جهانگیری و پرسش‌های بی‌پاسخ !

محسن کریم‌پور،   3990501125 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
جهانگیری و پرسش‌های بی‌پاسخ !

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در هفته گذشته اظهارات جالبی درباره مدیریت در کشور بیان داشته است. جهانگیری گفته است: «با رویکردهای قدیمی نمی توان ایران را اداره کرد باید شیوه های حکمرانی را اصلاح کرد و شرایط گذشته که همه چیز متکی به دولت و یا درآمدهای نفتی بود باید تغییر کند ما باید کارآمدی مدیران کشور را بالا ببریم.»

در نگاه اول بیان گزاره‌ای که توسط جهانگیری بیان شده است به‌شدت مبهم است. اینکه رویکردهای قدیمی باید اصلاح شود ناظر به چه چیزی است؟ آیا این سخن همان انتقاد همیشگی اصلاح‌طلبان است که ایشان همواره ساختار سیاسی را مهمترین مشکل کشور می‌دانستند و اصلاح آن را خواستار بودند؟

اگر منظور ایشان همین نکته باشد باید از ایشان پرسید آیا اصلاح ساختار سیاسی به‌تنهایی همه مشکلات ما را حل می‌کند؟ آیا تجربه ۴۰ ساله به ما نشان نمی‌دهد همه مشکلات ما با اصلاح‌ ساختار سیاسی حل نمی‌شود؟

از سویی دیگر جناب جهانگیری و دوستان ایشان، به غیر از ۸ سال احمدی‌نژاد، در سال‌‌های بعد از انقلاب همواره در مصدر حکمرانی بوده‌اند. ایشان اکنون هشتمین سال معاون اولی را می‌گذرانند. آیا بیان این سخنان از سوی ایشان موجه است؟ چگونه است که معمولا مسوولانی که بیشترین سابقه حضور در حکمرانی را دارند منتقدتر هم هستند!؟

ایشان و دوستانشان اکنون باید جوابگوی عملکرد خود باشند. اگر کارآمدی مدیران پایین است ایشان باید پاسخ دهند که برای افزایش کارآمدی مدیران حداقل در هشت سال گذشته چه کرده‌اند. سخنان جهانگیری بی‌ارتباط با اظهارات علی ربیعی، سخنگوی دولت نیست. ربیعی گفته است:‌ « زندگی مردم یک دلشوره برای دولت است و مدام دولت در این زمینه تلاش می‌کند.»

اوضاع کشور به‌خصوص شرایط اقتصاد کشور نشان‌دهنده ناکارآمدی مزمن دولت است. در چنین وضعی سخن گفتن از دلشوره برای زندگی مردم و اصلاح رویکردهای قدیمی از جانب اصحاب دولت از جانب مردم پذیرفته نمی‌شود. مردم شاهد تورم روزانه هستند و افزایش بیکاری و رکود اقتصادی را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند.

در کنار اینها می‌بینند تصمیمات اقتصادی در دولت مدام در جهت بدتر کردن شرایط است و هیچ عقبه کارشناسی آن را تایید نمی‌کند. ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی و روایت رئیس کل سابق بانک مرکزی از آن تصمیم نشان‌دهنده عمق بی‌توجهی این دولت به نظرات کارشناسی است.

یا نمونه دیگر موضوع افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸ بود. تصمیمی که هیچ کارشناسی از اجرای آن در آن شرایط و با آن شکل حمایت نمی‌کرد.

آیا جناب ربیعی در آبان ۹۸ برای زندگی مردم دلشوره نداشت؟ یا جناب جهانگیری در جلسه تصمیم‌گیری برای «دلار جهانگیری» به اصلاح حکمرانی فکر نمی‌کرد؟

جهانگیری این سخنان را در حالی بیان می‌کند که عموم تحلیلگران و به‌‌خصوص دوستان اصلاح‌طلب جهانگیری بر این باورند که ایشان در دولت نقش مهمی ندارند و عملا تشریفاتی هستند. در اینجا هم باز به شخص آقای جهانگیری ایراد وارد است. اگر ایشان نقشی ندارند بهتر نیست استعفا دهند و با قدرت خداحافظی کنند؟

اما اگر همچنان نقش دارند پس سخنان اصلاح‌طلبان درباره نقش نداشتن جهانگیری با چه هدفی گفته می‌شود؟ آیا سخنان جهانگیری و ادعای اصلاح‌طلبان با گمانه‌زنی‌های درباره نامزدی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ مرتبط است؟

اخیرا یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب گفته است جهانگیری صراحتا بیان داشته برای انتخابات ۱۴۰۰ نامزد می‌شود. شاید سخنان جهانگیری درباره اصلاح حکمرانی بی‌ارتباط با این موضوع نباشد و احتمالا در یک سال آینده باید منتظر تکرار چنین سخنانی از سوی او باشیم!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۵۵۲۱۰۰:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۴
با همین مبهم گویی ها خودش را از روحانی مبرا می کند و مردم را بدون پاسخگویی در خصوص هشت سال مشارکت در دولت روحانی برای رای دادن به خودش شستشوی مغزی می دهد حتی در مورد داداش وارز ۴۲۰۰ هم یک کلمه نخواهد گفت
ناشناس۱۵۳۵۸۰۱۱۰:۰۸:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۴
روحانی و جهانگیری باید در مورد افزایش 580 درصدی قیمت مسکن و افزایش 7 برابری نرخ ارز و افزایش 10 برابری نرخ سکه و افزایش 5 برابری قیمت خودرو و لوازم یدکی و لوازم خانگی و موبایل و مواد غذایی و کوچک شدن سفره های مردم پاسخگو باشند و فرافکنی نکنند.
ناشناس۱۵۳۵۹۳۳۱۱:۲۷:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۴
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
ناشناس۱۵۳۶۱۷۴۱۳:۴۸:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۴
برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های صنعت هسته ای ایران را نابود کرد اما زیر ساخت های تحریمهای ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
ناشناس۱۵۳۶۱۷۸۱۳:۵۱:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۴
موشک پرانی و شعار نویسی های شما برجام را بر هم زد !
ناشناس۱۵۳۶۳۰۹۱۵:۲۵:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۴
آن کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!!! و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند زیرا برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۱۵۳۶۱۹۲۱۴:۰۰:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۴
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
ناشناس۱۵۳۶۲۱۵۱۴:۱۶:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۴
به جونی هرچی مرده محمودمون بر میگرده
ناشناس۱۵۳۵۵۲۴۰۰:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۴
جهانگیری نامزد شود، همه با هم سرمون رو می کوبیم به دیوار.... تا منفجر شیم از دست کلید و اصحابش راحت شیم
ناشناس۱۵۳۵۷۲۴۰۹:۱۴:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۴
سال 1400: (جهانگيري2): ملت شريف ايران، آيا يادتان هست سكه و دلار هر لحظه قيمتي داشت؟ ... اتوبوس اقتصاد به ته دره افتاده ... اگه كانديداي رقيب راي بياره، ما به سمت جنگ مي ريم، آنها هيچ سابقه اجرائي دُرَخشاني نداشتند، تورم، بيكاري، ركود اقتصادي ... "بله،‌ جملات تكراري هستند، ولي پركاربرد و موثر"
ناشناس۱۵۳۵۸۰۳۱۰:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۴
مردم یادشان باشد درختی که در 4 سال اول ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
ناشناس۱۵۳۵۹۴۴۱۱:۳۴:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۴
افزایش قیمت دلار مربوط به تحریم های ترامپ دیوانه است ربطی به دولت ندارد
ناشناس۱۵۳۶۱۱۱۱۳:۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۴
تا وقتی مثل تو هست، جهانگیری امیدواره.
ناشناس۱۵۳۶۱۵۶۱۳:۳۶:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۴
عراقچی : نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۵۳۶۱۶۹۱۳:۴۶:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۴
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها و عوامل خارجی مربوط نیست.
ناشناس۱۵۳۶۱۷۶۱۳:۴۹:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۴
روحانی : دلار بالای 1500 تومان نتیجه سوء مدیریت و نداشتن برنامه است.
مرتضی@۱۵۳۵۵۲۶۰۰:۲۱:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۴
خخخخخخخ چه ساده ی باز این اگه فکر کنه رای میاره
ناشناس۱۵۳۵۶۸۷۰۸:۴۰:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۴
از حسن و اسحاق بشدت هرچه تمام ملولیم
مهران۱۵۳۵۶۹۳۰۸:۴۵:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۴
شما چقدر ساده ای دقیقا همین حرف رو برای روحانی در چهار سال دوم هم میزدن که با عملکردش عمرا رای بیاره اما چی شد؟ دو تا شعار ازادی و کنسرت به همراه کمی ترس انداختن در دل مردم از رقیب مثل جنگ میشه و دلار میشه پنج تومن اقای روحانی با بیست و چهار میلیون رئیس جمهور شد این دور هم اقای جهانگیری یا لاریجانی دقیقا با همین شیوه دوست عزیزشان جناب اقای روحانی پا به میدان خواهندگذاشت
ناشناس۱۵۳۵۸۴۱۱۰:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۴
مردم دیگه فریب نمی خورند.
ناشناس۱۵۳۶۲۹۳۱۵:۱۶:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۴
اتفاقا یکسری از مردم دوباره فریب می خورند انگار دوست دارند که فریب بخورند. با این سازوکار اداره کشور انتخاب کردن فایده ای به حال مردم نداره
ناشناس۱۵۳۵۸۶۸۱۰:۴۹:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۴
واقعا همینطور بود برخی که بخاطر دیسکو تو خیابون رای دادن خددددااایا
حمید۱۵۳۵۵۲۷۰۰:۲۱:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۴
مشکلات کشور بواسطه کوتاهی و عدم تدبیر و مدیریت و ناهماهنگی در تمام بخشهای کلان کشور هست انتصاب مشکلات به قوه مجریه یه خطای راهبردی هست.
ناشناس۱۵۳۵۷۹۵۱۰:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۴
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات بدلیل تحریم هاست و 80 درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت هاست.
ناشناس۱۵۳۶۲۷۸۱۵:۰۷:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۴
تمام این صحبتها یکجور منحرف کردن اذهان مردم از اصل مشکلات است. حتی خود روحانی هم این حرف را بزند که عمده مشکلات کشور مقصر دولت خودش هست باور نمی کنیم چون یکی از نقش های دولت در این کشور یک جور ضربه گیر یا گل گیر است.
ناشناس۱۵۳۵۹۸۲۱۱:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۴
اگر نظراتتون هم مثل دیکته تون باشه، واقعا باید یک مقدار بیشتر مطالعه کنید. انتساب دوست عزیز، به معنی نسبت دادن و بله، بی تدبیری ها مستقیما به آقای روحانی منتسب است!!
ناشناس۱۵۳۵۵۳۲۰۰:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۴
لطفا دادگاه برادر جهانگیری و برادر روحانی را برای مردم همچون دادگاه کرباسچی برگزار کنید
ناشناس۱۵۳۵۵۳۸۰۰:۴۱:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۴
آقای قالیباف پس چی شد آن شعارهای میارزه با ۴ درصدی ها
ناشناس۱۵۳۵۹۸۳۱۱:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۴
تو دیگه کی هستی!؟ از دوستداران اصحاب کلیدی که برای این مدت کم بازخواست میکنی و امید مردم را ناامید کمتر از 2 ماهه آمده، صبر داشته باش
ناشناس۱۵۳۵۵۴۲۰۰:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۴
درسال 70 نرخ دلار در بانک مرکزی 7 تومن و در بازار آزاد 149 تومن بود که منجر به یک رانت اقتصادی خیلی بزرگ شد در نتیجه این رانت ها اولین اختلاس تاریخ بعد از انقلاب اتفاق افتاد(البته نظام بانکی هم مشکلات خودشو داره) دو سال بعد فاضل خداداد به اتهام اختلاس 123 میلیارد تومنی اعدام شد(آقای جهانگیری و دوستان اون موقع مشغول تشکیل حزب کارگزاران سازندگی بودن) و ما هم به علت مدیریت لایق این بزرگواران دوباره فرمون اقتصاد رو دوباره به همین آقایون دادیم تا یک رانت ارزی دیگه خلق کنند (دلار جهانگیری) صد نفر رو هم اعدام کنید وقتی همچین رانت تپلی وجود داره و این آقایون تو دولت دوباره به ریش ما می‌خندن هیچ اتفاقی نمی افته
ناشناس۱۵۳۶۱۷۹۱۳:۵۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۴
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت حجت الاسلام هاشمی نرخ دلار دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
ناشناس۱۵۳۵۵۴۷۰۰:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۴
لطفا اگر تحت هر شرایطی این دولت کارش را تا پایان دوره ادامه داد فورا ممنوع الخروج شوند و قانون از کجا اورده ای در مورد اعضا دولت اجرایی شود
ناشناس۱۵۳۵۵۴۹۰۰:۵۱:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۴
جهانگیری به لحاظ سیاسی خیلی وقته که مرده ... پشت سر مرده حرف نزدید وقت خودتون رو تلف میکنید
ناشناس۱۵۳۵۵۵۰۰۰:۵۵:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۴
قدیما زمانی که بچه ها در محله ها بازی میکردند ، یه جایی از بازی ، بازنده ها بازی رابه هم میریختند و ادامه بازی دیگر مقدور نبود . ومیگفتند بازی از اول . مردم تماشاچی بازی جناحهای مختلف بوده اند وازاین بازی ها تا کنون آبی برای آنها گرم نشده است . امیدواریم مردم هم بخشی از صحنه گردانهای وضعیت کشورمان باشند.
ناشناس۱۵۳۵۵۵۹۰۱:۱۶:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۴
یه گقته بسیاری از اقتصاد دانان و سیاستمداران همون هشت سال احمدی نژاد هشتاد سال کشور به عقب بر گرداند.
ناشناس۱۵۳۵۷۸۴۱۰:۰۲:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۴
با دولت روحانی 150 سال به عقب برگشتیم.
ناشناس۱۵۳۵۷۸۷۱۰:۰۳:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۴
اقتصاد دانان یا افراد طیف مقابل؟!!!!
ناشناس۱۵۳۵۸۰۹۱۰:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۴
در دولت قبل دلار 3 برابر شد اما حالا 8 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
ناشناس۱۵۳۵۸۱۱۱۰:۱۴:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۴
در زمان احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ.
ناشناس۱۵۳۶۱۵۱۱۳:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۴
دولت احمدی نژاد با شعار انرژی هسته ای ... عامل اصلی تحریم ها فعلی است
ناشناس۱۵۳۶۳۱۷۱۵:۲۸:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۴
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۱۵۳۵۵۷۰۰۱:۳۴:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۴
حهانگيري همين الانم در دولت بازيچه است
ناشناس۱۵۳۵۵۷۱۰۱:۴۰:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۴
مگه اصلاحی هم کردین که میگین حل نمیشه؟
ناشناس۱۵۳۵۶۰۴۰۵:۵۲:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۴
مملکتو از بین بردند، باز هم دست بردار حرفهای پوپولیستی نیستند نخیر آقا، مردم را چی گیر آوردین!؟ خسته نشدین از دروغ و دو رویی و ریا؟ بدترین مدیریت مربوط به شخص خودته و
ناشناس۱۵۳۵۶۲۲۰۷:۰۹:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۴
هدف فقط رسيدن به قدرت و بس
ناشناس۱۵۳۵۶۲۳۰۷:۰۹:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۴
ترا خدا تو حرف نزن توحرف بزنی همه چیز گران میشود
ناشناس۱۵۳۵۶۲۵۰۷:۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۴
جهانگیری و روحانی و نوبخت و ....... مملکت رو به خاک سیاه نشوندن و مردم رو بدبخت کردند .
ناشناس۱۵۳۵۶۲۸۰۷:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۴
دندون تیز کرده برای ۱۴۰۰ خخخخخخخ
ناشناس۱۵۳۵۶۳۱۰۷:۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۴
اینهمه آدم حسابی متخصص باسواد توی این مملکت داریم . وقتی گزینه ها رو محدود کنن به ۳ _ ۴ تا چهره تکراری ؛ میشه این ! کی باید بشه رئیس و نائب رئیس !!! ع ع ع ع
پیر دیر۱۵۳۵۶۳۴۰۷:۲۸:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۴
یکی از خیانت های صورت گرفته آلوده کردن اکثریت جامعه به بورس است جامعه ای که مختصر کار و تولیدی در آن صورت می گرفت کار و تلاش را رها کرده و در پی ثروتمند شدن یکباره و رفتن ره صد ساله بدون کار و تلاش شده تا دولت به اهداف مالیاتی در بورس و جبران کسری بودجه با شگردهای سرمایه سوزی تدریجی مردم به آن دست یابد
ناشناس۱۵۳۵۶۴۰۰۷:۴۴:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۴
مردم خواستار محاکمه مدیران بی کفایت هستند که ضربات بزرگی به مردم و کشور زده اند.
امیر۱۵۳۵۶۵۶۰۸:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۴
آقای جهانگیری شما لطفا سکوت کنید. یه بار اومدی تز دادی واسه دلار برای هفت پشتمون بسه. چرا یکی نیست این بابارو بکشه پایین
ناشناس۱۵۳۵۶۵۷۰۸:۰۲:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۴
ایران امروز حاصل عملکرد این دو شازه در تصویر است
ناشناس۱۵۳۵۶۶۳۰۸:۱۱:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۴
خیلی امید داره به اینکه رییس بشود. اخه تا ریاست جمهوری فقط یک گام مونده. حیف است از دست بره این متخصص موتور اقتصاد و ثبات دلار.
ناشناس۱۵۳۵۶۶۵۰۸:۱۷:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۴
تنها هدف ایشان گول زدن مردم بیچاره و کسب آرائ مردمی است و لاغیر... شرمندگی هم که ندارند متاسفانه...
ناشناس۱۵۳۵۶۷۰۰۸:۲۴:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۴
تخصص برادر ایشان ب مراتب بیشتر از جهانگیری میباشد!!!!!!
محسن۱۵۳۵۶۷۳۰۸:۲۶:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۴
ما فریب اصلاح طلبان نمیخوریم
ناشناس۱۵۳۵۶۷۴۰۸:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۴
هیچ عاقلی دیگه به اصلاح طلبان لیبرال سرمایه دار که فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستن و مشکلات مردم براشون هیچ اهمیتی ندارن رای نمیده والسلام
مهدی۱۵۳۵۶۸۹۰۸:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۴
جناب اسحاق حان حتما جک می گید ما کار آمدی از مدیران فعلی ندیدیم و گرنه در جنگ 8 ساله پیروز شدیم چون مردم پای کار بودند در جنگ اقتصادی لطمه می خوریم چون مدیران اجرایی نا لایقی تسمیم گیری میکنند نمونه بارزاش برجام که هنوز هم آقایان فکر میکنند فتح الفتوح کرده اند
dayani۱۵۳۵۶۹۶۰۸:۴۷:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۴
مسئله ایران مسئله نفت است، اگر باشد نظام و دولتها شادمانه به مردم مخر میفروشند و اگر نباشد، هزار و یک دلیل درمی آورند. اداره بهینه کشور ایران - بخور و نمیر - بدون نفت میسر نیست،
ناشناس۱۵۳۵۷۱۳۰۹:۰۴:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۴
مانند جهانگیری ها در ایران خیلی کم هستند و پا هرکجا بگزارد سریع کار انجام می شود و به درد ریاست جمهوری می خورد
ناشناس۱۵۳۵۸۰۶۱۰:۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۴
توزیع دلار 4200 تومانی نشانه کم سوادی جهانگیری بود.
حمید۱۵۳۵۷۱۴۰۹:۰۴:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۴
کاش دولت پر مدعای اقای روحانی و برادارن(جهانگیری، نوبخت، ربیعی، آخوندی) اینقدر ظرفیت داشتند تا فیلمی از دوران تقریبا 8 ساله صدارتشون تهیه میشد و مردم بهتر توانمندی این حضرات را در عمل م ی دیدند. افرادی که کم مانده بود داعیه اصلاح امور کائنات را هم داشته باشند ان هم فقط از طریق گفتمان این فیلم در تاریخ ثبت میشد تا نسلهای امروز و آینده با دیپلماسی لبخند بیشتر آشنا شوند و امروز شاهد شنیدن استفاده کوپن الکترونیکی باشند و وپراید 80 میلیونی و سکه 11 میلیونی و دلار 26 تومانی
حميد۱۵۳۵۷۲۳۰۹:۱۳:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۴
با عرض معذرت اين سوال "آیا تجربه ۴۰ ساله به ما نشان نمی‌دهد همه مشکلات ما با اصلاح‌ ساختار سیاسی حل نمی‌شود؟" بي ربط است. در اين مدت 40 سال جناح هاي مختلف آمدند و رفتند و هر كدام متناسب با توانايي هاشون قدمهايي برداشتند و خب ضعف هايي هم داشتن. "اصلاح ساختار سياسي" كجا اتفاق افتاده در طي اين مدت؟
ناشناس۱۵۳۵۷۳۰۰۹:۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۴
اصلاح یعنی برکناری تمام مدیران سیاسی بی کفایت. این چیزی که در کشور وجود دارد باند بازی های سیاسی برای دادن پست های مدیریتی به افراد بی کفایت است. اصولگرا و اصلاح طلب ندارد. هیچ کدام نه به اصول و نه به اصلاح اعتقاد ندارند. آنچیزی که در هر دو مشترک است همین دفاع از اعضای قبیله برای گرفتن مقام و منافع است.
ناشناس۱۵۳۵۷۳۱۰۹:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۴
یادتون هست که این جناب میگفت دولت ۱۱ درحال آوار برداریه؟ الان دولت ۱۳ در قبال این خرابکاری های دولت ۱۱و۱۲ چه تعبیری رو باید به کار ببره!!!
ناشناس۱۵۳۵۷۹۰۱۰:۰۳:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۴
این دولت 300 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت بعدی به ارث گذاشت.
ناشناس۱۵۳۶۲۲۷۱۴:۲۲:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۴
این رقم را از کجا آوردید؟
ناشناس۱۵۳۵۷۳۶۰۹:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۴
اگه میخواین اقتصادمون مثل اقتصاد ژاپن بشه، فقط و فقط یه راه داره آقای روحانی بشه نخست وزیر ژاپن و آقای جهانگیری و مجموعه ی ژنرال‌ها را صادر کنیم به ژاپن.
ناشناس۱۵۳۵۷۷۸۰۹:۵۸:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۴
بعضی ها چه طمع قدرتی دارن
علی 671۱۵۳۵۸۲۵۱۰:۲۵:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۴
مردم زجر کشیده ایران مردم یادتان هست را فراموش نکرده اند .
علی 671۱۵۳۵۸۳۰۱۰:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۴
آقای جهانگیری بروند سراغی از برادر اختلاس گرش بگیرد و دنبال ماست مالی کردن گند کاری برادرش باشد .ما به اینگونه افراد رای نمی دهیم .
ایرانی۱۵۳۵۸۷۹۱۰:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۴
از آقای جهانگیری بپرسید تو این ۷سال با تفکر شما چه کارهای انجام شده ویا چه راهکارهای برای پیشرفت مملکت وبهبود مشیعت مردم شما انجام دادید.. میگن بود و نبود شما هیچ فرقی نداره چونکه کاری بلد نیستی....بلدی بیا برا مردم بگو.
ناشناس۱۵۳۵۹۰۱۱۱:۱۲:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۴
این آقا کتک خور اصلاحات شده یک بارسپر بلای شیخ حسن یک بار دیگر سپر بلای سید حسن
ناشناس۱۵۳۵۹۰۶۱۱:۱۵:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۴
دیگه حنای ایشان رنگی ندارد. مردم واقعیت ها را فهمیده اند و دیگر به این آسانی دم به تله نمی دهند.
اعتمادیان اصلاح طلب۱۵۳۵۹۴۱۱۱:۳۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۴
جهانگیری اگر اصلاح طلب واقعی بود باید دو سال پیش از کابینه روحانی استعفاء می داد.
ناشناس۱۵۳۶۱۶۳۱۳:۴۳:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۴
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و همگی باید استعفاء بدهند.
ناشناس۱۵۳۵۹۵۲۱۱:۳۸:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۴
گرانی دلار بخاطر تحریم های ترامپ دیوانه است نتیجه موشک نویسی دوستان شما هیچ ربطی به جهانگیری و دولت کنونی که تمام تلاش خود را برای رفع تحریم ها کردن ندارد !
ناشناس۱۵۳۶۱۶۲۱۳:۴۲:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۴
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۵۳۶۱۶۴۱۳:۴۴:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۴
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن ثمره برجام است به قول جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
علی۱۵۳۶۰۳۰۱۲:۲۳:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۴
جهانگیری درمناظره انتخابات رییس جمهوری :ملت ایران یادتان هست.‌‌‌..‌‌، این جملات ایشان رو بایستی بعنوان فریبکارترین جمله تاریخ ایران ثبت کرد.
ناشناس۱۵۳۶۱۲۲۱۳:۱۹:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۴
یک بار روحانی و یا جهانگیری مسافرت استانی بروند، هزار نفر برای استقبال اینآمدند که اینها را دوست داشته باشند، من حرف شما را قبول می کنم. اون چندصد نفر هم امیددارند به نوایی برسند که مشکلشون حل بشه...
اسماعیل۱۵۳۶۳۲۹۱۵:۳۶:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۴
من دوست دارم یک نفر انقلابی بیاد، وضع معیشت مردم رو سامان بده نه جهانگیری نه جلیلی نه لاریجانی نه میر سلیم،اهل هیچ حزب و گروهی نباشه
ناشناس۱۵۳۶۴۶۱۱۷:۳۵:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۴
مانند بسیاری از اسلاف خود در دولت سازندگی با حربه استحاله شدن سعی در گمراه کردن ملت دارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین