جزئیات حقوقی کارکنان در سال ۹۷/ افزایش حقوق ۵ درصد/ عیدی امسال کارکنان 932 هزار تومان است

گروه اقتصادی الف،   3960706049 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیش بینی دولت در بودجه سال آینده برای افزایش حقوق کارکنان تا پنج درصد است.

جزئیات حقوقی کارکنان در سال ۹۷/ افزایش حقوق ۵ درصد/ عیدی امسال کارکنان 932 هزار تومان است

به گزارش ایسنا، با ابلاغ بخشنامه بودجه برای پیش بینی منابع و مصارف دستگاه‌های اجرایی در سال آینده سازمان برنامه و بودجه در ضوابط مالی تکلیف کرده تا دستگاه‌های اجرایی میزان افزایش حقوق را تا پنج درصد پیش بینی کنند. همچنین معادل پنج درصد از محل صرفه جویی و اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به عنوان سایر پرداختی‌ها پیش بینی شده است. البته این پنج درصد براساس پیش بینی اولیه بوده و در نهایت باید به تصویب هیات وزیران رسیده و در قالب لایحه بودجه به مجلس ارائه شود.

 در حالی درصد افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم تعیین می‌شود که همزمان با روند کاهشی نرخ تورم در اولین  بودجه دولت یازدهم، درصد افزایش حقوق ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۳، ۱۴ درصد سال ۱۳۹۴، ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵ و ۱۰ درصد برای سال جاری بوده است. در حال حاضر نرخ تورم کمتر از ۱۰ درصد و تا هشت درصد از سوی مرکز آمار و ۹.۹ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

همچنین روند تغییرات حقوقی در چند سال اخیر نشان می‌دهد که حداقل حقوق کار کنان از ٤٩٠ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به یک میلیون و ٣٥ هزار تومان در سال جاری رسیده است. متوسط حقوق نیز از یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان به دو میلیون و ٩٧٠ هزار تومان افزایش یافته است.

اما در رابطه با میزان افزایش حقوق و دستمزد مشمولین  قانون کار نیز پنج درصد تعیین شده است و رقم قطعی آن باید به تصویب شورای عالی کار برسد.

طبق ضوابط مالی بودجه سال آینده، سقف اعتبار مربوط به سرانه کارکنان  حداکثر معادل اعتبار اضافه کار سال جاری خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

دستگاه‌ها باید اعتبار پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی پرداخت نشده بازنشستگان در سال آینده و مطالبات بازنشستگان سنوات قبل را پیش‌بینی کنند.

 
براساس پیش‌بینی‌های اولیه دولت در بودجه ۱۳۹۷ مبلغ عیدی کارکنان حدود ۹۳۲ هزار تومان خواهد بود. در تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۷ دستگاه‌های ملی و استانی مکلف شدند تا در تعیین هزینه‌های پرداختی برای عیدی کارکنان در سال آینده مبلغی حدود ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان را در نظر بگیرند.

مبلغ پاداش پایان سال کارکنان (عیدی) براساس قوانین و با ضرب ضریب حقوق که در هر سال متغیر است و همچنین امتیاز آن تعیین می‌شود که در نهایت مبلغ قطعی آن به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

از سال ۱۳۹۰ تاکنون میزان عیدی‌های پرداخت شده به این ترتیب بوده که در این سال حدود ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱ حدود ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲ حدود ۵۰۳ هزار تومان، ۶۰۳ هزار تومان برای سال ۱۳۹۳، برای ۱۳۹۴ تا ۶۸۸ هزار تومان، سال ۱۳۹۵ حدود ۷۷۰ هزار تومان بوده است. همچنین پیش‌بینی برای سال جاری رقمی نزدیک به ۸۵۰ هزار تومان است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۷۶۳۱۰:۱۵:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۶
دولت تدبیر و ف...نرخ همه خدمات خود را بالا می برد و حقوق ها را پایین می اورد. بارک الله.
محمد۱۱۰۷۹۴۱۰:۴۰:۰۹ ۱۳۹۶/۷/۶
مسولین کشوری من خودم کارمند هستم کارمند عادی چه دلیلی دارد با این همه مشکلات و رکود هرسال ضریبی نسبت به سال قبل به حقوق کارکنان اضافه شود بایید چند سال مانند سایر کشورها که دچار بحران اقتصادی هستند به جای افزایش درصدی کاهش دهید برای رونق اقتصاد و کم کردن بخشی از هزینه های تولید و خدمات . برای بهتر شدن آینده فرزندانمان و مملکت عزیزمان .
آینه۱۱۱۳۴۵۱۷:۰۶:۲۱ ۱۳۹۶/۷/۷
برای شما به عنوان یک کارمندعادی بسیار متاسف هستم !!! وقتی افزایش حقوق ها به مراتب کمتر از نرخ واقعی تورم است و مردم با سختی و بدبختی در حال زندگی هستند حرف شما چه توجیهی دارد؟؟؟!!! ظرف 12سال گذشته وضعیت اقتصادی مردم هر سال بدتر و بدتر شده است و مردم در حالی که مسئولین به عنوان تافته های جدا بافته از حقوق های بالا برخوردار هستند هر روز زندگی سخت تری را تحمل می کنند!!!! مردم به چه امیدی باید باز هم منتظر بمانند تا در آینده وضعیت بهتر شود؟؟؟؟!!!! آیا نفت 140 دلاری زندگی مردم را بهتر کرد و یا کارخانه های تعطیل که هیچ عزمی هم از طرف دولت برای بازگشایی آنها نیست!!!!! مردم ظرف 12 سال گذشته با کمتر از یک سوم درآمد ده سال پیش زندگی می کنند اما آیا مسئولین هم نسبت به ده سال پیش درآمد یک سوم دارند؟؟؟! اعلام غیر واقعی تورم و افزایش کمتر از میزان واقعی و حتی قانونی تا چه موقع باید ادامه پیدا کند؟ این همه دزدی ، خلاف و چک های بی محل حاصل چیست؟؟؟!!! قطعا این افزایش حقوق های غیر واقعی و کمتر از میزان عادلانه حاصل افکاری مانند شماست که کوچکترین توجهی به بهبود وضعیت زندگی مردم ندارند.
ناشناس۱۱۱۴۰۸۱۹:۵۱:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۷
برای آینده فرزندان و کشورمان میتوانیم از خیلی جاهای دیگه صرفه جویی کنیم که حقوق کارمندای بدبخت در مقابلش هیچه.کاهش دادن هزینه های جاری فقط کم کردن حقوق کارمندها نیست خیلی کارها دیگه هست که میشه انجام داد ولی چون حقوق کارمندها دم دسته اول میرید سراغ اون
بیگی29۱۱۲۳۷۰۰۷:۳۹:۵۴ ۱۳۹۶/۷/۱۰
مرحوم قانون خدمات کشوری کجا دفن است؟چرا یک نفر باز نشسته با پوشش شرکت مس یا فولاد یا......باید چندین برابر هم ترازش تحت پوشش استخدام کشوری دریافتی داشته باشد؟مدعیان عدالت پاسخ دهند.
ناشناس۱۱۱۸۲۲۱۹:۱۰:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۸
کاری نداره که..... شما معادل افزایش یافته حقوقتون رو برگردونید به خزانه.... اگر راست می گید
ناشناس۱۱۲۰۷۱۱۳:۰۵:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۹
من شک دارم شما فرزند داشته باشید وگر نه اینو نمیگفتی برات متاسفم
ناشناس۱۱۰۸۰۸۱۱:۰۷:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۶
سال آینده انتخابات در پیش نداریم؟نه!
ناشناس۱۱۰۸۲۱۱۱:۲۷:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۶
بالاخره جای د..ها و پورشه ها و حقوق ژن خوبا رو از یه جایی باید پر کرد.
ناشناس۱۱۰۸۴۱۱۱:۵۰:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۶
دولت روحاني به ارزوي خود رسيد حالا مردم را بيخیال
ناشناس۱۱۰۹۴۴۱۵:۴۶:۳۷ ۱۳۹۶/۷/۶
بنا به گفته خودشان در این 4سال مجموعا 56 درصد نه اصلا 80 درصد به حقوق ها اضافه شده حالا چطور حقوق 350 هزاری شده یک میلیون و 35؟ فقط ریاضی دانان این دولت می دانند
ناشناس۱۱۰۹۴۵۱۵:۴۷:۴۲ ۱۳۹۶/۷/۶
خیلی خجالت آوره 5 درصد یعنی چی؟ مگه تونستند جلوی افزایش قیمت های غیر دولتی رو بگیرن؟
ناشناس۱۱۰۹۶۹۱۷:۰۱:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۶
نمیدونم چرا احساس خفگی میکنم
ناشناس۱۱۱۲۵۰۱۲:۳۷:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۷
حتما حقوقت کمه اما قبض گاز و برق و آب زیاده علتش اینه ببم جان
کارشناس اموراداری۱۱۱۰۱۵۱۹:۰۴:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۶
با سلام یکی از وظایف دولت تدوین منصفانه قانون و ایین نامه هاست لیکن از سال 1384 تا کنون این موضوع مهم محقق نشده است و قانون کار هم رعایت نمی گردد . شکاف حقوق بین وزارتخانه های زیاد شده وبا کار برابر دریافتی ها برابر نیست ! حداکثر حقوق نباید از هفت برابر بیشتر پرداخت شود ولی با گذاشتن تبصره و استثناء، قانون اصلی را برهم زده اند ، انهم به نفع نجومی بگیرها ؟ و برعکس حداقل بگیرها از دریافت حداقل معیشت یعنی 4000000تومان در ماه هم محروم هستند . سال 96 دولت یک کار مثبت انجام داد و انهم معافیت مالیات تا سقف 2میلیون بود که پیشنهاد می شود امسال تا مبلغ حداقل معیشت یعنی 4میلیون کارکنان و کارگرها معاف شوند . قانون گذاران می توانند با کمی فکر کردن به مردم ضعیف جامعه ، کاری کنند تا همه بتوانند صاحب مسکن و شغل و حقوق مناسب باشند .
علی۱۱۱۰۲۳۱۹:۲۰:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۶
کلا ما اصلا توی امسال تورم‌نداشته ایم، مثلا افزایش ۷۰۰ تومانی نرخ یورو نسبت به اول فروردین ۹۷ که معادل ۱۷/۵ در صد است و مستقیما روی کلیه اجناس وارداتی ‌و‌ایضا داخلی بیش از این میزان تاثیر گذاشته چیزی نیست و‌کماکان تورم یک رقمی و در آینده نیم رقمی خواهد بود.
میثاق۱۱۱۰۲۸۱۹:۳۵:۴۸ ۱۳۹۶/۷/۶
با این سیاستهای دولت ،در خصوص افزایش سالانه حقوق که به 5 در صد رسیده،لازمه با این پول کارکنان یه ..بخرند تا ..... زندگی،
همسر جانباز متوفی۱۱۱۰۶۹۲۱:۰۴:۰۶ ۱۳۹۶/۷/۶
خدایی تورم ۵ درصده کمی انصاف داشته باشید شما مسولین نجومی بگیر که اصلا تورم رو احساس نمیکنید همینطوری پیش برید تورم سال ۹۷ میشه صفر درصد ما که دستمان به جایی بند نیست خودتون می برید و خودتون میدوزید ولی بترسید از آه مظلومان
عباس۱۱۱۰۸۴۲۱:۴۶:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۶
واقعا که ! حقوق بگیرهای نجومی لابد خرجشون زیاده!
ناشناس۱۱۱۰۸۶۲۲:۰۰:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۶
افزایش حقوق بایست بر پایه رشد تولید ملی باشد نه بر رشد تورم !
ناشناس۱۱۱۰۸۸۲۲:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۶
تناسبی بین قدرت خرید کارکنان دولت واین افزایش حقوق نیست قشر متوسط چند پله سقوط خواهد کرد
ناشناس۱۱۱۰۹۴۲۲:۲۱:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۶
شرم آوره
محمد۱۱۱۱۱۹۲۳:۲۲:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۶
اولا که نرخ تورم واقعی نیست و روی 20 درصد هستش ثانیا با این روندی که پیش می رود تا چند سال آینده کارگران باید چند درصد از حقوق هر سال را به دولت بدهند تا امورات دولتمردان بگذرد.
ناشناس۱۱۱۱۳۵۰۰:۱۳:۰۹ ۱۳۹۶/۷/۷
انتخابات تموم شد...
مهدی۱۱۱۱۵۹۰۲:۲۱:۲۶ ۱۳۹۶/۷/۷
آقای نوبخت.. ما همین جوری ده دوازده روز از ماه را پول نداریم افزایش حقوق 5 و15 و 20 هم دردی از ما دوا نمیکنه وضعمون همونه شاید توی .. نمی دونی که ما میفهمیم افزایش حقوق زمانی معنا داره که همه قیمت ها در همه چیز یکسان باشه نه اینکه با افزایش درآمد هزینه ها هم افزایش پیدا کنه شما اگه درآمد مردم نسبت به هزینه هاش هرسال کمتر نکرده باشید بیشتر نکردید ..
ناشناس۱۱۱۱۸۷۰۸:۴۳:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۷
هنوز نصف سال نگذشته چطور اینها تورم را حساب کرده اند که افزایش حقوق را ده درصد قرار داده اند
محمدی۱۱۲۹۳۹۰۹:۱۹:۳۲ ۱۳۹۶/۷/۱۱
دولت هیچوقت نرخ واقعی تورم را حساب نمیکنه تمام قیمتها حداقل 20درصد افزایش دارند موقع محاسبه یه ماه رو درنظر میگیرند وتورم را اعلام میکنند سرمایه های ملی هر روز بیشتر از دیروز به هدر میره هیچ کس به فکرش نیست به کارمند میگه حقوق 10 روزه را بهت میدم بقیه اونو هرجوری دوست داری دربیار حتی اگه دزدی ورشوه باشه
ناشناس۱۱۱۲۶۶۱۳:۵۵:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۷
اگر بخواهیم به زبان مسئولین صحبت کنیم باید گفت واقعی سازی حقوق کارمندان امری ضروریست. افزایش ۵ درصدی با واقعیات بازار همخوانی ندارد. اگر دولت توان کنترل نرخ ارز و تعرفه های خدمات دولتی و غیر دولتی را دارد شاید بتوان تا حدی این میزان راپذیرفت ولی زمانی که میدانیم دولت فاقد این توانایی است پس عقب نگه داشتن درآمد قشر کارمند و کارگر نتیجه ای جز افزایش فاصله طبقاتی و رکود بیشتر بازار و سقوط قشر متوسط به طبقات پایینتر نخواهد داشت. ضمنا پیشنهاد می شود با توجه به نوسانات تورم بودجه کشور بصورت ۶ ماهه طرح ریزی شود و برای پرهیز از افزایش حجم کاری ؛ کلیات و بخشهای ثابت بودجه از قسمتهای شناور جداسازی شود تا شاهد تضییع حق عموم مردم نباشیم. فاصله قدرت خرید کارمندان و کارگران از ابتدای سال تا پایان سال کاملا مشهود است چرا که تورم بازار بصورت لحظه ای سازگار با شرایط تغییر می کند ولی حقوق کارمندان و کارگران بدور از هرگونه تاثیر پذیری از شرایط موجود یکسال ثابت می باشد.
ناشناس۱۱۱۳۳۹۱۶:۵۲:۴۷ ۱۳۹۶/۷/۷
زمین به کفرمیماند امابه ظلم هرگز، پیامبر اسلام ص ،مسولان بفکر آخرت خودهم باشید اگر اعتقاددارید ، خودتان حقوقهای میلیونی ملت خیلی ها محتاج نان شب ، چنان نماند چنین هم نخواهد ماند پناه برخدا
ناشناس۱۱۱۳۵۴۱۷:۳۶:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۷
اجاره یک اپارتمان متوسط در تهران ماهیانه 2000000 ، وام از بانکهای دولتی با 18% بهره ، قیمت اینترنت و برق و و...... دو برابر ، انوقت حداقل حقوق 1100000تومان ؟!
بازنشسته۱۱۱۳۹۴۱۹:۲۴:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۷
آقای رئیس دولت رای ش را از ما گرفت و دیگر به ما نیازی ندارد. 2 ماه است که حقوق بازنشسته ها را با تاخیر پرداخت میکنند و حالا هم فقط 5 درصد به حقوق ناچیز بازنشسته ها اضافه میشود.چرا هیچ کس در این دولت به فکر ما نیست و درک نمی کند که زندگی مان نمیگذرد.چطور روی تان میشود که ما را نفهم فرض میکنید و تورم را اینقدر کم اعلام میکنید؟ این 5 درصد را هم بگذارید روی حقوق های نجومی ها. ما نخواستیم اما جوابتان با خدا.
ناشناس۱۱۱۳۹۹۱۹:۳۳:۰۶ ۱۳۹۶/۷/۷
5%! خجالت هم خوب چیزی است واقعا!!!
شمس۱۱۱۴۷۲۲۲:۳۰:۳۵ ۱۳۹۶/۷/۷
ای دولت تدبیر و امید!! کلید شما هیچگاه قفل مشکلات ما کارمندان کارگران و بازنشستگان و کلا طبقه حقوق بگیر را باز نکرده که هیچ بلکه هر روز مشکلات معیشتی را افزایش داده اید به خود بیائید و دست از این شگردهای توخالی و پوچ دست بردارید.
ممدخان۱۱۱۵۲۷۰۱:۳۱:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۸
عزیزان ! جدی نگیرید می خواهند 10درصد اعلام کنند . اما از الان 5درصد می گویند تا به 10 درصد رضایت دهند . اینکه بگوییم شرم آوراست یا خجالت داره و... کسی وقعی نمی گذارد . ما بازنشسته ها مغز متفکر اقتصادی هستیم چرا که خیلی چیزها را در زندگی ما حذف کرده ایم یعنی ما به زنده بودن بیشتر از زندگی کردن فکر می کنیم . اگر دوست دارید می توانیم به شما مشاوره بدهیم . سعی کنید از فهم خود کم کنید اینطوری فشار عصبی روی شما کمتر می شود و با دولت محترم راحت تر در مورد افزایش حقوق کنار می آیید !!
ناشناس۱۱۲۳۹۲۰۸:۳۴:۴۵ ۱۳۹۶/۷/۱۰
مسئولین باید خجالت بکشن که یه نفر برا ادامه حیات بگه از فهمتون کم کنید تو همه کشورها به بازنشسته ها اونقد میدن که برن بگردن و کیف دنیا رو کنن اونوقت مال ما برا ادامه حیات از فهمش کم میکنه ......
احمدیان۱۱۱۵۳۲۰۱:۵۲:۳۱ ۱۳۹۶/۷/۸
افزایش حقوق آگر کمتر از ۲۵ درصد درسال ۹۷ باشد بهتر است لایحه بودجه به مجلس نیآید.
کارگر بدبخت۱۱۱۷۷۳۱۶:۳۴:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۸
آخه ما چه گناهی کردیم تو کشور ایران بدنیا آمدیم و تو ایران شدیم کارگر سال قبل وعده دادند سبد معیشیت غذایی کارگران را مبنا قرار بدن و بشه ۲۸۰۰۰۰۰ هزار تومان ولی شد ۹۳۰۰۰۰ هزار تومان و گفتند سال ۹۷ بهتر میشود وحال که میگویند حقوق کارگران هم همان پنج درصد میشه یعنی ۵۵ هزار بدبختی حق اولاد و بن کارگری را شامل نمیشود یعنی در سال ۹۷ کارگران یکو پانصد میگیرند ون هم نه همه کارگران بعضی شرکتی هستند کمتر میگیرند و بعضی در نانوایی و کارخانه ها کار میکنند و هیچ نظارتی روی دستمزد ها نیست و این است عدالت عدل علی ما باید از ترس اینکه بچه پشت ویترین مغازه کفش نو ببیببینند و ما نتوانیم بگیریم به نمیبریم و همیش لباسهای کهنه بستگان را تن زن و بچه هایمان بدیم .
ناشناس۱۱۱۸۰۳۱۷:۴۶:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۸
لطفا حقوق ما را به اندازه کارمندان نهاد ریاست جمهوری اضافه دهید.
ناشناس۱۱۱۸۰۴۱۷:۵۰:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۸
سال 96 حقوق کارمندان را 10 درصد افزیش دادند و از طرف دیگر حق بیمه سلامت را به علت گیر کردن دولت در تامین بودجه طرح سلامت چند برابر کردند که سر جمع این دو بند اعث شد که حقوق در این سال اصلا اضافه نشود.
نادر۱۱۲۰۱۳۰۹:۳۹:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۹
فقط برای دولت متاسفم بایداین مملکت رورهاکردورفت تمام...
دوست۱۱۲۲۶۹۲۰:۵۷:۴۸ ۱۳۹۶/۷/۹
لطفا یه کمی به فکر معلو لان بهزستی هم باشید قشری که آهشون دامنتو نو می گیره
ناشناس۱۱۲۳۷۹۰۸:۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۱۰
آیا نرخ رشد تورم هم همین اندازه است ؟
انسانیت۱۱۲۳۹۱۰۸:۳۲:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۱۰
باسلام کارکنان دولت بی ارزش ترین قشر جامعه از نظر مسئولین دولت هستند که مهمترین بازوان قدرتمند مدیرانند و تنها مالیات دهندگان حقیقی دولتند و کسانی که حقوقهای نجومی می گیرند از وضعیت این قشر خبر ندارن چون همه رو با ترازوی خودشون می سنجندوقتی این همه ظلم وفشار و کار روسر کارکنان است کارمندهایی که حتی با سی سال کار کردن نمیتونن صاحب یه الونک بشن و حالا تو هزینه درس و مشق بچه هاشون موندن دیگه جوک سال شده که بچه ها بس که پدراشونو نمی بیینن به دلیل سگ دو زدن پدرها جهت تامین هزینه های زندگی اونها رو نمی شناسن و وقتی نصفه شب صدای صحبت پدر و مادر می شنون داد میزنن دزد اومده دزد اومده خونمون خودتون قضاوت کنید این انسانتیته 5 درصد افزایش با این همه مشکلات عدیده که خبردارین یا انسانیت واقعا مرده و هیچ کس خبر نداره اینهمه رهبر عالیقدرمون هی تو سخنرانی هاشون سفارش مردم رو میکنن به مسئولین که فکر معیشت مردم باشین حالا اینه فکر کردن و لبیک به رهبر گفتن از رهبر عزیزمون در اینخصوص تقاضای دستور عاجل داریم
ناشناس۱۱۲۴۰۷۰۹:۲۹:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۱۰
دولت واقعا در حق کارکنانش ظلم می کند و این باعث بی انگیزگی و .... در ادارات می شود.
محمدی۱۱۲۹۳۴۰۹:۱۰:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۱۱
بر اساس مصوبات مجلس در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی مقرر شد مقرر شد حقوق کارکنان براساس نرخ تورم پرداخت شود چرا آن موقع که نرخ تورم واقعی 150 درصد بود این قانون اعمال نشد حالا که نرخ تورم پایین است اعمال میکنند
توسلی۱۱۳۲۸۲۱۷:۰۶:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۱۱
کارگران با این تورم شرمنده خانوادهاشان هستند تا کی
ناشناس۱۱۳۴۹۰۰۱:۲۱:۲۱ ۱۳۹۶/۷/۱۲
نوبخت گفته افزایش حقوق ۱۰ درصدهی که ۵ درصد آنرا دولت میده و۵ درصد از طریق بهره وری دستگاه مربوطه یکی بگه این دیگه چه بازیه سر مردم میارین روتون نمیشه بگید عملا ۵ درصدهای وعده سر خرمن میدید ما دیگه شما رو خوب میشناسیم می‌دونیم سر کاریه خودتی آقای نوبخت مردمو چی فرض کردی
ناشناس۱۱۳۸۰۳۱۴:۵۵:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۱۲
هرکس میگوید تورم زیر ۹./. است برای خانواده خودش خرید نمیکند همه چیز مجانی به درب منزل میرسد ./.
ناشناس۱۱۴۳۸۱۱۴:۳۸:۴۲ ۱۳۹۶/۷/۱۳
این دیگه غیر قابل تحمله...5 درصد؟؟؟؟ واقعا روتون میشه با اینهمه مشکلات این حرف رو بزنید؟ خودتون اون بالا بالاها نشستید کجا خبر از حال ما معلمان فقیر بیچاره دارید؟ باور کنید پول نداریم بریم دندونامون رو دست کنیم مجبوریم بدون دندون بریم مدرسه. یعنی یک معلم توی ایران باید اینقدر بدبخت باشه ؟؟
احمد۱۱۷۷۱۸۲۱:۵۱:۵۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
سلام .چطوری آقای نوبخت حساب میکنند میانگین حقوق دو میلیون نهصد هزارتومان است با توجه به تورم کسی که ۱۵۰۰۰۰هزارتومان میگیره بچه ازدواجی داره میتونه پول جهیزیه تهیه کنه .آقای نوبخت به خانمش بگوئید پول خرج کرد یک ماه بنویسد ببینه در ماه چقدر خرج کرده .بعد تصمیم بگیره حقوق افزایش بده .
ناشناس۱۱۹۲۱۷۱۴:۳۴:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۱۹
به نام حق. نوبخت خان کاش اعمال میکردین بعدا می گفتین.نه از همین حالا کارمند بیچاره رو درگیر کنین تا ۶ماه دیگه. چرا کارمند وزارت نفت ؛اداره مالیات؛بانکها کارمند اندازه چهارتا کارمند حقوق میگیرن این به کنار بهره وریش دیگه چی ای عین بی تدبیری دولت تدبیر.اللهم عجل لولیک الفرج
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین