برخورد با «سگ‌گردانی»؛ اولویت است یا نیست؟!

گروه اجتماعی الف،   4020302129 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شیوع پدیده «سگ‌گردانی» و آسیب‌هایی که این مسئله از خود بر جای گذاشته، باعث شده مجلس برای سر و سامان‌بخشیدن به این موضوع وارد شود و این نهاد تصمیم دارد با وضع قوانینی، به مطالبه بخش زیادی از جامعه پاسخ دهد.

برخورد با «سگ‌گردانی»؛ اولویت است یا نیست؟!

به گزارش الف، «سگ‌گردانی» پدیده‌ای است که در جامعه ما رو به افزایش بوده و معضلات و تبعاتی که در حوزه عمومی بر جای گذاشته، باعث نارضایتی بسیاری از مردم شده است. 

با وجود آن‌که از عواقب و آسیب‌های سگ‌گردانی سخن گفته و حتی اثرات آن به کرات دیده شده، تا کنون اقدام خاصی از سوی نهادهای قانون‌گذار و نظارتی برای حل این مسئله صورت نگرفته اما سیر صعودی پدیده «سگ‌گردانی» و شدت‌گرفتن آن و همچنین مطالبه‌ برای سامان‌بخشی به وضعیت کنونی، باعث شده تا مجلس تصمیم به ورود به این عرصه، وضع محدودیت‌ها و مقابله با این پدیده بگیرد.

جمع‌آوری امضا برای بررسی خارج از دستور طرح رسیدگی مقابله با سگ‌گردانی

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در همین راستا به فارس، گفت: «طرح مقابله با نگهداری و گرداندن حیوانات مضر و خطرناک در مناطق شهری موسوم به طرح مقابله با سگ‌گردانی در کمیسیون قضایی بررسی و تصویب شده است. این طرح هم‌اکنون برای تصویب در صحن مجلس در نوبت رسیدگی قرار دارد.»

وی اظهار داشت: «ما به منظور تسریع در بررسی و تصویب طرح مقابله با نگهداری حیوانات مضر و خطرناک در مناطق شهری، در مجلس تقاضایی با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان تقدیم هیئت‌رئیسه کرده‌ایم تا این طرح خارج از نوبت در دستورکار صحن قرار گیرد.»

نوروزی خاطرنشان کرد: «این تقاضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده و در صورت موافقت همه نمایندگان با این درخواست، طرح فوق‌الذکر برای رسیدگی در دستورکار صحن قرار خواهد گرفت.»

او افزود: «طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار رسیدگی خارج از نوبت به طرح یا لایحه‌ای شوند، این تقاضا در صحن مجلس به رأی گذاشته می‌شود و در صورت موافقت اکثریت نمایندگان طرح مورد نظر برای رسیدگی خارج از نوبت در دستوکار صحن قرار می‌گیرد.»

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ «در طرح مقابله با نگهداری و گرداندن حیوانات مضر و خطرناک در مناطق شهری همچون سگ مجازات‌هایی درنظر گرفته شده که هم شامل حبس می‌شود و هم شامل جزای نقدی.»

اولویت است یا نیست؟

به اعتقاد برخی در شرایط فعلی که اقتصاد کشور از معضلات بسیاری رنج می‌برد، نهادی چون مجلس باید تمرکز خود را روی سامان‌بخشی حوزه‌های اقتصادی بگذارد و وارد چنین مسائلی نشود اما واقعیت آن است که این پدیده امروز به یک اپیدمی تبدیل شده.

اما از سوی دیگر به اعتقاد برخی، «سگ‌گردانی» در حال گسترش است و راهی جز سامان‌دهی به این مسئله باقی نمی‌ماند. 

گردش مداوم سگ‌ها در فضاهای عمومی چون پارک‌ها که موجب هراس کودکان و آلودگی محل بازی آنان شده، تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی ایرانیان و عادی‌سازی زندگی حیوان با انسان در محیط‌های بسته و آپارتمانی و مهم‌تر از همه حملات این حیوان به انسان‌ها گوشه‌ای از تبعات پدیده سگ‌گردانی بوده که در سایه سکوت و بی‌توجهی مسئولین و همچنین شیوع فرهنگ حیوان‌دوستی افراطی، موجب آسیب‌های اجتماعی فراوان شده است. 

تمامی حیوانات مخلوق خداوندند و خصومتی با این آفریده قدرت متعال وجود ندارد اما اینکه حیوان‌دوستی افراطی باب و باعث هم‌زیستی انسان و حیوان در محیط بسته زندگی امروزه شود و یا اینکه این حس غلط موجب بر هم خوردن میزان زاد و ولد حیواناتی چون سگ در شهرها گردد، نیازمند نظارت و برخورد نهادهای قانونی است. 

حتی از منظری دیگر، حبس کردن سگ در آپارتمان و گرفتن حق زندگی در طبیعت از او، جفا به این حیوان است که متاسفانه در سایه تبلیغات غلط و رفتارهای بیمارگونه دوست‌داران حیوانات مغفول مانده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۶۱۶۸۰۰۹:۴۳:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۴
گردش سگ از روی تفنن نیست نیاز این موجود است که البته در احادیث بسیاری از معصومین توصیه به عدم ازار و توجه به این مخلوق پروردگار که بحر حال اکنون اهلی و همزیست بشر است شده
ناشناس۳۰۶۱۹۷۳۱۳:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۴
اولا مسالمت آمیز به این نیست که جای فرزند گرفته شود و اعضای خانه دوم هم این که برای شهر نشینی نیست و برای روستا و چوپانی هست و حداکثر برای ماموریت های نجاتی و اکتشافی
ناشناس۳۰۶۱۹۸۳۱۳:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۴
متاسفانه عده ای اینقدر از انسانیت به دور شده اند که نیازهای روحی خود را با نگهداری حیوانات بر طرف میکنند
ناشناس۳۰۶۱۹۹۵۱۴:۰۵:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۴
از کوتاهی نیروی انتظامی است که سگ گردی و بی حجابی بصورت افسار گسیخته در آمده است
تبریزی۳۰۶۲۰۲۳۱۴:۲۴:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۴
به نظر من باید نگهداری از سگ های بزرگی که می تونن خطرآفرین باشن مثل بولداگ و ... باید به کلی ممنوع بشه. همینطور اگه توی محیط شهری همسایه ها از صدای پارس سگ همسایه دیگه ای شکایت کنن اون همسایه باید ملزم به بیرون کردن سگ از خونه بشه. به شخصه نمی تونم صدای پارس سگ رو توی حیاط خونه یکی دیگه تحمل کنم و اگه باعث سلب آرامشم بشه شکایت می کنم و این از حقوق شهروندی هست. آزادی باشه ولی فقط تا جایی که حق دیگران ضایع نشه.
ناشناس۳۰۶۲۲۸۶۱۸:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۴
بله اگر مسئولیتش رو کسی به عهده بگیره باید بهش رسیدگی کنه. اما اصل موضوع اینه که چرا باید انسان با سگ زندگی کنه؟
ناشناس۳۰۶۴۰۳۰۰۸:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۶
بعضی ها وقتی فرهنگ نگهداری سگ مانند کشورهای غربی ندارند برای چی سگ نگه می دارند
سعید۳۰۶۴۱۴۲۱۰:۲۵:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۶
در جوامع غربی مالکین سگها می بایست فضله سگ خود را جمع کنند ولی در ایران پارکها و معابر آلوده به فضله این حیوان با وفا است.
ناشناس۳۰۶۱۶۸۲۰۹:۴۴:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۴
اگر سگ گردانی و نگه داشتن سگ زیاد شده تقصیر چه کسانی هست؟
ناشناس۳۰۶۲۹۴۳۰۹:۵۲:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۵
مافیای حیوانات خانگی، از پرورش دهنده تا کلینیک های دامپزشکی، که قصد افزایش سود سرشار میلیاردی خود را دارند. دقیقا همان دلیلی که در بسیاری از کشورهای دنیا برای تبلیغ و فرهنگ سازی این موضوع وجود دارد.
ناشناس۳۰۶۱۶۸۷۰۹:۴۶:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۴
آسفالت خیابان ها و گلکاری و درخت کاری اولویت هست و بعد تمیز کردن مترو بعد رنگ آمیزی خط کشی ها
ناشناس۳۰۶۱۶۸۹۰۹:۴۶:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۴
درست یا غلط بودن یک چنین امری نسبی هست و تابع شرایط زمان و مکان هست و سلیقه یک عده نمیتونه ملاک عمل باشه. جالب اینکه نگران عوارض جانبی حجاب و سگ و گردانی و امثالهم هستید ولی نگران عوارض شدید و مستقیم تورم و بیکاری و رکود و محیط زیست و غیره که زندگی میلیونها نفر را تحت تاثیر خود قرار داده نیستید.
ناشناس۳۰۶۲۲۱۲۱۷:۱۱:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۴
مجلس انقلابی باید جلوی این پدیده های شوم و منحوس سگ گردانی و بی حجابی رو بگیره و انقلابی صورت بده برای حل این دو معضل بزرگ و فلج کننده که باعث و بانی تمام مشکلات شده اند .
ناشناس۳۰۶۱۶۹۷۰۹:۵۴:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۴
خیلی هم اولویته؛ در بعضی پارکهای تهران من که بابای بچه ام هستم می ترسم برم پارک انقدر سگهای بزرگ بی قلاده هستند چه برسه بچه!
ناشناس۳۰۶۲۰۱۷۱۴:۲۰:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۴
اولاً از همین مثبت و منفی هایی که زده میشه، میشه فهمید اولویت مردم هست یا نه. ثانیاً سگ هم نژادهای مختلفی دارد و در کشورهای غربی گرداندن برخی نژادها (مانند بولداگ) در اماکن عمومی ممنوع است مگر تحت شروط خاص (مانند استفاده از «پوزه بند» علاوه بر قلاده) ثالثاً تأثیر مثبت و غیرقابل انکار نگهداری حیوانات خانگی (به ویژه سگ و گربه) در کاهش افسردگی و درمان برخی اختلالات روانی و رفتاری (به خصوص در کودکان) بلحاظ علمی و تجربی، اثبات شده است.
ناشناس۳۰۶۲۷۴۹۰۲:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۵
حیوانات خطرناک و بزرگ بدون صاحب باید توسط شهرداری سامان دهی و جمع آوری شود.
ناشناس۳۰۶۱۶۹۸۰۹:۵۵:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۴
جالبه که طرفدار حقوق حیوانات هم شده اید!
ناشناس۳۰۶۱۹۴۴۱۳:۱۲:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۴
مگر حیوان گردانان حامی حقوق حیوانات هست؟!!
ناشناس۳۰۶۱۷۰۹۱۰:۰۳:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۴
کسی که نیاز به سگ گردانی داره اگر این کار رو نکنه به فعالیتهایی به مراتب مضرتر رو می آورد.
ناشناس۳۰۶۱۹۵۷۱۳:۲۷:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۴
همان بهتر این عقده ای ها با سگ خوش باشند به جای اینکه فرزند آوری کنند و نسل را خراب کنند ولی نباید اجازه ترویج داده شود برای عموم توسط این ها.
ناشناس۳۰۶۱۷۱۵۱۰:۱۰:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۴
سگ هم سگ های قدیم. به دزدها امان نمی دادند.
مصطفی۳۰۶۱۷۱۷۱۰:۱۱:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۴
واقعا دیگه شور سگ گردانی رو در آوردن اون حیوان بی زبون که نمیفهمه، مرتب میاد سمت آدم ، ما هم باید لباس رو آبکشی کنیم سگ های بزرگ دست خانم ها. قطعا اگر اون سگ بخواد به کسی حمله کنه، صاحبش نمیتونه نگهش داره بعضی پارک ها به قدری سگ گردانی زیاد شده که اصلا نمیشه رفت اونجا
ناشناس۳۰۶۱۹۷۷۱۳:۴۵:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۴
نمونه ای از تقلید و بدون فکر عده‌ای غرب زده
ناشناس۳۰۶۱۷۳۰۱۰:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۴
صد در صد اولویت است. باید مثل همه کشورهای پیشرفته قانون گذاری شود. اما قبل از آن با آمار باید اولویت بودن آن اثبات شود. نارضایتی مردم، آسیبهایی که دیده اند همه و همه باید با عدد و رقم بررسی و مطابق با آن قانونگذاری شود.
علی کریمی۳۰۶۱۷۳۶۱۰:۱۹:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۴
جناب آقای حجت‌الاسلام حسن نوروزی 1- سگ های بدون صاحب نه در طبیعت بلکه در شهرها زندگی می کنند که یکی از معضلات مهم شهری است و شهرداری ها در بسیاری از موارد با کشتن سگ های ولگرد تلاش کرده اند که این مشکل را حل کنند ولی به علت زاد و ولد زیاد، تلاش شهرداری ها بلا اثر بوده است. 2- خطر و ضرر سگ ها و گربه های ولگرد به مراتب بیشتر از حیواناتی است که توسط افرادی نگهداری می شوند. لذا چنین به نظر می رسد که الویت مقابله با حیوانات ولگردی است که به تعداد فراوان در شهرها و بین مردم زندگی می کنند و محیط را برای انسان ها آلوده می کنند.
ناشناس۳۰۶۳۱۷۹۱۳:۵۸:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۵
گربه ها هیچ ضرری و هیچ بیماری مشترکی با انسان ندارن. توروخدا وقتی از چیزی اطلاع ندارین اظهار نظر نکنین و باعث به خاطر افتادن جان حیوانات اهلی و بی پناه شهری نشید
ناشناس۳۰۶۱۷۵۸۱۰:۳۱:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۴
اولویت اول زندگی خودم اول کاهش قیمتها و کاهش تورم دوم کاهش نرخ دلار سوم افزایش سرعت اینترنت و کاهش فیلترینگ چهارم افزایش آزادی ها هست در مورد سگ به نظرم سگ فوق العاده حیوان خوبی است ولی شخصا فکر می کنم سگ حیوان روستا است و اگر بخام سگ داشته باشم باید در روستا و محیطی که باز باشه اون را نگه دارم که هم مزاحم همسایه ها نباشه هم بتونه بره بچرخه دوستانی که به سگ علاقمند هستند باید در روستا یا جایی که خارج فضای متراکم شهر هست یا شهر کوچک دارای فضای باز ساکن شوند چون هم خودشون هم بقیه ممکنه اذیت بشن خودم ساکن شهر هستم دوست هم دارم سگ داشته باشم ولی در شهر ترجیحم اینه که نگهداری نکنم
ناشناس۳۰۶۱۷۶۳۱۰:۳۵:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۴
سگ های کوچک وحشت ایجاد نمی کنند اتفاقا باعث حیوان دوستی هم می شوند مشکل فقط جمع نکردن فضولات آنها توسط صاحب سگ است که اخیرا در این خصوص اقدام می کنند
ناشناس۳۰۶۱۷۶۵۱۰:۴۱:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۴
فرهنگ نحس غربی
آل یاسین۳۰۶۳۲۵۵۱۵:۱۰:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۵
باسلام همه حیوانات مخلوق حق تعالی هستند به غرب ربطی ندارد .
ناشناس۳۰۶۱۷۶۸۱۰:۴۲:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۴
چه ربطی به اقتصاد دارد، جمعش کنید مروجان ان
ناشناس۳۰۶۱۷۷۱۱۰:۴۴:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۴
وقتی در روز روشن تیمار کردن و رستوران آن وجود دارد ...
حسین۳۰۶۱۷۷۴۱۰:۴۷:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۴
برخورد با سگ گردانی و بد حجابی مهم است اما در حد خودش همچنین برخورد با بدحجابی و سگ گردانی از نظر ماهیت تفاوت دارد برخورد قهری نتیجه عکس می دهد و فقط می توان تبلیغی و فرهنگی و با رافت کار کرد غیر از این تله است و داریم می افتیم
ناشناس۳۰۶۱۷۷۵۱۰:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۴
از نیروی انتظامی درخواست میشود از تمامی پرسنل تحت امر در سراسر کشور بخواهند با قاطعیت با سگ گردان ها در پارک ها و معابر عمومی و آنها که سگ در خانه نگهداری می کنند و با اینکار سلب آسایش دیگران و مخل بهداشت عمومی نیز هستند برخورد قاطع صورت بگیرد
ناشناس۳۰۶۱۷۷۶۱۰:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۴
اینقدر که سگ گردانی و بی حجابی در ایران یله و رها شده در کشورهای اروپایی مه مهد اینکارها بوده و هست نیست
ناشناس۳۰۶۱۹۵۸۱۳:۲۸:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۴
دوست عزیز! از یله شدن وضعیت بد معیشتی هم بنویس.
ناشناس۳۰۶۲۰۰۵۱۴:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۴
این دو تا موضوع به همدیگه ربطی ندارند لطفا جوری دفاع نکنید که نتیجه عکس بده!
ناشناس۳۰۶۱۷۸۵۱۰:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۴
اولویت هست و باید به کلی ممنوع شود.
ناشناس۳۰۶۲۷۵۶۰۲:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۵
فعلا که مشکلات اساسی بیکاری و گرانی و مشقت در معیشت و مسکن و اعتیاد داریم نباید حواشی دیگر را در اولویت بگذاریم.
ناشناس۳۰۶۱۸۰۷۱۱:۱۴:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۴
زندگی ایرانی مسلمان را به یک زندگی سگی ، بدور از ایمان و تقوی و شرافت میخواهند تبدیل کنند
ناشناس۳۰۶۱۸۱۷۱۱:۲۳:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۴
رسانه های خارجی تبلیغ میکنند مردم ایران به جای ازدواج و بچه دار شدن بروند سگ نگه دارند با سگ ناهار و شام بخورند و این سگ ها را برای گردش به بیرون از خانه ببرند که مبادا دل سگها تنگ شود متاسفانه عده زیادی هم قبول کرده اند که باید کار فرهنگی بشود
ناشناس۳۰۶۱۹۷۸۱۳:۴۶:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۴
رسما برده حیوان کردن خودشان را
ناشناس۳۰۶۲۸۴۰۰۷:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۵
بقول شما کارفزهنگی غربی ها روی جامعه ایران موجب بروز این پدیده شده است. خب! مگر قرار نبود اخلاق و فرهنگ جامعه را که بقولی پر از ایراد بود اصلاح کنید؟! چه شد؟! باید پذیرفت بقدری بد عمل کردیم که فرهنگ نیم بند قبلی را هم از دست دادیم.
ناشناس۳۰۶۱۸۲۳۱۱:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۴
و اضافه کنید ترس برخی بزرگسالان از سگ و گربه و مشکلات مردم در تردد در پیاده رو ها و پارک ها وقتی سگها این مکان‌ها رو قرق کردن. امنیت نداریم وقتی داریم تو پیاده رو راه میریم همش مراقبیم سگها نیان طرفمون
ناشناس۳۰۶۱۸۲۴۱۱:۳۱:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۴
قبل از تبدیل این پدیده به بحران فکری براش بکنین. هر جا میری سگ آوردن. بابا بزارین حیوانات زندگی طبیعی خودشونو داشته باشن. چقد تقلید کورکورانه آخه
ناشناس۳۰۶۱۸۳۷۱۱:۴۷:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۴
این مسئله را که حیوانات دارای حق حیات هستند و کمک به حیوانات هم امری پسندیده هست تقریبا اکثریت مردم قبول دارن، ولی درست نیست توی محیط عمومی یا بدتر توی اپارتمان که به نوعی زندگی مشترک محسوب میشه شما سگ یا گربه نگهداری کنین هم که ازهم نظر بهداشت هم ایجاد سرو صدا وترس بخصوص برای کودکان باعث ازاربقیه اهالی بشه.
ناشناس۳۰۶۱۸۴۶۱۱:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۴
الان که مردم اکثراً آپارتمان نشین شدند داشتن سگ ایجاد مزاحمت برای همسایگان هست هرچی میخواد با سگش زندگی کنه برود صحرا و بیابان آنجا آزاد زادند
ناشناس۳۰۶۱۸۶۱۱۲:۰۴:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۴
منم از سگ میترسم. ممنون میشم جمع آوری و منع بشه
آل یاسین۳۰۶۳۲۶۸۱۵:۲۸:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۵
سلام این حیوان با وفا از آوارهای زلزله انسان را نجات می دهد بنظرم مخلوق خداست و با انسان زندگی می کند.
ناشناس۳۰۶۱۸۸۹۱۲:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۴
واقعا فرهنگ غربی داره فراگیر میشه و نفوذ کرده در فرهنگ ایرانی ... بچه من 5 سالش هست ی بار گفت بابایی برام سگ میخری؟ باور کن تعجب کردم فک کردم میگه سنگ که بریزه توی کامیون و بازی کنه ..... ذهنیت بچه من از برنامه های کودک درست شده که بچه ها با سگ و گربه بازی می کنند. این بچه فکر می کند سگ هم یکی از لوازم خونه است مثل یخچال و تلویزیون که باید داشته باشیم.
ناشناس۳۰۶۱۹۰۹۱۲:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۴
اولویت نیست.
ناشناس۳۰۶۱۹۱۳۱۲:۵۱:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۴
باید جلوی ترویج و عمومی شدن آن را گرفت
ناشناس۳۰۶۱۹۲۸۱۳:۰۲:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۴
اولویت اوله چون با یه قانون محکم و دوخطی میشه جمعش کرد چرا هرکاری را سخت می کنین؟!
ناشناس۳۰۶۱۹۴۷۱۳:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۴
اول اگر تونستید سگهای ولگرد و مریض را جمع کنید بعد بروید سراغ سگهای اهلی
ناشناس۳۰۶۱۹۷۰۱۳:۴۱:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۴
باید برخورد بشود.بخاطر اینکه باعث بعضی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان میشود.همچنین تا حدودی بخاطر خلق وحشی بودن حیوان ایجاد عدم امنیت میکند. بخاطر محبت بعضی افراد در غدا دادن به انها باعث الودگی طبیعت میشود.راه حل ..ایجاد چندین پارک مخصوص این حیوانات.و جلوگیری از ورود به پارکها و اماکن عمومی
اسدی۳۰۶۱۹۹۳۱۴:۰۱:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۴
اولویت نیست. از کشورهای دیگر درس بگیرین.
ناشناس۳۰۶۲۰۰۹۱۴:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۴
به نظر من باید برای نگهداری از حیوانات خانگی مالیات وضع کرد. صاحبان حیوانات خانگی موظف شوند تا در سامانه ای حیوانات خود را ثبت کنند. واکسنهای آنان سر وقت بزنند. در یکی از پارکهای شهر حق ورود داشته باشند و... این جوری خیلی بهتر است.
مهران ۱۴۹۰۳۰۶۲۰۳۷۱۴:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۴
فعلا افراد کشف حجاب کرده بدون هیچ مشکلی در همه جا حاضرند و با بیشر می به اسلام و انقلاب و شهدا دهان کجی می کند و هیچ برخوردی صورت نمی گیرد برخورد با آنها باید مثل برخورد با سگ های رها شده درکوی و برزن در الویت قرار بگیرد
ناشناس۳۰۶۲۰۴۳۱۴:۴۰:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۴
تو این مملکت همیشه میگذارند یک مساله به بحران اجتماعی تبدیل بشه بعد تازه به فکر میفتند که خوب حالا چی کار کنیم!
علی۳۰۶۲۱۲۳۱۶:۰۱:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۴
دوباره یه موضوع فرعی رو علم کردن که فکر وهواس مردم از موضوعات اصلی مملکت پرت بشه .
ناشناس۳۰۶۲۱۴۷۱۶:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۴
به جای ممنوع کردن قوانین مناسب تصویب شود رها کردن بدون قلاده، عدم جمع‌آوری فضولات ورود به محوطه بازی بچه‌ها جریمه داشته باشد. نگهداری از نژادهای خاص ممنوع شود و متناسب با هزینه‌ای که برای جامعه ایجاد می‌کند مالیات متناسب وضع شود. از طرفی پارک‌های مشخصی را برای این کار اعلام کنند. به این ترتیب حقوق همه افراد محفوظ می‌ماند.
ناشناس۳۰۶۲۱۶۰۱۶:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۴
این پدیده باعث نارضایتی بسیاری از مردم شده است. از کجا فهمیدید؟ میشه انقدر تو سبک زندگی مردم دخالت نکنید؟ میشه به اقتصاد مملکت برسید؟
ناشناس۳۰۶۲۱۷۳۱۶:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۴
به امور واجب تر بپردازيد ميليون ها سگ خانگي در كشور وجوددارد قصد داريد همه را بكشيد؟
دکتر۳۰۶۲۲۹۴۱۸:۲۴:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۴
پیام همه عزیزان را نگاه کردم و هم موافق و مخالف دلایل قانع کننده ای دارند یکی از مهمترین موارد که در ایران مغفول مانده و فقط ما می گیم سگ و نمیدانیم صدها نوع نژاد دارند از اپارتمانی گرفته تا نگهبان و جیبی و کیفی و در همه دنیا هم مرسوم هست هر نژاد چگونه نگهداری شود در کل اگر مجلس قصد برخورد داره اولا مشخص کند چه افرادی وارد کننده غذای سگ و پت شاپ ها غیره هستند بعد که مشخص کردند چند میلیارد دلار صرف این تجارت میشه و دست چه اشخاصی هست ببینند قدرت برخورد را دارند یا نه؟؟ بنده به این واقفم در پشت هر مشکلی که امروز گریبانگیر کشور و مردم هست دست مافیایی در کار هست که از این وضعیت تجارت می کنند
علی۳۰۶۲۴۰۸۱۹:۳۸:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۴
دوباره پاک کردن صورت مسئله پارک هایی بزارید برای افرادی که سگ دارن مبلغی هم برای ورودی بگیرید .
ناشناس۳۰۶۲۴۲۵۱۹:۵۱:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۴
در خارج از ایران پارک مخصوص سگ‌ها هست و یا مکانی رو که فنس داره مخصوص سگ‌ها درست می‌کنند، سگ‌ها حتما باید قلاده داشته باشند در مکان‌های عمومی، در مورد بهداشت هم صاحب سگ وظیفه‌اش را انجام بده…. در ضمن افراد نابینا یا کم بینا از سگ‌های تربیت شده برای جابجایی در شهر و موارد دیگه استفاده می‌کنند، در ضمن بعضی ها سگ نگهبان دارند.
ناشناس۳۰۶۲۴۶۱۲۰:۱۵:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۴
برخورد با سگ گردانی باعث افزایش آن خواهد شد
کوروش۳۰۶۲۵۹۰۲۲:۲۸:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۴
به گمانم نگهداری و گراندن سگهای بزرگ و خطرناک کلا ممنوع و سگهای کوچک و بی آزار نیز قانونمند شود !!!
ناشناس۳۰۶۲۷۵۸۰۲:۱۷:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۵
این موضوع برای مردمی که دغدغه مسکن و کار مناسب دارند اصلا اولویت ندارد.
ناشناس۳۰۶۳۱۷۶۱۳:۵۳:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۵
با کسانی که از این حیوانات توله کِشی و با آنها کاسبی میکنند هم برخورد کنین.
ناشناس۳۰۶۳۴۰۰۱۷:۴۱:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۵
مشکل اینجاست که مردم ما فرهنگ سگ گردانی را هم رعایت نمی کنند. در اروپا، آمریکا که مردم سگ دارند، صاحبان سگ، موظفند حیوان را همراه قلاده بیرون بیاورند و آلودگی ایجاد شده توسط سگ ها را جمع آوری کنند. علاوه بر این شهرداری ها هم در امر پاکیزگی شهر بسیار فعالند. تربیت سگ را هم بلدند. در اپارتمانها وقت و بی وقت صدای عوی عوی سگ نمیاد. اما در ایران اینطور نیست. طرف سگ بدون قلاده را آورده داخل کوچه و خیابان. سگ اگر کسی را هم زخمی کند، صاحبش عین خیالش نیست. آلودگی ایجاد شده را هم که عمرا جمع کند. عوی عویسگ در اپارتمان را هم که عین خیالشان نیست. شهرداری هم در امر نظافت معمول مانده چه برسد به ...سگ! خب عقل حکم می کند سگ فعلا در جامعه ایران نباشد.
ناشناس۳۰۶۳۹۲۴۰۷:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۶
لطفا اول از همه این سگ های ولگرد را که به امان خدا در سطح شهر رها هستند، جمع آوری کنید که آسایش را از مردم گرفته اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین