مقایسه لپ تاپ دل و ایسوس ۲۰۲۳

گزارش بازرگانی، 220663،   4020726032

برند یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید لپ تاپ به‌شمار می‌رود. زیرا هر کدام از برندهای فعال در این حوزه نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند. پس انتخاب درست در این رابطه به ما کمک می‌کند که مناسب‌ترین لپ‌تاپ را بر اساس نیاز خود خریداری کنیم.

مقایسه لپ تاپ دل و ایسوس در سال 2023 و انتخاب گزینه مناسب از بین آن‌ها بسیار دشوار است. زیرا این دو برند قدرتمند از جنبه‌های مختلف تقریباً ویژگی‌های یکسانی دارند. به عبارت دیگر تفاوت‌های بین آن‌ها بسیار اندک بوده و همین عامل ما را در شرایط سختی قرار می‌دهد.

بنابراین در مقایسه لپ تاپ های دل و ایسوس باید همه جزئیات را در نظر بگیریم. در ادامه مطلب بررسی خواهیم کرد که آیا لپ تاپ ایسوس بهتر است یا دل، همچنین مهم‌ترین مزایا و معایب هر دو برند را نیز ذکر می‌کنیم.

بررسی لپ تاپ های ایسوس و دل بر اساس ویژگی‌ها

مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل کار راحتی نیست. زیرا هر دو برند برای تولید محصولات متنوع عملکرد بسیار خوبی دارند و جزو برندهای محبوب به‌شمار می‌روند. همچنین هر دو برند جزو فعالان قدیمی این حوزه هستند.

بهترین راهکار برای مقایسه لپ تاپ های ایسوس و دل این است که ویژگی‌های سری‌های هم‌رده را با یکدیگر مقایسه کنیم. زیرا این برندها نیز همانند دیگر شرکت‌ها در سری‌های مختلف، محصولات متنوعی را عرضه می‌کنند.

 ایسوس یک شرکت چند ملیتی بوده و از سال ۱۹۸۹ شروع به‌کار کرده است. درحال‌حاضر این برند محبوب از نظر فروش واحد رایانه‌های شخصی در رتبه پنجم قرار دارد. برند دل نیز برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ و در تگزاس آمریکا فعالیت خود را شروع کرد و اکنون نزدیک به ۴۰ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند. برخی از بهترین لپ تاپ‌ های حال‌حاضر بازار به برند دل تعلق دارد.

در مقایسه لپ تاپ های دل و ایسوس باید گفت که به‌طور کلی محصولات ایسوس از تنوع بالاتری برخوردار هستند و در بین آن‌ها گزینه‌های ایده‌آلی برای گیمینگ وجود دارد. همچنین از نظر طراحی ظاهری زیباتر و ظریف‌تر هستند. اما ایسوس نسبت به دل پشتیبانی ضعیف‌تری دارد و طول عمر باتری برخی از مدل‌های آن پایین است.

مهم‌ترین نقاط قوت لپ‌تاپ‌ های دل در مقایسه با ایسوس این است که از پشتیبانی بهتر و باتری‌های قوی‌تری برخوردار هستند. همچنین از نظر ویژگی‌های عملکردی و تنوع صفحه نمایش لمسی نیز لپ تاپ‌های دل در جایگاه بهتر قرار دارند. اما از نظر طراحی ظاهری و بصری نسبت به مدل‌های مختلف ایسوس ضعیف‌تر هستند.

مزایا و معایب لپ‌تاپ‌های دل و ایسوس

مزایای لپ تاپ ایسوس

  • طراحی ظاهری شیک و زیبا
  • محصولات متنوع
  • صفحه نمایش حرفه‌ای
  • پردازنده مرکزی و گرافیکی قدرتمند
  • معایب لپ تاپ ایسوس
  • طول عمر کم باتری برخی از مدل‌ها
  • پشتیبانی ضعیف برای مشتری

مزایای لپ تاپ دل

  • باتری قابل توجه و قدرتمند
  • پشتیبانی مشتری قابل اعتماد
  • ویژگی‌های عملکردی قدرتمند
  • صفحه نمایش مطلوب و کارآمد
  • کیفیت ساخت ایده‌آل
  • معایب لپ تاپ دل
  • طراحی ظاهری ساده و مینیمال
  • نوع کاربری لپ تاپ
  • بررسی و مقایسه لپ تاپ دل و ایسوس

هرکدام از این دو برند برای کسب‌وکارهای مختلف گزینه‌های متنوعی را ارائه داده‌اند. اما در مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از نظر نوع کاربری، باید گفت که لپ تاپ‌های ایسوس از امکانات و قابلیت‌های بیش‌تری برخوردار هستند. همچنین برای انجام کارهای مختلفی می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. به همین دلیل از لپ تاپ‌های ایسوس به عنوان لپ تاپ‌های همه‌کاره نیز یاد می‌شود.

البته در بین محصولات مختلف دل نیز مواردی وجود دارند که برای انجام امور مختلف قابل استفاده هستند. به‌عنوان مثال Dell XPS 15 از جمله مواردی است که از آن به عنوان یک لپ تاپ همه‌منظوره یاد می‌شود. همچنین می‌توانیم آن را برای انجام امور مختلفی مورد استفاده قرار دهیم.

به عبارت دیگر در مقایسه لپ تاپ های ایسوس و دل از نظر نوع کاربری باید گفت که هر دو گزینه کاربری بالایی دارند و برای انجام امور مختلفی مناسب هستند. ولی لپ‌تاپ‌ های ایسوس برای طراحان، گیمرها و گرافیست‌ها انتخاب بهتری به‌شمار می‌رود. زیرا سخت‌افزار بهتری دارند و از سرعت قابل قبولی برخوردار هستند. بنابراین برنامه‌های سنگین و‌ فایل‌های حجیم را با سرعت خوبی پردازش می‌کنند.

 لپ تاپ‌های دل نیز ویژگی‌های عملکردی متعادلی دارند. همچنین به دلیل برخورداری از باتری‌های قوی و امنیت بالا همواره در کانون توجه دانشجویان قرار دارند.



یکی از بهترین لپ تاپ‌های ایسوس برای انجام کارهای روزمره شامل ASUS ZenBook 13 است. در بین محصولات برند دل نیز می‌توانیم از بین مدل‌های متنوع سری Dell Inspiron موارد مناسبی را برای انجام کارهای روزمره پیدا کنیم.

مقایسه قیمت لپ تاپ دل و ایسوس

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از نظر قیمت باید گفت که هر دو برند نسبت به بسیاری برندهای فعال در این حوزه محصولات مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهند. همچنین در لیست محصولات آن‌ها می‌توانیم به مجموعه شگفت‌انگیزی از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت دسترسی پیدا کنیم.

البته لازم به ذکر است، به طور کلی در بین محصولات دل گزینه‌های اقتصادی متنوع‌تری وجود دارد. اما در عوض لپ‌تاپ‌های دل تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند. اما محصولات میان‌رده ایسوس تنوع بیش‌تری دارند و برای خرید لپ‌ تاپ ایسوس، قدرت انتخاب بیش‌تری در مقایسه با لپ تاپ‌های دل داریم.

بی‌شک همه ما می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین معیارهای تعیین کننده قیمت در سیستم‌های کامپیوتری، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی آن‌ها است. از آنجایی که لپ تاپ‌های ایسوس نسبت به مدل‌های مشابه دل پردازنده و گرافیک قوی‌تری دارند؛ با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. البته باید ذکر کرد که برخی از مدل‌های رده‌بالا و پرچم‌دار دل در مقایسه با ایسوس هم عملکرد و هم کیفیت بهتری دارند. به همین دلیل از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین در مواقعی که قیمت در اولویت‌‌های آخر قرار دارد و هدف اصلی ما خرید یک لپ تاپ باکیفیت است، مسلما در بین محصولات دل گزینه‌های بهتر و کاربردی‌تری یافت می‌شود. پس خرید لپ تاپ دل پیشنهاد می‌شود.

لازم به ذکر است که برای اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های چند کاره باید به سراغ قوی‌ترین لپ تاپ‌ های ایسوس و دل برویم. متاسفانه این موارد نیز از قیمت بالایی برخوردار هستند. در ادامه چند مورد از لپ تاپ‌ های اقتصادی و همچنین رده بالا و گران قیمت برندهای دل و ایسوس را معرفی خواهیم کرد.

دل بهتراست یا ایسوس

مقایسه بر اساس کیفیت ساخت

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از نظر کیفیت ساخت، عنوان برتری به برند دل تعلق می‌گیرد. به عبارت دیگر محصولات برند دل طراحی مقاوم‌تر و طول عمر بالاتری دارند. زیرا با استفاده از متریال مرغوب‌تری ساخته می‌شوند. البته در بین محصولات هر دو برند، مواردی وجود دارد که در طراحی بدنه آنها از آلومینیوم استفاده شده است.

اما ایسوس برخلاف برند دل برای طراحی محصولات خود از متریال فیبر کربن اصلا استفاده نکرده است. همچنین لپ تاپ‌ های دل باریک‌تر از لپ تاپ‌ های ایسوس بوده و به همین دلیل از قابلیت جابجایی راحت‌تری برخوردار هستند.

به‌طور متوسط لپ تاپ‌های ایسوس حدود ۳ الی ۵ سال عمر می‌کنند. این در حالی است که میانگین طول عمر سیستم‌های همراه دل بسیار بیشتر است. به نحوی که حتی استفاده بی‌وقفه و طولانی مدت از لپ‌تاپ‌های این برند، نیز تغییری در عملکرد و طول عمر آن‌ها ایجاد نمی‌کند

اما در مقایسه لپ تاپ ایسوس با دل از نظر طراحی ظاهری، لپ تاپ‌های ایسوس عموما ظاهر بهتر، زیباتر و شیک‌تری دارند. از نظر سخت‌افزاری نیز محصولات ایسوس بهتر هستند.

مقایسه بر اساس سخت افزار و قدرت پردازشی

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از نظر سخت افزار و قدرت پردازشی، برند ایسوس در جایگاه بهتری قرار دارد. زیرا محصولات این برند در مقایسه با محصولات هم‌رده خود در لیست محصولات دل از گرافیک و پردازنده بهتری برخوردار هستند و از این‌رو برای استریم، کارهای گرافیکی و گیم عملکرد بهتری دارند. در اکثر موارد لپ تاپ‌های ایسوس از فضای ذخیره سازی بیش‌تری برخوردار هستند و این عامل نیز عملکرد آن‌ها را برای انجام کارهای گرافیکی بهبود می‌بخشد.

 البته هر دو برند در اکثر موارد پردازنده‌های اینتل را انتخاب کرده‌اند و به ندرت به سراغ پردازنده‌های آی‌ام‌دی رفته‌اند. البته لپ تاپ‌های ایسوس برای انجام کارهای سنگین بهینه شده‌اند و به راحتی می‌توانیم بر اساس نیاز و استانداردهای خود از بین محصولات بسیار متنوع ایسوس گزینه متناسب با نیاز خود را پیدا کنیم.

ناگفته نماند که برخی از محصولات دل نظیر لپ تاپ‌های Alienware به‌صورت اختصاصی برای گیم طراحی شده‌اند و این موارد از ویژگی‌های چشمگیری برخوردار هستند. البته قیمت آن‌ها بسیار بالا بوده و در دسترس عده‌ای خاص قرار دارند. لپ تاپ‌های گیمینگ دل از نظر عملکرد با لپ‌ تاپ‌ های پرچم‌دار ایسوس در سطح تقریبا یکسانی قرار دارند. ولی محصولات برتر ایسوس از این نظر نسبت به لپ‌تاپ‌های اختصاصی گیمینگ دل قیمت مناسب‌تری دارند.

ویژگی‌های سخت افزاری و قدرت پردازشی لپ تاپ‌ های ایسوس در مقایسه با دل برای برنامه نویسی نیز در سطح بهتری قرار دارند. در حال‌حاضر از بین محصولات متنوع ایسوس موارد مختلفی نظیر لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR، لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15، لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 R1502ZA و غیره برای گیمینگ، برنامه نویسی و دیگر امور تخصصی مشابه انتخاب بسیار خوبی هستند.

همچنین لپ‌ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV یکی از بهترین لپ تاپ‌ های گیمر ایسوس به شمار می‌رود. این محصول مجهز به پردازنده مرکزی بسیار قدرتمند مدل Core i9 13900H اینتل بوده و به همین دلیل علاوه‌بر گیم، برای انجام بسیاری از کارهای سنگین و گرافیکی مناسب است. البته در بین محصولات برند دل نیز لپ تاپ‌ های مناسبی برای گیم وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شامل Alienware m15 است.

مقایسه بر اساس کیفیت نمایشگر

همانطور که عنوان شد از لپ تاپ‌های ایسوس به عنوان سیستم‌های همراه همه منظوره نیز یاد می‌شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده است، لپ تاپ‌های ایسوس برای انجام بسیاری از امور قابل استفاده باشند، داشتن صفحه نمایش خوب و واضح است. به عنوان مثال اکثر لپ‌تاپ‌ های گیمینگ ایسوس از دو فناری Dolby Vision و Adaptive Sync پشتیبانی می‌کنند و همچنین نمایشگر برخی محصولات آن مجهز به استاندارد Nebula هستند.

به عبارت دیگر در مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از نظر کیفیت نمایشگر، در مدل‌های مشابه محصولات ایسوس عملکرد بهتری ارائه می‌دهند. همچنین تنوع نمایشگرهای ایسوس بالاتر است و ما می‌توانیم بر حسب نیاز خود از بین تولیدات مختلف این برند گزینه‌ای با پیکسل مناسب را انتخاب کنیم.

از نظر اندازه نیز محصولات ایسوس تنوع بیشتری دارند. به عبارت دیگر در حال‌حاضر سیستم‌های همراه ایسوس با صفحه نمایش ۱۲ تا ۱۷ اینچ در دسترس هستند. برخی از محصولات رده بالای آن نظیر Asus Zenbook 14X OLED مجهز به نمایشگر لمسی بوده و از این نظر نیز محدودیتی برای انتخاب آن‌ها وجود ندارد. البته باید ذکر کرد که تنوع لپ تاپ‌ های لمسی دل نسبت به ایسوس بیش‌تر است و همچنین از این نظر محصولات دل عملکرد بهتری دارند.

مقایسه ایسوس و دل بر اساس باتری

اما در لپ‌ تاپ‌ های دل مخصوصاً آن دسته از مواردی که به صورت تخصصی برای گیمینگ طراحی شده‌اند، فقط از مجراهای دفع گرما جهت خنک‌سازی قطعات داخلی استفاده می‌شود. در این برند نیز برای خنک کردن پردازنده اصلی لپ تاپ‌ از فلز مایع استفاده می‌شود.

در دل برخلاف ایسوس برای خنک نگه‌داشتن دکمه‌های W، S، D‌ و A ابتکار خاصی دیده نمی‌شود. البته باید گفت که لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گیمینگ دل از ۴ فن پشتیبانی می‌کنند و همین عامل سبب شده است که قطعات داخلی آن‌ها در جریان هوای بهتری قرار بگیرند. لپ تاپ Dell M6400 از جمله مواردی است که چهار فن خنک‌کننده قوی دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین