هاآرتص: بحران ناکارآمدی ارتش اسرائیل، عمیق‌تر می‌شود

  4020515005

روزنامه «هاآرتص» با اشاره به عمیق‌تر شدن بحران در ارتش رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که مشکلات نظامیان اشغالگر چندبرابر شدیدتر از چیزی است که مقامات امنیتی تل‌آویو توصیف می‌کنند.

هاآرتص: بحران ناکارآمدی ارتش اسرائیل، عمیق‌تر می‌شود

به گزارش فارس، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که با توجه به گسترش اعتراضات به طرح تغییرات قضایی در میان نیروهای ذخیره، کارایی ارتش اشغالگر رو به کاهش است و بازدارندگی آن از بین رفتن است.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «آموس هریل»، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه «هاآرتص» اظهار داشت: «صلاحیت ارتش همه چیز نیست؛ در حالی که به گفته هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، مشکلات موجود در ارتش ذخیره فراتر از مشکل صلاحیت است».

هاریل در ادامه تایید می‌کند: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه حقیقت را می‌داند و حتی در گزارش ویژه‌ای اعلام شد که هالوی قبل از رای‌گیری روز دوشنبه کنست، برای دیدار و رایزنی با او راهی پارلمان شده، در حالی که نخست وزیر آن روز، عمداً ملاقات حضوری خود را با رئیس ستادکل ارتش به تعویق انداخت.

این تحلیلگر صهیونیست توضیح داد: «کارآمدی ارتش اسرائیل در همه زمینه‌ها و در بیشتر جبهه‌ها با توجه به گسترش اعتراض‌ها به اصلاحات، روندی نزولی داشته است؛ هر چه روزهای بیشتری می‌گذرد، بحران عمیق‌تر می‌شود».

او در ادامه ضمن اشاره به این نکته چالش‌های ارتش رژیم اشغالگر در بخش نیروی هوایی «به صورت ویژه‌ای شدید» است، گفت: عمدتاً مشکلات این بخش، بیش از همه بخش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که ستاد عملیاتی ارتش، روی خلبانان و افسران مربی در نیروی هوایی حساب خاصی باز کرده و اتکای زیادی به نیروهای ذخیره و مجرب آن دارد.

هاریل در ادامه گزارش خود اذعان کرد: «متان کاهانا، عضو کنست، خلبان نظامی و سرهنگ ذخیره، این هفته مدعی شده است که این پدیده در نیروی هوایی سه یا چهار برابر جدی‌تر از آن چیزی است که کسانی مثل یوآو گالانت توصیف می‌کنند»‌.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: «شاید بتوان بر مشکلات موجود در بخش‌های آموزشی ارتش برای مدت کوتاهی غلبه کرد؛ اما اگر زمان بگذرد، تأثیر آن بر خلبانان و افسران آموزش‌دیده بیشتر خواهد بود، موضوعی که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد».

وی افزود: همانطور که هالوی به نتانیاهو اطلاع داده است، مشکلات موجود در نیروهای ذخیره ارتش در پی بحران سیاسی بسیار فراتر از مشکل صلاحیت جنگاوری شده است. در اینجا لطمه محسوسی به انسجام یگان‌ها وارد می‌شود این بخاطر استعفای خلبانان نیروی هوایی است.

پیش‌نویس طرح تغییرات قضایی که توسط کابینه نتانیاهو در ژانویه پیشنهاد شد، باعث ایجاد شکاف شدید و یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی در رژیم صهیونیستی شده است؛ به طوری که بعد از تصویب یک بند جنجالی آن در دو هفته گذشته، اعتراضات خیابانی و شکایت‌های حقوقی ائتلاف مخالفان در کنست علیه کابینه نتانیاهو افزایش پیدا کرده‌اند.

این اعتراضات که امروز وارد سی و یکمین هفته متوالی می‌شود، تأثیرات منفی خود را به ارتش رژیم اشغالگر هم سرایت داده است؛ زیرا از زمان آغاز اعتراضات تاکنون سربازان نیروهای ذخیره از خدمت در این نهاد نظامی خودداری کرده‌ و بسیاری از افسران و خلبانان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا کرده‌اند.

دو روز گذشته، پنجشنبه ٣آگوست روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرد که نیروهای ذخیره در ارتش اشغالگر در اعتراض به طرح تغییرات قضایی و تهدید به «وحدت و آمادگی نظامی»، غیبت از خدمت را آغاز کرده‌اند.

 
 

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین