دستور خودرویی دادستان کل کشور

  4020904100 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

  دادستان کل کشور با بیان اینکه صاحبان خودروهای توقیفی به هر دلیلی ممکن است از وجود آن در پارکینگ مطلع نباشد بر ضرورت هوشمندسازی نگهداری و ترخیص خودروهای توقیفی تاکید کرد.

دستور خودرویی دادستان کل کشور

به گزارش قوه قضاییه، در راستای تاکیدات حجت الاسلام موحدی در جهت ساماندهی و تعیین تکلیف هرچه سریعتر اموال توقیفی در سراسر کشور، جلسه هفتگی شورای معاونین و بیست و پنجمین همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها به صورت ارتباط تصویری برخط به ریاست دادستان کل کشور و با حضور رئیس دفتر و معاونین دادستان کل و دادستان‌های استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این همایش سه ساعته موحدی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها را خدمت همه همکاران تسلیت عرض می‌نمایم. حقیقتا هرچه از تاریخ شهادت این بانوی بزرگوار می‌گذرد ابعاد درخشان زندگانی این بانوی مطهره بیش از پیش برای جهانیان مشخص می‌گردد.

وی گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران این فرصت را به دانشمندان و حقیقت‌جویان به ویژه مستشرقین داد که بتوانند بهتر و بیشتر به تاریخ زندگانی حضرات معصومین علیهم السلام ورود کرده و با مفاهیم ارزشمند دین مبین اسلام آشنا شوند.

دادستان کل کشور افزود: قبل از انقلاب اسلامی، منابع شرق‌شناسان محدود و معطوف به منابعی غیر شیعه اثنی عشری بود، اما پس از انقلاب اسلامی ایران، منابع غنی و متعددی در خصوص اسلام عزیز و اهل بیت علیهم السلام برای دانشمندان و پژوهشگران به رشته تحریر درآمده و دسترس قرار گرفته است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه این روحیه ارزشمند باید در بین همه مردم به ویژه کارمندان که خدمتگزار مردم هستند تکثیر و تقویت شود گفت: امروز باید همه مدیران و مسئولان و کارمندان از وصف سلامت و نفوذ ناپذیری برخوردار باشند. باید در خدمت به مردم تسلیم و در دشمنی با موانع خدمت سرخت و قاطع باشند.

وی اظهار کرد: همه دادستان‌ها در سراسر کشور باید در نهضت تعیین تکلیف اموال توقیفی مشارکت جدی داشته و به عنوان مدعی العموم به دنبال صیانت از حقوق عامه باشند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در این نهضت گسترده صرفا به دنبال تعیین تکلیف خودروهای توقیفی نیستیم گفت: یکی از ماموریت‌های جدی ما در دادستانی کل کشور تعیین وضعیت تمامی اموال توقیفی در هر جایی است. اموالی همچون خودرو، کشنده و موتورها و کالاها و اقلام دپو شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی، گمرکات، بنادر، سالن و توقفگاه‌های شرکت انبارهای عمومی و ... همه باید تعیین تکلیف شوند.

هرآنچه که به هر دلیلی توقیف شده و بلاتکلیف مانده است باید تعیین وضعیت شود

موحدی ادامه داد: هرآنچه که به هر دلیلی توقیف شده و بلاتکلیف مانده است باید تعیین وضعیت شود. کما اینکه ممکن است شهرداری‌ها هم در چارچوب وظایف خود اموال و کالاهایی را ضبط و توقیف کرده باشند و بدون تعیین تکلیف در انبارها دپو شده باشد. نباید در انباری هیچ کالای توفیقی بدون تعیین وضعیت وجود داشته باشد. 

وی گفت: دادستانی کل کشور بعنوان مدعی العموم وظیفه دارد تعیین تکلیف اموال توقیفی را از دستگاه‌های ذی‌ربط مطالبه کند.

قضات در زمان صدور رای اموال توقیفی را تعیین تکلیف کنند

وی خاطرنشان کرد: قضات در مراحل مختلف تحقیق و دادرسی توجه داشته باشند که طبق قانون لازم است در خصوص تعیین تکلیف اموال اظهارنظر کنند. یعنی اگر لازم است کالایی مسترد یا ضبط شود در زمان صدور حکم اظهار نظر کنند. چه بسا در موارد بسیاری نیازی به توقیف خودرو یا کالا نیست و با یک تصمیم مناسب می‌توان از توقیف اموال و بلاتکلیفی آنان در آینده جلوگیری کرد.

دادستان کل کشور هوشمندسازی فرآیندها را یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از دپوی اموال در انبارها و پارکینگ‌ها دانست و گفت: اکنون فرآیند ثبت و ضبط کالاها به ویژه خودروها روش سنتی است و باید به سمت الکترونیکی کردن امور حرکت کنیم تا در کمترین زمان و با کمترین خطا بتوانیم کالاها و خودروها را شناسایی و سپس تعیین تکلیف کنیم.

موحدی تصریح کرد: اموال توقیفی یا برای مردم است و یا در زمره اموال بیت المال است. در هر دو حالت ما و دستگاه‌های مختلف وظیفه داریم حافظ اموال و حقوق مردم و اموال عمومی و حقوق عامه باشیم و اجازه ندهیم حقوقی از فرد و یا از کشور تضییع شود.

جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی به صورت مستمر و منظم تشکیل شود

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: دادستان‌های استان‌ها و شهرستان‌ها در تشکیل جلسات پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی اهتمام جدی داشته باشند تا انشالله در اسفندماه شاهد مشارکت بالا و برگزاری یک انتخاب باشکوه باشیم.

در این همایش علاوه بر رئیس دفتر و معاونین دادستان کل، دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها نیز به بیان نظرات و تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف اموال توقیفی پرداختند.

دیدگاه کاربران

رضا۳۳۰۳۲۵۳۲۳:۴۱:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۴
سریع تعیین تکلیف کنید و همه را به مزایده گذاشته وپول کنید وبه حساب دولت بریزید ...
ناشناس۳۳۰۴۴۲۷۲۲:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۵
دمت گرم خدایی خوب گفتی حرف دل مردم
محمد۳۳۰۳۲۹۱۰۰:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۵
درود بر غیرت از اینکه به فکر مردم هستی خدا یار و پشت پناهت باشه خدا پشت پناه همسر و فرزندانت باشه
علی۳۳۰۳۳۱۴۰۰:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۵
لطفاً این پیام رو شما که این خبرو از طرف دادستانی زدید به گوش ایشان برسانید من اوردیبهشت ماه سال 1402که تقریباً هشت ماه میشه مزایده سیستان بلوچستان شرکت کردم که دو تا ماشین برنده شدم و باید شورای هماهنگی مواد مخدر پلاک خودرو های مزایده ای رو در لیست سیاه قرار میداد که من بتوانم تعویض پلاک انجام بدم ولی بیش از صد بار تماس و پیامک دادم که هر دفعه گفتن باش انجام میدیم ولی هنوز انجام ندادن که تو این کم کاری که ماشین ارزون شد بالای 200ملیون من ضرر کردم هنوز هم نتونستم شماره گذاری کنم
سید۳۳۰۳۴۰۰۰۵:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۵
چندین ساله موتور من رفته پارکینگ ...
هادی معصومی شوراب سوادکوه۳۳۰۳۴۵۳۰۷:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۵
سلام علیکم بحقه حضرت امام حسین علیه‌السلام وجود شماوهمکارانه محترم و وجود حضرت آقا امام سیدعلی خامنه ای سالم باشه باتقدیروتشکر ازدادستان کل کشور
ناشناس۳۳۰۳۴۶۸۰۸:۰۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۵
والا ما که نمی‌توانیم دادستان را زیارت کنیم ولی خودرو ای دارم که ۴ ماه الکی برای تحقیقات توقیف است
ناشناس۳۳۰۳۴۶۹۰۸:۰۱:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۵
دادستان محترم قانون جایی نیست که اموال در گمرکات توقیف میشود اگر اجازه ورود کالا داشته چرا توقیف شده شهرداری ها در این زمینه چه کاره هستند که اموال توقیف کنند ،فقط وظیفه قوه قضائیه است پلیس هم طبق قانون وظیفه دارد راننده متخلف را توقیف کند وپس از پرداخت جریمه ماشین آزاد
مجید۳۳۰۳۴۷۵۰۸:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۵
بله بنده در حال رفتن به مهمانی بودم خودرو ی من توقیف شد وطیفه پلیس این هست بگه برای چی خودزو توقیف شده بنده ضامن شخص برای وام بودم حال به دلایلی دیر کرد داشت بانک توقیف خودرو بنده رو گرفته بود من نمیدونستم کجابرم دادگاه رفتم گفتن مسکل نداری رفتم راهور گفتن باید بری دادگاه فلان رفتم اونجا خلاصه به هر طریقی بود سه روز الاف ماشین ازاد سد وهمکار بنده با باتک تصفیه کرده بود سهل انگاری بانک باعث شد من سه روز دنبال ازاد کردن خودرو باشم حال باید طوری بود من هم ضررزیان از بانک میگرفتم استرس که بنده وارد شد همینطور بهم خوردن مهمانی و۳روز تمام وقت اینجانب گرفته شد
محمد۳۳۰۳۵۸۱۱۰:۰۹:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۵
سرمایه های گمنام در کشور هست ک اگر مسولین همت کنند حرکت و عمل کنند بسیاری از مشکلات خود بخود حل خواهد شد، همین سرمایه ها صرف جوان ها کنند تا بتوانند ازدواج کنند اگه نصف سرمایه کشور صرف جوان ها و مقوله ازدواج شود باز هم کم هست خود بخود ریشه تمام مشکلات حل میشود
رضا۳۳۰۳۷۲۸۱۲:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۵
با سلام..اتصال به پنجره هوشمندسازی دولت. والکترونیکی کردن اموال توقیفی تمامی ارگانها.وبروزبودن راشامل دولت ومسعولین.قضایی.زودتروبهتردرجریان امورات بوده و تصمیم گیری.واقدام خواهند نمود.تشکر
ناشناس۳۳۰۳۷۷۰۱۳:۳۱:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۵
اگه داستان ها انجام وظیفه کنند بعد نیس ماشین بنده را الان ۴ ماه بلا تکلیف پارکینگ اصفهانه من خرجی زن بچه ام از طریق ماشینم بود که اونم گرفتید
حسین۳۳۰۳۹۴۰۱۵:۵۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۵
8ساله ماشینم که تمام داراییم بود مصادره کردن
محمدرضا۳۳۰۴۰۴۶۱۶:۵۱:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۵
اگر دادستانها واقعا مدعی العموم هستند،من بعنوان یک کارگر بیمه شده تامین اجتماعی بابت تصویب قانون خدمت اضافه برای کارگران زیر بیست وهشت سال سنوات،بهر دلیل باعث کسری صندوقها شدند،ونمایندگان مجلس درهمکاری برای له شدن بیشتر قشر کارگر وبیمه پردازان تامین اجتماعی،شده اند،ازاین دونهاد شکایت دارم،البته کل قشر کارگر وبیمه پردازان هم ازاین مصوبه ناراضی هستند،لطفا دادستان کل کشور از مردم حمایت کنند،واین مصوبه رو باطل کنند،،چراباید کارگر تاوان ریخت وپاشها وحقوقهای نجومی مدیران را بدهند؟
احسان۳۳۰۴۰۵۵۱۶:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۵
ماشالله به این اقتدار.
ناشناس۳۳۰۴۰۷۸۱۷:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۵
جامعه ای پویا درگرو تفکر انتقادیست،،،،، به نام خدا،،، خدای عادل و صادق و.... نه خدای غیر این،،،، خیلی مهمه
م ر۳۳۰۴۲۶۸۲۰:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۵
مسولین دارن پدر ملت را در میارن اخه بعد۶۰ سال کارگری دیگه طرف بدرد زن وبچهاش نمیخوره چه برسه بخاد کار. کنه خودم الان ۵۰ سالمه چند سال بعد باید باعصا یا با ویلچر برم سرکار.
ناشناس۳۳۰۴۷۶۱۰۲:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
ایا قانون راجع به وسیله کار یعنی کامیون تنها منبع درامد زندگی تبصره یا دستوری نداده که بابت مهریه یکسال باید حکم توقیف پلاک بده قاضی به هیچگونه شرط وشروطی حاضر به رفع توقیف نشود اونم کامیونی که با مدارک موجود که همش وام بوده خریداری کردم .حالا یکساله من ماندم بیکار ووامم.
احد۳۳۰۴۸۱۱۰۵:۵۸:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
هیچ تصمیمی جهت تسریع امور مردم گرفته نمیشه مگر اینکه فقط بنفع امور دولت باشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین