پیشنهاد عباس عبدی برای برگزاری انتخابات زودرس ریاست‌جمهوری/ انتقاد قوچانی از عارف و شورای عالی اصلاح‌طلبان/چرا احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرد؟

گروه سیاسی الف،   3980917146 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

پیشنهاد عباس عبدی برای برگزاری انتخابات زودرس ریاست‌جمهوری/ انتقاد قوچانی از عارف و شورای عالی اصلاح‌طلبان/چرا احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرد؟

ریاست مجلس یازدهم به چه کسی می‌رسد؟

روزنامه ایران نوشت: «برخی نگاه‌ها از همین الان به رقابت ریاست مجلس دوخته شده. جایی که دیگر نه خبری از محمدرضا عارف در جریان اصلاح‌طلبی است و نه خبری از علی لاریجانی به عنوان گزینه اصولگرایان و معتدلین. نبود همین دو نفر خودش به اندازه کافی می‌تواند حامل پیام‌هایی ناظر به سر و شکل احتمالی مجلس بعدی باشد.

خصوصاً غیبت علی لاریجانی در این میان بیشتر به چشم می‌آید. در غیاب این دو نفر به شکل واضحی قالیباف خواهد بود که در صورت اکثریت یافتن اصولگرایان شرایط را به کام خود می‌بیند و همای سعادت را بر شانه‌های خویش احساس می‌کند. در جریان اصولگرا اگر رقیبی برای وی باشد، چیزی خارج از دایره نام‌های حمیدرضا حاجی‌بابایی  یا شاید علیرضا زاکانی نباشد.

گزینه‌هایی که شانس قالیباف در مقایسه با آنها به شکل جدی بیشتر است. مخصوصاً اینکه قابل پیش‌بینی است که او سرلیست اصلی اصولگرایان هم باشد. در جبهه اصلاح‌طلبان هم گزینه‌های احتمالی ریاست از محدوده نام‌هایی چون مجید انصاری عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس دهم فراتر نخواهد رفت. مجید انصاری به نظر می‌‌رسد گزینه اصلی برای سرلیستی اصلاح‌طلبان در تهران هم خواهد بود.»

***

پیشنهاد عباس عبدی برای برگزاری سریع انتخابات ریاست‌جمهوری

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در روزنامه اعتماد نوشت: «براي عبور از مشكلات موجود، چه در حوزه اقتصادي، چه در سياست خارجي و چه امور سياست داخلي نيازمند حداقلي از وحدت مديريتي و سياسي هستيم. متاسفانه اين دو مساله در جهت عكس يكديگر حركت مي‌كنند. از يك سو مشكلات در اين سه سطح بيشتر و بيشتر و پيچيده‌تر و از سوي ديگر شكاف درون قدرت نيز عميق‌تر و حتي تندتر مي‌شود...

به ويژه پس از اعتراضات اخير، بعيد است كه از اين پس دولت حتي قادر به اتخاذ تصميمات جاري خود باشد، چه رسد به اينكه بخواهد تصميمات مهم بگيرد. راه‌هاي پيش‌رو چيست؟

اول اينكه دولت درصدد كسب راي اعتماد از مجلس باشد تا اگر راي گرفت با اقتدار به كار خود ادامه دهد. اين راه بي‌فايده است. چون مساله اصلي موافقت يا مخالفت مجلس نيست...

راه دومي كه پيشنهاد مي‌شود، تغيير كلي كابينه و آوردن افراد جديد و باانگيزه است. اين راه هم مفيد نيست. اول اينكه كندي اين دولت در انتخاب همكاران، اجراي اين برنامه را ممكن است تا مدت‌ها طولاني كند. به علاوه مساله اصلي همكاران نيستند، بلكه شخص رييس‌جمهور مورد نظر است...

راه‌حل سوم انتخابات زودرس رياست‌جمهوري است. انتخاباتي كه مي‌تواند همراه با انتخابات مجلس انجام شود. مثلا در ارديبهشت ماه يا حتي در اواخر اسفند ماه. همزماني در انتخابات مي‌تواند برآورده‌كننده يكي از خواست‌هاي قبلي، يعني تقارن اين دو انتخابات باشد. حتي مي‌توان تا زمان انتخابات وظيفه مشخصي را براي دولت و رييس آن تعيين كرد كه انجام دهند. هيچ چيزي كمتر از اين نمي‌تواند نگاه مردم را در باور به اراده حكومت براي تغيير را تحت تاثير قرار دهد.

اين پيشنهاد حتما مشكلاتي هم دارد ولي كدام راه است كه فاقد مشكل باشد. ما در برابر راه‌هايي قرار داريم كه هر كدام‌شان مشكلات خاص خود را دارند. بايد انتخاب كرد. آنچه قطعي است، ادامه راه كنوني بدترين شيوه است. اگر امروز درباره آن تصميم‌گيري شود، بهتر است كه فردا شود. اين كار نياز به تنش و مواجهه نيز ندارد. سياستمداران و اصحاب قدرت مي‌توانند صادقانه وضع موجود را تشريح كنند و بهترين راه را براي برون‌رفت از آن از طريق انجام يك انتخابات زودرس فراهم كنند.»

***

انتقاد قوچانی از عارف و شورای عالی اصلاح‌طلبان

محمد قوچانی، شب گذشته و در پایان مهلت ثبت‌نام انتخابات مجلس در اینستاگرام خود نوشت: «امشب برای نخستین بار عاجز شدم از تیتر زدن برای خبر کسالت‌باری که ناگزیر بودم بر صفحه یک "سازندگی" بنشانم: نه اینکه به رسم این روزگار از انتخابات عبور کرده باشم ، بلکه بدان سبب که بی‌کفایتی شورای عالی اصلاح طلبان در راهبری انتخاباتی آنان را باید روایت می‌کردم. آقای عارف فکر کردند چون خودشان نامزد نمی‌شوند نیاز نیست در مقام رییس شورای عالی اصلاح طلبان از دیگران دعوت کنند و دیگر بزرگان ...

این روزها آن قدر علیه نهاد انتخابات و اصلاحات حرف زدند که خودشان هم ظاهرا از اصلاحات و انتخابات پشیمان شدند و توبه کردند و از سر بی‌خیالی و بی برنامه‌گی و به نظرم بریدگی ما را مقابل اصولگرایان جوان رها کردند. حتی اگر فکر کنیم مردم رای نمی‌دهند حق نداشتیم در برابر آرمانهای اصلاح طلبی این قدر بی مسئولیت و باری به هر جهت باشیم. نمی‌شود هم حرفهای انقلابی زد و هم حرفهای انتخاباتی. نمی توان هم اپوزیسیون بود و هم چشمی به حاکمیت داشت.

این " آغاز یک پایان " است. " آغاز پایان اصلاح طلبان‌" خسته و نااستواری که فقط در زمین هموار می‌توانند سیاست ورزی کنند‌. ما به یک شکست نیاز داریم تا به خود آییم و اصلاح طلبی را اصلاح کنیم ... ما اصلاح طلب می‌مانیم ، حتی اگر در اقلیت باشیم... این بی تدبیری است که ما را اقلیت می‌کند، نه رای اکثریت...»

***

معمای سرلیستی اصلاح‌طلبان

ایرنا نوشت: بیانیه‌های دعوت اصلاح‌طلبان برای داوطلبان واجدان شرایط در انتخابات اگر دست آن‌ها را برای بستن فهرست بازتر گذارد و حتی فهرست بسته شده از سد شورای نگهبان هم بگذرد بازهم موضوع سرلیست جدی است و انصراف عارف هم بر جدیت آن می‌افزاید. گزینه‌های آن هم از «شهیندخت مولاوردی» تا «مسعود پزشکیان» گستردگی دارد. راه‌حل اصلاح‌طلبان برای یافتن سرلیست تا زمان تایید صلاحیت‌ها چندان روشن نیست و به نظر می‌رسد این جریان منتظر تصمیمی است که شورای نگهبان و هیات‌های بررسی برای آن‌ها می‌گیرند.

***

چرا احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرد؟

به گزارش «تابناک» عدم حضور احمدی نژاد و یارانش در انتخابات مجلس، دلایل متعددی دارد که شاید سه دلیل از میان آن‌ها از دیگر دلایل برجسته‌تر باشد:

اول: نقشی که احمدی نژاد و حلقه نزدیکان وی در حال حاضر برای خود مطلوب می‌دانند، این است که اپوزسیون دولت، مجلس و به صورت کلی نظام سیاسی کشور باشند...

دوم:احمدی نژاد اصولا هیچگاه اصالتی برای مجلس شورای اسلامی قائل نبود و این مساله را هم پنهان نمی‌کند؛ وی یک بار در زمان ریاست جمهوری اش در واکنش به سوالی که دولت وی در حال فعالیت تبلیغاتی برای انتخابات مجلس است به صراحت گفت که نماینده آماده برای او ارزان‌تر تمام می‌شود تا بخواهد برای رای آوردن فهرستی در انتخابات مجلس هزینه مالی و یا زمانی بکند...

سوم: محمود احمدی نژاد علاوه بر اینکه برای خود مجلس اصالتی قائل نیست، حضور در مجلس را فرصتی برای تداوم چالشگری خود نمی‌داند؛ او از پیش می‌داند که به فرض حضور در مجلس، رقبای مختلف این امکان را که وی به ریاست مجلس برسد را به وی نمی‌دهند و این برای کسی که این روز‌ها علیرغم هشت سال حضور در راس دولت، می‌خواهد خود را در قالب اپوزسیون احیا کند آورده‌ای ندارد و به همین خاطر در گفت و گویی که با یک عضو شورای مرکزی گفتمان امام و رهبری انجام داده گفته که شرایط کشور خاص است و او برنامه‌ای برای حضور در انتخابات مجلس ندارد و حتی پیشتر هم رفته و اعلام کرده که از هیچکدام از اعضای دولتش که کاندیدا شده اند حمایت نخواهد کرد.

***

پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از احتمال پیروزی قالیباف

عبدالله ناصری در گفتگو با نامه نیوز درباره ثبت نام محمدباقر قالیباف در انتخابات مجلس گفت: با توجه به حوادث آبان ماه، رقابت اسفندماه در تهران جزء کم شورترین ادوار انتخابات مجلس خواهد بود و در چنین وضعیتی اصولگرایان پیروز می‌شوند، مگر آنکه مردم براساس معادلات جدید در لحظات آخر کاری کنند و نتیجه را تغییر دهند.

وی افزود: آقای قالیباف 12 سال شهردار تهران بود و پرونده های تخلف مالی درباره دوره مدیریتی او وجود دارد که باید دید شورای نگهبان چه تصمیمی می گیرد. اگر آقای قالیباف تأیید صلاحیت شود به احتمال زیاد منتخب اول مردم پایتخت خواهد شد. البته نباید از بازی جریان احمدی نژاد و پایداری غافل بود.

***

دو روایت از جلسات مشورتی درباره افزایش قیمت بنزین

تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با جماران از برگزاری جلساتی حدود چهارماه پیش درباره افزایش قیمت بنزین در سازمان برنامه و بودجه خبر داد. ارمکی گفت: «در جلساتی که درباره همین با آقای نوبخت برگزار شد و من تنها مخالف بودم به طور تفصیلی بحث کردم که اگر شما بنزین را گران کنید کشور به آتش کشیده می شود.

[این جلسات]چهار پنج ماه پیش و قبل از زمانی بود که به مجلس برود. آقای لیلاز و عبدی و دیگر دوستان هم آنجا بودند. من تنها آدمی بودم که به دلایل متعدد گفتم این کار خطرناکی است. گفتم چهار چیز اشتعالی در ایران وجود دارد: سیب زمینی، پیاز، نان و بنزین. بگذارید همه مجانی این ها را استفاده کنند و بروید جای دیگر را درست کنید. محصول اشتعالی در ایران به شمار می روند، که باید مجانی دراختیار مردم قرار داده شود و به جای آن، باید جاهای دیگر درست کنیم. حرفم این بود که یک عده رفتند پیش حضرت امام  و گفتند نان خیلی ارزان است، ثروتمندهای فلان فلان شده نان را مجانی می خورند. امام گفت بگذارید مجانی بخورند. کاری نداشته باشید.»

اما عباس عبدی با تایید برگزاری این جلسات به جماران گفت: «تا جایی که من می دانم جلسات زیادی در سازمان برنامه و بودجه بوده و این بخش(جلسات با نخبگان) هم اقتصادی نبود، بلکه بیشتر بحث اجتماعی بود.  این کاملا درست است که دکتر آزاد ارمکی تنها مخالف بود و هیچ کس چنین چیزی(نظر وی را) را قبول نداشت. اما قطعا چنین نیست که کسی با چیزی که اتفاق افتاده موافق بوده باشد...

مگر می شود آدم این طور بنزین را اتلاف کند و بعد بگوید کار خوبی است؟! ...  اگر منافع تغییر قیمت به جیب مردم برود کاملا کار درستی است، ولی ادامه این سیاست نه ممکن و نه مفید بود. اینکه بنزین را لیتری هزار تومان بدهید خیانت است. اما سؤال این است که چطور آن را تغییر دهیم. ایده ها متفاوت بود ولی اغلب این ایده را تأیید می کردند که باید خود بنزین به مردم داده شود. یعنی به جای افزایش قیمت بنزین، آن را به تمام شهروندان ایرانی بدهیم و اینکه چطور می فروشد به نفع خودش است.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۰۶۴۳۲۰:۴۲:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
با پیشنهاد عباس عبدی برای برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری موافقم.
ناشناس۱۲۳۱۳۰۵۰۹:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۱۸
فقط مونده بود که عباس عبدی هم برای ما نظر بدهد.
ناشناس۱۲۳۱۳۳۷۱۰:۲۴:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱۸
با احترامی که هنوز برای دکتر روحانی قائلم پیشنهاد بنده نیز انتخابات زودرس ریاست جمهوری همزمان با مجلس است .
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۲۳۱۳۶۶۱۰:۳۶:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۸
از حسن و اسحاق ملولیم خواهشا بروید تا هزینه های سنگین تری به کشور وارد نکرده اید
ناشناس۱۲۳۰۶۴۶۲۰:۴۳:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
برای تداوم کار دولت باید رفراندوم برگزار بشود.
پیر پالان دوز لاکچری۱۲۳۱۳۷۱۱۰:۳۸:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۸
محمود جان دلبندم کجایی که یادت بخیر بین بد و بدتر بازم به محمود
ناشناس۱۲۳۰۶۴۸۲۰:۴۵:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
نمایندگان مجلس فعلی وام دار آپارتمان های وزراء و حقوق های وزارت نفت زنگنه هستند امیدواریم مجلس بعد اینچنین نباشد.
ناشناس۱۲۳۰۶۵۱۲۰:۴۷:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
محمود کجایی ؟ بنزیو گرون کردن.
ناشناس۱۲۳۰۶۵۵۲۰:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۷
در شرایطی که دچار تورم افسارگسیخته هستیم افزایش قیمت بنزین اقدامی غیرکارشناسی و اوج بی تدبیری بود که باعث شدت گرفتن تورم شد.
ناشناس۱۲۳۰۶۵۷۲۰:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۷
در حالیکه نرخ تورم بالاتر از 50 درصد است دولت گفته سال آینده حقوق ها را فقط 15 درصد اضافه می کند و این به معنای کوچک تر شدن سفره های مردم و فقیرتر شدن ملت است.
ناشناس۱۲۳۰۶۵۹۲۰:۵۱:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
اصلاح طلبان اقتصاد کشور را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۲۳۰۶۶۲۲۰:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
در زمان احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
ناشناس۱۲۳۰۶۶۹۲۰:۵۶:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۷
متاسفانه نمایندگان لیست امید مخالف شفافیت آراء شون هستن نمایندگانی باید به مجلس بروند که از شفافیت واهمه نداشته باشند زیرا شفافیت مانع فساد می شود.
ناشناس۱۲۳۰۶۷۳۲۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
آقای عارف چرا برای انتخابات ثبت نام نکرد ؟!
ناشناس۱۲۳۱۳۵۴۱۰:۳۲:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
این آدم برای اصلاحات مضر است .
ناشناس۱۲۳۱۶۳۰۱۲:۱۷:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱۸
منافع ملی ما با اصلاحات تامین نمی شود پذیرش سهم 11 درصدی ایران از دریای خزر در دولت اصلاحات اتفاق افتاد و در دولت روحانی قطعی شد.
ناشناس۱۲۳۰۶۷۶۲۱:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
آقای روحانی اگر استعفاء نمایند به تقوا نزدیک تر است.
ناشناس۱۲۳۰۶۸۰۲۱:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱۷
استیضاح زنگنه باید در الویت مجلس باشد.
ناشناس۱۲۳۰۶۸۱۲۱:۰۲:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
تورم و بیکاری و گرانی / پاسخ بده روحانی
ناشناس۱۲۳۰۷۲۴۲۱:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
چون احمدی نژاد خودش رو مدیر جهانی میدونه!!!
ناشناس۱۲۳۱۲۳۰۰۹:۲۴:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱۸
احمدی نژاد دلاور محبوب قلبهاست.
ناشناس۱۲۳۰۷۴۰۲۱:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
حالا روحاني بفكر افزايش قيمت نان ،سيب زميني و پياز نباشد
ناشناس۱۲۳۰۷۷۳۲۲:۰۷:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
عباس عبدی با بیان موضوع بدیهی و چیزیکه قطعا اتفاق خواهد افتاد میخواد خودشو تطهیر و جبران مافات و افکار عمومی رو منحرف کنه ____ ایکاش احمدی‌نژاد به درخواست ده‌ها میلیونی ملت لبیک میگفت و کاندید میشد
ناشناس۱۲۳۱۵۱۷۱۱:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۸
خودتو با کیا جمع بستی شدی ده ها میلیون؟!
ناشناس۱۲۳۱۵۷۹۱۱:۵۱:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱۸
پیشنهاد خوبی است از چاله در بیایم با سر بریم تو چاه
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۲۳۰۷۹۲۲۲:۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۷
این انتخابات زود رس همان اویل دوره دوم ریاست جمهوری که کفایت سیاسی و اجرایی رییس جمهور برای مجلس محرز شد باید صورت میگرفت که این همه هزینه و رکود بر کشور تحمیل نمیشد
ناشناس۱۲۳۰۸۰۲۲۲:۲۱:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
احمدی نژاد که نگفته بود میام خودتون احتمال دادين میاد حالا که نیومد بازم تخریبش می کنین
ناشناس۱۲۳۰۸۳۶۲۳:۰۴:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
حرف حسابی زده اقای عبدی. در همه دنیا وقتی دولت در برنامه اش شکست می خوره استعفا میده ولی در کشور ما از بس شوق خدمت بالاست کسی استعفا نمیده.
مانی۱۲۳۱۶۲۶۱۲:۱۴:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۸
متاسفانه در قانون اساسی ایران انتخابات زودرس و انحلال زودهنگام پیش بینی نشده است.لذا این پیشنهاد عملی نیست.
ناشناس۱۲۳۱۱۴۴۰۸:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۸
با انتخابات زودرس ریاست جمهوری موافقم
ناشناس۱۲۳۱۱۵۱۰۸:۴۲:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۸
این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقراست .
ناشناس۱۲۳۱۲۲۲۰۹:۲۰:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک شد زیرا تحریم های ظالمانه تشدید شدند.
ناشناس۱۲۳۱۲۲۵۰۹:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
عباس عبدی: اگر کلینتون هم رئیس جمهور می شد دچار مشکلات بدتری در برجام می شدیم ، برجام ضمانت اجرایی ندارد.
ناشناس۱۲۳۱۴۶۷۱۱:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
چقدر وقیح هستند این طیف اصلاح طلب ....پرونده های تخلف مالی قالیباف اگر راست بود شما چرا دراین چند سال با شورای شهر همفکرتان چطور نتوانستید هیچکدامش را ثابت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بشارت۱۲۳۱۵۹۴۱۱:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۸
مواظب باشید .جناح نفوذی وسایر هم دستان آنها ماموریت روحانی را پایان یافته میدانند ومیخواهند قبل از رسیذگی به پرونده هشت ساله دولت وی ایشان را از معرکه فراری دهند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین