احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت: فرمول تحقیرکننده اینستکس حتی نفت در برابر غذا هم نیست

گروه سیاسی الف،   3971124206 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: اروپایی‌ها نفت ما را نمی‌خرند، فقط به عنوان یک منجی به ما اجازه می‌دهند با پول نفتی که آنها اجازه فروشش را داده‌اند، از آنها غذا و دارو را به قیمتی که فروشنده انحصارگر تعیین می‌کند، بخریم تا از گرسنگی و بیماری نجاتمان بدهند!.

احمد توکلی خطاب به نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت: فرمول تحقیرکننده اینستکس حتی نفت در برابر غذا هم نیست

به گزارش الف، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره سازوکار مالی جدید اروپا موسوم به اینستکس نامه‌ای را خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان مجلس نوشته است.

متن این نامه به این شرح است:

اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

این روزها اروپا دو موضع‌گیری رسمی در ارتباط با ایران داشته است. این مواضع و واکنش وزارت خارجه نگران‌کننده و مغایر منافع ملی است. چون مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی در حال تصمیم‌گیری پیرامون لوایح مربوط به FATF است، همه تحرکات در غرب در این ارتباط باید لحاظ شود تا تصمیم نهایی به نفع ملت ایران گرفته شود.

۱- بعد از 9 ماه گفتگوی ما با اروپا، پنجشنبه ۱۱/۱۱/ ۱۳۹۷، وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی سازوکاری را اعلام کردند موسوم به اینستکس، سازوکار حمایت از تبادلات تجاری (INSTEX=INstrument for Supporting Trade EXchanges) که در این بیانیه چنین تعریف شده است: «سازوکاری است که اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا»[1] و «نهادی است که از تجارت مشروع اروپا با ایران حمایت می‌کند، با تمرکز ابتدایی بر بخش‌هایی که برای مردم ایران اساسی است، مانند دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام غذایی کشاورزی» این شرکت خصوصی است و تجارت را با شرکت خصوصی مشابه ای در ایران انجام می‌دهد. این شرکت فقط ثبت شده و هنوز روش و ضوابط کار مشخص نیست! و به دلیل مشکلات فنی تبیین طرز کارش ماه‌ها زمان خواهد برد. البته این نهاد یک انحصارگر فروش است؛ چرا که کشورهای دیگر، اگر بخواهند، از طریق اینستکس به این تجارت وارد می‌شوند. گرچه اینستکس لفظ تجارت را به غذا و دارو محدود نمی‌کند، ولی آغاز از این کالاها که به طور رسمی و بین‌المللی تحریم پذیر نیست، به معنی این است که اروپا قصد هیچ مقاومتی در قبال آمریکا را ندارد و اگر بتواند حداکثر به همین بسنده می‌کند.

۲- این فرمول تحقیرکننده حتی «نفت در برابر غذا» نیست که برای عراق زمان صدام حسین وضع کرده بودند. چون اروپایی‌ها نفت ما را نمی‌خرند فقط به عنوان یک منجی به ما اجازه می‌دهند با پول نفتی که آنها اجازه فروشش را داده‌اند، از آنها غذا و دارو را به قیمتی که فروشنده انحصارگر تعیین می‌کند بخریم تا از گرسنگی و بیماری نجاتمان بدهند! فقط به این تحقیر بسنده نشده است. بیانیه همچنین برای ایران تکلیف تعیین می‌کند که شرکتی شفاف تشکیل دهد که طرف معامله باشد. تازه این سازوکار که معلوم نیست چه وقت اعمال می‌شود مشروط است بر اینکه ایران به سرعت FATF را بپذیرد!

۳- سه روز پیش 4 فوریه 2019، شورای اروپا در جمع‌بندی خود از وضعیت بین اروپا و ایران، در حالی که با صراحت «از اجرای تمام و کمال و موثر تعهدات برجامی ایران» یاد می‌کند، از خیانت و عهدشکنی هم‌پیمان اصلی‌اش تنها اظهار تاسف می‌نماید؛ و در حالی که مکرراً تکالیفی بر ایران بار می‌کند، بار دیگر وقیحانه منت بر سر ایران می‌گذارد که اینستکس را برای تجارت به ویژه در حوزه «مربوط به حیات مردم ایران» عملیاتی می‌کند. فعالیت این سازوکار نیز تابع قوانین اروپا و قطعنامه‌های شورای امنیت است!

۴- شورای اروپا همچنین نسبت به نقش ایران در تنش‌های منطقه از طریق حمایت نظامی و سیاسی از بازیگران غیردولتی در سوریه و لبنان اظهار نگرانی می‌کند و موکداً از ایران می‌خواهد که در سوریه و یمن کاملاً از نقشه و برنامه سازمان ملل تبعیت کند.

۵- شورای اروپا همچنین نگرانی جدی خود را از فعالیت‌های موشکی بالستیک ابراز می‌دارد و ایران را به ترک این فعالیت‌ها فرامی­خواند. فعالیت‌هایی که به زعم آنان بی‌اعتمادی و بی‌ثباتی را در منطقه افزون می‌سازد.

۶- در این جمع‌بندی ایران متهم به حمایت از عملیات تروریستی در کشورهای اروپایی می‌شود و از ایران موکداً خواسته می‌شود که حقوق بشر را رعایت کند و از اعدام قاچاقچیان مواد مخدر دست بکشد، رعایت حقوق کودکان و زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی و آزادی‌های بنیادی از دیگر خواسته‌های اروپا از ایران است.

۷- در قبال این همه تحقیر و توهین و استکبار و زیاده‌خواهی و عهدشکنی و حق به جانبی اروپا و دخالت‌های ناروا در مسائل داخلی ما، سخنگوی وزارت خارجه از اینستکس، سازوکار ضد منافع ملی ایران، استقبال می‌کند و آن را «بی‌شک گامی مهم و مثبت» تلقی می‌کند و گله‌مندی نسبت به اروپا را به خاطر تاخیر از دست نمی‌دهد. در بیانیه‌ای، وزارت خارجه نیز از «مواضع مثبت اعلامی اروپا» استقبال می‌کند.

۸- حتی سخنگوی محترم در مقام وکیل مدافع سه کشور اروپایی تاخیر را نیز مدلل می‌سازد.

۹- آقای رئیس‌جمهور! و آقایان وزرا! کسر شانشان نیست این رفتار متکبرانه، مزورانه و عهدشکنانه را مثبت می‌نامند؟ خواری و زبونی در قبال اروپا جواب نمی‌دهد، ماجرای خروج دسته‌جمعی سفرای کشورهای اروپایی در جریان میکونوس و برخورد قاطع رهبری که در خور شان ملت ایران بود و بازگشت بلاشرط و همراه با سرافکندگی همه آنان را به یاد داشته باشید. در این باره گفتنی‌ها زیاد است. بنده ان شاء الله به زودی نشان خواهم داد که چرا خواری و زبونی در این عرصه معیشت را بر مردم تنگ‌تر می‌سازد؛ و عزت ملت را نیز بر باد می‌دهد.

۱۰- برادران و خواهران ارجمند! همه در تلاشیم که گره از کار و معیشت مردم باز کنیم. تردیدی در این امر نه در دولت، نه در مجلس و نه در مجمع نسبت به تعارض این فرایند با استقلال و عزت و آزادی ملت ایران ندارد. در این بحثی نیست. بحث تنها بر سر این است که کدام انتخاب، پذیرش یا رد خواسته‌های مستکبران در گره‌گشایی از کار و معیشت مردم موثرتر است

[1]. https://www.insightsonindia.com/2019/02/02/instex-instrument-in-support-of-trade-exchanges/

احمد توکلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۷۳۷۸۸۱۷:۵۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
درود بر اقای توکلی
ناشناس۷۷۴۲۹۴۲۲:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
از کدخدا و ناخدا دست بردارید بچسبید به خدا برجام و اینستکس FATF پالرمو و CFT یکباره بگویید ما مامور بباد دادن کشوریم
ناشناس۷۷۴۶۰۲۰۹:۱۷:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مدتی صادرات خودمان به کشورهای اروپایی قطع کنیم اعم از نفت و گاز و مواد پتروشیمی و معدنی و.... تا اقتصادشان تحت فشار قرار بگیرد .
ناشناس۷۷۳۷۸۹۱۷:۵۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
برجامیون برای این ابنبات ، جشن گرفته اند..
ناشناس۷۷۴۲۹۹۲۲:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
از حسن و اسحاق و دولت اشرافیش ملولم و دولت مردمی رجایی ام ارزوست
ناشناس۷۷۳۷۹۰۱۸:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اساساً این دولت عملکردش مایه حقارت ایران شده است.
ناشناس۷۷۴۳۰۸۲۳:۰۰:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دقیقا یکروز پس از 22 بهمن خیار کیلویی 5 هزار تومان را دارند به 10 هزار تومان و کاهو کیلویی 3500 تومان را دارند 8500 تومان می فروشند قطع به یقین دست هایی در کار است که می خواهند به این ملت فشار وارد کرده و کاسه صبر انها را لبریز نمایند
ناشناس۷۷۳۸۱۰۱۸:۰۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
پیشنهاد جایگزین شما چیست دکتر
ناشناس۷۷۴۳۳۵۲۳:۱۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
توسعه صنعت پتروشیمی بجای خام فروشی نفت راهکار مناسب و جایگزین است .
ناشناس۷۷۴۳۵۷۲۳:۲۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خوب معلومه انتخاب مدیران کارآمد. مدیرانی که برای پوشش ناتوانی خودشان عوامل خارجی را بهانه نکنند
ناشناس۷۷۴۳۵۸۲۳:۲۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
پیشنهاد اکثر مسئولین مردم بیشتر تحمل کنند چون تحریم ها برای مسئولین حتما نان حلوا داره هر روز یه چیز پر (کلاغ پر) گوشت پر مرغ پر ماهی پر ماشین پر خونه پر ....................
رضامیرزایی۷۷۴۳۹۵۲۳:۴۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مالیات از ثروتمندان فرار از مالیات که با ساختن یک کلاس یا نمازخانه سروته قضیه راجمع کرده معاف می شوند.
ناشناس۷۷۴۵۲۶۰۷:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
هر وقت پذیرفتیم نقش مدیریت خودمان حداقل سهم هفتاد درصدی در مشکلماتمان را دارد آنگاه در پاسخ هم با واکنش های هیجانی و نگاه از انکار روبرو نخواهیم بود.
ناشناس۷۷۴۶۴۳۰۹:۵۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مقاومت آنهایی که می گفتند برجام نباشئ، چه باشد الان برجام یک طرفه به ضرر ماست جواب دهند آن کسی که میگفت مسئول برجام است الان سکوت شده است
ناشناس۷۷۳۸۱۲۱۸:۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اروپا بازوی ترامپ شده و چه اینستکس رو بپذیریم چه رد کنیم بازی دو سر برده براش. برای ایران چه این شرایط تحقیر کننده رو بپذیره چه از برجام خارج بشه غیر از بازی باخت_باخت نیست شرایطی هستیم برای دولتمردان و دیپلماتها سخت و برای مردم به دفعات سختتر. خدا خودش بخیر کنه
ناشناس۷۷۳۸۱۵۱۸:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حرف شما درست جناب توکلی راه حل جایگزین چیست ؟؟ مردم تحمل این همه تحریم را ندارند
ناشناس۷۷۴۲۱۹۲۲:۱۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مسئله اینه که نه چرخ اقتصاد چرخید نه چرخ صنعت هسته ای و نه هیچ صنعت دیگه ای .... فقط چند صد سکه خرج گلکاری آقایان شد
ناشناس۷۷۴۳۳۳۲۳:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت است و به تحریم ها مربوط نیست .
ناشناس۷۷۳۸۴۵۱۸:۲۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جناب آقای دکتر توکلی چرا راه را به خطا میروی؟به جای پرداختن به موارد متعدد،به دنبال قانون شایسته سالاری و قانون شفاف سازی باشید.معضل مدیریت و معضل فساد با این دو قانون حل میشود البته اگر درست تهیه و تصویب شود.
رضامیرزایی۷۷۳۸۵۰۱۸:۲۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
واقعا بیدار نیستند.این روال، نقش کاسه نمد سازوکار هم نیست. مجموعه منظم که ورودی خروجی خودبخودی روی روال طبیعی باشد نیست.
ناشناس۷۷۳۸۷۶۱۸:۳۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
لطفا یک رونوشت بدید خدمت جناب رییس دفتر رئیس جمهور که در خصوص FATF امروزحرفایی داشتند.
ناشناس۷۷۳۸۷۹۱۸:۴۰:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
صحیح است. دوستان در دولت آقای روحانی بسیار منفعل هستند. اروپا هم کاملا فهمیده.
مراد زاده۷۷۳۸۹۴۱۸:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جناب توکلی . اگر شما بهتر بلدی یه فرمول تشویق کننده بهتری تدوین کن.
ناشناس۷۷۳۸۹۷۱۸:۵۲:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
از همه ضایع تر اجلاس ورشو که قراره برن سلام کنند و برگردنند قرار نیست وزرای خارجشون بمونن اونجا واقعن خجالت اوره
ناشناس۷۷۳۸۹۹۱۸:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
فقط یک سوال چرا faft برای چین و روسیه مغایر عزت و استقلالشون نیست؟
ناشناس۷۷۴۶۰۳۰۹:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بخاطر اینکه وضعیت ما با چین و روسیه کاملا متفاوته اونها عضو دائم شورای امنیت هستند و دارای حق وتو....این تفاوت ما با اونهاست
ناشناس۷۷۳۹۱۲۱۹:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
۶سال تحقیر و گرانی خدایا ۱۴۰۰ را برسان
ناشناس۷۷۳۹۲۰۱۹:۱۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جناب توکلی حق با شماست ولی نیاز به غذا داریم برای زنده موندن و شعار دادن
ناشناس۷۷۴۳۲۵۲۳:۰۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
روزی دست خداست نه کدخدا !!!
ناشناس۷۷۳۹۲۴۱۹:۱۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مطالب آقای توکلی باید جدا مورد توجه قرار گیرد. دولت آقای روحانی به شدت منفعل است. ظاهرا میخواهد همه مشکلات را نیز به گردن عدم تصویب fatf بیاندازد. در واقع دولت کم کار روحانی فقط دنبال بهانه و توجیه است و نفوذ عناصر غرب گرا در آن اظهر من الشمس است. از همان شب که آقای روحانی در واکنش به خروج آمریکا از برجام، آن موضع بی خاصیت و خنده دار را گرفت، همه چیز آشکار شد. اروپایی ها هم بنظرم متحیر شدند. انتظار این همه نرمش را نداشتند. اینستکس هم قطعا برای ما چیزی نخواهد شد. فقط یک وسیله ای است که ما را بکشانند به سوراخ fatf.
ناشناس۷۷۳۹۳۳۱۹:۱۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
یه مذاکره کنید با کدخدا که مجبور نباشید به اروپا و چین و روسیه و ..... باج دهیم
ناشناس۷۷۴۳۳۸۲۳:۱۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
برجام نافرجام ثابت کرد که عاقبت مذاکره با شیطان بزرگ پشیمانی و خسران است .
ناشناس۷۷۴۳۶۱۲۳:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خوب عزیزم !!! برجام حاصل مذاکره با کدخدا بود که نتیجه اش دلار 20 هزار تومانی و بعدش هم توسط کدخدا پاره شد.
ناشناس۷۷۳۹۳۷۱۹:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شیر مادر حلالت
مصطفی۷۷۳۹۵۹۱۹:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
کاری که به نفع مردمه انجام بشه اولویت مردمند حق ندارین به خاطر رفتارها و تصمیمات غلط و بی برنامگی مسئولان مردم رو اینقدر تو فشار قرار بدین
ناشناس۷۷۳۹۷۳۱۹:۳۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آقای روحانی و اصحابش دارن از خوشحالی قالب تهی میکنند.....روحانی چه میدونه تحقیر یعنی چی فقط به فکر بازی با کلماتند
ناشناس۷۷۳۹۷۹۱۹:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با این عملکرد درگام اول ،درگام دوم منتظر بدتر از این باشید
مجتبی۷۷۴۰۰۱۱۹:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جناب آقای دکتر توکلی عزیز ضمن تشکر بابت نگارش این نامه. کسی درباره خوب بودن این لوایح حرفی نمیزند بحث سر این است که این لوایح دفع افسد به فاسد است که پذیرفتن آن از نپذیرفتن بهتر و مانع از هزینه های سنگین تر خواهد شد. نکته دیگر اینکه این لوایح عملا رابط بانکداری با کلیه بانک های جهانی از جمله چین و روسیه و سایر کشورهاست که همین الان هم به دلیل شرایط ایران در این لوایح دچار مشکل است (به دلیل نزدیکی ایران به لیست سیاه) خب شما بفرمایید با تایید نکردن این لوایح، چه اتفاقی برای انتقال پول و خرید کالا نه فقط در رابطه با اروپا که با سایر کشورها خواهد افتاد؟! همچنین با عدم تایید عملا چه اتفاقی برای دلار و طلا در داخل می افتد؟ درباره اثرات عدم تصویب ان بر شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران اندیشیده اید؟
ناشناس۷۷۴۷۱۸۱۰:۵۲:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
با تصویب این لوایح تحریم ها هوشمند می شوند و راه های دور زدن تحریم ها هم لو می روند و فروش نفت ایران و انتقال ارز به کشور هم مشکل تر می شود.
ناشناس۷۷۴۰۶۵۲۰:۲۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حتی پوسترهای این طرح نیز بسیار تحقیر کننده است. انتظار می رفت آقای ظریف یا آقای همتی به این موضوع واکنش مناسب نشان می دادند. به هر حال از این شفاف سازی دکتر توکلی تشکر می شود.
ناشناس۷۷۴۰۸۱۲۰:۳۲:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خوب نتیجه چیست ؟
ناشناس۷۷۴۱۰۸۲۰:۴۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
من هر دو جناح را یکی میدانم بهتره دوستان دعوای خودشون را تمام کرده تکلیف مردم را معلوم کنند کار هم ندارم دولت دست کیه هر دو جناحتون مقصر هستید و جوابگوی این وضعیت باشید بهتره در مود مسائل کلان کشور رفراندوم بشه و به رای مردم رجوع بشه
ناشناس۷۷۴۱۱۳۲۰:۴۷:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ما را به خیر این دولت فشل امید نیست....فریبمان دادند...
ره گذر۷۷۴۱۱۶۲۰:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حتی من عامی این مطلب را از اروپایی ها درک کردم ولی این دولت بی تدبیرو بعضی از مجلسیان دست نشانده درک نمی کنن نمی بینی توجیه هات بعضی ازاعضای دولت و نمایندگان مجلس
حسین۷۷۴۱۲۸۲۰:۵۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
نمیدونم چی شده که مسئولین ما اینقدر وا داده شدن؟ شاید نگران آقا زاده های خارج نشین خود هستند؟
ناشناس۷۷۴۱۶۰۲۱:۲۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
درود بر آقای توکلی. این رفتار اروپا نباید تحمل بشه. ایران بزرگ ما نباید زیر بار این تحقیر بره
رضا۷۷۴۱۶۹۲۱:۳۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چاره چیست؟ بهتر نیست این دولت استعفا بده تا یه دولت مردم دوست به وضع معیشت مردم برسه؟
ناشناس۷۷۴۴۴۷۰۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دولت مردم دوست ؟:))
فضای مجازی افیون تدبیر و امید!؟۷۷۴۵۱۴۰۶:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مردم را معتاد فضای مجازی کردن بعد به دروغ مردمو از قطع اینترنت و فضای مجازی میترسونن تا قدرتشون حفظ بشه اما ما یادمون نرفته که زیر ساخت اینترنت و فضای مجازی تو دولت احمدی نژاد ایجاد شد کسی هم دنبال قطعش نبود یاران حسن به اینترنت هراسی روی آوردند
ناشناس۷۷۴۲۲۰۲۲:۱۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
جناب دکتر عضومحترم تشخیص مصلحت: گرانی .بیکاری. دزدی .فحشا .اعتیاد .دزدی. اختلاس .دروغ و.....در کشور بیدادمیکند مگر شما خبر ندارید برای برون رفت از این بدبختی راه کار شما چیست وچرا فقط یکجانبه قضاوت می کنید از شما بعید است دکتر
ناشناس۷۷۴۲۲۲۲۲:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
وقتی به هر قیمتی حاضری از برجام دفاع کنی و اروپا هم فهمیده که هر کاری یعنی هر کاری بکند حسن و ظریف از برجام خارج بشو نیستند چون ناموسی شده براشون، خب مگر دیوانه اند که منافع ایران را لحاظ کنند؟!!
رضامیرزایی۷۷۴۳۹۹۲۳:۴۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
پذیرش باعث بدبینی وذوق طرف مقابل شده آخر سر، غذا را تحریم می کنند.حالا ببین عوام کی گفتند؟
ناشناس۷۷۴۴۷۷۰۲:۲۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
راه حل شما چیست؟
ناشناس۷۷۴۴۸۸۰۲:۴۰:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
جناب توکلی وضعیت کنونی قابل پذیرش نیست و باید تغییر ایجاد بشود و دعوای دو جناح که میندازن گردن هم باز قابل پذیرش نیست هر دو جناح یکی هستند حرفای نویی باید زده بشه این سخنان همه تکراری است
ناشناس۷۷۴۵۹۹۰۹:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
سیاست با دست پس زدن با پا پیشکشیدن مفهومی نداره یا ما با ادوپا و امریکا می توانیم جنگ اقتصادی یا نظامی بکنیم یا نمی توانیم پاسخ ان هرچه باشد را ه ما را روشن خواهد کرد
حسین۷۷۴۷۲۰۱۰:۵۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
راه حل اومدن احمدی نژاده که برجام و اینستکس و پالرمو و fatf و از این قبیل چرندیاترا تو حلق امریکا و اروپا و پیروان داخلیشون فرو کنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین