وزیر علوم:در وزارت علوم تبعیض جنسیتی وجود ندارد

گروه اجتماعی الف،   3971206149

وزیر علوم از جذب ۳۸ درصد اساتید زن در هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها از سال ۱۳۹۶ تاکنون خبر داد.

دکتر منصور غلامی در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: میلاد شخصیت‌های بزرگ و گرانقدر بخصوص شخصیت‌هایی که وجه معنوی بارز و تاثیرگذاری دارند، باید از صرف یک تبریک، به سمت بهره‌گیری بیشتر از این ایام حرکت کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در مناسبت‌های معنوی کارهای مختلفی انجام می‌شود، افزود: در دانشگاه‌ها سعی می‌شود تا در مراسم و مناسبت‌ها، به توزیع منابع، ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه علمی معصومین (ع) پرداخته شود لذا باید توجه به جایگاه رفیع بزرگان به عنوان هدیه از نشست‌های مرتبط با این مناسبت‌ها، مدنظر قرارگیرد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تکرار این ایام سبب تقویت معنویات در درون و شکل‌گیری باورهای مثبت در درون افراد می‌شود، ادامه داد: توجه با این موضوعات تاثیرات ماندگاری را به دنبال دارد و سبب نهادینه‌شدن معنویات خواهد شد.

دکتر غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش وزارت علوم در مسئولیت‌پذیری و انجام امور در محیطی آرام و صمیمی، مطرح کرد: در ارائه خدمات یک تکلیف شرعی داریم که براساس آن در ازای دریافت حق‌الزحمه، باید فعالیت‌ها نیز به نحو شایسته انجام شود و با دقت و ظرافت مسئولیت‌های قانونی موردتوجه قرار گیرد.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم درک برخی محدودیت‌های مدیران از سوی کارکنان تصریح کرد: در هر سازمان و مجموعه از جمله وزارت علوم، یک چارچوب و ضوابط اداری وجود دارد که همه موظف به رعایت آن هستند و گاهی افراد به دلیل اینکه حوزه کاریشان صرفاً در داخل سازمان اداره می‌شود با مواخذات جدی و قوی در عملکردها روبرو نمی‌شوند اما زمانی که حوزه کاری مدیران به دستگاه‌های خارج از آن مرتبط است، وضعیت متفاوت می‌شود لذا برای همکاری موثر با مدیران، باید محدودیت‌ها را شناخت و آن‌ها را درک کرد.

وی با اشاره به توانایی بانوان در انجام امور تاکید کرد: براساس آماری که از سال ۱۳۹۶ تاکنون از اعضای هئیت علمی بانوان در دانشگاه‌ها بدست آمده است، ۳۸ درصد اساتید زن جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها شده‌اند و این در حالیست که جریان ورود زنان در مقطع دکترا در دانشگاه‌ها طی سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده استاما چندسالی است که این امر روبه بهبود است.

وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مدیران در دانشگاه‌ها نیز در حال افزایش است، افزود: اکنون رئیس سه دانشگاه کشور زن هستند و ادامه این روند دردستور کار وزارت علوم قرار دارد.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه در وزارت علوم نگاه تبعیض جنسیتی وجود ندارد، عنوان کرد: جایگاه سیاسی و فرهنگی بانوان در کشور کمرنگ شدنی نیست و درطول تاریخ نیز سهم بانوان همیشه محفوظ بوده است اما علی رغم تلاش جهت اثبات تاثیرگذاری بانوان در کشور، نباید به سمت سهم‌خواهی حرکت کرد زیرا این امر ممکن است نتایجی داشته باشد که در شان زنان و کشور ما نباشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن امروز (دوشنبه) با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، دکتر مسعود شمس‌بخش مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل اداره کل روابط عمومی، دکتر زهرا کیاسالاری مشاور وزیر علوم در امور زنان و مسئولان و کارشناسان زن وزارت علوم در محل این وزارت برگزار شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  23. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

آخرین عناوین