خودروسازان قیمت‌ها را افزایش دادند؛ سازمان حمایت هنوز مشغول محاسبه است

گروه اقتصادی الف،   3970916135 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که از ماه‌ها پیش سازمان حمایت در حال بررسی قیمت خودرو با توجه به افزایش قیمت ارز است، خودروسازان از مدت‌ها پیش قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند و به تازگی ایران خودرو هم قیمت جدید 4 محصول خود را اعلام کرد.

خودروسازان قیمت‌ها را افزایش دادند؛ سازمان حمایت هنوز مشغول محاسبه است

به گزارش فارس،گروه صنعتی ایران خودرو طی بخشنامه‌ای قیمت چهار محصول را برای فروش اعلام کرد. 

در این بخشنامه که قیمت 4 محصول برای فروش از 17 آذر و تحویل فوری اعلام شده، قیمت 3 محصول افزایش و قیمت یک محصول جدید اعلام شده است. 

در این اطلاعیه  قیمت چهار محصول پژو پارس اتوماتیک 83 میلیون تومان،  S30 اتوماتیک 141 میلیون تومان، رنو تندر 90 پیکاپ 77 میلیون تومان و وانت آریسان دو گانه سوز 36 میلیون تومان مشخص شده است در حالی که قیمت قبلی پژو پارس اتوماتیک 54 میلیون و 802 هزار تومان، رنو تندر 90 پیکاپ 39 میلیون و 162 هزار تومان و وانت آریسان دوگانه سوز هم 31 میلیون و 861 هزار تومان بوده است. 

بنابراین با محاسبه قیمت‌ها مشخص می‌شود این خودروساز بیش از 28 میلیون تومان قیمت پژو پارس اتوماتیک، و حدود 38 میلیون تومان قیمت رنو تندر 90 پیکاپ و بیش از 5 میلیون تومان قیمت وانت آریسان دوگانه سوز را افزایش داده است. 

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و حتی  افزایش قیمت خودروهای تولید داخلی توسط سایر خودروسازان از قبیل بهمن موتور در افزایش قیمت بسترن B30 و امثال آن در حالی اتفاق افتاده که سازمان حمایت هنوز هیچ مجوزی را برای افزایش قیمت خودرو صادر نکرده و از طرفی نسبت به اینگونه افزایش قیمت هما هم هیچ واکنشی از خود نشان نداده است و مانند همیشه نقش بی‌تاثیر خود را در حمایت از مصرف‌کننده حفظ کرده است. 

گفتنی است بعد از اینکه شورای رقابت از شمول قیمت گذاری خودرو خارج شد، مقرر شد تا قیمت  تمام شده خودرو‌های داخلی  با توجه به تحولات اخیر ارزی توسط سازمان حمایت بررسی شود که تاکنون در این مورد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هیچ گونه اظهار نظر رسمی نداشته است.

افزایش خودسرانه قیمت‌های خودرو توسط خودروسازان در حالی اتفاق می‌افتد که چهارشنبه هفته گذشته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  اعلام کرد «سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئول اعلام قیمت خودرو و تنظیم بازار است و رسیدگی خواهد کرد.» 

رحمانی همچنین گفته بود «قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم و نباید اجازه دهیم در بازار رانت و دلالی پیش بیاید!».

به گزارش فارس اگرچه رحمانی گفته که قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم اما تاکنون هیچ راهکاری از سوی وزارت صنعت برای کاهش قیمت خودرو اعلام نشده و سازمان حمایت هم به عنوان مسئول تنظیم بازار هیچ‌گونه اقدامی برای جلوگیری از این افزایش‌ قیمت‌ها به عمل نیاورده است. 

گفتنی است پیش از این رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  و بعد از اینکه سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی  به نقل از مسئولان وزارت صنعت نقل کرده بود که رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف کرده است با انکار این موضوع گفت: رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت نکرده است. 

به هرحال آنچه  مسلم است مسئولان ذیربط بدون توجه به افزایش قیمت‌ها طی ماه‌ها اخیر،  پشت درهای بسته هنوز در کنج اتاق‌های خود مشغول محاسبه قیمت تمام شده کالا، خدمات و قیمت انواع خودروها هستند و می‌خواهند دقیق‌ترین قیمت‌ها را به بازار اعلام کنند که نه تولید کننده متضرر شود و نه مصرف‌کننده آسیب ببینند. اما معلوم نیست این محاسبات کی قرار است به پایان برسد؟

دیدگاه کاربران

سجاد۶۶۵۷۴۲۱۵:۵۶:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۶
یه سوال دارم مگر مسئولان خودروساز نمیگفتند ما خودرو تولید نمیکنیم چون قطعه نداریم پس چطور شده الان فروش فوری دارن
ناشناس۶۶۶۰۱۱۲۱:۱۶:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۱۶
دزدی دزدی دزدی
ناشناس۶۶۵۷۶۷۱۶:۲۳:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۶
سازمانی به این عریض وطویلی یعنی سازمان حمایت که هیچ وقت هیچ واکنشی در قبال مردم نداشته وفقط عده زیادی توی اون حقوقهای نجومی میگیرند و رانت خواری میکنند درش را ببندید وتعطیلش کنید هم در بیت المال صرفه جویی میشه هم رانت خواری کمتر میشه وهم مردم میدانند که دیگر دل به چنین سازمانی الکی خوش نکنند.
ناشناس۶۶۵۷۶۹۱۶:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۶
پژو ۲۰۷ اتومات ۵۴ میلیون قیمت مصوب داره بعد چطور میشه که مدل صندوق دارش رو دارن ۱۰۴ میلیون میدن به مردم؟ مگه یه صندوق چقدر هزینه داره؟ مگه ارز دولتی نمیگیره ایران خودرو؟ دزدی تا چه حد؟ سازمان حمایت داره چیکار میکنه پس؟ من از کجا بیارم ماشینو تحویل بگیرم؟
تبریزی۶۶۶۰۳۰۲۱:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۶
من یه دنا ثبت نام کردم. دعوتنامه که اومد می رم انصراف می دم. ماشین 42 میلیونی ثبت نام کردم حالا بیاد بهم به 80 میلیون بندازه؟ مگه حقوق من رفته بالا؟ دولت دزد. انشالله ورشکسته بشین. همگی با هم از خرید انصراف می دیم.
ناشناس۶۶۶۱۹۴۰۷:۳۷:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۷
ایشالله
ناشناس۶۶۶۶۸۳۱۳:۲۰:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۷
اینجور که اینها قیمت گذاشتند قسط های ماشین برای نوه و نتیجه ها هم باقی میمونه!
رضا۶۶۵۷۹۶۱۷:۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۶
قیمت ها همین الان آزاده و خودرو سازها از یه طرف ماشین های ثبت نام شده رو تحویل نمی دن .از طرف دیگه محصولاتشون رو از طریق ابرنمایندگی ها به قیمت دلخواه می فروشن.هرچنداین موضوع بسیار واضح و روشنه ومچ گیری از خودرو سازها به راحتی آب خوردنه ولی مافیا ولابی پول وقدرت اجازه رسیدگی به موضوع رو نمی ده. وزارت صمت هم مسئولیت وتبعات افزایش قیمت رو نمیخواد گردن بگیره.نتیجه اینکه باهم توافق کردن وزارت صمت یاسکوت کنه یا حرف های تکراری بزنه و خودرو ساز هم هر بلائی می خواد سر مصرف کننده بیاره.
ناشناس۶۶۵۸۰۶۱۷:۱۷:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۶
3 محصول که از قبل مشخص بوده چی هستن اما اون اس 30 حتی تو یاست ایرانخودرو هم یکی دو روزه که شکل و شمایل بیرونش رو گذاشتن و دریغ از عکس و اطلاعاتی از درونش!!!!بخدا کره شمالی هم اینجوری هندونه دربسته نمیفروشه.
جواد۶۶۵۸۱۱۱۷:۲۱:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۶
سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تصمیمی نخواهد گرفت که به نفع مصرف کننده باشد و همواره اینچنین بوده . من شخصاً وقتی اسم این سازمان را میشنوم ناخودآگاه خنده ام میگیرد .
علی 671۶۶۵۸۲۷۱۷:۲۹:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۶
قیمت ها را کیلیویی محاسبه کنند .قیمت آهن در بازار به اضافه حقالزحمه و سود .وزن ماشین ملاک .از همه عادلانه تر است .
ناشناس۶۶۵۸۲۹۱۷:۳۳:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۶
با دریافت مبالغی که مردم سال گذشته به ایرانخودرو پرداخت کرده اند،بجای انکه انها را تامین کنند خودروی اس 30 وارد کرده اند که به قیمت کلان بفروشند.با اطمینان میگویم که این دو خودروساز و عوامل اصلی ان به تنها چیزی که فکر نمیکنند همان حق و حقوق قانونی خریداران میباشد.
ناشناس۶۶۵۸۴۲۱۷:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۶
سوناتا 2019 =22000 دلار=22000ضربدر 11000 تومان =242 میلیون تومان آخرین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی سوناتا هیبرید بدون تغییر بود، سانتافه افزایش ۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و طی هفته‌ای که گذشت، ۵۴۵ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. توسان و النترا در مسیر سوناتا هیبرید حرکت کردند و به ترتیب با قیمت ۴۹۰ و ۳۶۵ میلیون تومان در بازار موجود هستند. در خانواده کیا هم سورنتو به نسبت هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است. این خودرو در حال حاضر با قیمت ۵۸۵میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. فروشندگان، اسپورتیج را به نسبت هفته گذشته ۵ میلیون تومان گران‌تر و با قیمت ۴۹۵ میلیون تومان عرضه کرده‌اند.
م.ر۶۶۵۸۴۹۱۸:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۶
خدایا خودت به فریاد این مردم برس
ناشناس۶۶۵۹۰۷۱۹:۱۶:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۶
قشر متوسط که توانایی خرید نداره دیگه. میمونین شماها و اقلیت پردرآمد که سوار خودروهای بی کیفیت شماها نمیشن! آغاز ورشکستگیتون مبارک! کاش اونقدر گرون کنید که به سرانجام مسکن گرفتار بشین!
ناشناس۶۶۵۹۲۲۱۹:۳۰:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۶
فقط قیمت را بلدند بالا ببرند کیفیت ماشینها روز به روز پایین تر می آید.تصویر تصادف چند روز پیش را همه دیدند پراید مثل یک ورق کاغذ شده بود اخه این مافیا چرا تمام نمیشه کشور از دست این دوتا کارخانه راحت بشه.نمی صرفه نسازید.تورو خدا نسازید
محسن۶۶۵۹۵۶۱۹:۵۸:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۶
دولت بیعرضه،سودجویان بازار،مردم بی پناه و دیگر هیچ
ناشناس۶۶۵۹۹۵۲۰:۴۷:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۶
دوبخش عمده اقتصادی کشور هیچوقت سرو سامان نگرفته و نخواهدگرفت یکی سیستم بانکی دیگری خودروسازان چون تماماً تا بناگوش مبتلا به ناکارآمدی و زدو بند و هزینه های مازاد هنگفت و رانت و انحصار و عدم شفافیت هستند
ناشناس۶۶۵۹۹۷۲۰:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۶
دولت به تمام معنا تعطیل ، وزرا در خواب ، این هم عاقبت رای دادن بر اساس سوت و کف، البته الان یک عده میگن دولت قبلی هم همین بوده اما هیچ دولتی اینطور بیخیال نبوده
ناشناس۶۶۶۰۱۳۲۱:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۶
مملکتو ول کردن به امان ......هیچ کس جوابگو نیست همش شعار دروغ ریا دزدی و......امیدوارم خدا ازشون نگذره امیدوارم این دنیا واون دنیا روسیاه بشند آمین
استقلال۶۶۶۰۲۳۲۱:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۶
آقا مردم نخرند . اگر خودرو هزار برابر گرونتر بشه باز مردم همیشه در صحنه خواهند خرید . ای ایرانی با غیرت خودرو نخرید تا ارزون بشه
ناشناس۶۶۶۰۳۱۲۱:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۶
الف جان ، چند روز پیش تیتر زدید که رییس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت کردند ، بنده حقیر کامنت گذاشتم که رییس جمهور اولا در این مملکت کاره ای نیست که موافق باشد یا مخالف و اگر مافیای خودرو بخواهد قیمت را افزایش دهد می دهد دوما این نقش خوب و بد در بازی دولتی ها فقط برای خام کردن مردم است و در این جنگ زرگری فقط مردم بازنده اند
ناشناس۶۶۶۰۳۹۲۱:۵۳:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۶
چند تا از این موشک هارو حروم نکنید نگه دارید برای زدن در مغز بعضی مسئولینی که نمیخوان ایران از این درجه بالاتر بیاد و پیشرفت کنه......................
مهدی۶۶۶۰۴۸۲۲:۰۲:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۶
وقتی یه مدرسه مشکل داره اولین کسی که باید پاسخگو باشه مدیرش است، برای تیم فوتبال مربی اش، برا خانواده پدرش، برای مشکلات کشور کی باید پاسخ بده؟
رسول۶۶۶۱۰۰۲۳:۲۰:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۶
ان مرد رفت این مرد هم خواهد رفت مرد بعدی خواهد امد او هم خواهد رفت-یاد حرف های مسخره و ابنبات چوبی که مارا فریب داد
سید۶۶۶۱۱۳۲۳:۵۵:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۶
ملت دارن که ۴۰۵ رو ۹۰ میلیون بخرن شما ناراحتی نخر.....ما تو صحنه ایم!!
ناشناس۶۶۶۱۴۸۰۱:۱۵:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۷
قریب به ۳۰ میلیون جمعیت شاغل داریم وقتی میبینیم این شرایط ادامه دارد و مردم عادی توان مقابله ندارند یعنی قریب به ۱۰ میلیون از این شرایط ذینغع هستند پس از ماست که برماست
مجید۶۶۶۲۰۸۰۷:۵۵:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۷
همیشه قشر پولدار روز به روز دارن جیب مردم را خالی تر می کنند، البته مردم بدبخت دیه توانایی خرید یه قوطی رب را ندارند.
ناشناس۶۶۶۲۶۱۰۸:۳۴:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۷
مسئولین سازمان حمایت که کاری برای مردم نمی کنند و نکرده اند . ترا به خدا این سازمان را تعطیل کنید و بار مالی برای دولت ایجاد نکنید . کدام آدم عاقلی دشمن استخدام میکند؟ قیمتهای مصوب این سازمان کاملا در راستای خیانت به مردم است علاوه بر آن کیفیت محصولات و ..... را هم شامل می شود . مگر یک کارخانه بدون هماخنگی با مراجع ذی ربط و ناظرین و بازرسین می تواند تغییراتی را اعمال کند ؟
ناشناس۶۶۶۲۷۱۰۸:۴۱:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۷
برای من سواله که این خودرو سازها به اندازه کافی شکایت نشده ازشون که اینجوری می تازونند؟
ناشناس۶۶۶۲۹۲۰۸:۴۹:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۷
دارن محاسبه میکنن سهم خودشون از افزایش فروش چقدره مردم که هیچ وقت مهم نبودن
khakhs۶۶۶۳۰۳۰۹:۰۴:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۷
ماشین گران بابا نخر ثبت نامه نکن همه دوزد هستند توی صنحه نیا وماشیت ن نخر ک
ناشناس۶۶۶۳۸۴۱۰:۱۹:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۷
تنها راهی که می ماند نخریدن و انصراف است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین