هر نیم ساعت یک نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3981102139

فرمانده پلیس راهور ناجا در دهمین همایش بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی گفت: هر نیم ساعت یک نفر در کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد و در همین ساعت ۲۸ نفر مجروح می‌شوند.

به گزارش فارس، سردار سید کمال هادیان‌فر امروز در  سمینار بین‌المللی سوانح ترافیکی اظهارداشت: جدی‌ترین بحث در ترافیک‌های جاده‌ای بحث ایمنی است که بخش مهم آن سوانح ترافیکی است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: هر نفر که در تصادف جان خود را از دست می‌دهد، تقریبا ۵.۲ میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم به کشور تحمیل می‌کند.

فرمانده پلیس راهور ناجا عنوان کرد: امروزه آمار را بر اساس کشته محاسبه می‌کنیم این در حالی است که براساس آمارهای بین‌المللی متغیرهای اصلی دیگر در آمارهای تصادفات نقش دارند.

هادیان‌فر اجرای طرح همیار و سفر بخیر سیاه ساکتی را در شمار طرح‌های موفق طی سال‌های گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد که دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سمینارهایی نظیر سوانح ترافیکی موجب ارائه سند اقدام و انسجام ملی شوند.

وی اظهار کرد: خط تولید خودروهای پراید 132 و پژو 405 که در به عنوان خودروهای کشنده معرفی شده بودند، متوقف شده و خودرو پراید 131 نیز تا پایان سال 99 از تولید بازداشته می‌شود.

تصادفات در استان فارس کاهش یافته است

رئیس سمینار بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی در شیراز نیز گفت: از سال 85 تا 98 کاهش تصادفات ترافیکی در کشور به ویژه در استان فارس را شاهد بوده‌ایم.

کامران باقری لنکرانی اظهاد داشت: در 3 سال گذشته مرگ و میر ناشی از تصافات جاده‌ای افزایش داشته اما در 8 ماهه اخیر آمار مصدومان در کشور و استان فارس کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی در کشور افزایش پیدا کرد و همین در روند کاهش تلفات تاثیرگذار بوده است اما هنوز مهم‌ترین علت مرگ و میر در سنین زیر 40 سال در کشور حوادث ترافیکی است.

عامل دوم مرگ و میرها در استان فارس، تصادفات جاده‌ای است

ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده‌ای یکی از مشکلات اساسی کشور است.

مهرزاد لطفی افزود: بعد از بیماری قلب و عروق بیشترین مرگ و میرها به دلیل تصادفات جاده‌ای در کشور و استان فارس است.

وی اظهار داشت: امسال 350 هزار مصدوم در کشور گزارش شده که این آمارها نگران‌کننده است. 

عوامل اصلی و ثانویه تصادفات جاده‌ای 

معاون عمرانی استاندار فارس نیز گفت: آمارها از وضعیت کشور و جاده‌ها نشان‌دهنده این است که مشکلات حمل و نقل، سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو، نداشتن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه به عنوان عامل اصلی تصادفات جاده‌ای است، عواملی دیگری هم مانند خودرو و زیر ساخت‌ها جز عوامل دوم تلفات جاده‌ای می‌باشند.

رضایی ادامه داد: 45 در صد مسیرهای جاده‌ای کشور در استان فارس است و همین باعث شده که استان فارس بیشترین آمار از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در 9 ماه اول سال 200 میلیون تردد کشوری در استان فارس بوده است، تردد خودروهای سنگین در این استان 8 در صد افزایش یافته است. 

معاون عمرانی استاندار فارس اظهار داشت: استان فارس در کنار رتبه اول بودن در حادثه جاده‌ای در راهکارهای مفید در کاهش این آمار نیز اول بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین