نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ

گزارش بازرگانی، 166412،   4020120026

اگر در حال حاضر و با این نرخ وسایل موجود در بازار، قصد خرید لپ تاپ را دارید، باید بسیار دقت کنید؛ چرا‌که هیچ فرصتی برای انتخاب اشتباه ندارید. در وهله اول قبل از خرید این محصول باید بدانید برای چه چیزی قصد خرید آن را دارید و بیشتر در چه موردی قصد کار‌کردن با این دستگاه را دارید. همچنین باید بودجه مالی خود را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید یک خرید مناسب و بدون پشیمانی داشته باشید.

شما می‌توانید با راهنمای خرید لپ تاپ که ما در ادامه این مطلب بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد و توجه به نوع کاربری و انتظارات خود، یک سیستم مناسب انتخاب و خریداری کنید.

خرید لپ تاپ گیمینگ

فاکتورهای مهم هنگام خرید لپ تاپ

خریدن یک لپتاپ مناسب یک فرآیند زمان‌بر است و اغلب افراد سردرگم خواهند شد که چه مدل لپ تاپی و از چه برندی تهیه کنند؛ زیرا بیشتر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار شباهت زیادی باهم دارند. در این هنگام چیزی که به آن نیاز دارید، یک راهنمای مناسب است تا نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ را به شما یادآور شود. فاکتور‌های لازم برای خرید یک لپتاپ مناسب عبارتند از:

  • بودجه
  • پردازنده (CPU)
  • RAM
  • هارد
  • اندازه و نوع صفحه نمایش
  • طراحی
  • پردازنده گرافیک (GPU)
  • باتری
  • گارانتی
  • دیگر قابلیت ها

از دیگر نکات مهم هنگام خرید این وسیله، می‌توان به نوع سیستم‌عامل و داشتن برخی آیتم‌های اساسی نظیر بلوتوث، Wi-Fi، درایو نوری، وب‌کم، درگاهUSB 3.0، شکاف کارت SD و نوع صفحه کلید اشاره کرد. برند یک لپ تاپ نیز اهمیت زیادی دارد. مارک‌های پیشرو در تولید لپ تاپ اپل، ایسر، HP، لنوو، سونی، ایسوس هستند که در ادامه راجب برخی از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

خرید لپ تاپ گیمینگ

لپتاپ گیمینگ

لپ تاپ‌های گیمینگ نوعی از انواع این وسیله هستند که به‌عنوان یک سیستم جایگزین قابل حمل برای کامپیوترهای گیمینگ به شمار می‌روند و اغلب gamerها و streamerها از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید، باید گفت از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ چرا‌که جدید‌ترین و به‌روز‌ترین سخت افزارهای مناسب برای اجرای انواع بازی‌ها را به‌کار می‌برند. همینطور به دلیل سنگینی پردازش بازی‌ها، دستگاه‌های گیمینگ از سیستم‌های خنک‌کننده قوی‌تر و پیشرفته‌تری نسبت به دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که همین امر سبب افزایش وزن و ابعاد دستگاه خواهد شد؛ در نتیجه، نمی‌توان از لپ‌تاپ‌های گیمینگ انتظار وزن کم و سبک‌بودن را داشت.

خرید لپ تاپ گیمینگ

برخی از بهترین برندهای لپتاپ موجود در بازار

انواع برند در بازار موجود است که از جمله آن‌ها، سامسونگ، اپل، ایسوس، ایسر، لنوو و... هستند. در این بخش به برخی از این برند‌ها اشاره می‌کنیم:

لپ تاپ ایسوس

در میان برندهای دیگر، ایسوس بهترین لپ‌تاپ‌ها را در چند سال اخیر روانه بازار کرده است و می‌توانید با خیال راحت سری به مدل‌های گوناگون آن بزنید. در حال حاضر، ایسوس به‌صورت قدرتمندانه‌ای در نبرد بهترین لپ‌تاپ‌های دنیا وجود دارد. این برند نوآوری بسیار چشم‌گیری در بازار داشته و لپ‌تاپ‌هایی را به بازار عرضه می‌کند که با داشتن قیمتی به‌صرفه، نیاز اغلب مشتریان را برطرف می‌سازد.

با خرید لپ تاپ ایسوس می‌توانید حجم کاری زیاد خود را سر و سامان بخشید و از قابلیت‌های متنوع آن بهره برد. هنگام خرید این دستگاه، علاوه‌بر اینکه باید به نیازهای خود توجه کنید، باید به شکل دقیق مشخصات فنی این مدل بررسی کرده و با مدل‌های دیگر مقایسه کنید. برای مثال: اگر تسک‌های همزمان و کارهای زیادی را با دستگاه خود انجام می‌دهید، مطلوب است که حافظه رم بالاتری را انتخاب کنید تا سیستم برایتان راحت‌تر و روان‌تر اجرا شود. ممکن است شخصی دیگری با توجه به نیاز کاری متفاوتش، نیازی به حافظه رم بالا نداشته باشد و به همین صورت، می‌تواند دستگاهی با قیمت پایین‌تر خریداری کند.

خرید لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ لنوو

مدتی است که  IBM تولید لپ‌تاپ‌های ThinkPad را متوقف ساخته است؛ ولی این دستگاه همچنان به‌وسیله کمپانی لنوو روانه بازار می‌شود و تحت عنوان لپ‌تاپ‌های کاربردی و ارزشمند در اختیار خریداران می‌گذارد. بخش عمده‌ای از محبوبیت لپ‌تاپ‌های ThinkPad به بدنه ناهموار و تکرار نشدنی آن‌ها بر‌می‌گردد. برای خرید لپ تاپ لنوو، در حال حاضر می‌توانید آن‌ها را با همین قابلیت‌ها تهیه کنید و صفحات کلاسیک آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

به مرور زمان لنوو با طرح‌های بنیادین، به نوآوری خود ادامه داده و این خانواده را گسترش می‌دهد. علاوه‌بر سری ThinkPad سری‌های دیگری نظیر یوگا هم در این برند تولید می‌شوند که سایر تولید‌کنندگان بزرگ این دستگاه را به چالش کشیده است. دستگاه‌های لنوو هم‌اکنون بسیار کاربردی‌تر ساخته می‌شوند و با داشتن صفحه نمایش تاشو، می‌توانند قابلیت‌های بیشتری را برای شما فراهم کنند. لپ‌تاپ‌های معمولی لنوو که با سیستم‌عامل ویندوز عمل می‌کنند، شامل سری ThinkPad، ThinkBook و IdeaPads هستند.

خرید لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ ایسر

شرکت acer، مدل‌های بسیاری را برای لپ‌تاپ‌های خود ارائه کرده است و برای خرید لپ تاپ ایسر دست شما باز است؛ چرا‌که دارای تنوع بسیاری است و می‌توانید از محصولات ارزان‌قیمت تا لپ‌تاپ‌های زیبا و کاربردی آن‌ها را خریداری کنید. ایسر دستگاه‌های مناسبی هم در زمینه بازی دارد و گیمرها با خرید این محصول از برند ایسر هرگز پشیمون نخواهند شد. ایسر در مجموعه محصولات خود، نوت‌بوک‌های زیادی را هم به بازار عرضه کرده است که ارزش بالایی داشته و با قیمت مقرون‌به‌صرفه و پایینی در اختیار مشتریان قرار گرفته است. شما می‌توانید بودجه‌بندی خود را مشخص کرده و بهترین لپ تاپ‌های موجود را با توجه به نیاز کاریتان تهیه کنید.

لپ‌تاپ ایسر، در بین دانشجویان بسیار پر‌طرفدار است؛ چرا‌که انتخاب‌های متنوعی را برای آن‌ها فراهم کرده و علی‌رغم تهیه مشخصات فنی بالا، قیمت مناسب‌تری هم نسبت به بقیه برند‌ها دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌ها و خصوصیات، بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. برای خرید این دستگاه با بهترین قیمت، همواره باید به مشخصات فنی و قیمت آن توجه کرده و انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

خرید لپ تاپ گیمینگ

خرید لپ تاپ از دیجی تامین

در انتخاب یک لپتاپ خوب نکات بسیاری وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر گرفت. اگر در خرید لپ تاپ دچار گمراهی و سردرگمی شده‌اید، می‌توانید با استفاده از راهنمای خرید "دیجی تامین" لپ تاپ موردنیاز خود را با توجه به بودجه در دستتان از همین سایت خریداری کنید. از آنجایی‌که اغلب ما توانایی خرید و به‌روز‌کردن لپ‌تاپ‌هایمان به‌صورت سالانه یا هر دو سال را نداریم، لذا انتخاب یک دستگاهی که بتواند تا چند سال آینده پاسخگوی نیازهای ما باشد بسیار دارای اهمیت است. در صورت هرگونه ابهام در خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان دیجی تامین در تماس باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین