تنفس مصنوعی به داعش

گروه جهان الف،   4021114091 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

همانطور که وزارت دفاع سوریه اعلام کرده، حملات هوایی اخیر آمریکا به بخش هایی از عراق و البته خاک سوریه، معطوف به مناطقی بوده که جنگ با داعش در جریان بوده است. در این چهارچوب، بسیاری بر این باورند که آمریکایی ها با اقدام اخیر خود عملا به دنبال دادنِ تنفس مصنوعی به داعشی ها بوده اند.

تنفس مصنوعی به داعش

به گزارش الف؛ جنگنده های آمریکایی به تازگی و در قالب چندین دور حمله به بخش هایی از خاک سوریه و عراق، مواضع نیروهای مقاومت در منطقه را هدف قرار داده اند. حملاتی که بلافاصله بازتاب های گسترده ای در رسانه های منطقه و محیط بین المللی پیدا کردند و تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد آن ها و فلسفه انجامشان ارائه شده است. 

دولت بایدن اعلام کرده که این حملات به تلافی حمله اخیر مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن انجام گرفته که موجب کشته شدن 3 نظامی آمریکایی و زخمی شدن بیش از 40 تن دیگر شده است. 

 همانطور که وزارت دفاع سوریه اعلام کرده، حملات هوایی اخیر آمریکایی ها به بخش هایی از عراق و البته خاک سوریه، معطوف به مناطقی بوده که جنگ با داعش در جریان بوده است. در این چهارچوب، بسیاری بر این باورند که آمریکایی ها با اقدام اخیر خود عملا به دنبال دادنِ تنفس مصنوعی به داعشی ها بوده اند. گروهی که تاکنون و در طی سال های اخیر، گزارش های مختلفی از پیوندهای نزدیک واشنگتن با آن ها منتشر شده و حیات آن ها، هم در راستای منافع آمریکا و هم رژیم اشغالگر قدس است و حضورشان در منطقه را به زعم خودشان از حیث بین المللی مشروعیت‌بخشی می کند. 

 نباید فراموش کرد که در مدت اخیر و وضعیت کنونی، بخش قابل توجه تحرکات گروه های مقاومت در منطقه معطوف به وادار کردن دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به متوقف کردن جنایات جنگی و پروژه نسل‌کشیشان علیه مردم غزه است.  استدلال های آن ها با حمایت های گسترده ای نزد افکار عمومی آمریکا نیز رو به رو شده و بنا بر برخی گزارش های رسانه های آمریکایی، تاکنون بیش از 800 مقام شهری و مقام‌های دولتی در کشورهای غربی، خواستار متوقف شدن جنگ غزه و بازنگری آمریکا در سیاستش در مورد جنگ غزه شده اند. درخواستی که قویا از سوی مقام های ارشد دولت های غربی به بویژه دولت آمریکا رد می‌شود. در این چهارچوب، اینکه شاهدیم آمریکا حاضر نیست به نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در نوار غزه خاتمه دهد و حتی با آن همدستی می کند، نشان دهنده ماهیت و ذات حقیقی سیاست های بین المللی واشنگتن است. 

در این میان عدم عقب نشینی گروه های مقاومت در منطقه از مواضع خود در تقابل با آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز نشان می دهد که آن ها در عزم خود راسخ هستند و تا جای ممکن جهت برداشتن فشار از روی دوش ملت و مقاومت فلسطین کنشگری فعال دارند. موضوعی که به هیچ عنوان مطلوب غرب نیست با این حال، هزینه های راهبردی را به دولت های غربی تحمیل می کند. 

بدون تردید حملات اخیر آمریکایی ها به مواضع گروه های مقاومت در عراق و سوریه نیز در اراده آن ها جهت هدف قرار دادن اهداف آمریکا و اسرائیل در مطنقه خللی وارد نمی کند. کما اینکه مثلا جنبش نجبای عراق به صراحت این مساله را مورد اشاره قرار داده است. 

 در وضعیت کنونی بیش از هر زمان دیگری این نکته آشکار شده که میان اهداف سیاسی و رویه های میدانی دولت آمریکا در خاورمیانه تضاد و شکاف برقرار است. اخیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا حملات آمریکا علیه حوثی ها موجب متوقف شدن اقدامات آن ها در دریای سرخ و علیه اسرائیل خواهد شد یا خیر؟ گفته است: نه. و در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این حملات ادامه پیدا می‌کنند؟ گفته است: بله! این معادله به خوبی نشان می دهد که تا چه اندازه رویه ها و رفتارهای آمریکایی ها در منطقه مشوش و عاری از هرگونه منطقی است. 

در معادله حمله اخیر آمریکایی ها به پایگاه های مقاومت در عراق و سوریه نیز وضعیت مشابهی را شاهد هستیم و آمریکایی ها هیچ چشم انداز روشنی در این رابطه ندارند و عملا وارد بازی شده اند که پایان آن را نمی دانند. موضوعی که بیش از آنکه صادر کننده پالس قدرت آمریکا باشد، ضعف های مفرط آن را به جهانیان یادآوری می‌کند. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۸۳۷۸۰۱:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
امریکا جنگ را چه از طریق خودش و یا ایجاد گروهک های تروریستی برای چی دنبال می کرد؟ تجزیه کشورها
ناشناس۳۳۷۸۴۰۲۰۵:۳۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اگر ممکنه توضیح بدید که حمله به پایگاه امریکا در اردن و کشتن سربازان تنفس مصنوعی به کی بود؟!!!!
ناشناس۳۳۷۸۴۸۷۰۹:۰۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
واقعا جای تعجب داره که چطور بعضی ها اینقدر سینه چاک آمریکا هستند که یک عمر استعمارگری و جنایتگری آن که اکنون هم ادامه دارد از واضحات است آن وقت تا به آمریکا ایرادی گرفته می شود می آیند و در مقابل ایرادی به دیگری می گیرند.
ناشناس۳۳۷۸۵۹۶۱۰:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
من طرفدار آمریکا نیستم و می خوام سر به تن آمریکا نباشه ولی مرگ بر امریکا گفتن و زد و خورد با آمریکا جز تحریم و گرانی و کاهش ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی سودی نداشته شما فکر کردین عربستان و عمان و امارات و ترکیه و ژاپن و کره جنوبی و ویتنام و ... نمی دونن آمریکا چقدر بده و دلشون برای ترامپ یا بایدن یا سگ و گربه های دیگه ی آمریکایی غش رفته ؟ می دونن آمریگه چیه و کیه ولی با سیاست با آمریکا مدارا می کنند تا منافع ملی خودشان حفظ بشه و مرم آنها در رفاه و رضایت باشند
ناشناس۳۳۷۸۷۵۸۱۳:۱۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اشتباه شما اینه که فکر می کنین اون کشورها در رفاهن. برای اینکه تبلیغات در مورد کشور اونا فرق می کنه. عربستان شهرهای فقیر نشین داره حتی خود مکه و مدینه هم محلات فقیر نشین دارن. در اینترنت سرچ کنین کارتن خواب های ژاپن تا فیلم تعداد بسیار زیاد کارتن خواب ها در ایستگاه های مترو رو ببینین. در کره جنوبی خودکشی بیداد می کنه و مشکل اشتغال هست به طوری که جوانانشون به کشور خودشون عنوان جهنم کره رو دادن و ...
ناشناس۳۳۷۸۷۹۳۱۳:۴۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
در 8 سال دولت قبل که با امریکا تعامل کردیم چرا تحریم ها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد و رتبه پاسپورت ایرانی 15 پله سقوط کرد ؟!
ناشناس۳۳۷۸۹۵۲۱۷:۳۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
امریکا دنبال نابودی ایران هست و از اول انقلاب تا الان شدت گرفته و قبل انقلاب هم همینطور اما به شدت کمتر
مصطفی۳۳۷۸۵۲۱۰۹:۴۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
تنفس مصنوعی به کسی نبود بلکه کاربرد دوگانه داشت هم مجازات آمریکا به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی و هم بیرون کردن آمریکا از منطقه که سال ها با اشغالگری در این منطقه بی ثباتی ایجاد کرده
ناشناس۳۳۷۸۵۴۱۱۰:۰۰:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
برای بیرون کردن آمریکا که حمله زیاد ببیند خودش فرار می کند
ناشناس۳۳۷۸۶۶۲۱۱:۵۳:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اردن نبود در مرز اردن و سوریه بود و در خاک سوریه. وزارت خارجه اردن هم تاکید کرد به خاک اردن حمله‌ای صورت نگرفته. امریکا در سوریه غیرقانونی حضور دارد به همین خاطر همه جا اعلام کرد حمله در اردن بود
ناشناس۳۳۷۸۴۰۴۰۵:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
مگه داعش از بین نرفت؟
ناشناس۳۳۷۸۴۷۳۰۸:۴۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
خیر. هر زمان لازم باشه داعش در اختیار آمریکاست.
ناشناس۳۳۷۸۴۹۳۰۹:۰۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
شهید سلیمانی پایان حکومت داعش را اعلام کرد نگفت کلا نابود شده
ناشناس۳۳۷۸۶۶۷۱۱:۵۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
داعش یک حکومت با تلفیق چندین گروه و گروهک مختلف درست کرده بود که آن حکومت و گروه‌های اصلی نابود شد اما باقی گروه‌ها با حمایت و آموزش امریکا در حال تدارک فعالیت هستند
ناشناس۳۳۷۸۴۱۵۰۷:۰۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
ما که دهها سال در غرب زندگی می کنیم و جو سیاسی و افکار عمومی در غرب دنبال کردیم باید به همه کارشناسان سیاسی و نظامی و مسئولین در داخل کشور هشدار بدهیم که در بیست سال اخیر و بخصوص بعد جنگ اکراین و غزه و حالا یمن افکار عمومی دنیا و غرب و حتی اقتصاد انها بشدت نسبت به اخبار جنگ یا کشته شدن سربازان غربی و هدف قرار گرفتن کشتی های غربی بشدت بی تفاوت شدند. الان عملا هر روز در شش کشور خاورمیانه تبادل اتش و بمباران و موشک باران جاری و مثلا باز قیمت نفت افزایش نمی یابد. از ان جهت بسیار خطرناک هست که حمله به منافع آمریکا و غرب اثر بازدارندگی خود را در میان مقامات و اقتصاد غرب از دست داده.
ناشناس۳۳۷۸۶۶۴۱۱:۵۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
دوست عزیز، جنگ افغانستان و عراق که مال ۲۰ سال پیشه، تعداد کشته‌های آمریکایی اون موقع خیلی بیشتر بود اونوقت چرا الان مردم بی تفاوت شدن!؟ ضمنا الان تعداد کشته‌های فلسطینی هم مهم شده اونوقت آمریکایی‌ها نه!؟!؟ مطمئنی توی غرب زندگی می‌کنی!؟
ناشناس۳۳۷۸۶۷۱۱۱:۵۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
پس حضور امریکا در غرب آسیا هم برای آن‌ها بدون توجیه می‌شود و امریکا ناچار می‌شود زودتر شرش را از این منطقه کم کند
PP$$$PP۳۳۷۸۴۵۲۰۸:۰۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
معلومه آمریکا و اسرائیل شیطان می‌باشند !!
ناشناس۳۳۷۸۴۶۶۰۸:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
من ربط ماجرا به داعش را متوجه نشدم ! هدف و انگیزه حمله ها مشخص است
ناشناس۳۳۷۸۷۹۷۱۳:۴۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
وقتی به پایگاههای نیروهای مقاومت که با داعش در سوریه و عراق مبارزه می کنند حمله می شود تروریست های داعش جان دوباره می گیرند.
عمران۳۳۷۸۴۷۸۰۸:۴۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
داعش صرفا به ظهور رسیدن تفکر اخباریون و سلفیسم عقل گریز است. شما در بین مذاهب و مخصوصا در جامعه خودمان هم قشر خاصی را میبینید که همان خصوصیات عقلگریزی و عصبیت غیر منعطف داعشی را هم دارد. و این تفکر را باید با آگاهی و گسترش مفهوم انتخاب و آزادی از بین برد. چون آزادی و انتخاب دقیقا در مقابله با جبر انگاری داعشیسم است.
ناشناس۳۳۷۸۵۳۰۰۹:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
خود مفهوم آزادی هم تفسیر درست و غلط دارد و باید آزادی درست بیان شود تا به جامعه ضرر نزند
ناشناس۳۳۷۸۶۱۷۱۱:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
و حتما آزادی ان چیز است که شماها می پندارید و مابقی مردم فریب خورده و منحط هستند !
ناشناس۳۳۷۸۷۷۱۱۳:۲۱:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
دیگه جای مناظره بازه مسلما آزادی برای گناه علنی درست نیست
ناشناس۳۳۷۸۸۰۰۱۳:۵۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
معدود افراد نادانی که از تروریست ها حمایت می کنند تفکرات داعشی دارند.
ناشناس۳۳۷۸۷۵۴۱۳:۰۴:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بله حق با شماست
مصطفی۳۳۷۸۵۲۲۰۹:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
عملا پس آمریکا شده نیروی هوایی داعش
ناشناس۳۳۷۸۵۷۰۱۰:۴۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
مگه حاج قاسم پايان حکومت شجره خبيثه داعش را اعلام نكرده بودن؟
معلم۳۳۷۹۱۷۰۲۲:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
حضرت امام ره فرمودندحفظ نظام اوجب واجبات است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین