطلاعات، امور مالیاتی جامعه پزشکی بر اساس آن انجام شود، ایجاد این شبکه خاص برای پزشکان و متفاوت از سایر صنوف همان نکته ای است که پزشکان را ناراحت کرده و به قول امیرحسین قاضی زاده، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، پزشکان را انگشت نما کرده است.

اما سازمان امورمالیاتی که برای اجرای این قانون مصمم است به پزشکان مهلت داد تا ۲۳ مرداد با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir  برای نصب پایانه فروشگاهی اقدام کنند که البته بعدا این مهلت را تا ۳۱ مرداد تمدید کرد.

علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی می گوید: صرف نصب یک پایانه فروشگاهی از کفایت لازم برای اهداف مالیاتی برخوردار نیست.

به گفته او، در سنوات اخیر قانون نصب و بکارگیری صندوق مکانیزه فروش یا همان پایانه فروشگاهی را در قوانین مختلف از جمله قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۸۲ و اصلاحات بعدی آن، قانون برنامه پنجم توسعه مصوب سال ۱۳۹۰ و اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب تیر۱۳۹۴ داشته ایم اما چون شبکه و زیرساخت لازم برای جمع‌آوری اطلاعات درج‌شده در پایانه‌های فروشگاهی فراهم نبوده است، عملا این الزام هیچ‌گونه کارکردی برای نظام مالیاتی کشور نداشته است.

رستم پور می افزاید: چون اطلاعات پایانه‌های فروشگاهی جمع‌آوری و به سازمان مالیاتی کشور منتقل نمی‌شود، بنابراین اهداف مالیاتی صندوق مکانیزه فروش یا همان «پایانه‌های فروشگاهی» تاکنون محقق نشده است. رفع این نقیصه مستلزم ایجاد شبکه تبادل اطلاعات صندوق فروش در کشور است.

به نظر می رسد با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های فنی در سازمان امور مالیاتی و بانکهای عامل برای ایجاد پایانه فروشگاهی جامعه پزشکی و امکان تبادل ارتباطی این شبکه،  زمان اجرای قانون باز هم تمدید شود. اکثریت مردم با شفاف شدن درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی موافق هستند و شاید این یکی از آرزوهای دیرینه دولتها در ایران باشد که همه اقشار و گروه ها مالیات بپردازند و هر چه بیشتر از درآمدهای نفتی به سمت درآمدهای مالیاتی حرکت کنیم زیرا از این طریق می توانیم از فساد، رانتخواری و درآمدهای نجومی در صنوف مختلف فاصله بگیریم.

اما چرا جامعه پزشکی تا این اندازه برای نصب کارتخوان یا پایانه فروشگاهی و شفاف شدن درآمدهایش مقاومت می کند؟

در روزهای گذشته بسیاری از انجمن های پزشکی یا در مخالفت به این مصوبه مجلس بیانیه داده اند یا چهره های سرشناس جامعه پزشکی لب به اعتراض گشوده اند. چنین اقدامی را توهین به جامعه پزشکی قلمداد کرده اند و اجرای آن را نوعی تبعیض بین جامعه پزشکی و سایر صنوف دانسته اند.

سازمان نظام پزشکی البته در ستاد موافقت خود را با اجرای این قانون اعلام کرده و حتی محمدرضا ظفرقندی، رئیس این سازمان طی تفاهمنامه ای با سازمان امور مالیاتی پای اجرای این قانون را امضا کرده است اما به شکل بی سابقه ای هیات مدیره های نظام پزشکی در شهرهای مختلف بر خلاف نظر رئیس سازمان اعلام کرده اند که این قانون را اجرا نمی کنند و به مخالفت بر خاسته اند.

محمدرضا ظفرقندی اعلام کرده است که سازمان نظام پزشکی به اجرای قانون پایبند است اما در عین حال رقم هایی که در رسانه ها درباره میزان فرار مالیاتی پزشکان اعلام می شود را تکذیب و آنها را غیر واقعی اعلام کرده است. ارقامی که از فرار مالیاتی بیش از ۶ هزارمیلیارد تومانی جامعه پزشکی سخن گفته است.

جهانگیری، معاون سازمان نظام پزشکی می گوید: مصوبه کارتخوان اجرا می شود و جامعه پزشکی در مقابل اجرای آن مقاومتی ندارد به خصوص اینکه موجب تسهیل کار مردم می شود اما آنچه باعت التهاب و ناراحتی شده، این است که چرا یک قانون مجزا برای جامعه پزشکی تصویب شده که تبعیض آمیز است. هیچ کس به این سوال پاسخ نداده است اما مسئولان سازمان امور مالیاتی قبول کرده اند که بر اساس مصوبه مجلس بقیه صنوف را نیز مشمول کنند.

وی می افزاید: عدد و رقم هایی که در مورد فرار مالیاتی پزشکان می گویند مثل ۶۷۰۰ میلیارد تومان نیز صحت ندارد. در سال ۹۵ کل مالیاتی که از صنوف بخش خصوصی گرفته شده ۴۵۰۰ میلیارد تومان است بنابراین چنین ارقامی درست نیست زیرا مبنای محاسبات آن با توجه به جمعیت پزشک شاغل در بخش خصوصی اشتباه بوده و تعداد پزشکان دارای شماره نظام را مبنا قرار داده اند در حالی که عده زیادی از آنان اصلا پروانه مطب ندارند.

فرار مالیاتی پزشکان یا جامعه پزشکی؟

محمودی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفته است: به گفته رئیس سازمان مالیاتی کشور مالیات پزشکان ۸۰۰ میلیارد تومان است که از این رقم پزشکان فقط ۲۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت می‌کنند و۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد.

او می افزاید: «مرکز مطالعات سیاست گذاری سلامت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحقیقی روی این مسئله انجام داد و در ابتدای امر متوجه شد که رقم واقعی مالیاتی که باید توسط پزشکان پرداخت شود ۸۰۰ میلیارد تومان نیست بلکه ۶۷۰۰ میلیارد تومان است، چون وقتی مالیات پزشکان را در نظر می‌گیریم هم مالیات بر درآمد آنها از مطب و هم مالیات بر کارانه ( در بخش دولتی) مطرح است با این وجود کسی مالیات بر کارانه را محاسبه نمی‌کند یا اگر محاسبه می‌کنند وارد درآمد‌های اختصاصی بیمارستان‌ها می‌شود و این رقم هیچ وقت به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمی‌شود.»

براساس آمارهای سازمان امور مالیاتی پزشکان صرفا 150میلیارد تومان مالیات می پردازند. در این باره مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز مقدار واقعي ماليات پزشكان حداقل حدود 6700 ميليارد تومان در سال تخمين زده است اما سازمان امور مالياتي ماليات پزشكان را حدود 700 ميليارد تومان در سال تخمين زده است.

محمد جهانگیری، معاون فنی سازمان نظام پزشکی می گوید: در همه صنوف و مشاغل آزاد می‌توان مواردی از تخلفات مالیاتی را شاهد بود، عنوان شده بود که ۵۰ هزار ماما فرار مالیاتی دارند، در حالی که کل ماماها در بخش خصوصی کمتر از ۴ هزار نفر هستند و بقیه آنها حقوق بگیرند که مالیات آنها دریافت می‌شود.

او درباره تعداد پزشکان کشور نیز می گوید: ۴۱ هزار نفرشان متخصص هستند که از این تعداد متخصص ۲۷ هزار نفر پروانه مطب دارند و ۳۵ درصد دارای پروانه مطب نیستند. عده‌ای نیز به صورت تمام وقت در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت یا در حال تحصیل هستند.

جهانگیری اضافه می کند: در حوزه فوق تخصصی نیز سه هزار و ۴۶٢ پزشک در کشور داریم که از این تعداد ٢ هزار و ۵٢٧ پزشک دارای پروانه مطب هستند و ۲۵ درصد پروانه ندارند. همچنین ۹۳۵ نفر از پزشکان فوق تخصص به صورت تمام وقت در در بخش دولتی در حال فعالیت هستند یا مهاجرت کرده‌اند.

معاون فنی سازمان نظام پزشکی می گوید: تعداد پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی نیز بر خلاف آمارهای اعلام شده 85 هزار نفر نیست بلکه 39 هزار نفر است که تازه همه آنها مطب ندارند.

جهانگیری از آمارسازی ها علیه جامعه پزشکی گلایه دارد و معتقد است: نگران تبعیض در برخورد با جامعه پزشکی هستیم. خوشحال می‌شویم که شفاف سازی شود زیرا جامعه پزشکی از این آزمون هم سربلند بیرون خواهد آمد و اکثریت جامعه پزشکی به اجرای قانون پای بند هستند.

به گفته او حدود ۸۵ درصد خدمات جامعه پزشکی در بخش دولتی است و پزشکان سالانه حدود هزار میلیارد تومان در بخش دولتی مالیات می پردازند.

 گرچه ادعای مالیات 6700 میلیارد تومانی پزشکان بر اساس محاسبه کارانه بخش دولتی بوده و باید وزارت بهد اشت پاسخگوی آ‌ن باشد اما معاون سازمان نظام پزشکی هم به این نکته اشاره نکرد که بیش از ۷۰ درصد خدمات سرپایی پزشکی را بخش خصوصی به مردم ارائه می کند و دریافت تعرفه های بیش از مصوبه دولت و به صورت نقد در تعداد قابل توجهی از این مراکز وجود دارد به طوری که در سالهای اخیر از رقم های چند هزار میلیاردتومانی زیر میزی پزشکان سخن به میان رفته است.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی،عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس به خبرنگار الف می گوید: گردش مالی بازار قانونی سلامت حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است، حدود ۳۷ درصد این رقم دستمزد نیروی انسانی است که ۶۰درصد این دستمزد مربوط به درآمد پزشکان است یعنی حدود ۲۴ درصد در کل گردش بازار سلامت دستمزد جامعه پزشکی است.

وی می افزاید: در واقع از حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی بازار سلامت حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم درآمد و دستمزد جامعه پزشکی است، مالیات جامعه پزشکی با توجه به معافیت مالیاتی درآمد ماهانه تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و نیز با توجه به مالیات پلکاتی درآمدهای بالا به طور متوسط حدود ۱۵ درصد درآمد پزشکان باید به عنوان مالیات پرداخت شود.

این پزشک متخصص ادامه می دهد: بر اساس این ارقام برآوردی از درآمد پزشکان، جامعه پزشکی به طور متوسط باید ماهانه حدود ۴ هزار میلیارد تومان مالیات بپردازد که البته این مالیات را کل جامعه پزشکی شامل پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان و بقیه گروه های عضو جامعه پزشکی باید پرداخت کنند و البته اینکه واقعا چقدر مالیات می دهند را باید سازمان امور مالیاتی اعلام کند.

۲۰ درصد پزشکان فرار مالیاتی دارند

قاضی زاده می گوید: بررسی سرانگشتی ما در مجلس نشان می دهد که فرار مالیاتی جامعه پزشکی خیلی بیشتر سایر صنوف نیست و به طور میانگین حدود ۲۰ درصد جامعه پزشکی فرار مالیاتی دارد و البته طبق قانون حدود ۲۰ درصد جامعه که درآمدهای کمتر از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارند معاف از پرداخت مالیات هستند.

این پزشک متخصص می افزاید: برداشت و برآورد من به عنوان عضو کمیسیون بهداشت مجلس این است که فرار مالیاتی پزشکان هم در حد همان ۲۰ درصد سایر صنوف است، البته درآمدهای غیر رسمی دیگری در جامعه پزشکی هست مانند درآمدهای زیرمیزی، فروش تجهیزات و داروهایی که خارج از سیستم رسمی فروخته می شود . این ارقام جزو حساب ملی سلامت نمی آیند و هر چقدر که هست باید به رقم کل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بازار سلامت اضافه شود.

قاضی زاده می گوید: بر اساس این داده ها کل فرار مالیاتی جامعه پزشکی عددی در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که به نظر می رسد بخش عمده آن مربوط به خدمات بخش غیر دولتی است چون پزشکان و متخصصان حوزه سلامت که در بخش دولتی کار می کنند، قبل از اینکه حقوق، کارانه یا اضافه کار خود را بگیرند، مالیات آن کسر می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می افزاید: در بخش خصوصی هم همه آن خدمات پزشکی که تحت پوشش بیمه های پایه و تکمیلی هست نیز درآمدهای شفاف است و مالیات آن پرداخت می شود، در بیمارستان ها نیز رقمی که در صندوق بیمارستان از مردم گرفته می شود، مالیات آن پرداخت می شود.

وی اضافه می کند: بنابراین آن بخشی از درآمد جامعه پزشکی که امکان فرار مالیاتی دارد، مطب ها و پرداخت های خارج از سیستم رسمی مثلا خارج از صندوق بیمارستان است که اصطلاحا به آن زیرمیزی می گویند، بنابراین کل این داستان جنجالی مالیات پزشکان بیشتر مربوط به مطب پزشکان است در حالی که تعداد زیادی از پزشکان اصلا مطب ندارند یا حتی اصلا کار طبابت نمی کنند.

قاضی زاده می گوید: در هر صورت به نظرم این قانونی که امسال مجلس تصویب کرد که پایانه فروشگاهی یا همان کارتخوان در مطب پزشکان و مراکز پزشکی ایجاد شود، کار درستی نبود چون جامعه پزشکی را انگشت نما کرد، این مساله باعث بی اعتمادی مردم به جامعه پزشکی می شود، صنفی که خدمات آن بیش از هر چیزی به اعتماد مردم بستگی دارد.

وی اضافه می کند: در قوانین قبلی و حتی در بودجه امسال هم ابتدا تصویب کرده بودیم همه اصناف پایانه فروشگاهی داشته باشند حتی سازمان مالیاتی هم اعلام کرده بود که بعد از پزشکان به سراغ سایر صنوف از جمله وکلا می رویم، بر اساس قانون قبلی همه افرادی که خدمت ارائه می کنند یا کالا می فروشند ملزم به ایجاد پایانه فروشگاهی و کارتخوان می شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان می گوید: این تصمیم به اعتماد جامعه به پزشکان صدمه می زند، اگر مردم به پزشک اعتماد نکنند و تصور کنند که پزشک بر اساس نیاز واقعی بیمار تجویز نمی کند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. اگر هم عده ای تخلف می کنند نباید در بوق و کرنا کنیم.

وی می افزاید: این حرف درستی است که جامعه پزشکی باید قانون را بپذیرد اما اینکه با رفتاری «بیمار گونه» پزشکان را انگشت نما کنیم هم برخورد درستی نیست.

قاضی زاده اضافه کند: قبول دارم که طبقه اجتماعی پزشکان وضع مالی بهتری نسبت به خیلی از مردم دارند به همین خاطر هم جذابیت بالاتری دارد و رتبه های بالای کنکور می آیند که پزشک بشوند، غلط یا درست این نگاه وجود دارد، حالا وقتی سیستم مالیاتی کشور اشکال دارد به جای اینکه برویم گروه هایی که درآمدشان پایین تر است را تقویت کنیم و آنهایی که درآمدشان بالاتر است را کنترل کنیم، آیا این درست که برویم با جامعه پزشکی برخورد کنیم.

مقصر نظام مالیاتی کشور است

وی می گوید: مقصر نظام مالیاتی کشور است، در تمام دنیا نظام مالیات از ثروت دارند و اجازه نمی دهند افراد از یک حدی ثروتمندتر شوند، حتی برای خود جامعه پزشکی هم در کشورهای پیشرفته مالیات پلکانی می گذارند که پزشکان برایشان صرف نکند از یک تعداد مشخصی بیشتر بیمار ویزیت کنند و اگر این کار را بکنند میزان مالیات، آن قدر زیاد می شود که صرف نمی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می افزاید: حالا که نظام مالیاتی کشور ضعف دارد و مالیات بر ثروت گرفته نمی شود، آیا این درست است که برویم سراغ نخبه ترین بخش جامعه و رفتار نامناسبی با آنها داشته باشیم، در حالی که مردم به خدمات پزشکان آن هم در بدترین شرایط زندگی نیاز دارند.

قاضی زاده می گوید: به هر حال با اجرای این قانون باید یک پایانه فروشگاهی کوچک در مراکز پزشکی ایجاد شود و در قبال خدمتی که مردم ارائه می شود فاکتور صادر شود و قطعا باید درآمدها شفاف شود و کارتخوان های متفرقه به اسم آشنایان و اقوام پزشکان نیز جمع شود تا درآمد مالیاتی پزشکان شفاف شود.

وی می افزاید: با شفاف شدن درآمدهای مالیاتی موافقیم اما اینکه اول برویم و انگشت توی چشم پزشکان کنیم و صنوف دیگر مانند مهندسان ساختمان، مهندسان آی تی و فعالان ساختمانی را که درآمدهای چند هزار میلیاردی دارند که از درآمد پزشکان متخصص و فوق تخصص گردن کلفت به مراتب بیشتر را فراموش کنیم، درست نیست.

دیدگاه کاربران

استاد دانشگاه۱۰۵۲۰۵۰۰۳:۰۴:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
به نظرم باید سامانه الکترونیکی ثبت تخلف پزشکان ایجاد شود تا مردم هم تخلف را ثبت کرده و هم نتیجه را پیگیری کنند.
ناشناس۱۰۵۲۷۳۳۱۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
واقعا برای اون پزشکهایی که با نگذاردن کارتخوان این حرفه را بی آبرو کردن متاسفم.
ایلامی۱۰۵۲۰۵۱۰۳:۱۱:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۶
بهترین کار افزایش ظرفیت تخصص هستش، چرا: 1. تعرفه ها بخاطر رقابت پایین میاد 2.دقت کار و زمان ویزیت زیاد میشه بخاطر جذب مشتری بیشتر 3. وجود پزشک متخصص در تمام نقاط کشور و جلوگیری از صف کشیدن پشت در مطب ها و بیمارستانها 4. حذف زیرمیزی بخاطر وجود رقبای متعدد 5. مشارکت بیشتر پزشکان در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی جهت تحقیق درمانهای جدید 6.....
ناشناس۱۰۵۲۰۵۳۰۳:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۶
شکاف عمیق درآمد پزشکان با سایر مشاغل باعث یاس و نامیدی شده و اکثر معلمان و مهندسان و کارمندان واقعا انگیزه کار ندارند. باید این مساله ظرف امسال و حداکثر سال آتی مرتفع شود.
ناشناس۱۰۵۲۰۵۵۰۳:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۶
من با فوق لیسانس برق _قدرت و با ده سال سابقه در شرکت توزیع برق در سن 36 سالگی مستاجر برادرم هستم. ایشان 29 سالشه و دندانپزشکه. من پژو پارس زیر پامه و ایشان موهاوی. من از 7 صبح تا 4 عصر سرکارم و ایشان تا لنگ ظهر خوابن و فقط 4 عصر تا 8 غروب مطب تشریف دارن. خودتان قضاوت کنید.
ناشناس۱۰۵۲۹۸۴۱۴:۴۹:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
دروغگو دشمن خداست اینو بدون
ناشناس۱۰۵۲۹۹۲۱۴:۵۴:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۶
ایشون 24 سالگی فارغ التحصیل شده باشند حدود 2-3 سال میکشه مجوز مطب بگیرند یعنی تو 3 سال تونسته انقدر جمع بکنه که ماشینش فقط نیم میلیارده! به هر دندانپزشکی بگی میخنده بهت. اخه دندانپزشک عمومی و این درامد!؟
علیرضا۱۰۵۳۲۶۶۱۷:۱۷:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
شما که به برادر خودت حسادت داری وای به حال بقیه. شما چرا دندانپزشک نشدی؟ من کارگرم از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر کار میکنم روزی ۶۰ تومن دارم. ماشین هم ندارم ولی خودم را با شما مقایسه نمیکنم. شما هم نباید خودت را با دیگران مقایسه کنی شما میتونی یک دقیقه بوی گند دهان مردم رو تحمل کنی ؟ ولی برادرت مجبوره یک ساعت تحملش کنه.
ناشناس۱۰۵۳۵۲۴۲۱:۱۳:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
شروع کن به خواندن بزشگی یا دندان بزشگی
ناشناس۱۰۵۲۰۵۹۰۴:۳۶:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۶
بسیاری از پزشکان ثروتهای نجومی شان را وارد کارهای دیگر مثل ساخت و ساز کرده اند، باید مالیاتهایی که سالهای قبل از آنها گرفته نشده همه را از آنها بگیرند.
ناشناس۱۰۵۲۸۲۵۱۳:۲۵:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
از همه صنوف باید مالیات بگیرند و همزمان از پزشکانی که نمی پردازند هم گرفته شود.
مصطفي۱۰۵۲۰۶۵۰۵:۰۴:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
نظام بايد قاطع باشه خود پزشكان بخوبي ميدونن كه بهشت درامدزايي در دنيا در اختيار پزشكان ايراني ست در المان ، سوئيس و.....
موسي۱۰۵۲۰۶۷۰۵:۰۷:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۶
پزشك ها دارن زور ميگن كتمان درامد جرمه و قانون مستثني نداره
حمید۱۰۵۲۰۷۷۰۶:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۶
فرار مالیاتی در همه اقشار وجود داره، تمرکز روی پزشکان بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد برای شروع کاری که انجامش بسیار سخت است، به نظر میرسد از پزشکان آغاز شده تا جامعه موضع نگیرد، هرچند به نظر نمیرسد اراده واقعی برای اخذ مالیات وجود داشته باشد چون مالیات بر ثروت اخذ نمیشه و در مجلس جلوی مالیات خونه های خالی رو گرفتن، شفافیت به نفع خیلی ها نیست ولی این رو باید گفت که پزشکان منظبط تترین قشر در پرداخت مالیات هستند
ناشناس۱۰۵۲۹۳۳۱۴:۲۱:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
آقا حمید پزشک! از منظبط مشخص هست که چقدر در پرداخت مالیات منضبط هستند
رضا۱۰۵۳۰۶۰۱۵:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۶
دکتر جان! موضوع که خیلی واضحه! همه اصناف باید مالیات بپردازند البته طبیعیه که فرار مالیاتی پزشکان که ده ها برابر مشاغل دیگر درامد دارند مهم تر تلقی بشه تا یه کارگر با یک میلیون تومان درامد ماهانه.
ناشناس۱۰۵۲۰۷۸۰۶:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۶
خیلی از پزشکان مالیات می دهند ، و البته خیلی از مشاغل دیگر هم از مالیات فرار می کنند. مشکل سازمان مالیات است که باید محکم و قاطع برخورد کند. با توجه به وجود کارت ملی و اظهار نامه این کار قابل انجام است. در کانادا شما یک اظهار نامه مالیاتی پر می کنید اما در انتهای آن یک امضا می دهید که به سازمان مالیات این حق را می دهید که در حسابهای شما کنکاش کند و در صورت هر گونه مغایرت با اظهار نامه شما جریمه سنگین و برخورد قضایی برای شما در نظر گرفته می شود.
ناشناس۱۰۵۲۰۸۴۰۶:۵۳:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۶
مشکل اساسی سیستم مالیاتی در کشور ما این هست که شغل افراد ملاک محاسبه مالیات قرار گرفته نه مجموع درآمد سالیانه آنها. اینکه فرد از هر فعالیت قانونی بتواند کسب درآمد داشته باشد نه تنها بد نیست بلکه باید مورد حمایت هم قرارگیرد ولی باید هر سال مجموع مانده موجودی وی در همه حسابها نسبت به سال قبل بررسی گردد و به این افزایش احتمالی مالیات تعلق گیرد. دولت می تواند با تعریف مالیات بر مصرف و مالیات بر مالکیت های مضاعف مسکن و ماشین و مالیات عایدی سرمایه از فرار مالیاتی افراد به منظور کاهش ساختگی مانده حساب های بانکی جلوگیری نماید. در این سیستم که در اکثر کشورهای دارای سیستم مالیاتی شفاف در حال انجام است افراد باید نسبت به منشاء هر گونه واریز وجه به حسابهای بانکی خود پاسخگو باشند و در این صورت مسئله حسابهای اجاره ای و ثبت کارتخوان به اسم منشی و .... نیز خود به خود منتفی می شود.
مهندس۱۰۵۲۰۸۶۰۶:۵۷:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اقای قاضی زاده برای رد گم کردن علت ندادن مالیات توسط پزشکان اسم مهندسان ساختمان و فعالان ای تی را میاری؟خبر نداری اعضای نظام مهندسی هرسال اظهارنامه پر میکنن و نمیتونن توش حساب سازی کنن خبر نداری کارمندای ما کارگرهای ما قبل دریافت حقوق مالیات کسر میشه در ضمن پزشکای عزیز قطعا نخبه ترین حساب نمیشن برای خودتون نوشابه باز نکنید.تعداد خیلی زیادی حتی از پزشک های نخبه شما بیشتر،روحیاتشون به پزشکی نمیخوره میرن مهندس میشن میرن ریاضی دان میشن مثل مریم میرزایی جایزه فیلدز میگیرن و خیلی های دیگه در حالی که اونها از پزشک ها هم نخبه ترن پس دلیلی نداره بگیم کل صنف پزشک ها نخبه هستن
ناشناس۱۰۵۲۱۰۷۰۷:۵۱:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲۶
الان تو مغازه ها و دکه های کوچک در دور افتاده ترین نقاط حتی دستفروشان دوره گرد از کارتخوان استفاده می کنند. ولی پزشکان نه. این موضوع حرص و ولع جامعه پزشکی را برای پول پارو کردن نشان میده. در سایر مولرد هم همین طوره.از جمله در بحث انحصارگرایی
رضا۱۰۵۲۱۰۹۰۷:۵۱:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اجبار پزشکان مانند اصناف دیگر به نصب کارتخوان اولین گام مهم در برقراری عدالت مالیاتی است و تا محقق شدن آن نباید با بحث های حاشیه یی موضوع را لوث نمود.
ناشناس۱۰۵۲۱۳۲۰۸:۰۱:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
داروغه ناتینگهام باید ازشون مالیات بگیره!!!!
ناشناس۱۰۵۲۱۴۰۰۸:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
پزشکی که با پول مردم تحصیل کرده، هزار برابر متحصیلکرده های دیگر درامد دارد خودش را با دلال و کلاهبردار مقایسه کرده احساس غبن می کند!
ناشناس۱۰۵۲۱۴۲۰۸:۰۹:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
من یک کارمند بیمارستان خصوصی هستم . اینجا همه فرار مالیاتی دارند . همه حتی خود بیمارستان . چون از روزی که اعلام کردند دستگاه بگذارند همه به مخالفت بلند شدن در حالی که وضع همشون توپه توپه
ابو۱۰۵۲۱۸۳۰۸:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۶
تقصير پزشکان نيست كه خود را تافته جدا بافته ميدانند اشكال در زمينه اي است كه ايجاد شده است والا در ساير زمينه ها مثل مهندسان اصلا اين مشكلات وجود ندارد راه حل اصولي اين است كه اموزش پزشکی بايد در حيطه وظايف اموزش عالي قرار داده شود و از دايره بهداشت و درمان خارج شود مسلم بدانيد به ده سال نمي كشد كه پزشکان هم مثل ساير اقشار جامعه وهمطراز با انها خواهند شد البته در صورتيكه اين مافياي قدرتمند اجازه بدهد .
ناشناس۱۰۵۲۱۹۱۰۸:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اگر راست میگویند آنکه راحساب پاک است از محاسبه چه باک است اگر کسی کار نادرستی انجام داد ماهم باید به اتما به آن باید کار نادرست انجام دهیم؟ البته سازمان مالیاتی باید درمورد کلیه صفوف چنین کاری را انجام دهد۰
پیمان۱۰۵۲۱۹۲۰۸:۳۷:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اخه چرا پزشکان که از فرهیختگان بشمار می آیند نباید مالیات بدهند.هیچ کجای دنیا پزشکان درآمدی مثل ایران ما را ندارند.
علیرضا۱۰۵۲۵۳۴۱۱:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
حرف بدون سند و مدرک باد هواست. اگه مدرکی دارید که درآمد پزشکان ایرانی از بقیه کشورها بالاتره ارائه کنید. متاسفانه چند سالیه در کشور ما مرسوم شده یک نفر در مورد پزشکان آمار غلطی میده بقیه هم بدون فکر کردن حرفش رو تکرار میکنند. نمونه اش همین بسیج دانشجویی که هنوز نمیدونه مالیات کارانه توسط دولت گرفته میشه مثل مالیات حقوق سایر صنف ها. یعنی کارانه ای که به پزشک داده میشه قبلش مالیات گرفته شده. ظاهرا بسیج دانشجویی خیلی دوست داره با حمله به پزشکان معروف بشه ولی بهتره بجای اینکار اول فکر کنند و بررسی بدون تعصب انجام بدهند.
ناشناس۱۰۵۲۷۳۱۱۲:۴۴:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
قضاوت نادرست تاوان سنگين دارد من پزشك عمومي هستم اگر در بهترين حالت شش روز هفته دو شيفت يعني از هشت صبح تا ده شب در مطب كار كنم (بدليل حق ويزيت پايين كه در سالهاي اخير در حد چند هزار تومان اضافه شده است در حالي كه هر سال حق بيمه مردم بسيار بيشتر اضافه شده است) هر شيفت ميانگين ٢٠٠هزار تومان كل درامدم به ده ميليون تومان نمي رسد اين در حالي است كه هزينه زندگي و اجاره مسكن و ... در اين دو سال اخير سه برابر شده است بدليل نبودن شيفت كافي شايد در ماه حدود ١٢ شيفت بيشتر كار به من نمي رسد و من اكنون مثل يك كارمند جزء هم نميتوانم هزينه كنم شايد تعدادي از پزشكان بخصوص جراحان درامد نجومي داشته باشند اما بدانيد درامد پزشكان عمومي كه ٨٠ درصد شاغلين پزشكي را شامل مي شود زير ٥ ميليون تمان است اگر پزشك عموم يرا تضعيف كنيد سر وكارتان با كساني خواهد افتاد كه برايتان هزينه هاي استاندارد بسياري مثل ام آر آي و ... مي تراشند
ناشناس۱۰۵۲۲۰۵۰۸:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
در ایران باید پزشکان مانند معلمان باشند تا نه تبعیضی بر کسی روا شود و نه اینگونه درگیر مادیات شوند . بهتر است کسی که تمایل به ثروت اندوزی دارد به سراغ دیگر کارها برود ، کارهایی از قبیل پزشکی و معلمی اساسا برای کمک به نیازمندان است نه ثروت اندوزی و کسی که این کارها را بر میگزنید باید عاشق باشد .
ناشناس۱۰۵۳۵۷۶۲۲:۱۴:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اشتباه پزشک زیر خاک دفن میشه اما اشتباه معلم روی زمین راه میره و دنیارو ویران میکنه!پس کار معلم مهمتر از خیلی از تخصص هاست!
ناشناس۱۰۵۲۲۱۷۰۸:۵۶:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
از بس درآمدشون کمه بایدم فرار مالیاتی داشته باشن
رضا۱۰۵۲۲۴۵۰۹:۱۲:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۶
متاسفانه مطلب بالا در خصوص کارانه پزشکان که جزئ درآمد بیمارستان میباشد صحیح نبود و اینگونه مطالب یا از روی نا آگاهی میباشد یا مغرضانه زده میشود.با توجه به اینکه به عنوان شخصی که چندین سال کارانه پزشکان را تنظیم میکنم هم مالیاتها طبق قانون کسر میشود و هم جزئ درآمد بیمارستان حساب نمیشود.
ناشناس۱۰۵۲۲۴۷۰۹:۱۴:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۶
مهندسی رو تعدد دانشجوها از سکه انداخت و بی کلاس کرد؛ کنترل پزشکی هم هیچ راهی نداره مگه افزایش ظرفیت دانشگاه ها
ناشناس۱۰۵۲۶۰۷۱۲:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
که بی کلاس بشه به حرف شما ؟ بد دچار بیماری شدی بری پیش کسی که قبول نداری؟ خیالت راحت میشه؟
ناشناس۱۰۵۲۲۵۶۰۹:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۶
آقای قاضی زاده نکنه میخواهید بگید پزشکان مطب ندارند و تو اسنپ کار می کنند هیچ کس با گرفتن مالیات از بسازبفروش ها مخالف نیست همه باید در قبال قانون مطیع باشند آیا این رواست که کارمند با حقوق 5 یا 6 میلیونی مالیات بده اما پزشکان متخصص جراح که همین مبلغ ماهانه کارمند را در یک روز بدست میاره از پرداخت مالیات استنکاف نماید با این حرفها دیگه جای امثال شما تو مجلس نیست امیدوارم مردم فریمان امسال تصمیم هوشمندانه ای بگیرند
ناشناس۱۰۵۲۲۹۲۰۹:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۶
حالا دیگه جدای از مطب پزشکان، بیمارستان‌ها هم پول نقد میخوان، دو هفته پیش در بیمارستان پارسیان عمل جراحی داشتم، موقع پرداخت پول گفتن دویست تومنش رو برو از دستگاه دم در نقدی بگیر و بقیه اشو اینجا کارت بکش. یعنی از دویست تومن هم نمیگذرن... چندین بار هم تو بیمارستان رسالت با این مورد برخورد کردم که میگن دستگااه کارتخون خرابه ...
ناشناس۱۰۵۲۳۳۳۰۹:۵۵:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اگه مالیات بر حسابهای بانکی ببندند دیگه پزشکان به اسم اقوامشون کارتخوان نصب نمی کنند
کارشناس۱۰۵۲۶۶۶۱۲:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
باید مالیات بر کد ملی خود و خانوادشون تعریف بشه که شامل تمام حسابهایشان شود.
سعید۱۰۵۲۳۸۴۱۰:۲۳:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۶
وقتی همه صنوف از این کارتخوان های مخصوص گذاشتن پزشک هم میزاره.من پزشک نیستم ولی حسادت به پزشکا به وج خودش رسیده و دیگه شورش دراومده
ناشناس۱۰۵۲۴۲۶۱۰:۴۴:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۶
در شهر تهران حدود 100 پزشگ در مطب خصوصی در آمد نجومی دارند اکثریت دارند قربانی این عده میشوند .
دخو۱۰۵۲۴۳۱۱۰:۴۷:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
نصب یک کارت خوان چقدر وقت لازم دارد که پزشکان برای آن از دولت وقت گرفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا غیر از این است که پزشکان نمی خواهند درآمدهای شان دقیق مشخص شود و مالیات واقعی را پرداخت نکنند؟؟ مگر غیر از این است که با مشخص شدن درآمد واقعی پزشکان، فرارهای مالیاتی آنها در سال های گذشته مشخص خواهد شد و آنچه که ادعا کرده اند با آنچه که واقعا درآمد داشته فرق بسیاری مشخص خواهد شد و فرارهای کلان مالیاتی شان رو خواهد شد و باید جواب پس بدهند؟ این که دیگران فرار مالیاتی دارند باید جلوش گرفته شود نه این که توجیحی باشد برای فرار مالیاتی یک عده پزشک گردن کلفت! باید گردنشان را گرفت و پیچاند تا دیگر هوس بهانه تراشی به خود راه ندهند. چطور یک معلم که مثلا ماهی 4 میلیون درآمد دارد باید مایات واقعی پرداخت کند ولی یک پزشک که 500 برابر وی در ماه درآمد دارد مالیات واقعی نپردازد و درآمدهای خود را ببرد در املاک و سکه و زمین و آپارتمان سازی و غیره بکار بیندازد و قیمت ها را چنان بالا ببرد که آن معلم بیچاره حتی نتواند برای خود یک آلونک تهیه کند و آن پزشک یا غیر پزشک گردن کلفت زالوصفت هر روز با خون این مردم بیچاره کلفت شود واین معلم یا کارمند و کارگر بیچاره هر روز نحیف و نحیف تر شود و فردا روز که یک خطری کشور را تهدید کند آن زالوصفت سفاک برود در املاک خود در اروپا وکانادا صفا کند و این مردم بیچاره خون خود را برای دفاع از کشور اهدا کنند.
بابک۱۰۵۲۴۶۸۱۰:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
متاسفانه در جامعه ما حرام خواری باب شده و قشر تحصیل کرده پزشکان هم به این پدید شون عادت کرده و از پرداخت حق طبیعی من و امثال من امتناع می ورزند. چه انتظاری از بقیه اقشار کم سواد تر ( و به قول اقای قاضی زاده گردن کلفت تر ) جامعه هست.
ناشناس۱۰۵۲۵۱۵۱۱:۱۵:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
از بس وزیر سابق بهداشت زیر پر و بالشون رو گرفت و ریخت بخورن، الان به حرف هیچ کس گوش نمی دن و راحت میگن قانون رو اجرا نمی کنیم...، چند تاشون رو تعلیق از فعالیت بکنید ببینید قانون را اجرا می کنن یا نه؟! مسئله شفافیت در برخورد باشه همه حساب کار دستشون می آد... مسئله اینه که این قانون عملا خیلی دردی از فرار مالیاتی پزشکان درمان نمی کنه... خب طرف میره مطب بهش میگن کارت بکشی 70 هزار تومن نکشی دستی بدی 65 هزار تومن... خوبه دیگه... من نمی دونم مجلس مهدکودکه واقعا؟! خب سامانه طراحی بشه، نسخه های داروخانه ها رو ملاک قرار بدن از اون طریق بشه فهمید کدوم دکتر چقدر درآمد داشته
ناشناس۱۰۵۲۶۰۲۱۲:۰۰:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۶
دیگه اخبار یک طرفه علیه جامعه پزشکی و تشویش ذهن مردم کاملا از اخلاق و حدود خارج شده. ذهن مردم رو خراب کردین و قطعا مردم این وسط دچار مشکل می شن. پزشک جنس نیست که جایگاهش خراب بشه از چین بشه آورد. این کامنت ها رو هم چاپ نمی کنید. با هزار و یک مشکل جامعه پزشکی داره کار می کنه کاری کردین جایگاه مقدس پزشکی به جایی رسیده که این کامنت های عجیب رو عده ای می نویسن. با سلامت مردم نمیشه بازی کرد . حساب شده تر مطلب بنویسید الف.
ناشناس۱۰۵۲۶۲۲۱۲:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
یه شماره حساب بدهید که بهتون کمک کنیم محتاجید
ناشناس۱۰۵۲۷۳۷۱۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۶
شما از جون و خون مردم پول مفت بی حساب و کتاب بیش از حقتان در نیار، کمک کردن پیشکش
علی۱۰۵۲۶۳۳۱۲:۱۳:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
واقعا جای تاسف داره قشر نخبه کشور پرداخت مالیات منوط به اخذ مالیات از بقیه صنوف بدونند پس کارمندا و بقیه اونائی که دارن مالیات میدن بگن اول از پزشکا بگیرید تا بعد نوبت ما بشه.همه باید مالیات خودشونو بدن حداقل اینه که وقتی میگیم ما قشر فرهیخته ای هستیم و مردم توی همه شرایط به خدمات ما نیاز دارن بقیه فکر نکنند داریم گروکشی کنیم.
ناشناس۱۰۵۲۷۵۵۱۲:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
چون گردن کلفت‌تر از آن‌ها وجود دارد، پس نباید مالیات بدهند!
ناشناس۱۰۵۲۷۶۱۱۲:۵۸:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۶
هر وقت از بنگاه ماشین خونه سوپری سر کوچه صرافی و غیره مالیات عادلانه گرفته شد از پزشک هم بگیریم الان که کارمند بی نوا فقط مالیات میده
ناشناس۱۰۵۲۷۶۷۱۳:۰۰:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۲۶
حتما و حتما باید سامانه ای باشد که وقتی بیمار به پزشک مراجعه میکند، پزشک مجبور باشد بر طبق استاندارد تعریف شده بیمار را ویزیت کند، شرح و نشانه های بیمار را کامل درج کند، تشخیص خودش از بیماری و نوع و شدت را وارد کند و داروها را در سامانه وارد کرده و علت تجویز دارو را هم وارد سامانه کند. همچنین با توجه به ویزیت و فعالیت پزشک استاندارد دریافتی در سامانه تعریف شده و پزشک تنها و تنها از طریق همین سامانه و مبلغ رسمی قادر به دریافت حق ویزیت باشد این سامانه باید در دسترس عموم باشد تا برای شکایت بدون زحمت بتوانند مردم از طریق همین سامانه اقدام کنند. همچنین سامانه متصل به داروخانه ها باشد و نسخه وارد شده پزشک در سامانه تنها با ارایه کارت ملی به هر داروخانه قابل دریافت باشد خواهشمند است درج بفرمایید
ناشناس۱۰۵۲۸۱۹۱۳:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
جناب پزشک! زير ميزی گرفتن توهينه يا گذاشتن کارتخوان؟! بايد بدونيد که زير ميزی مانند دزدی سرگردنه ايام قديمه.
ناشناس۱۰۵۲۸۵۴۱۳:۴۵:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
کاملا حسم اینه که در کشوری زندگی میکنم که مستعمره پزشکان و خودروسازانه
ناشناس۱۰۵۳۰۳۷۱۵:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
پزشک یعنی پول قدرت ثروت....معلومه که حاضر نیست بده باید به زور بگیرن....
ناشناس۱۰۵۳۲۰۷۱۶:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۶
فقط می دونم هیچ اتفاق مثبتی نمی افته . فقط حرف و حرف و سرکار گذاشتن مردم نه پزشکان مالیات خواهند داد ، نه پذیرش پزشکی تغییر می کنه ، نه سهمیه بندی در کنکور برداشته می شه ، نه مالیات از خانه های خالی گرفته می شه ، نه آلودگی هوا حل می شه ، نه قیمت خودرو منطقی خواهد شد و نه هیچ کدام از هزاران مشکل ریز و درشت کشور حل می شوند . کلا" سر کار هستیم .
علی۱۰۵۳۴۰۴۱۹:۲۷:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اکثر پزشکان متخصص از خود راضی وخودشان را ما فوق مردم میدانند در صورتی که هیچ جای دنیا اینقدر اختلاف حقوق نیست
ناشناس۱۰۵۳۵۸۵۲۲:۲۳:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
آسیاب به نوبت! نوبت سایر تخصصها هم میرسه! وقتی برای یک شارژ سیمکارت تلفن از همه بدون حساب مقدار درآمد خریدار مالیات میدیم !پس مردم کم درامد چی باید بگن؟
کارمند۱۰۵۳۷۳۸۰۰:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
دکترای عمران هستم دراطراف تهران در شهرداری شاغل هستم .حدود چهار نیم حقوق می گیرم.از هشت تا چهار بعد از ظهر و‌پنجشنبه ها هستیم.پسرخاله من دکتر عمومی است در اطراف تهران مطب دارد من پانزده سال سابقه دارم و سی شش ساله هستم و پسرخاله من سی ساله...من ب سختی یک خونه خریدم و یک پژو دارم اما پسر خاله من ماشین شاسی بلند و خونه ویلایی دارد..خود بخوان مفصل از این مجمل....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین