به بهانه "شبی که ایران نخوابید" / فوتبال را ببینید آقای رئیس جمهور + فیلم

سعید نوروزی،   3970326048 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فوتبال، رویا، جشن و پایکوبی.. سه گانه ای از دیشب ایران بود که برای یک گل بخودی اتفاق افتاد.

به گزارش الف، همه چیز از خرداد 20 سال قبل شروع می شود؛ 31 خرداد نه تنها برای فوتبال دوستان ایرانی بلکه برای همه مردم ایران یادآور یک شب تاریخی است که با اشک های استیلی اشک ریختند، با فریادهای مهدوی کیا فریاد شادی سر دادند، با خنده های عابدزاده خندیدند و تا صبح در خیابان ها به شادی پرداختند. 20 سال از آن شب تاریخی میگذرد که تیم ملی ایران موفق شد اولین برد تاریخ فوتبال خود را در جام جهانی کسب کند. ژوئن 1998 سیاسی ترین دیدار تاریخ فوتبال در لیون فرانسه میان ایران و آمریکا برگزار شد و ملی پوشان ایرانی موفق شدند با گل های حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا تیم آمریکا را 2-1 شکست دهند و شب تاریخی را در فوتبال ایران رقم بزنند.

(برد ایران در بازی تاریخی با آمریکا و شادی مردم)

اکنون بعد از سال ها از آن برد شیرین و شب رویایی ایران میگذرد و دوباره ایران یک شب تاریخی را در تاریخ ورزش کشورش تجربه کرده و مردم شب را تا صبح در خیابان به شادی گذرانده و صدای بوق و خنده مردم بخاطر برد ارزشمند در جام جهانی از خیابان های شهرهای ایران شنیده می شود.

در زمین بازی چه گذشت؟

بازی در بیست دقیقه اول به طور کامل در اختیار مراکشی‌ها قرار داشت و این تیم، موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه تیم ملی ایران خلق کرد اما هیچ یک به نتیجه نرسید تا پس از بیست دقیقه اول که با برتری مراکش همراه بود؛ بازی به تعادل کشیده شود و بازیکنان تیم ملی با خلق چند صحنه خطرناک خودی نشان داده و بازی را برابر کنند. موقعیت هایی که هرچند با بی دقتی از دست رفت و به تور دروازه نرسید.

در نیمه دوم بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد، هرچند بازیکنان مراکش با ایجاد چند موقعیت به گل نزدیک شدند اما عملکرد خوب بیرانوند و دفاع این اجازه را به تیم ملی مراکش نداد و آنها را ناکام گذاشتند.

بازی ادامه داشت تا در دقیقه نود و پنجم، بازیکن تعویضی مراکشی ها با یک ضربه سر شیرجه‌ای به زیبایی دروازه خودی را باز کرد! این مرگبارترین لحظه برای هر بازیکن است. اینکه شرمسار مردمت بشوی و باخت را به کشورت هدیه کنی. به هرحال این برد یک هیچ دقیقه نودی باعث شد تا دومین برد ایرانی‌ها در تاریخ جام جهانی به دست بیاید.

(پیروزی ارزشمند برابر مراکش و خوشحالی و پایکوبی مردم)

خیابان های ایران در شب رویایی

بازهم فوتبال و مستطیل سبز به کمک مردم ایران آمد و بعد از ماه ها سختی و مشکلات معیشتی، با معجزه فوتبال و به دور از همه تحریم ها و دشمنی های ترامپ و دوستانش زندگی به مردم ایران لبخند زده و دل مردم را شاد کرد.

برای ما همین پیروزی حتی با نمایشی نه چندان درخشان هم لذت بخش بود. این برد دل یک کشور را چنان شاد کرد که تا صبح صدای بوق ماشین ها از خیابان ها به گوش میرسید. حالا ایران غرق شادمانی است و صدای شادی مردمی که به خیابان ریخته اند برای خوشحالی. مردمی که تا صبح جشن گرفتند و پایکوبی کردند. اولین بازی جام جهانی را بُردیم و صدرنشین گروه مرگ شدیم آنهم با گل به خودی یک مراکشی، واقعا گلویمان گرفت، بعد از آن گل دقیقه 94 کدام ایرانی فریاد و هلهله نکرد؟ کدام خانواده ایرانی و کدام خانه از صدای جیغ و خوشحالی منفجر نشد؟ کدام ایرانی مُشت هایش را گره نکرد؟ انگار نه انگار تا همین امروز صبح از دلار و سکه و ترامپ حرف می‌زدند. کدام ایرانی گرانی دلار و سکه و وضعیت امروز را فراموش نکرد؟

فوتبال باز هم معجزه خود را نشان داد. نشان داد، او به حرف هیچکس گوش نمی‌دهد نه دل به تحریم می‌دهد نه دلخوش به دلارهای نفتی و بازی های سیاسی است. همین ویژگی است که مردم جهان را عاشق یک توپ و یک 90 دقیقه کرده است.

صعود الجزایر و پایکوبی مردمش در دوره قبل جام جهانی که انگار دوباره استقلال پیدا کرده اند و استعمار را شکست داده اند؛ آلمانی که زخم های جنگ جهانی و کشتار را با فوتبال از ذهن مردم دنیا پاک کرده و امروز همه عاشق فوتبال چشم نواز آلمان هستند؛ کلمبیایی که مردم دنیا دیگر آن را با خامس رودریگرز میشناسند نه مواد مخدر و قاچاق و مافیا، و یا حتی کره شمالی که با حضور در جام جهانی (دوره های قبل) شادی را به مردم کشورش برد و... این ها بخشی از معجزه فوتبال است. فوتبال میتواند نشاط را در جامعه رواج دهد میتواند مهربانی را بیاورد میتواند زن و مرد، پیر و جوان را به خیابان بکشاند، برای خوشحالی و دوری از سختی های زندگی.

به صراحت میتوان گفت، فوتبال میتواند بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور را حل کند. همین فوتبالی که مسئولان به آن بی توجه هستند میتواند زمینه ساز شادی و نشاط در جامعه شود. عادل فردوسی پور چندین بار از واژه «جونم»استفاده کرد! واژه ای که به کوچه و خیابان تعلق دارد نه گزارشگران و آدم های مهم. جونم امید ابراهیمی، جونم علیرضا بیرانوند، جونم کی روش، جونم ایران، جونم فوتبال! جونم فوتبال و دمت گرم مستطیل سبز؛ ما مدیون فوتبال هستیم که رنج هایمان را برای دقایقی به کمکش فراموش می کنیم، عمیق شادی می کنیم و با هم مهربان تر می شویم. کسی به یاد دارد که در اجتماع و شلوغی ها این چنین با هم دوست و صمیمی شده باشیم و هلهله کنیم و بخندیم؟ و کسانی را که نمیشناسیم دست در دستشان بدهیم، مهربانانه برخورد داشته باشیم و یک صدا ایران را فریاد بزنیم..؟! این ها همه فقط از فوتبال بر می آید. بار دیگر فوتبال دلیلی شد تا مردم ایران در کنار هم در خیابان های کشور به جشن و پایکوبی بپردازند.

شاید از دیشب ایران بتوان اینطور برداشت کرد که باید فوتبال را جدی بگیریم. وقتی مشکلات اقتصادی پابرجاست و بدون رودربایستی اقتصادمان لنگ می‌زند، وقتی آسیب های اجتماعی متاسفانه بیشتر میشود، وقتی بدون تعارف تفریح مردم کمتر شده و بیشتر به فکر درآمد و معیشت هستند و از شادی و نشاط دور، باید فوتبال را جدی بگیریم. کشور ما به فوتبال احتیاج دارد. این را میتوان از دیشب ایران و خوشحالی مردمی فهمید که برای یک برد در بازی فوتبال تا ساعت ها در خیابان ها بودند و از فکر و خیال زندگی دور شده و کنار یکدیگر خندیدند. (به یاد آوریم بازی های مقدماتی جام جهانی و مردمی که فکرشان صعود به جام جهانی بود). این شادی این خوشحالی این مردمی که به خاطر یک بازی فوتبال ملی به پایکوبی پرداختند نشان دهنده یک پادزهر است، بله فوتبال یکی از پادزهرهای جامعه امروز ایران است. فوتبال بخشی از زندگی مردم است؛ درست مانند دلار، نفت، نان و آب.

وقت آن است که فوتبال ایران را احیا کنیم. برای شادی این مردم و این فوتبال دوست داشتنی باید خواست، باید عزم را جزم کرد و فکری برای این ورزش که جامعه به آن گره خورده است کرد. آقای روحانی وعده های اقتصادی سیاسی جای خود، فوتبال را هم در نظر بگیرید. فوتبال تنها چیزی است که مردم آن را فراموش نمی‌کنند آقای رییس جمهورجام ملت های آسیا در پیش است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۸۷۱۵۰۶:۰۸:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۶
ما که خوب خوابیدیم و خوب هم خواهیم خوابید حتی اگر تیم ملی ببازه. لطفا الکی جو ندید. یه بازی رو شانسی بردیم. چون اینجور جو دادنا اگر بعدا با باخت، اونم از نوع مفتضحانش همراه بشه بیشتر باعث سرخوردگی مردم میشه
امیر حسین سلطان/تهران۳۸۸۷۹۱۰۹:۱۵:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۶
ارزشمندی کار بچه ها را کم جلوه ندهید لطفا! مضافا اجازه بدهید ما ببریم ولو به نظر شما شانسی! اصولا چرا همه اش باید در عرصه های مختلف با بدشانسی روبرو شویم که اگر هم فرضا یکبار این بدشانسی ها به سراغمان نیاید آن را حمل بر شانس تصور کنیم. اینها چیزی از شایستگی های تیم ملی فوتبال ایران در بازی با تیم ملی فوتبال مراکش کم نخواهد کرد. زنده باد ایران و درود بر تیم ملی فوتبال ایران
ناشناس۳۸۸۹۸۶۱۲:۰۷:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۶
خدا کمک کرد پیروز شدیم ولو بدون تداراکات لازم پس اگر در اقتصاد هم خدایی کار کنیم کمک میکند به ما
ناشناس۳۹۰۱۲۵۱۲:۱۷:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۷
آیا فکر کردیم که مردمی که بعلت اشتباه یک بخت برگشته ای اینقدر خوشحال میشوند و به خیابان میریزند و جشن میگیرند را چه قدر آسان میشود خوشحال کرد؟ چرا کاری نمیکنیم واقعا چرا ؟؟؟
سیامک۳۸۸۸۰۳۰۹:۳۱:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۶
.. 25 خرداد 1397 (جشن در خیابان‌های تهران) حکومت اسلامی با قدرت و صلابت به راه خود پیش می‌رود تا ظهور سلطان عصر و زمان (عج) ان شاء الله
ناشناس۳۸۸۹۰۸۱۱:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
تو ایرانی هستی؟؟؟؟ تعجب میکنم از این لحن
ناشناس۳۸۸۷۱۹۰۶:۱۵:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۶
اره واقعا. خوشی مون شده همین فوتبال و جام جهانی.. :(
جواد۳۸۹۵۹۲۲۲:۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۶
این چه خوشی است که الزاما با ناراحتی دیگران بدست میآید، برای همین از برد فوتبالی خوشم نمیاد
ناشناس۳۸۸۷۲۰۰۶:۱۸:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۶
وااااااااای خیلی خوب بود امشب.چقدر خوش بودیم. امروز هم که تعطیل دیگه کلا عشق و صفا
ناشناس۳۸۸۸۱۵۰۹:۴۶:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
آره ایجاد مزاحمت و تولید سر و صدا برای دیگران خیلی خوبه خوش میگذره هیشکی هم جلوشو از ترس نگیره
ناشناس۳۸۸۷۲۱۰۶:۲۲:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۶
آقای رییس جمهور کاری کنید
ناشناس۳۸۸۷۲۲۰۶:۲۶:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۶
چجور از خوشحالی فوتبال رسیدیم به اقتصاد و اجتماع و گرفتاری؟!؟! ربطی دارن بهم مگه؟؟
ناشناس۳۸۸۷۳۳۰۷:۳۰:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۶
شما ها مخالف شادی مردم هستید و اونو حرم می دانید بیچاره ریس جمهور که حرفی نداره
ناشناس۳۸۸۹۱۴۱۱:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۶
اتفاقا بنظرم ایشان کاری برای نسل جوان و شاد بودن نکردند.
سمیرا۳۸۸۹۸۵۱۲:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۶
عزیزم مردم که راحت دارن شادی میکنن این روحانیه که با تیم اقتصادیش شادیو و روان مردم را به هم ریخته است بعد جام جهانی چکارکنیم؟
ناشناس۳۹۰۰۸۵۱۱:۴۹:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۷
اصلاحات همینطوری از امثال شما رای می گیرند و این هم وضع مملکت فکر نمی کنید که اگر یک حساب پر پول، با رفاه نسبتا خوب، بادآمدعالی، مسکن و خانه مناسب و اینده روشن و .... داشتید بیشتر خوشحال می شدید اینها و برنامه ریزی برای آن برنامه یک دولت منطقی و باتدبیر است که نه شما می خواهید نه این دولت
ناشناس۳۸۸۷۵۵۰۸:۱۶:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۶
خیلی اغراق آمیز و انشاء گونه بود و حکایت از نگاه محدود نویسنده به گروه محدودی در تهران و احیانا در شهرهای بزرگ داشت
ناشناس۳۸۸۸۸۶۱۰:۴۵:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۶
صدا و سیما را مشاهده کنید و یا نه در اپارات ببینید مردم همه شهرهای کوچک و بزرگ ایران را
ناشناس۳۸۸۷۶۵۰۸:۴۰:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
درسته فوتبال مهمه اما نه اینقدر
حسن۳۸۸۷۹۰۰۹:۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۲۶
الف واقعا برای سایت مثل تو متاسف بود که درک درستی از وضعیت مردم نداری واحساسی هستی ....و خواهان دادن امکانات مملکت برای فوتبال هستی در حالیکه انهائیکه با کمترین امکانات شب و روز در خدمت مملکت هستند پیش زن وفرزندشان برای کمترین. امکانات شرمنده هستند
dayani۳۸۸۸۱۲۰۹:۴۴:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۶
این فوتبال نیست که اهمیت دارد، این احساس بزرگی ایران و دور کننده حقارتهایی است که سالها آنرا داریم تجربه می کنیم . درسی که میگیریم ، ما می توانیم است ، بشرطی که اجازه داده شود. چرا تلاش نمی شود که این احساس بزرگی در امور دیگر نیز مردم را گردهم آورد؟
ناشناس۳۸۸۸۷۰۱۰:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۶
بابا جوزدگی هم حدی دارد. بردن با این روش خیلی هنر نیست. پای این آقایون سیاسی هم لطفاً وسط نکشید چون جز ندانم کاری چیزی بلد نیستند و کار رو خراب می کنند. ضمنا ازطرف مردم حرف نزنید فوتبال برای درصد زیادی از مردم صرفا وسیله ای برای فراموشی مشکلات است وگرنه خود همین مردم به شدت از حیف و میل بیت المال در همین فوتبال بی در و پیکر داخلی به شدت معترض هستند.
امیرعلی۳۸۸۸۹۹۱۱:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۶
فوتبال در همه دنیا و جوامع امروزی یک اصل مهم از زندگی هست و برنامه ریزی های خاص و دقیقی در ان صورت گرفته که بخشی از ان برای اقتصاد هست بخشی برای روحیه جامعه بخشی برای نشاط نسل جوان و.. هست. در کشور ما اما به این اصن توجه نمیشه و نگاه غیرحرفه ای گری و بی توجهی به آن میشود که یک اسیب محسوب میشود. باید از مسئولان خواست که توجه به آن را بیشتر کنند و به چشم یک ;عامل مهم برای زندگی و جامعه نگاه کرد.
ناشناس۳۸۸۹۰۳۱۱:۰۶:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
ملت که خسته نیست دیگه فوتبال میخواد چکار کنه
حمید۳۸۸۹۲۶۱۱:۲۱:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۶
جالب بود، نگاهی به بازی ایران و آمریکا و بعد ایران مراکش..
ناشناس۳۸۸۹۹۷۱۲:۲۰:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۶
چرا آقای رییس جمهور؟ به کسانی بگید که اجازه نمی دهند مردم در کنار هم به ورزشگاه برند و شادی کنند. شادی حق مسلم ماست
خالدی۳۸۹۰۱۴۱۲:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
واقعاً متاسفم که بازی افتضاح ایران و برد کشکی و شانسی مقابل مراکش این گونه توسط الف تحلیل می شود! و رییس جمهور ما توییت می کند:«بازی حساب شده»!! کجای بازی حساب شده بود آقای رییس جمهور؟؟!!!نکنه دولت و مجلس قهرمان!! با شماره بیست مراکش از قبل تبانی کرده بودند؟!! مشکلات اجتماعی و اقتصادی که بر شمردید،آیا نتیجه تصمیم گیری امثال توکلی و روحانی و احمدی نژاد و .... نبوده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۸۹۰۸۶۱۳:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۶
خداروشکر. شب خوبی بود. بچه ها زحمت کشیدن. کیف کردیم.
ناشناس۳۸۹۰۹۹۱۳:۳۴:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۶
شانسی ودیمی بردیم پشتش برنامه ای نبودمردم هم مشکلاتشون روفراموش نکردن
ناشناس۳۸۹۲۷۲۱۶:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۶
امید که سرور و ابتهاج مردمم برای واقعیت ها باشه و عمیق و ریشه دار و نشانه ای از رضایت درون. با امید به پیروزی تیم فوتبالمون و همه عزیزان دیگری که برای اعتلای نام وطن تلاش می کنند. # همه با هم قهرمانیم
ناشناس۳۸۹۳۴۷۱۷:۲۱:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
اقا اگه مسئولین وارد بشن بدتر میشه.. بیخیال
ناشناس۳۸۹۴۶۲۱۹:۲۱:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۲۶
با تبریک پیروزی، اگر بخشی از فرهنگ اصیل مان را فراموش نکرده باشیم، شایسته است که از تیم ملی فوتبال مراکش و بازیکنی که اشتباهاً به دروازه خودی گل زذ، دلجوئی کنیم. راستش دوست داشتم بجای گل بخودی تیم مراکش، بچه های ما به آنها گل می زنند، اینجوری پیروزی هم برای تیم ما دلچسب تر بود و هم باخت برای تیم ملی و مردم مراکش تلخی کمتری داشت ولی خوب اینگونه رویدادها گاه و بیگاه ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. در هر صورت پیروزی مبارک! به امید دومین پیروزی.
غلام۳۸۹۴۷۱۱۹:۳۵:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
مطلب از نظر سیاست عوامانه و در سطح توجیهات کارشناسی انهم از نوع دولتیش خوب بود، میشه روش تعدادی طرح تعریف کرد اعتبار و بودجه کرفت و ماموریت و اضافه کارداد اما عزیز جان از نظر جامعه شناسی این رفتار انفجاری و شادیهای احساساتی ریشه در عقده های فروخفته خطرناکی داره که در جاهایی خیلی هم با حرف شما جور نیست و اتفاقا برعکس هم هست. شیشه های اتوبوس های واحد را که یادتان هست؟ ! !
ناشناس۳۸۹۵۶۴۲۱:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۶
بازی با استرالبا و گل خداد هزیزی را فراموش کردید؟؟؟؟!!!!!!! همه گزارشهایتان مغرضانه است.
آریان۳۸۹۸۶۴۰۹:۱۲:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۷
این شادی شاید چند ساعت باعث بشه از مشکلات دور بشیم. اما در نهایت زندگیمون هیچ فرقی نمیکنه و مشکلات زندگیمون هست. به شخصه از افرادی بودم که شدیدا عاشق فوتبال بوده و هستم. اما مشکلات دل و دماغی برای شادی برای من و خیلی های دیگه نگذاشته. وقتی مشکل اقتصادی نداشته باشی و زندگی آرومی داشته باشی خود به خود همه چی برات جذابه.
ناشناس۳۸۹۸۸۳۰۹:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۲۷
ایران همیشه نشان داده که با تیمهای خوب دنیا همیشه بهترین بازیشو انجام میده
ناشناس۳۸۹۹۶۱۱۰:۴۲:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۷
شادی مردم نه ربطی به شما دارد و نه رئیس جمهور
ريزبين۳۹۰۰۶۶۱۱:۳۸:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۷
عادل فردوسی پور چند بار هم گفت : مثل چی کیف کردم ها (مثل خر؟؟؟؟) متاسفم!!
علی۳۹۰۱۳۳۱۲:۲۱:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۷
نویسنده عزیز ظاهراً بد جور اعتیاد به فوتبال دارند. فوتبال فقط یک بازی هست، که البته هر 4سال، در جام جهانی هیجانش خیلی بیشتر میشه. ولی در بقیه اوقات اکثراً اتلاف سرمایه و اتلاف عمرش خیلی بیشتر هست. نویسنده عزیز، همه چیزو به شادی یکشبه وصل کرده و نتیجه گرفته فوتبالی که میلیاردها تومان بودجه رو بلعیده جزو مظلوم ترین ورزشها هست که مدیران توجه نداره! و با همون منطق رییس جمهور در مورد برجام که آب خوردن هم وابست بهش میدونست، الان ایشون دوای دردهارو فوتبال معرفی کرده، فکر نمیکنه خیلی زیاده روی کرده؟! بنده خیلی هارو میشناسم که که نه برد این بچه ها و نه باختشون، تاثیری نداشته براشون و نه دادی زدند ونه خیابون بستند. جای خوشحالی قطعاً داره، ولی یادمون باشه این بازی هست فقط! همین.بیشترین بودجه ورزشی رو هم گرفته. پادزهری در کار نیست! این مخدر هست عزیزان جان.اثرش رفت یا اوور دوز شد، بیان وضعو ببین.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    2. تضادی عجیب و پر ابهام!

    3. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    4. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

    5. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

    6. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

    7. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

    8. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

    9. جزئیات تقسیم تهران به استان‌های شرقی و غربی

    10. یک دزدی ۱۰ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدیدند؟

    11. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

    12. گاف "بی بی سی" درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی

    13. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

    14. غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست

    15. روزی ۸ مدرسه در کشور ساخته می شود

    16. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

    17. رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟

    18. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

    19. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

    آخرین عناوین