وزیر اقتصاد: سهم درآمدهای نفتی به یک سوم منابع عمومی دولت کاهش یافت

گروه اقتصادی الف،   3980101107 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، سهم درآمدهای نفتی کشور در سال 1397 به یک سوم رقم کل منابع عمومی دولت کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد: سهم درآمدهای نفتی به یک سوم منابع عمومی دولت کاهش یافت

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، «فرهاد دژپسند» در حاشیه بازدید از معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور اضافه کرد: افزایش سهم درآمدهای نفتی به این معنی است که سایر درآمدها، مثل مالیات، سهام و بهره مالکانه در سال 98، دو برابر درآمد نفتی کشور خواهد بود.

وی افزود: این عملکرد، نشان از حرکت دولت به سمت سالم سازی بودجه، تامین درآمدها و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بودجه ریزی بدون تکیه بر درآمدهای نفتی است.

وزیر اقتصاد همچنین از پرداخت کامل حقوق و مزایای کارکنان دولتی که از محل بودجه عمومی، حقوق دریافت می کنند، خبر داد. وی اضافه کرد: این در شرایطی که خیلی از منتقدان، فکر می کردند دولت نمی تواند از عهده این کار بر بیاید، معنای ویژه ای داشته و بسیار با ارزش است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: همچنین در کنار حقوق کارکنان دولت، پارسال ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی قانون بودجه نیز، اعم از نقد و اوراق خزانه، پرداخت شد.

دژپسند افزود: این موضوع هم در این شرایط، گواه خوبی است بر اینکه دولت به رغم تنگناها، توجه خاصی به اتمام طرح های عمرانی دارد.

دژپسند ادامه داد: یک نکته جالب و درخشان دیگر اینکه، خیلی از تحلیلگران که موضع انتقادی نسبت به دولت دارند، قایل بر این بودند که دولت نمی تواند اسناد خزانه را سر موعد، نقد کند ولی بر اساس گزارش خزانه دار کل کشور، حتی برخی اوراق، یک روز زودتر از موعد، تسویه شد و موردی نداریم که یک ساعت، در موعد بازپرداخت، تاخیر افتاده باشد.

دیدگاه کاربران

رحمانی لشت نشا۸۲۸۹۱۴۱۳:۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱
وزیر محترم اقتصاد چرا اجازه دادید بانک ... با زیان سنگین 14 هزار میلیارد تومانی خود به شکل صوری با تجدید ارزیابی که این شایبه را در ذهن تداعی میکند که دولت با دستکاری نرخ ارز جلوی ورشکستگی بانک ها را گرفت صورت بگیرد افزایش سرمایه بانک ها باید از اورده نقدی باشد در اینده نزدیک عده کثیری سهامدار بیچاره خورده بانک .. مانند سپرده گذاران موسسات خواهند بود
ناشناس۸۲۸۹۸۴۱۴:۲۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۱
،بخش عمده ای از بودجه عمرانی کشورهای الخصوص در پروژه های خط لوله گازی و نفتی و تاسیسات نفتی و گازی در باند های شکل گرفته بین برخی مدیریت های شرکت های دولتی وتعدادی شرکت‌های پیمانکاری خاص بصورت مشترک المنافع از طریق هماهنگی در واگذاری مناقصات با قیمت های (برآورد هزینه پروژه ها )چندین برابر مقدار واقعی با فرآیند فساد هدر میرود و شدیدا نیاز است مناقصات و نحوه واگذاری مناقصات و قرارداد ها از اختیار مدیران شرکت های دولتی و از حالت متمرکز فساد زا در درون شرکت ها خارج شود و پلاتفرم مجازی غیر متمرکز ارجاع و ارزیابی مناقصات و انتخاب مشاوران و پیمانکاران مبتنی بر فناوری اطلاعات با قابلیت نظارت واحد های کارشناسی امنیتی و نظارتی و حسابرسی و قانونگذاری ایجاد شودهر مدیری در موقعیت اختیارات زیاد جهت واگذاری قرارداد های چند هزار میلیاردی و پیشنهاد کمیسیون و پورسانت وسوسه انگیز پیمانکاران و مناقصه گران می‌تواند پایش بلغزد پس این موقعیت باید با پیشنهاد بالا جهت پیشگیری حذف شود و پرونده های ارجاعی به قوه قضایی ها بدین واسطه کاهش خواهد یافت ،پیشگیری مقدم بر درمان است
ناشناس۸۲۸۹۹۳۱۴:۳۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱
وزیر محترم اقتصاد لطفا پیشنهاد تشکیل پلاتفرم و پایگاه داده ارجاع برگزاری مناقصات مبتنی بر فناوری اطلاعات و قابلیت نظارت و نگهداری سوابق ،و مشتمل بر نرم افزار های تبدیل شاخص های کیفی سلیقه ای ارزیابی پیمانکاران و مشاوران به شاخص های کمی و قابلیت حفظ تاریخچه نحوه امتیاز دهی و فرم‌های استاندارد و فرآیند های استاندارد غیر سلیقه ای و محدودگر فساد و قابلیت بازدارند تخلف مانیتورینگ و کنترل آنلاین کارشناسان مرتبط واحد های نظارتی ،حسابرسی،امنیتی ،بازرسی را جهت حذف فساد عمده موجود در بودجه عمرانی به واسطه مناقصات هماهنگ شده تبانی پایه برخی شرکت های دولتی بخصوص در پروژه های هزاران میلیاردی نفت و گاز مد نظر قرار دهید
ناشناس۸۲۹۴۱۴۰۸:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲
اینهایی که منفی دادند از این نگرانند شفاف سازی و مکانیزه نمودن و استاندارد سازی فرایند برگزاری مناقصات در پلاتفرم مجازی مناقصات ،اهرم بدست آوردن پول ... تبانی و کمیسیون و پورسانت را از طریق چند برابر برآورد کردن هزینه های پروژه برای دولت و اتلاف بودجه عمرانی کشور از آنها گرفته شود .
ناشناس۸۲۹۰۴۸۱۵:۴۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۱
سالم سازی بودجه صرفا با تغییر قوانین و مقرراتی که به نفع گروهی خاص تدوین شده اند میسر خواهد بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  6. فردا دیر است...

  7. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  13. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  14. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  18. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  19. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  20. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  21. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  22. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

آخرین عناوین