اختلاف 53 درصدی میان دستمزد کارگران و خط فقر

گروه اقتصادی الف،   3970829082

عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه یک اختلاف 53 درصدی میان دستمزد کارگران و خط فقر ایجاد شده است گفت: ما کارگرانی را می‌شناسیم که در این وضعیت از ساعت چهار تا شش و نیم صبح مسافرکشی می‌کنند بعد از ساعت هفت صبح تا چهار بعد از ظهر در کارگاه مشغول هستند و بعد از آن هم به دستفروشی مشغول می‌شوند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند بنابراین آرامش و آسایشی در این زندگی نیست

علی اصلانی در گفت و گو با ایسنا از حضور جمعی از کارگران البرز در تجمع امروز کارگران مقابل خانه کارگر خبر داد و گفت: این حضور هر ساله به مناسبت سالروز تصویت قانون کار در سال 69 برگزار می‌شود تا کارگران بتوانند خواسته‌های صنفی خود را به گوش دولت برسانند.

اصلانی افزود: قرار بود این حضور پس از صدور مجوز از طرف وزارت کشور  در مقابل وزارت کار و با حضور کارگرانی از سراسر کشور انجام شود اما به علت صادر نشدن مجوز، فقط به جمعی از کارگران البرزی و تهرانی در مقابل خانه کارگر محدود شد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این حضور مورد تاکید کارگران قرار گرفت بحث فاصله میان حقوق مصوب کارگران با خط فقر و تورم فعلی است.

وی افزود: اسفند ماه سال 96 حقوق مصوب برای کارگران یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شد؛ حال خط فقر طبق اعلام دولت در شهرهای بزرگ به سه میلیون تومان رسیده و فاصله زیادی هم میان درآمد کارگران با تورم ایجاد شده است. فاصله میان درآمد با خط فقر برای کارگران به 53 درصد رسیده است؛ در چنین وضعیتی تصور اینکه یک کارگر با یک خانواده چهار نفره در این وضعیت تورم و با حقوقی که آن هم اگر به موقع پرداخت شود چگونه گذران زندگی می‌کند سخت است.

وی گفت: زندگی کارگران این روزها با معجزه می‌گذرد؛ کارگری که نهایتاً یک میلیون 400 هزار تومان دریافت می‌کند برای اجاره خانه در حاشیه شهر باید 700 تا 800 هزار تومان هزینه پرداخت کند.

اصلانی افزود: ما کارگرانی را می‌شناسیم که در این وضعیت از ساعت چهار تا شش و نیم صبح مسافرکشی می‌کنند بعد از ساعت هفت تا چهار بعد از ظهر در کارگاه مشغول هستند و بعد از آن هم به دستفروشی مشغول می‌شوند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند؛ آرامش و آسایشی در این زندگی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این حضور ما از دولت خواستیم با توجه به درآمدی که تاکنون داشته در قالب یارانه به خانواده کارگران هم کمک و فکری به حال کارگران کند چون ادامه این روند برای  13 میلیون کارگر و 53 میلیون نفر خانواده کارگری نگران کننده خواهد بود.

اصلانی ادامه داد: یکی دیگر از خواسته‌های ما اصلاح قانون کار در فضایی آرام است؛ قانون کار فعلی به شیر بی یال و دمی شبیه شده که از آن فقط یک صدا مانده است؛ هم کارگر، هم کارفرما و هم دولت از این قانون ناراضی هستند به همین دلیل ما هم موافق اصلاح قانون کار هستیم اما به شرطی که این کار در تعامل سه طرف و در یک فضایی آرام دنبال شود. در هر حال امروز بخشی از کارگران البرزی و تهرانی مقابل خانه کارگر جمع شدند تا این مسائل را به گوش دولت برسانند و خواسته‌های صنفی خود را بیان کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین