جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با مسئولان قوه قضائیه/ توضیحات سخنگوی دولت درباره اجرای کالابرگ الکترونیک/ گمانه‌زنی درباره گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی 

  4010908107 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با مسئولان قوه قضائیه/ توضیحات سخنگوی دولت درباره اجرای کالابرگ الکترونیک/ گمانه‌زنی درباره گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی 

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با مسئولان قوه قضائیه

به گزارش خانه ملت سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، در توضیح نشست مشترک غیرعلنی امروز مجلس و قوه قضاییه گفت: از طرف مجلس روسای کمیسیون‌های حقوقی و قضایی و امور داخلی کشور و شوراها و همچنین پنج تن از نمایندگان به قید قرعه مطالبی را مطرح کردند، دغدغه‌ها و موضوعات مختلفی از طرف نمایندگان عنوان شد. موضوعاتی در  بحث اطاله  دادرسی، مفاسد اقتصادی، جرم‌انگاری، مسائل حقوقی بین قوه مقننه و قضائیه و تعامل نمایندگان با مسئولان  قضائی در سطح  عالی و استان‌ها و همچنین مباحثی پیرامون اغتشاشات اخیر مطرح شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم در توضیح مباحث مطرح پیرامون اغتشاشات اخیر و نحوه ورود دستگاه قضایی به این موضوع، گفت: نمایندگان دغدغه خود را مطرح و تاکید کردند که بین کسانی که جرم مرتکب شدند و کسانی که جرمی انجام ندادند، تفکیک صورت گیرد. همچنین بر سرعت رسیدگی به پرونده مجرمان به ویژه کسانی که به اموال عمومی آسیب زدند، تاکید شد. مسئولان دستگاه قضا درباره روند بررسی پرونده کسانی که در اغتشاشات دخیل بودند، توضیح دادند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام اژه‌ای در ارتباط با حوادث اخیر تاکید کرد که دستگاه قضا به صورت جدی به همه ابعاد حوادث دو ماه اخیر ورود کرده و بر آنها اِشراف دارد. وی همچنین گفت در بررسی ها قانون  مد نظر ما بوده و نمایندگان هم بررعایت عدالت، انصاف و قانون تاکید کردند.

موسوی یادآور شد: دادرسی آیین خود را دارد و قوه قضاییه باید بین کسانی که جرمی مرتکب شدند و دستگیر شدند با کسانی که در معرض یک اتهام هستند، تفکیک قائل شود، روال قضایی و دادرسی باید طی شود و با افراد بی‌گناه نباید برخورد شود. رئیس قوه قضاییه هم بر سرعت رسیدگی دستگاه قضایی در بررسی مسایل مذکور اشاره کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه به اظهارات رئیس مجلس در نشست مشترک قوای مقننه و قضایی، گفت: دکتر قالیباف ضمن تبیین شرایط موجود و تحرکات و برنامه دشمن در سالهای گذشته و به طور مشخص در ماه‌های اخیر، گفت که دشمنان دنبال هدف گذاری نقاطی در داخل کشور هستند تا نظام را تضعیف کنند. وی همچنین تاکید کرد آنچه که موجب مقابله و خنثی سازی تحرکات دشمن می‌شود، ارتقای کارآمدی نظام است و اگر نظام در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتقا دهدو کارآمد کند، دشمن نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند.

***

توضیحات سخنگوی دولت درباره اجرای کالابرگ الکترونیک

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور اظهار داشت: از ابتدا مجلس در بودجه مقرر شده بود که یارانه به شیوه کالابرگ یا سایر طرق ممکن باشد؛ دولت همین مسیر را طی کرد و اصل را بر این گذاشت که اگر زیرساخت ها مهیا شد، از این طریق انجام داد و وقتی زیرساخت ها و شرایط آن فراهم نیست، پرداخت یارانه را متوقف نکند و به طور مستقیم پرداخت کند.

بهادری جهرمی اظهار داشت: مراحل آماده سازی زیرساخت های کالابرگر الکترونیکی به دلیل مستمر در حال پیگیری و انجام است و در جلسات دولت از جمله ستاد تنظیم بازار و ستادهماهنگی اقتصادی به صورت هفتگی رصد می شود.

وی ادامه داد: دولت اصرار دارد در تخصیص یارانه به مردم و تامین کالاهای اساسی مردم و منابع غذایی آنها ریسک نکند به روش هایی پیش برود که فرایند دچار حاشیه و وقفه نشود.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اقدام ضدایرانی آلمان در صدور قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان اظهار داشت: این کشور یکی از بانیان این قطعنامه بود، ید طولایی در اقدامات ضدبشری دارد. زنان، کودکان، شهروندان اهل سنت و کرد سردشت و سایر شهرهایی که در جنگ تحمیلی مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند، گواه زنده و شاهد نقض حقوق بشر کشورهای غربی از جمله رژیم نژادپرست آلمان علیه مردم ایران هستند.

بهادری جهرمی افزود: مقامات این کشور به جای استمرار حرکت بر مسیر معیوب گذشته خود، باید پاسخگوی ۶ هزار بمب شیمیایی باشند که در بیش از ۲۴۰ نوبت بر سر مردم کشور ما فروریخته شد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال باید از گذشته ابراز پشیمانی کنند و به جای استمرار نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم رسانه ای و افزایش تحریم ها علیه ملت ایران، جنایات گذشته و حال خود را جبران کنند.

دولت باید طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان را کامل کند

فرهیختگان نوشت: «اگرچه آمار مربوط به یارانه آرد و نان و برآورد هدررفت آن قبل از اجرای این طرح بارها گفته شده است اما بد نیست ماجرا را بار دیگر از دریچه آمار مرور کنیم. قبل از اجرای این طرح مصرف ماهانه آرد یارانه‌ای (آرد خبازی) در کل کشور 820 هزار تن و طی یک‌سال 9.8 میلیون تن بود. این در‌حالی است که با شفاف شدن جریان مصرف آرد یارانه‌ای در ماه‌های اخیر، مشخص شده که در خوشبینانه‌ترین حالت 620 هزار تن از آرد یارانه‌ای به نان تبدیل و 200 هزار تن آن از چرخه تولید نان خارج می‌شود؛ یعنی «ماهانه» حداقل 1800 میلیارد تومان!

به بیان ساده‌تر، اجرای این طرح تا همین‌جا، می‌تواند جلوی هدررفت حداقل 21 هزار میلیارد تومان آرد یارانه‌ای در «سال» را بگیرد که اتفاق بزرگی است و جا دارد به دولت و وزارتخانه‌های اقتصاد، جهادکشاورزی و کشور خداقوت گفت. ایجاد بستر مناسب برای حکمرانی موثر و درست در حوزه آرد و نان در‌حالی به انجام رسیده که هیچ‌گونه فشار قیمتی یا مصرفی به مردم وارد نیامده است.

با این وجود، فاز بعدی طرح که افزایش کمک‌هزینه نانوایان و اختصاص سهمیه آرد متناسب با عملکرد است، هنوز اجرایی نشده و مسئولان درباره زمان اجرای فاز بعدی به دادن وعده بسنده کرده‌اند. 

ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر فاز بعدی به این جهت است که کمک‌هزینه پرداختی دولت به نانوایی‌ها (معادل 15 درصد فروش روزانه نان در هر نانوایی در پایان روز به‌عنوان کمک‌هزینه به‌ حساب آن نانوایی واریز می‌شود) در برخی استان‌ها هزینه‌های سربار را کفاف نمی‌دهد و نانوایان بارها از دولت درخواست کرده‌اند یا قیمت نان را افزایش بدهد، یا کمک‌هزینه پرداختی به نانوایی‌ها افزایش یابد. بنابراین هر یک روز تاخیر در اجرای فاز بعدی طرح، به معنای انباشت ضرر و زیان این دسته از نانوایی‌هاست. ضمن اینکه تداوم هدررفت آرد یارانه‌ای که از جیب مردم است، حتی برای یک روز دیگر، هم پذیرفتنی نیست.

یکی از مزیت‌های مهم گام بعدی طرح این است که با شناور شدن میزان تخصیص آرد (متناسب با عملکرد) به نانوایان، شاهد ایجاد رقابت برای فروش بیشتر و افزایش ساعات دسترسی مردم به خرید نان خواهیم بود.»

***

تاکید سردار فدوی بر رایگان بودن بهداشت و درمان

به گزارش ایلنا، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان گفت: موضوع سلامت موضوع تخصصی سپاه است و باید همچنان مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر ادامه فعالیت سپاه در حوزه سلامت اظهار کرد: ممکن است یک فرماندهی روند لازم برای ساخت بیمارستان را درست و کامل انجام نداده باشد، اما این دلیل نمی‌شود که کار رها شود.

وی گفت: قانون اساسی آموزش و سلامت را رایگان کرده است. گرفتاری‌های ما در این دو بخش به خاطر خشت کجی بود که در سال ۶۸ گذاشته شد. ما باید در برنامه مان باشد که چطور این دو بخش را بیشتر و بیشتر محقق کنیم. رایگان بودن بخش سلامت در جامعه به طور کامل باید در اولویت ما باشد. البته وزارت بهداشت در این باره مسئولیت بیشتری دارد.

***

آمریکا و اروپا هنوز برای توافق ابراز تمایل دارند

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ادامه مذاکرات برجام از سوی آمریکایی‌ها به جماران گفت: طرف آمریکایی مذاکرات را در دو ماه گذشته به دلیل مسائل داخلی خودش متوقف کرد؛ با این حال تبادل نظر از طریق واسطه‌های اروپایی همچنان در جریان است و از مواضعی که ما دریافت می‌کنیم طرف آمریکایی و اروپایی هنوز برای توافق ابراز تمایل دارند. واقعیت این است که ایران جزئی از توافق است و این آمریکایی‌ها هستند که می‌خواستند به توافق برگردند، ولی اقدام لازم و اراده‌ی جدی برای بازگشت به توافق را هنوز نشان ندادند و باید بدانند تا موقعی که خواسته‌های ایران محقق نشود دستیابی به یک توافق که متضمن منافع ملی ایران نباشد محقق نخواهد شد. 

***

شفاف‌سازی رئیس سازمان بورس درباره استعفای خود

به گزارش فارس، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص استعفای خود شفاف سازی کرد و گفت: رفتن بنده از سازمان برای روسای سازمان شیرین است.

وی گفت: تصور بنده به این صورت بود که شاید کناره‌گیری ام از سازمان به نفع بازار سرمایه باشد، اما همه اعضای شورا به اتفاق با این استعفاء مخالفت کردند و منتفی شد.

***

دستگیری عامل سرویس اطلاعاتی یکی از کشور های مرتجع

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سپاه بندرلنگه امروز اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی هوشمندانه و اقدام به‌ موقع نسبت به رصد عامل سرویس اطلاعاتی یکی از کشور های مرتجع حوزه خلیج فارس که قصد انجام اقدامات سوءامنیتی در غرب استان هرمزگان را داشت، توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه شهرستان بندرلنگه دستگیر شد.

***

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به حزبی شدن مجلس کمک می کند

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: کمیسیون امور داخلی کشور با طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس و قانون انتخابات شوراها به دنبال دو تحول بنیادی است؛ در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس برای ۵ حوزه انتخابیه که بیشتر از ۴ نماینده در مجلس دارند به صورت نسبی انتخابات برگزار خواهد شد؛ معنی برگزاری انتخابات نسبی یعنی اینکه انتخابات حزبی شود بدون آنکه اسم آن را بیاوریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در انتخابات مجلس ما به سمت حزبی شدن گام برخواهیم داشت؛ افراد به صورت لیستی رای خواهند آورد و مجموع آرای هر لیست ملاک قرار خواهد گرفت و دیگر به صورت اکثریتی نخواهد بود. مثلا در انتخابات مجلس یازدهم ۳۰ نفر نماینده تهران از لیست اصولگرایان رای آوردند در حالی که مجموع آرای لیست اصلاح طلبان از آرای پنج نفر آخر لیست اصولگراها بیشتر است. اگر انتخابات نسبی شود در این مدل پنج نفر نیز از اصلاح طلبان که تفکر آنها رای آورده است به مجلس خواهند آمد. بدین ترتیب انتخابات مجلس به سمت حزبی شدن می رود.

***

گمانه‌زنی درباره گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی 

تابناک نوشت: «هفته پیش، پس از استعفای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به علت بیماری و پذیرش آن از سوی رییس جمهور، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت‌وگویی اظهار داشت: گزینه دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی روز یکشنبه این هفته به مجلس معرفی خواهد شد. وی در ادامه از مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه اصلی دولت برای معرفی به مجلس نام برد. بعد از این خبر برخی از موافقان و مخالفان بذرپاش در مجلس و فضای مجازی نسبت به واکاوی عملکرد او پرداختند و در موافقت یا مخالفت با این گزینه موضوعاتی را مطرح کردند. لذا گفته می شود بر اساس برخی گمانه زنی‌ها به غیر از مهرداد بذرپاش، گزینه‌های دیگری هم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مطرح هستند.

سید پرویز فتاح، وزیر نیرو در دولت احمدی نژاد و رییس کنونی بنیاد مستضعفان و جانبازان و همچنین علی اکبر نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در دولت احمدی نژاد و نایب رییس فعلی مجلس از جمله گزینه‌هایی هستند که با توجه به سوابق و عملکرد آنان در گذشته و حال مورد توجه قرار گرفته اند.

البته به غیر از این دو گزینه، گفته می‌شود، گروهی از کارشناسان و مشاوران بر این باورند که باید گزینه‌ای جدید، اما با سابقه عملیاتی در حوزه مسکن و از معاونان یا مدیران ارشد داخل وزارت خانه انتخاب گردد که از نام‌هایی همچون عباسی معاون فعلی وزیر و از معاونان سابق نیکزاد در دولت احمدی نژاد خبر می‌دهند.

به غیر از این افراد، برخی حامیان رسانه‌ای، سعید محمد رییس سابق مناطق آزاد ـ که اخیرا برکنار شد ـ به دنبال این هستند تا اعضای دولت را نسبت به سوابق عملیاتی وی متوجه نمایند، اما باید گفت که اختلاف او با برخی از اعضای دولت و مجلس مانع بزرگی بر سر راه آنان خواهد بود.»

***

اعتراضات اخیر «انقلاب» نیست

به گزارش ایرنا حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و پژوهشگر جامعه‌شناسی سیاسی می‌گوید برخی می‌گویند چرا مجامله می‌کنید؟ انقلاب شده؛ برای مثال آقای «آصف بیات، عباس میلانی، تورج اتابکی یا حسین قاضیان» از وضعیت انقلابی صحبت می‌کنند. اگر منظور از انقلاب این باشد که عده‌ای در اعتراض‌ها شعار «تغییر حکومت» می‌دهند، این حرف اشتباهی نیست.

جلایی‌پور معتقد است حداقل به سه دلیل نمی‌شود گفت ایران وارد «وضعیت انقلابی» شده؛ به این دلیل که در همه وضعیت‌های انقلابی با «حکومت‌های پوشالی» روبه‌رو هستیم که در مورد ایران اگرچه ما با اموری همچون کسری مشروعیت، بحران ناکارآمدی و رانت‌جویی مواجه‌ایم اما حکومت از نوع پوشالی نیست؛ ضمن اینکه حکومت ایران یک ویژگی دیگر دارد و آن اینکه، پایگاه خود را بسیج می‌کند. اصلا خود حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت جنبشی است.

ویژگی دیگر وضعیت انقلابی از نظر او، اعتماد مردم به اپوزیسیون است. چنین اعتمادی در میان مردم به اپوزیسیون متفرق و وابسته به دلار بن‌سلمانی نیست. سوم اینکه عده زیادی از مردم یعنی حدود ۷۰ درصد از جمهوری اسلامی ناراضی‌اند اما همین همین ۷۰ درصد، اعتماد یا رضایتی از اپوزیسیون ندارند.

در نظر این استاد دانشگاه، اصلاً انقلاب یعنی اقشار اصلی در وسط شهرها به حرکت درآید و امید به یک حکومت جایگزین ببندند. مغازه‌ها باید به طور پیوسته بسته شود و کارمندان به انقلاب بپیوند و حتی زنان خانه‌دار باید به بیرون بیایند؛ این رخدادها هنوز رخ نداده و از این رو، هنوز وضعیت انقلابی نیست. دلیل اینکه این صاحبنظران می‌گویند این وضعیت، وضعیت انقلابی است، شاید آنها «دوست دارند» انقلاب شود و از وضعیت کنونی خسته‌ شده‌اند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۷۸۳۶۸۲۰:۴۵:۴۳ ۱۴۰۱/۹/۸
از دولت محترم درخواست میشود قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را که به قانون از کجا آورده ای مشهور شده است را پس از سالیان دراز از تصویب اجرا فرمایند.
ناشناس۲۷۷۸۴۲۹۲۱:۰۹:۵۱ ۱۴۰۱/۹/۸
چرا همیشه دیگران رو مقصر میدونید؟ اصلا شما نماینده ها از مشکلات مردم مطلع هستید؟
عمران۲۷۷۸۴۳۴۲۱:۱۳:۰۲ ۱۴۰۱/۹/۸
حزبی شدن یا نشدن انتخابات مطرح نیست، انتخابات باید منعکس کننده ی افکار اکثریتِ کلِ جامعه باشد نه بخش محدودی از جامعه. اختلال در این روند باید حساسیت زایی و بحران سازی مداوم میشود. عقلای نظام این واقعیت را درک کرده اند اما گروه‌های قدرت و وابسته به رانت این را نمیپذیرند.
امیر حسین سلطان/تهران۲۷۷۸۴۵۱۲۱:۲۲:۴۶ ۱۴۰۱/۹/۸
انقلاب و غیرانقلاب را رها کنید! از راه های به خطا رفته باید به راه اصلی برگشت و این تعارف ندارد! خواه مسئولان به خطاهای شان اذعان کنند و خواه اذعان نکنند. وضعیت امروز قابل نه بزرگ نمایی است و نه کوچک نمایی! همینه که هست و سکه بالای 17 میلیون تومانی هم راه گریزی برای خوب نشان وضعیت اقتصادی مان باقی نگذاشته است. بنابراین اگر مسئولان نمی توانند ادامه راه را به درستی طی کنند لطفا تا بیش از این دیر نشده جای شان را با دیگران عوض کنند. والله اعلم
ناشناس۲۷۷۸۶۰۵۲۲:۲۵:۳۱ ۱۴۰۱/۹/۸
البته باید دولت توجه کند همان حداقل یارانه نقدی در شرائط فعلی باعث چرخیدن چرخ خیلی کارخانه هاست واگر محدود به چند کالا شود بعد از چند ماه مثل همان مساله آرد و نان و بعضا صفهای طویل جلوی نانوایی خواهد شد.
رضا۲۷۷۸۶۵۵۲۳:۲۱:۲۴ ۱۴۰۱/۹/۸
متاسفانه بازگشت به ۴۰ سال پیش
ناشناس۲۷۷۸۶۸۱۲۳:۳۴:۴۹ ۱۴۰۱/۹/۸
یارانه نقدی نیاز داریم هر روز از کالابرگ میگید یا اختیاری باشه یا نقدی به نظر اکثریت احترام بگذارید.
ناشناس۲۷۷۸۷۴۱۰۰:۴۴:۳۳ ۱۴۰۱/۹/۹
درباره همه چی صحبت شده جز رفع فشار و وضعیت اسفبار معیشت ملت ورفع فقر
علی۲۷۷۸۸۳۰۰۱:۲۸:۲۵ ۱۴۰۱/۹/۹
اقای سخنگو مگر شما فکر ندارید چرا اینقدر برای دولت خرج میتراشید همان مقدار سهم هر نفر رادر همان حساب به صورت سوری قرار بدهید این حساب فقط برای خرید کالا باشد وپول از ان حساب نتوانند بگیرند.
ناشناس۲۷۷۸۸۴۵۰۱:۳۶:۳۷ ۱۴۰۱/۹/۹
مردی که شرمنده زن و بچه اش میشه و با بیکاری و تورم و گرانی دست و پنجه نرم میکنه دیگه چیزی برای از دست دادن نداره مردن بهتر از این هست که آدم شرمنده زن و بچه بشه به داد معیشت مردم برسین تورم و گرانی کمر مردم رو خم کرده دشمنان از مشکلات معیشتی مردم سو استفاده می کنند.
امید۲۷۷۸۸۵۶۰۱:۴۸:۰۰ ۱۴۰۱/۹/۹
ما ملت ایران فقط و فقط یارانه نقدی میخواهیم فقط نقد و هرسال هم باید متناسب با تورم زیادشود.
نجمه۲۷۷۸۹۸۸۰۸:۲۹:۴۵ ۱۴۰۱/۹/۹
حالا کلی دزدی واختلاس از طریق همین کالا برگ ها ایجاد میشه .بگذارید مردم خودشون قدرت خرید داشته باشند ولذت ببرند بدون ترس و نگرانی و ......
غلام احمد۲۷۷۹۰۰۷۰۸:۳۸:۴۷ ۱۴۰۱/۹/۹
شما رابه خداقسم یارانه ۴۰۰ تومانی حذف نشود این برای ما حقوق به حساب می اید.
ناشناس۲۷۷۹۰۱۳۰۸:۴۲:۵۰ ۱۴۰۱/۹/۹
اگر شورای حل اختلاف به شورای شهر روستا محول شود و شورای محل اگر نظراتشان قانونی شود پروندها حتی به کمتر از یک پنجم حالا کمتر میشود وامکان خطا در حکم بسیار بسیار کم شده وعدالت اجرا میشودووقتی عدالت باشد کسی جرات پایمال کردن حقوق مردم را ندارد.
ناشناس۲۷۷۹۱۲۸۰۹:۵۴:۴۷ ۱۴۰۱/۹/۹
کالابرگ یعنی دستکاری در قیمت ها, یعنی چند نرخی کردن قیمت ها که باعث ایجاد رانت میشود. رانت هم ستون اصلی فساد است.
احمد مهری۲۷۷۹۱۲۹۰۹:۵۵:۲۲ ۱۴۰۱/۹/۹
یک کلام انتخابات نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر باید با اکثریت آرا ی مردم باشد نه حزبی کسانی درخواست حزبی دارند توطئه گر می باشند وسلام
محمد سهند۲۷۷۹۱۴۲۱۰:۰۵:۵۵ ۱۴۰۱/۹/۹
با این همه منابع صحبت از کوپنی شدن معیشت شرم آور است .
خلیل۲۷۷۹۱۷۲۱۰:۳۲:۲۷ ۱۴۰۱/۹/۹
سلام ملاک پرداخت یارانه چیست الان کسانی هستند تو پول غلط میخورن یارانه هم میگیرند کسانی هم به نان شب محتاج ولی یارانه نمیگیرند از وقتی پرداخت یارانه باب شده خیلی ها به ثروتهای کلان رسیدند خیلی ها هم پول دار بودن ولی الان بدبخت شدند یعنی کالا برگ هم به یارانه بگیرها تعلق پیدا میکنه من یارانه بگیر سراغ دارم حداقل صد هکتار فقط شمال کشور زمین عادی داره
فرامرز۲۷۷۹۲۱۶۱۰:۵۹:۵۵ ۱۴۰۱/۹/۹
دادن یارانه نقدی یعنی تزریق پول به جامعه و افزایش تقاضا و در نتیجه تورم افسار گسیخته، بهترین راه مهار تورم قطع یارانه و پرداخت غیر نقدی بصورت کالا میباشد در این صورت فردی که کالا را لازم ندارند و یا مازاد بر نیازشان هست آن را وارد بازار میکنن و این خود باعث فراوانی کالا و مهار تورم خواهد شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین