رئیسی: مردم باید در زمینه فسادستیزی پای کار باشند/ تصمیم دستگاه قضا برای برخورد جدی با مفسدان اقتصادی‌

گروه اجتماعی الف،   3980921064 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضائیه با اشاره به امیدواری مردم برای مبارزه با فساد گفت: دستگاه قضا تصمیم جدی برای برخورد با مفسدان اقتصادی دارد و ‌مردم هم باید در زمینه فسادستیزی پای کار باشند.

رئیسی: مردم باید در زمینه فسادستیزی پای کار باشند/ تصمیم دستگاه قضا برای برخورد جدی با مفسدان اقتصادی‌

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در حاشیه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در جمع خبرنگاران با اشاره به امیدی که در مردم برای مبارزه با فساد ایجاد شده است، اظهار داشت: امروز فضایی در کشور ایجاد شده که برخی از روی غفلت در داخل به آن دمید‌ه‌اند‌ و خارجی‌ها و دشمنان انقلاب نیز در رسانه‌هایشان به آن پرداخته‌اند تا این باور را در جامعه ایجاد کنند که بسیاری از مسئولان در این کشور آلوده به فسادند.

وی افزود: ما باید با اقدامات و عملکرد خود بگوییم فضای امروز کشور فضای مبارزه با فساد است به جای آنکه دشمنان و عده‌ای غافل در کشور بخواهند در فساد بدمند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز این امید در جامعه ایجاد شده که مبارزه با فساد جدی بوده و نظام اراده و تصمیم بر برخورد با مفسدان اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر برخورد جدی با مفسدان، نظام اسلامی ما اراده جدی برای اصلاح ساختارها و بسترهای فسادزا دارد و در این مسیر به دنبال مشارکت همه مردم است.

رئیسی با بیان اینکه مردم باید در زمینه فسادستیزی پای کار باشند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که همه آحاد ملت در این امر خطیر مشارکت نکنند این کار مانند همه کارهای بزرگ پا نخواهد گرفت، اما امروز شاهد هستیم همه لایه‌های اجتماعی از این اراده نظام حمایت می‌کنند و مشارکت دارند، برای همین امیدواریم اتفاقات خوبی در کشور رقم بخورد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز بیان داشت: بهترین راه برای مصون‌سازی جامعه و ر فع آسیب‌های اجتماعی اقامه نماز و توجه به حقیقت آن است.

رئیس قوه قضائیه پیام‌ سالانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس سراسری نماز را نشان از اهمیت این مقوله دانست و افزود: نماز، بهترین وسیله برای جلا دادن دل و جان انسان‌ها و بهترین راه برای صیانت‌بخشی به جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: برگزاری این اجلاس‌ها باید در فکر، اخلاق و عمل جامعه به ویژه مسئولان اثرگذار باشد. همچنین توجه به اقامه نماز در مدارس هم موضوع مهم دیگری است که معتقدیم هرچقدر نونهالان و نوجوانان ما با نماز انس بگیرند، آسیب‌هایی که آنان را تهدید می‌کند، کاهش می‌یابد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۷۱۷۲۱۴:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۱
مبارزه با فاسدین و فساد آرزوی ماست
ناشناس۱۲۳۷۷۸۵۰۰:۳۲:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۲
آرزو خوبه ولی با دستمال کثیف نمیشه جایی را تمیز کرد. به کجا شکایت ببریم که به هر جا میبریم به جایی نمیرسیم هنوز ..
ناشناس۱۲۳۸۰۲۹۰۹:۵۶:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۲
پورمختار: قطع دست متهمان به اختلاس در اولویت قرار گیرد محمدعلی پورمختار درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اجرای حکم قطع دست سارق چند گوسفند در مشهد با بیان اینکه 16 شرط برای اجرای قطع دست در قانون مجازات اسلامی وجود دارد، گفت: تمامی این شروط باید محقق شود تا امکان اجرای حد وجود داشته باشد و به طور حتم قاضی مربوطه و در مراحل نهایی دادگاه تجدید نظر این شروط را بررسی و احراز کرده است.نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به طور حتم شرایط قطع دست سارق مشهد احراز شده بود، افزود: جامعه توقع دارد چنین احکامی در مورد رانت خواران، اختلاس گران و منصوبین و وابستگان بدون در نظر گرفتن برخی ملاحظات و توجه به مقام، منصب و موقعیت نیز صادر شده و با آنها به صورت جدی و قاطع برخورد شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: حکم قطع دست تنها نباید در مورد سارق مشهد بلکه به طور مرتب و بدون ملاحظه باید در مورد تمامی افرادی که سرقت می کنند و و واجد شرایط هستند اجرایی شود. پورمختار با بیان اینکه قطع دست متهمان به اختلاس باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: به گونه ای نباید عمل شود که اختلاس گران به انحای مختلف از مجازت فرار کنند اما احکامی مانند قطع دست در مورد اشخاص دیگر اجرایی شود.
ناشناس۱۲۳۸۱۱۸۱۱:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۲
دستگیری چند فاسد رده دوم مشکلی رو حل نمیکنه! حتی دستگیری فاسدان رده اول هم فساد رو ریشه کن نمیکنه چون یک عده فاسد دیگه جایگزین میشن. باید مشکلات ساختاری رو حل کرد مثل .. آزادی بیان، رفع رانتها و غیره
ناشناس۱۲۳۷۱۸۵۱۵:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۱
شما اینترنت رو فیلتر نکنید مردم بتتون حرف بزنند ..
مصطفي۱۲۳۷۱۹۱۱۵:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
آماده ايم آماده راهنمايي بفرمائيد كه براي پاي كار بودن چه بايد كرد؟
ناشناس۱۲۳۷۵۴۸۲۰:۴۸:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲۱
سئوال جالبیه. واقعا چگونه مردم میتوانند پای کار باشند؟ آقای رئیسی حتما در جریان هستید که دولت شش ماه پس از گرانی خودسرانه نان ساده سنگک آزاد (از 1500 به 2000 تومان) ، تازه از خواب بیدار و اقدام به چاپ و نصب آن در نانوایی ها نمود و قیمت را 1800تومان تعیین نمود. در محله ما نانوای سنگکی وجود دارد که اقدام به نصب این اطلاعیه نمیکرد . بارها با 124 تماس گرفتیم تا اینکار انجام شد اما هنوز نانوایی دارد با آرد لواش، تافتون و آرد بربری نان سنگک دست مردم میدهد . به آقای رئیسی پیشنهاد میشود بجای این حرفها، مانند گذشته اطاق اصناف در هر محله را احیا و برقرار کنند تا مردم بجای تلفن با مراجعه حضوری به این اطاق ها، بازرس خاص آن صنف را به محل دعوت و مردم هم شاهد باشنددر حضور آنها بازرس چه اقدامی خواهد نمود .
ناشناس۱۲۳۸۰۱۱۰۹:۴۱:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۲
در هر جایی و شغلی هستید فساد را به نهادهای امنیتی ،نظارتی گزارش کنید
موسي۱۲۳۷۱۹۴۱۵:۱۷:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲۱
حق الكشف بگذاريد بخصوص براي حسابداران و مسئولين مالي نتايج حاصله ، باور نكردني خواهد بود
ناشناس۱۲۳۷۵۵۵۲۰:۵۱:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
در ضمن با این حق الکشف ، مامور یا بازرس به فکر گرفتن رشوه نخواهد افتاد زیرا میداند که از مسیر سالمتری آن مبلغ گیرش خواهد آمد .
ناشناس۱۲۳۷۱۹۹۱۵:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
مبارزه قاطع با فسادهاي اقتصادي مقامات دولتي نيمه دولتي و خصوصي و خانواده هايشان و مجازات بدون تبعيض ، موجب اعتماد بيشتر مردم به نظام و تقويت آن خواهد شد .
ناشناس۱۲۳۷۲۲۴۱۵:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
حضرت آیت الله رییسی من چند سال پیش جلوی فساد برخی افراد ذی نفوذ که بیت المال چپاول میکردند ایستادم چنان پرونده ای برام در دستگاه قضایی ساختن که هنوزم درگیرش هستم
ناشناس۱۲۳۷۲۳۴۱۵:۵۵:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۱
آقای رییسی لطفا فکری به حال مدیران مفسد ادارات دولتی کنید که اگر کارمندی فساد آنها را افشا کند فرد را بایکوت کرده و کلیه مزایای آنها را حذف و منزوی و اجازه ارتقاء نمیدهند،لطفا واحدی برای مراجعه این کارکنان جهت حمایت قضایی معرفی کنید بسیار واجب است شرط مشارکت مردمی اطمینان آنها از حمایت قضایی افشاگران است
ناشناس۱۲۳۷۲۵۷۱۶:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۱
اصلا بایستی واحد های حراست و بازرسی هر وزارتخانه زیر نظر اطلاعات یا قوه قضاییه باشند .در وضعیت فعلی اگر گزارشی از تخلفات وزیر یا مدیر سازمان خود بدهند فوری برکنار میشوند ..علنا منفعل و بی تاثیر شده اند مگر میشود واحدی از کسی که حقوق و مزایا و ارتقا اش دست آن فرد است گزارش بدهد این قابل جمع نیست تناقض منافع و فساد انگیز. است
ناشناس۱۲۳۷۳۳۷۱۷:۳۳:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۲۱
مبارزه با فساد اقتصادی ! پس اغلب مقامات ..
ناشناس۱۲۳۷۳۵۶۱۷:۵۳:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
مردم پاي كار هستندواز فساد تيزي قوه قضاييه پشتيباني مي كنند به شرطي كه قوه قضاييه بر خورد يكسان با خودي وغير خودي داشته باشد مردم هنوز ازسرنوشت پرونده هاي قضات فاسد اطلاعي ندارند .. اصلا معلوم نشد چه اقدامات خلافي انجام دادند درحاليكه فساددر قوه مجريه هم علني ميشود وهم نوع خلافها همگي اعلام ميشود كه البته خيلي هم خوبست انشاا.. شعار با عمل يكسان گردد
ناشناس۱۲۳۷۳۸۷۱۸:۱۷:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
وقتی مبارزه با فساد خلاصه بشه در مبارزه با مفسدان اقتصادی میشه امید زیادی داشت ؟؟؟!
ناشناس۱۲۳۷۴۳۲۱۹:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۱
آقای رئیسی چند نفر از مفسدان را در ملا عام اعدام کنید تا برخورد نتیجه بدهد مردم مبارزه را باور ندارند. چرا بررسی و صدور حکم یک پرونده فساد اقتصادی سالیان سال طول میکشد
ناشناس۱۲۳۸۰۱۶۰۹:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۲
موافقیم اگر امروز در این مورد رای گیری کنید ۹۹ درصد مردم به آن رای مثبت خواهندداد مصادره کل اموال و اعدام مفسدان
ناشناس۱۲۳۷۵۲۷۲۰:۲۷:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲۱
آقای رییسی نمیگذارند ما را تهدید میکنند چه کنیم؟
سیدمحمد هاشمی ایثارگر بازنشسته بانک تجارت۱۲۳۷۷۱۵۲۳:۲۹:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۱
سلام علیکم مشکل ما فرزندان شهید کی حل میکنن الان ۸سال بانک‌تجارت .تبصره 51.فوف العاده ایثارگری و ماده 68تبصره 2.امتیازات .ما کارمندان.وبازنشسته را اجرایی نمیکند تورا به خدا قسم.خواهشمندم شما با.مدیر عامل و مدیر ایثارگری تماس داشته باشید حق ما را بگیرید
ناشناس۱۲۳۷۹۱۹۰۸:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۲
جناب اقای رییسی عزیز. سیستم دستگاه قضا که اتفاقاً تحت امر حضرتعالی است، سیستمی است که ..،..،..وقتی ساده ترین و معمولی ترین پرونده قضایی سالها زمان میبرد تا به نتیجه برسد، افراد مستعد را به فساد تشویق میکند. تشریفات زاید و وقت گیر به نفع مجرم و فاسد است و مظلوم را از سیستم قضا ناامید میکند. بد نیست آماری تهیه فرمایید که چند درصد از پرونده های قضایی به نتیجه نهایی رسیده است و چند درصد پرونده ها از سوی شاکی رها شده است. ضمن آنکه مشکل اصلی مردم در پرونده های کوچک و خصوصی خودشان است. مبارزه یا عدم مبارزه با فساد دانه درشت ها اگرچه مهم است ولی در زندگی مالی مردم تاثیری ندارد ولی عدم وصول یک چک زندگی فردی را متاثر میکند.
براتعلی آب برین۱۲۳۷۹۲۵۰۸:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۲
جناب آقای رئیسی مبلغ یکصدونه میلیون تومان بابت مسکن مهردرفاز۴هشتگردجدیدباضافه ۴۵میلیون وام به آن اضافه میشودازماگرفتن نمیدانیم چه زمانی به ماتحویل میدهندحرف هم بزنیم جواب نمیدهند۰یااینکه بیش ازیکسال است یک دستگاه ساینا ثبت نام کردم گفته بودن تیر۹۸باتکمیل وجه ماشین روتحویل میدن درمراجعات وتماسهای تلفنی مستمرشایدصدهابارفقط دروغ وجواب سربالامیدهند۰آقای رئیسی این فرهنگ ضدارزشی تاکی میخواهد ادامه پیدابکنه آیاهدف این مال افزوده ازحرامها قصدزدن انقلاب اسلامی راندارندوتاکی همچنان عنان مردم انقلابی باید دست اینها باشدآیاوزیران این دستگاهها نبایدجوابگوباشند
سیروس مهدوی۱۲۳۸۶۰۱۱۸:۴۳:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۲
جناب آقای رئیسی تا زمانیکه دستگاه قضایی عملکرد مسئولین را در هر رده ای اعم از رئیس دولت تا معاونش و مدیران بی کفایتش را به پای میز محاکمه نکشاند و مسئولین پاسخگو نباشند مردم به فقر کشیده شده توان مبارزه با فساد را نخواهند داشت. مسببین دلار 4200 تومانی، مسببین گرانی.. بدون نظرخواهی از مردم و.. نباید مصون از مجازات باشند. کسانی که با اطلاع از فساد چشمان..شان را بر فساد بستند نباید مصون از مجازات باشند. تا زمانیکه افشاکننده فساد مجازات، بی کار و بی پناه می شود مردم هیچ امیدی به مبارزه با فساد ندارند. تا زمانیکه مجلسی نداشته باشیم که تصویب قوانین ضد فساد را در اولویت امورش قرار دهد، تا زمانیکه دولت لانه اژدهای هفت سر فساد باشد مردم دستگاه قضایی را پناه خود نمی بینند. ارزانترین راه مبارزه با فساد حمایت از افشاکننده فساد می باشد اما در کشور مدعی جمهوریت، مدعی اسلامیت هزینه های فساد بر دوش افشاکننده فساد می باشد و ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین