اهانت به پیامبر(ص)، عین وحشی‌گری است/ غرب چرا درباره هولوکاست آزادی بیان ندارد؟

گروه فرهنگی الف،   3990621056 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تولیت آستان قدس رضوی در واکنش به اهانت یک نشریه غربی به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) گفت: اگر واقعاً به آزادی بیان معتقد هستید، درباره هولوکاست هم به این اصل عمل کنید، چرا در خصوص هولوکاست آزادی بیان ندارید؟

اهانت به پیامبر(ص)، عین وحشی‌گری است/ غرب چرا درباره هولوکاست آزادی بیان ندارد؟

به گزارش فارس ،  حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در حاشیه اجتماع مردم مشهد در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) که در حرم مطهر رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خداوند متعال در یکی از آیات قرآن کریم می‌فرمایند که عده‌ای از کافران و گمراهان در تلاش هستند که نور هدایت الهی را خاموش کنند اما هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همواره در طول تاریخ چه در زمان حیات پیامبر مکرم اسلام (ص) و چه بعد از ارتحال آن حضرت، جریانات گمراه، منحرف و کافر درصدد بودند که با استفاده از ابزارهای مختلف، چهره نورانی پیامبر عظیم‌الشأن(ص) را مخدوش کنند.

وی با بیان اینکه جریانات منحرف تا به امروز در مسیر مخدوش سازی چهره نورانی پیامبر اعظم(ص) هیچ توفیقی کسب نکرده‌اند، تصریح کرد: این‌گونه افراد و جریانات فقط خودشان را به‌زحمت می‌اندازند، چون بر اساس وعده الهی در قرآن کریم، خداوند نور خود را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ مروی با محکومیت اقدام هتاکانه نشریه «شارلی ابدو» و اهانت به پیامبر مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: اخیراً رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که به دلیل آزادی بیان، نمی‌توانیم این اقدام را محکوم کنیم؛ واقعاً با کدام منطق سازگار است که به‌عنوان آزادی بیان، به نماد فضیلت‌ها و مقدسات حدود دو میلیارد مسلمان جهان اهانت شود؟

وی ادامه داد: این‌گونه اقدامات نه‌تنها مصادق آزادی بیان نیست بلکه عین وحشی‌گری و بی‌اخلاقی است؛ کدام منطق اجازه می‌دهد به شخصیتی که حدود دو میلیارد مسلمان عاشق و دلداده ایشان هستند، اهانت شود؟

تولیت آستان قدس رضوی خطاب مدعیان آزادی بیان در کشورهای غربی گفت: اگر واقعاً به آزادی معتقد هستید، درباره هولوکاست هم به این اصل عمل کنید و درباره حادثه‌ای که اصل‌وفرع آن جای بحث دارد، روشنگری کنید؛ در حقیقت صهیونیست‌ها برای آنکه روی چهره خشم‌آلود خود نقاب مظلومیت بگذارند، چیزی به‌عنوان هولوکاست را جعل کردند.

وی تأکید کرد: اکنون کسی در غرب حتی جرئت نمی‌کند که درباره ماجرای هولوکاست بررسی انجام دهد و تاکنون هم عده زیادی از مورخان و کارشناسان به خاطر پرسیدن سؤال درباره ابعاد موضوع و تعداد کشته‌ها به زندان محکوم‌شده‌اند؛ چرا درباره هولوکاست آزادی بیان وجود ندارد؟

حجت‌الاسلام‌ مروی افزود: غربی‌ها اجازه آزادی بیان درباره موضوعی مانند هولوکاست را نمی‌دهند اما در مقابل، اهانت به مقدسات را به بهانه آزادی بیان مجاز می‌دانند و این‌گونه اقدامات را محکوم نمی‌کنند.

وی ادامه داد: جریانات منحرف به خاطر کینه و البته هراسی که از قدرت اسلام دارند، یک روز با به وجود آوردن داعش سعی در مقابله با اسلام دارند و یک روز هم با اهانت‌های سخیف به مقدسات به جنگ با اسلام می‌آیند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مسلمانان وظیفه‌دارند که در برابر این‌گونه اهانت‌ها بایستند و اعتراض و نفرت خودشان را نسبت به حرکت‌های سخیف ابراز کنند و از دولت‌های خود هم بخواهند که موضع بگیرند.

حجت‌الاسلام‌ مروی خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام متحد شوند، تمام استکبار و ایادی آن‌ها نمی‌تواند در برابر اسلام بایستد، اما متأسفانه برخی کشورهای اسلامی احساس مسئولیت ندارند و سران برخی از کشورها هم نوعاً خودفروخته هستند و دشمن هم از این فرصت برای اهانت به بزرگ‌ترین شخصیت عالم وجود استفاده می‌کند. خداوند همه مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند.

دیدگاه کاربران

الف ر۱۵۹۳۶۷۲۱۷:۳۳:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۲۱
حضرت رسول (ص) آنقدر بزرگ هستند که اینکارها هیچ خللی بر روی شخصیت وی نمیگذارد.. خداوند همه مارا اگر اهل هدایتیم هدایت بفرماید..
ناشناس۱۵۹۳۷۱۴۱۸:۲۷:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۲۱
بنده برای روحانیت عالم و با تقوا احترام قائلم، ولی .. چرا انقدر به آزادی بیان درباره هولوکاست گیر می دید اخه؟ ازین مسئله در اروپا برداشت نژادپرستی و فاشیست بودن میشه. نمیگم کار درستیه، ولی توی ایران خودمون هزارتا مثال میشه براش ذکر کرد. .. منظورم اینه یه مسائلی در یه جامعه ای حساسیت برانگیز میشه. اگر میخواید اونها رو آزادانه و بی محابا نقد کنید، یادتون نره باید یه سوزن هم به خودمون بزنیم.
ناشناس۱۵۹۳۹۷۱۰۰:۳۱:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۲۲
اهانت کلا چیز بدیست .
ناشناس۱۵۹۴۰۴۹۰۶:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۲۲
بدتراز کار اونها برای مردم متدین ما بی کفایتی دولت ماست در مقابل آنها. چرا نباید دولت ایران سفارت فرانسه رانبدد هیچ توجیه عقلانی ومنطقی وجود ندارد که چنین اهمالی داردصورت می گیرد ما که بخوبی میدانیم این کارهایشان به پشتیبانی وحمایت دولت فرانسه دارد انجام میشود ..اف بر بی غیرتی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین