ایروانی: ایران آماده کمک به بازسازی سوریه است

  4020429002 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در نشست روز چهارشنبه، ۱۹ جولای مجمع عمومی سازمان ملل در مورد وتوی قطعنامه سوریه توسط روسیه ذیل دستور کار توسل به وتو گفت: ایران از ارائه کمک‌های بشردوستانه بدون سیاسی کاری و هرگونه پیش شرطی و بر اساس اصول انسانی، بی‌طرفی، و عدم تبعیض حمایت می‌کند.

ایروانی: ایران آماده کمک به بازسازی سوریه است

به گزارش ایسنا، سعید ایروانی گفت: ملاحظات سیاسی نباید مانع ارسال کمک‌ها به نیازمندان باشد.

وی ادامه داد: حصول اطمینان از ارسال کمک‌های بی طرفانه و غیرسیاسی به تمام مناطق سوریه برای نجات جان افراد و دستیابی به آسیب پذیرترین افراد ضروری است. با این حال، رعایت و احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی سوریه در طول این فرآیند بسیار مهم است.

سفیر ایران گفت: برنامه‌ریزی کمک‌های بشردوستانه به سوریه باید به‌گونه‌ای باشد که به بازسازی زیرساخت‌ها و تقویت اقتصاد سوریه کمک کند.

وی تاکید کرد: حمایت از توسعه پایدار و بلندمدت در سوریه حیاتی است.

ایروانی با بیان اینکه ادامه تحریم‌های یک جانبه مانع مهمی برای بهبود وضعیت انسانی و اقتصادی سوریه است اظهار کرد: این اقدامات غیرقانونی بر اقتصاد و زندگی مردم تأثیر منفی گذاشته و در عین حال ظرفیت دولت را برای ارائه خدمات اساسی محدود کرده است. با توجه به زلزله اخیر در سوریه، لغو این اقدامات ناعادلانه بسیار مهم تر است.

وی افزود: ما متأسفیم که شورای امنیت نتوانست در مورد قطعنامه سازوکار فرامرزی در سوریه به توافق برسد. با این حال، ما از تصمیم حاکمیتی دولت جمهوری عربی سوریه که در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳، اعطای مجوز برای یک دوره شش ماهه به سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی مربوطه برای استفاده از گذرگاه مرزی باب الهوی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند در منطقه شمال غرب این کشور را اعلام کرده، استقبال می کنیم. امیدواریم که در ارائه کمک های بشردوستانه، سازمان ملل و آژانس‌های مربوطه آن به نگرانی‌های مشروع دولت سوریه که شامل نگرانی از انحراف کمک‌ها به سازمان‌های تروریستی در منطقه شمال غرب و توزیع شفاف و بدون تبعیض کمک ها است، مورد توجه قرار دهد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری عربی سوریه بارها تاکید کرده است که سازوکار فرامرزی حاکمیت و تمامیت ارضی آن را تضعیف می کند و فرصتی را برای گروه های تروریستی فراهم می کند تا از کمک های بشردوستانه برای منافع خود بهره برداری کنند. این وضعیت نگرانی‌های مشروعی را در مورد نیات غرب ایجاد می‌کند، مبنی بر اینکه کشورهای غربی به دنبال تجزیه سوریه و ایجاد یک منطقه خودگردان به رهبری تروریست‌ها در شمال غرب باشند. ادامه حمایت از این گذرگاه مرزی از طریق کمک های بشردوستانه این نگرانی ها را بیشتر می کند. کشورهای غربی باید در رویکرد خود تجدید نظر کنند، رویکردی که به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کاملاً احترام بگذارد و از مشروعیت بخشیدن به گروه های تروریستی در ادلب از طریق کمک های بشردوستانه اجتناب کند.

وی افزود: کشورهای غربی به جای تداوم فضایی که این گروه های تروریستی را که میلیون‌ها نفر را به گروگان گرفته‌اند، قادر می‌سازد تا فعالیت‌های غیرقانونی خود را دنبال کنند، باید محیطی را ایجاد کنند که گفتگو بین دولت سوریه و طرف‌های مربوطه را تشویق کند. به این ترتیب می‌توان تروریست‌ها را متقاعد کرد که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به مداخلات خارجی که تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کند، پایان دهند.

وی تصریح کرد: ایران بر تعهد خود برای ادامه حمایت از مردم و دولت سوریه در غلبه بر تهدیدات تروریسم و اشغال خارجی تاکید می کند. ما آماده کمک به بازسازی کشور، تضمین وحدت و حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین