شارژر بی‌سیم به گوشی شما آسیب می‌زند؟

  4030107069

کار کردن با شارژر بی‌سیم بسیار آسان است، اما با وجود سهولت استفاده، هنوز نگرانی‌هایی در مورد آن وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین نکات این است که مردم اغلب نسبت به شارژ بی‌سیم محتاط هستند چرا که عمر باتری را کاهش می‌دهد.

شارژر بی‌سیم به گوشی شما آسیب می‌زند؟

به گزارش ایسنا، اگر گوشی بدون توجه به فناوری استفاده شده چندین بار در روز شارژ شود، کاهش قابل توجهی در چرخه های شارژ باقی مانده باتری مشاهده می شود.

کار کردن با شارژر بی‌سیم بسیار آسان است، اما با وجود سهولت استفاده، هنوز نگرانی‌هایی در مورد آن وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین نکات این است  که مردم اغلب نسبت به شارژ بی‌سیم محتاط هستند چرا که عمر باتری را کاهش می‌دهد.

نحوه عملکرد شارژ بی‌سیم

شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند از القای الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی الکتریکی از شارژر به گوشی هوشمند استفاده می‌کند.

القای الکترومغناطیسی پدیده‌ای است که از طریق آن یک میدان مغناطیسی، انرژی الکتریکی را در یک حلقه بسته تولید می‌کند که با میدان مغناطیسی تعامل دارد.

هنگامی که گوشی هوشمند خود را روی شارژر قرار می‌دهید، میدان مغناطیسی با سیم‌پیچ مسی داخل گوشی هوشمند تعامل می‌کند و جریان الکتریکی تولید می‌کند که باتری را شارژ می‌کند. برای اینکه شارژ بی سیم کار کند، سیم پیچ های مسی باید بین تلفن و شارژر در یک راستا قرار گیرند.

اگر گوشی هوشمند خود را به درستی روی پد قرار ندهید، به آرامی شارژ می‌شود یا اصلا شارژ نمی‌شود. راه حل این است که برای اطمینان از قرارگیری بهینه، سیم پیچ‌های مسی بین تلفن و شارژر را از طریق آهن‌ربا تنظیم کنید.

تاثیر شارژ بی‌سیم بر چرخه شارژ باتری

شارژ بی‌سیم بیشتر از شارژ سیمی معمولی بر چرخه شارژ باتری تأثیر نمی‌گذارد، زیرا چرخه‌های شارژ باتری ربطی به شکل شارژی که استفاده می‌کنید ندارد، فقط به فرکانس شارژ مربوط می‌شود.

اگر گوشی بدون توجه به فناوری استفاده شده چندین بار در روز شارژ شود، کاهش قابل توجهی در چرخه‌های شارژ باقی مانده باتری مشاهده می‌شود.

به عبارت ساده‌تر، شارژ بی‌سیم به باتری گوشی آسیبی نمی‌رساند، اما مهم‌ترین نکته این است که وقتی باتری چند درصد افت می‌کند، گوشی هوشمند را روی پد شارژ نگذارید. زیرا شارژ مداوم به باتری گوشی هوشمند آسیب می‌رساند.

آیا شارژ بی سیم کارآمدتر است؟

آزمایشات نشان داد که شارژ بی‌سیم به طور متوسط ​​۴۷ درصد انرژی بیشتری نسبت به شارژ سیمی مصرف می‌کند، اما مصرف انرژی اضافی در صورتحساب های انرژی شما احساس می‌شود!

اگر همه کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان به شارژ بی‌سیم روی بیاورند، نیاز به ساخت حدود ۷۳ نیروگاه در مقیاس کوچک در سطح جهان خواهد بود که تأثیر زیست محیطی قابل توجهی خواهد داشت.به عبارت دیگر، تغییر جهانی به شارژ بی‌سیم ایده‌آل نخواهد بود.

تاثیر بر سلامت باتری

شارژ کامل تلفن می‌تواند باتری را تحت فشار بیشتری قرار دهد و باعث خراب شدن سریع‌تر آن شود، بنابراین شارژ جزئی در طول روز برای عمر باتری بهتر است.

پیشنهاد می‌شود که در حالت ایده‌آل، باتری گوشی شما باید تا حد امکان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد باقی بماند و این به معنای اجتناب از شارژ یا تخلیه کامل گوشی هوشمند است.

سازندگان تلفن همراه از این موضوع آگاه هستند و گزینه تنظیم حداکثر شارژ باتری را روی ۸۰ درصد برای اپل و ۸۵ درصد برای سامسونگ قرار داده‌اند. همچنین روش‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آنها می‌توان عادات شارژ را تغییر داد تا عمر باتری گوشی هوشمند شما بهبود یابد.

یک تأثیر منفی شارژ سریع سیمی بر روی باتری‌ها وجود دارد. برای مثال، به دلیل مقدار گرمای اضافی که تولید می‌کند، تقریباً تمام فناوری‌های شارژ سریع از حداکثر سرعت شارژ برای شارژ باتری تا ۵۰ درصد در حداقل زمان استفاده می‌کنند و سپس سرعت شارژ را به طور چشمگیری به منظور جلوگیری از آسیب گرمای اضافی به باتری کاهش می‌دهند تا بقیه شارژ شوند.

آیا شارژ بی‌سیم برای گوشی شما مضر است؟

شارژ بی‌سیم به باتری گوشی آسیبی نمی‌رساند. افرادی که معتقدند شارژ بی‌سیم به باتری گوشی هوشمند آسیب می‌زند، در توجیه عقیده خود می‌گویند که شارژ بی‌سیم نسبت به شارژ معمولی گرمای بیشتری تولید می کند که ممکن است باتری را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

در حالی که این دلیل تا حدی درست است اما گرمای تولید شده توسط شارژ بی‌سیم توسط گوشی هوشمند قابل کنترل است و نباید به باتری آسیب برساند.

خوشبختانه، استانداردهای شارژ بی سیم مانند Qi دستورالعمل‌های دقیقی برای این موضوع دارند. هر شارژر بی‌سیم دارای گواهی Qi، باید سرعت شارژ را برای مدیریت گرما تنظیم کند و اگر شارژر بی‌سیم گرمای اضافی را تشخیص دهد، سرعت شارژ را کاهش می‌دهد، در نتیجه گوشی سالم می‌ماند.

به طور خلاصه، اگرچه شارژ بی‌سیم کمی بیشتر از شارژ سیمی معمولی گرما تولید می‌کند، اما برای گوشی مضر نیست

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین