می‌توانیم گوشت را کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مردم برسانیم

گروه اقتصادی الف،   3980106032 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران مدعی شد که اگر دولت به آنها ارز رسمی بدهد، گوشت را با قیمت کیلویی ۳۵ هزار تومان وارد و در نهایت کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

یاسر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلیل رسیدن قیمت گوشت قرمز در تهران به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان و در شهرستانها ۸۰ هزار تومان، عرضه کم و تقاضای زیاد است و تعاونی‌های مرزنشینان به دلیل ارتباطی که با همسایگان شرقی دارند، می‌توانند این خلا را جبران کنند و از افغانستان، تاجیکستان و گرجستان که تولیدکننده دام هستند، گوشت وارد کنند.

وی افزود: در بحث واردات درخواست دادیم که به ما اجازه واردات دام زنده بدهند و توانستیم برای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان این اجازه را بگیریم.

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: مدتی قبل یکی از تجار گرجستان به ما اعلام کرد که گوسفندان زیادی دارد و می‌تواند با قیمت مناسب به ما بفروشد و از طریق گمرک مقصد در تهران یا مشهد به ما تحویل دهد. اگر دولت به ما ارز رسمی بدهد، گوشت را با قیمت کیلویی ۳۵ هزار تومان وارد و در نهایتا ۴۰ هزار تومان ترخیص می‌کنیم. سود مرزنشینان هم اگر ۱۰ هزار تومان شود، قیمت گوشت وارداتی به جای ۹۰ هزار تومان، کیلویی ۵۰ هزار تومان می‌شود که مصرف کننده قادر به خرید آن خواهد بود.

بسیاری از کالاها توجیه واردات ندارد

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهایی که به مرزنشینان تخصیص داده می‌شود، از این جهت که یا تقاضا برای این کالاها در داخل کم یا تعرفه گمرکی آنها پایین است، توجیه واردات ندارد، خاطرنشان کرد: واردات مرزنشیان ۴۸ قلم است که مقرون به صرفه‌ترین کالای آن برنج است ولی متاسفانه به ما مرزنشینان که هم تعاونی هستیم و هم اعضای زیادی داریم ارز ۴۲۰۰ تومانی داده نمی‌شود، در حالی که سایر بخشهای دولتی و خصوصی ارز دولتی می‌گیرند.

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران گفت: از دولتمردان می‌خواهیم یکی از فروشگاه‌هایی که کالای اساسی با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی آوردند و با همان قیمت هم به مردم فروختند به ما معرفی کنند تا ما هم از آنجا خرید کنیم! متاسفانه هیچ‌گونه نظارتی در این زمینه وجود ندارد؛ در صورتی که وزارت کار، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و خیلی از دستگاه‌ها نظارت مستقیم دارند.

سیفی در ادامه بیشترین اقلام وارداتی مرزنشینان را روغن، برنج و چای اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان برنج وارداتی ما از پاکستان است و از آسیای میانه خیلی واردات نداریم اما دو قلم کالای کنجد و گردو که تولیدش در افغانستان خوب است وارد می‌کنیم.

مهمترین اقلام صادراتی مرزنشینان

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان خراسان رضوی همچنین از مواد غذایی، ماکارونی، رب، کیک و کلوچه، سیب زمینی، میلگرد و آهن، سیمان، مصالح ساختمانی و محصولات فلزی و پلاستیکی به عنوان مهمترین اقلام صادراتی تعاونی‌های مرزنشین نام برد و مقصد کالاهای صادراتی را هند و پاکستان و افغانستان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، مرزنشینان و شرکتهای تعاونی مرزنشین مجاز به واردات ۴۸ قلم کالا هستند که از جمله این کالاها می‌توان به برنج و چای و لاستیک سبک و سنگین اشاره کرد.پیش از این اقلام خوراکی ۷۰ درصد و اقلام غیرخوراکی ۳۰ درصد معافیت از پرداخت هزینه ورود داشتند که با پیگیری‌های انجام شده و حمایت برخی از دستگاه‌های دیگر در تاریخ ۲۴ بهمن ماه سال گذشته دولت موافقت کرد اقلام خوراکی تا ۱۰۰ درصد و غیرخوراکی تا ۵۰ درصد از معافیت ورودی برخوردار باشند.

دیدگاه کاربران

ققنوس۸۳۳۳۴۱۱۲:۲۴:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۶
تا چند ماه پیش گوشت دام و طیور از داخل کشور تامین میشد اما یکباره جمعیت دام و طیور منفی شد به طوری که اکنون با هواپیما گوشت وارد میکنند!!!!!! لطفا خود را گول نزنیم هم شما و هم خیلی از مردم متوجه هستن که چه اتفاقی افتاده تمام دام های منطقه را هم وارد کنید باز هم با کمبود گوشت ارزان مواجه هستید!!!!!!
ناشناس۸۳۳۷۰۸۱۷:۴۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۶
...حمله بیولوژیک اسرائیل حرامزاده پدرسگه به ایران ..
ناشناس۸۳۴۱۰۶۱۰:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۷
چه اتفاقی افتاده ؟؟؟
آریابان۸۳۳۳۹۳۱۳:۰۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۶
این پیشنهاد و دورنمای اجرایی اون به نظر مناسب میاد و به امتحانش می ارزه . چون در بدترین شرایط (که البته بعیده) مثل بقیه موارد میشه که دلار های 4200 تومنی بلعیده شد و یک آبی هم روش و هنوز هم که هنوزه در تلاشند تا پیدا کنند پرتقال فروش را !!!!!!.
ناشناس۸۳۳۴۴۵۱۳:۳۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۶
این که ارزان نیست البته نسبت به افزایش حقوق کارگران وکارمندان--برای مسئولین شاید ارزان باشد.
ناشناس۸۳۳۵۸۵۱۵:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۶
میتوانند ولی نمیخواهند چون کاسبان تحریم باید جیبهایشان را پر کنند
ناشناس۸۳۳۵۹۴۱۵:۵۲:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۶
این پیشنهاد بوی یک رانت و اختلاس جدید میده
ناشناس۸۳۳۷۱۰۱۷:۴۴:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۶
حداقل 5 سال طول می کشد تا ضربه ای که به خاطر نهاده های دامی مسموم و سقط جنین دام ها به ایران وارد شد جبران شود.
آزاده۸۳۳۷۳۳۱۸:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۶
35 بعد 50 چرا ؟چه خبره حدود 40 درصد سود !!!؟؟؟ دیگه به این حدود قیمت ها راضین؟؟ گذاشتن قیمت ها خوب بالا بره که با قیمته 50 تا 60 تومن دهن مردم رو ببندن
ناشناس۸۳۳۷۴۴۱۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۶
با همین فرمون پیاز نیز خودرا به گوشت میرسونه
ناشناس۸۳۴۵۲۹۱۹:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۷
این جنابی را که می بینید باز سرور انگور وموز وبه پیاز گرچه ما هرروزوشب محتاج او لیک او از هرنیازی بی نیاز بوی او بوی گلاب قمصر است جملگی بر میوه ها او سروراست
ناشناس۸۳۳۸۰۵۲۰:۱۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۶
اینکه چرا به یکباره عرضه گوشت کم شد و چه دست هایی در کار است تا ملت را به صف کشانده و نشان دهند نبودن برجام یعنی بدبختی باید قوه قضائیه گشف و به مردم معرفی و مجازات نماید و هیچگونه تخفیف مجازاتی هم ندهد.چون دارن با اعتماد مردم بازی میکنند.
حمید۸۳۳۸۲۱۲۰:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۶
تو شهرستانها هم گوشت کیلویی ۱۰۰ تومن هست
باهر۸۳۳۸۹۳۲۳:۳۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۶
مدیریت نالایقی که نمی تواند یک مورد کالا مثل گوشت را بدست مردم فقیر... برساند آن وقت ما توقع داریم که بتواندمملکت اداره کند و از سوانح و حوادث پیش گیری کند؟!! اینها مدیریت ..خوش نشین و یغما گرند نه مدیریت رزمی و جهادی!! ...!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین