بهره‌برداری پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا پایان دولت

گروه اقتصادی الف،   3990527133

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اجرای ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر و سختی کار افتخاری برای نظام و دولت است که تا پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در جریان بازدید از عملیات ریل‌گذاری این پروژه بیان کرد: این طرح به هیچ وجه با کمبود منابع مالی روبرو نبوده و مصمم هستیم آن را بعنوان یکی از اقدامات افتخارآمیز دولت تدبیر و امید به نتیجه رسانده و  به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اجرای طرح‌های ریلی متعدد در کشور در دولت تدبیر و امید اظهارداشت: با وجود تردیدهایی که درباره به نتیجه رسیدن  راه‌آهن کرمانشاه ، همدان ، گیلان ، ارومیه و راه‌آهن تبریز - بستان‌آباد وجود داشت ، دولت تدبیر و امید این پروژه‌های بزرگ را عملیاتی و به نتیجه رساند و درباره راه‌آهن اردبیل هم چنین خواهد شد.

نوبخت گفت: کار در پروژه ۱۷۵ کیلومتری راه‌آهن اردبیل - میانه باید از دو جبهه سرعت گیرد و با توجه  به نبود مشکل اعتباری، بهانه‌ای برای تکمیل و به نتیجه نرسیدن آن در این دولت وجود ندارد.

علی نیکزاد ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: به خاطر برخی کاستی‌ها عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه بسیار طولانی شده و ما خواهان این هستیم که این پروژه در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت دوزادهم بعنوان یادگاری این دولت افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: در تمام جلسات با معاون رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی توافق شده که  ۱۰۰ کیلومتر روسازی پروژه ، عملیات زیرسازی و احداث هفت ایستگاه مسیر  امسال به اتمام برسد و با توجه به تامین مالی طرح مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی ، رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم گفت: این جای خوشحالی است که دولت مصمم به پایان رساندن راه‌آهن اردبیل - میانه پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی است و مردم استان اردبیل چشم انتظار شنیدن سوت قطار بوده و انتظار می‌رود که این مهم در زمان این دولت انجام پذیرد.

وی بیان کرد: البته تنها رسیدن قطار به اردبیل کافی نیست و این راه‌آهن باید تا پارس آباد و اتصال به جمهوری آذربایجان و کشورهای قفقاز  تداوم یابد.

صدیف بدری ، نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: برای اجرای این طرح در هفت سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و انصاف نیست که این طرح در دولت دوازدهم به پایان نرسد.

وی همچنین از زحمات استاندار اردبیل در زمینه تسریع در عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه تقدیر و اظهارامیدواری کرد که این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

مهندس خطیبی مجری پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه نیز  در گزارشی از وضعیت اجرای طرح گفت: تاکنون ۲۳ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده و این میزان امسال به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح راه‌آهن اربیل - میانه یکی از سخت‌ترین طرح‌های ریلی کشور می‌باشد، افزود: در این مسیر ۶۲ دستگاه  تونل با طول ۲۴.۵ کیلومتر وجود دارد که  ۲۲.۵ کیلومتر آن حفاری شده و در ۱۶ کیلومتر آن نیز لاینیگ صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح نیز از ۸۵ درصد عبور کرده است.

وی بیان کرد: سه ایستگاه فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست در مسیر طرح ۳۵ درصد و ایستگاه اردبیل نیز  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این ایستگاه‌ها نیز امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

وی ابرازامیدورای کرد که پروژه راه‌آهن اربیل - میانه  در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین