نیویورک تایمز: ترامپ، تمسخر در خارج و استیضاح در داخل

گروه جهان الف،   3980915108 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی از روند استیضاح دونالد ترامپ می نویسد رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به انگلیس – برای شرکت در اجلاس سران ناتو – از جانب رهبران جهان تمسخر شد و اکنون در حالی به کشور بازگشته است که باید برای استیضاح آماده شود.

نیویورک تایمز: ترامپ، تمسخر در خارج و استیضاح در داخل

به گزارش الف نیویورک تایمز در این تحلیل به قلم "پیتر بیکر" خبرنگار ارشد خود در کاخ سفید نوشت: "در زمانِ سختی، روسای جمهور می توانند تا مدتی با هواپیمای شخصی از کشور گریخته و با هدف خاص در عرصه جهانی گردش کنند، اما هفته گذشته رفتار عرصه جهانی با رئیس جمهور ترامپ چندان دوستانه نبود، چرا که چهارشنبه شب به کشور بازگشت تا با چند هفته سخت پیش رو مواجه شود."
نیویورک تایمز نوشت، همتایان ترامپ هفته گذشته در اجلاس ناتو در لندن پشت سرش حرف زدند، تا او به صورت ناگهانی کنفرانس خبری اش را در پایان اجلاس لغو کرده و سریع لندن را ترک کند و به پایتخت کشورش بازگردد، جایی که در بحبوحه  تصمیم گیری در این باره است که آیا رئیس جمهور برای این پست کفایت دارد یا خیر. بعد از خوش و بش با ملکه انگلیس، ترامپ اکنون در شرایطی قرار دارد که تا کریسمس می تواند وی را به سومین رئیس جمهوری تبدیل کند که به خاطر جنایت شدید و سوء عملکرد، استیضاح شده اند.
"نشست ناتو ظاهرا شبیه فرصتی بود که ترامپ رهبری جهانی خود را ثابت کند، مانند زمانی که ریچارد نیکسون و بیل کلینتون در مواجهه با استیضاح خود در خارج از کشور انجام می دادند. این نشست که برنامه ریزی آن از مدتها قبل صورت گرفته بود، به آقای ترامپ و متحدانش فرصت داد رقبای خود را "غیروطن دوست" بخوانند زیرا در شرایطی که فرمانده کل قوا در خارج از کشور به سر می برد و فرصت داشت تا پز آن را بدهد که متحدانش را تحت فشار قرار داده است که پول بیشتری صرف امور دفاعی کنند، آنها جلسه استماع استیضاح را پیش بردند ."
"اما این نشست به خاطر گفت و گوی جنجالی ترامپ با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و انتشار یک ویدئو که رهبران جهان را در حال تمسخر ترامپ نشان می داد، تلخ شد. رئیس جمهورِ عصبانی هم در پاسخ یکی از رهبران حاضر در آن ویدئو – جاستین ترودنت نخست وزیر کانادا- را دورو خواند و بدون برنامه از پیش تعیین شده با خبرنگاران، شهر را ترک کرد، که ظاهرا هدفش این بود که نمی خواست تصاویر یک دیدار موفق بیشتر از این خدشه دار شود."
نیویورک تایمز با بیان آنکه مجادله با رهبران جهان برای ترامپ دردسرآفرین نبوده است، به نقل از "آنتونیا فریر" دستیار سابق "میچ مک کونل" سناتور جمهوری خواه از کنتاکی افزود: "رئیس جمهور هرگز به خاطر به هم ریختن پیمان های بین المللی چندان ناخرسند نشده است لذا با آن استانداردها، مقابله با رهبران جهان هم از منظر او، چیز بدی نیست. برای خیلی از آمریکایی ها، داشتن رئیس جمهوری که مقابل رهبران خارجی بایستد، علامت قوت است."  
نیویورک تایمز افزود با این وجود به نظر می رسد مکالمه رهبران جهان، آقای ترامپ را ناخرسند کرده است، اما مکالمه رهبران جهان با هم پس از آن رخ داد که ترامپ و ماکرون همان روز جلسه ای عمومی با هم داشتند که در آن ماکرون از ترامپ در خصوص مساله داعش انتقاد کرده بود. ترامپ هم در جلسه ای دیگر با خبرنگاران گفته بود سخنان گلایه آمیز رئیس جمهور فرانسه در خصوص همکاری نکردن آمریکا با ناتو، "بسیار، بسیار زشت" بود.
به نوشته نیویورک تایمز، سفرهای خارجی در مقاطعی مشابه از دوران ریاست جمهوری نیکسون و کلینتون، برای آنها عامل آسایش بود. وقتی تهدیدات ناشی از رسوایی واترگیت در تابستان 1974 آشکار شد، اقای نیکسون به خاورمیانه و سپس شوروی آن زمان سفر کرد تا ابتکارات خود را در زمینه صلح بانی را تقویت کند. آقای کلینتون هم بلافاصله پس از محاکمه در سال 1998 به روسیه، ایرلند شمالی و سپس در پاییز به خاورمیانه سفر کرد. در هر دو مورد، آرامشِ حاصله کوتاه مدت بود. نیکسون چند هفته پس از بازگشت به وطن از قدرت کناره گیری کرد و اقای کلینتون هم چند روز بعد از سفر، در مجلس نمایندگان استیضاح شد.
"اقای ترامپ هم راه فرار ندارد، نه در سفرهای خارجی، نه در دفترکارش در کاخ سفید و نه زمانی که تصاویر تلویزیونی او را در حال نگاه کردن به پله های طبقه بالای کاخ سفید نشان می دهند. ریاست جمهوری او به استیضاح قلاب شده، برنامه های او در مجلس عمدتا متوقف شده، سیاست خارجی اش تحت الشعاع قرار گرفته و مساله انتخاب مجدد ترامپ نیز در خطر است. وی به تجمعات شلوغ و پرسر و صدای انتخاباتی ای پناه می برد که صبح ها و شب ها برای فاکس نیوز برگزار می کند."

"دنیس راس" متخصص سیاست خارجی که در سفر کلینتون به خاورمیانه و چند روز پیش از استیضاح، وی را همراهی کرده بود، می گوید رای به استیضاح بخشی از میراث رئیس جمهور خواهد بود، حتی اگر به برکناری او منجر نشود. حتی اگر حس کند در سنا تبرئه خواهد شد، و هرچقدر هم تلاش کند از این مساله به نفع خود استفاده کند، از این واقعیت نمی تواند فرار کند که وی در بین معدود روسای جمهوری است که استیضاح شده اند. وی ظاهرا دوست دارد انگشت نما شود، اما نه به این شکل."

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۷۲۹۲۰۰:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
مهم اینه که ترامپ منافع ایالات متحده را تامین میکند و در این راه اصلا برایش مهم نیست که مسخره شود. این چیزیست که دمکراتها از درک ان عاجزند و برای همین قافیه را واگذار خواهند کرد.
ناشناس۱۲۲۷۵۴۴۰۹:۲۲:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۶
دیروز نرخ بیکاری در آمریکا به پایین ترین نرخ در 50 سال اخیر رسید. این یعنی اینکه ترامپ رییس جمهور موفقی است. هر کسی بدخواه دارد و ترامپ هم از این قاعده مستثنی نیست.
ناشناس۱۲۲۷۸۴۹۱۱:۳۵:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اوضاع امریکا وخیم است
ناشناس۱۲۲۸۱۰۸۱۴:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اوضاع همه کشورهای جهان خراب است، به جز یک کشور!..
ناشناس۱۲۲۸۱۲۶۱۴:۱۸:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
کلا اوضاع در دنیا به غیر از ایران وخیم هست
ناشناس۱۲۲۸۱۹۷۱۴:۵۸:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
نه دیروز نبود، پریروز بود.
ناشناس۱۲۲۸۵۳۴۱۸:۰۹:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
جماعت بیسواد و قمه کش برای ترامپ جوری از پایین اومدن نرخ بیکاری حرف (ببخشید مثل طوطی جیغ جیغ) میزنند انگار قبل از اومدن ترامپ نرخ بیکاری امریکا 90 درصد بوده! نخیر بیسوادان ناگرامی،اواخر بوش و اوایل اوباما نرخ بیکاری امریکا بالای 10 درصد رفت و این اوباما بود که این نرخ رو به 4 و خرده ای درصد رسوند و در ادامه ترامپ آوردش 3 و خرده ای درصد. آنقدر بیسواد بودن و جار زدنش ی زمانی مبتذل محسوب میشد مثل اینکه ارزش ها تغییر کرده.ترامپ نامحبوبه و این از نظرسنجی های خودشون معلومه البته که عقل و فهم یکسری مقاوم به فهمه
ناشناس۱۲۲۷۹۲۷۱۲:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
ترامپ ثابت کرده که به کسی باج نمی دهد.
ناشناس۱۲۲۷۳۰۳۰۰:۲۳:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
امیدوارم استیضاح بشه این جنایتکار.
ناشناس۱۲۲۷۴۸۰۰۸:۵۱:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
با ترامپ تا 2024
ناشناس۱۲۲۸۵۴۱۱۸:۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۶
بعضی از جماعت ایرانی بسیار نامتعادل هستند،یادم نمیره دوسال پیش خاتمی برای بعضی ها قدیس محسوب میشد و اصلا نمیشد دربارش حرف زد ولی الان همونا بهشون فحش میدند،و همه اینها از سر جوگیری و کم هوشیه بیمارگونه است،الانم ترامپ جای اون رو گرفته،توی تمام نظرسنجی ها ایشون نامحبوبه اونوقت همین نامتعادلان وطنی براش چاقو کشی میکنند
ناشناس۱۲۲۷۳۲۵۰۱:۰۲:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
یکی شمع نذر کرده ترامپ بره برجام جون بگیره
ناشناس۱۲۲۷۸۱۶۱۱:۲۱:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
برجام اگر ماندنی شود و به درد ملت بخورد فقط با حضور ترامپ خواهد بود
ناشناس۱۲۲۷۳۳۱۰۱:۱۰:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
قیامتی میشه این دور دوم رای بیاره شک نکنید تسویه حساب سنگینی راه خواهد انداخت برای دور دوم ریاست جمهوریش که اولین قربانیش میشیم ما ایرانیها
ناشناس۱۲۲۷۵۴۱۰۹:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
متاسفم برای این دیدگاه که گمانش این است تمام مقدرات جهان را امثال ترامپ مقدرو اجراء می کنند ؟دوست عزیز اینان نیز مخلوق هستندو خالق جهان و هستی همه موارد رامی بیند و مقدرات را او معین می کند این قدر غرب باور و پرست نباشید
معلم۱۲۲۷۳۳۳۰۱:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
ترامپ با تحریم ظالمانه .. حذف اصلاح طلبان در انتخابات آینده .
ناشناس۱۲۲۷۳۹۸۰۷:۱۹:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۶
برو به جهنم ترامپ!
ناشناس۱۲۲۷۵۶۰۰۹:۳۰:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
جهنم جای دروغگوهاس
ناشناس۱۲۲۸۰۸۵۱۳:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
ايران ما جاي دروغگو هانيست !
ناشناس۱۲۲۷۴۲۲۰۷:۵۰:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اینها همه اش حرفه خواهید دید مردم آمریکا چه نظری نسبت به آقای ترامپ دارن !
ناشناس۱۲۲۷۶۸۸۱۰:۲۰:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
دفعه قبل هم تو رای مردمی کلینتون بیشتر از ترامپ رای آورد. ترامپ با رای بیشتر الکترال رییس جمهور شد.
ناشناس۱۲۲۸۰۸۹۱۴:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
لذتش به همین بود
ناشناس۱۲۲۸۵۴۶۱۸:۱۳:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
کجای کامنت ایشون (10:20:21) ایراد داره که بهش منفی دادید؟
ناشناس۱۲۲۸۵۴۴۱۸:۱۲:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
نظری منفی دارند ، بیسوادی نمیشه کاری ت کرد چون اگه باسواد بودی حداقل اپرووال ریتینگش رو میدیدی که اکثر امریکایی ها باهاش مخالف هستند
ناشناس۱۲۲۷۴۲۵۰۷:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
همه کارهای اینها رو برنامه است ترامپ کار خودش رو کرد آمریکا رو از تمام تعهداتش خارج کرد چون خیلی دست وبال آمریکا در این چند دهه بسته شده بود حالا با برگ برنده اش به نفع خودش بازی میکنه
عمران۱۲۲۷۵۳۴۰۹:۱۹:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
امثال نیویورک تایمز و سی ان ان نماد فیک نیوز و اخبار دروغینند با لعاب طلایی! ترامپ اقتصاد امریکا را پیش برده، بیکاری را به مرز بی سابقه ای کاهش داده و مهاجرت غیر قانونی از مرز مکزیک را بیرحمانه سرکوب کرده. طرفداران ترامپ در امریکا کسانی هستند که آب و نان و امنیت شغلیشان بسیار برایشان مهم‌تر است تا تمسخر دوتا دولتمرد اروپایی یا نمایش استیضاح تلویزیونی! بنابراین با قدرت از بولدزر ترامپ حمایت خواهد شد. تنها راه شکست ترامپ رکود اقتصادیست که تا کنون اتفاق نیافتاده و احتمالا اتفاق نخواهد افتاد.
ناشناس۱۲۲۷۶۱۹۰۹:۵۳:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
مهم اینه که این کشورای در پیت که میگید پشت سرش حرف زدن جلو امریکا عددی نیستن حتی نمیتونن یک حساب باز کنن برای برجامتون اینه قدرت نه چهار نفر حرف.. بزنن اون ماکرونم همه جوره ترامپ دستش انداخته و مسخرهش کرده از شوره لباسش تا .. اونم رودر روش شما به همین حرفای الکی خوش باشین ترامپ 100 درصد انتخاب میشه اون موقع تسویه حساب با همه خصوصا ایران میکنه اون نمایش مسخره استیضاحم میبینید چطوری به نفع ترامپ میشه مثل همون دخالت روسیه که دو سال چرت گفتن دموراکتا آخرم چیزی نشد اینقدر نمیدانید که حتی یک جمهوری خواه تو مجلس نمایندگان اینو رای نداده چه برسه سنا که همش دست جمهوری خواهاست جوجه رو آخر ابان99 میشمورن وقتی با اختلاف ترامپ دوباره میشه
ناشناس۱۲۲۷۸۲۲۱۱:۲۲:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
واقعیت اینه ترامپ مثل .. برای دور دوم هم انتخاب میشه خودمونو گول نزنیم و بفکر روی کار آمدن دمکرات ها و رفع تحریم ها نباشیم به نظر من به طور قطع ترامپ در انتخابات 2020 پیروز میشه البته برای ما ایرانیا با انتخاب ترامپ چیزی تغییر نمی کنه چون ما دیگه چیزی برای باختن نداریم.همه چیزمونو باختیم مگه اینکه روی پای خودمون وایستیم
تقی۱۲۲۷۹۰۲۱۲:۰۹:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
آنطور که آمار و ارقام می گوید ترامپ موفق شده نرخ بیکاری را به حداقل 50 ساله برساند و ارزش دلار را تا حد توان کاهش داده تا صادرات و حرکت تولیدی داشته باشد و این برای 4 سال بعدی ترامپ کفایت می کند حال مقداری هم از دیگر کشور ها چیزهایی بشنود مشکلی ایجاد نمی کند.
ناشناس۱۲۲۷۹۷۳۱۲:۵۷:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
فعلا که خوب همه جا از منافع ملی آمریکا دفاع کرده همه پارامترهای اقتصادیشون مثبت شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین