چرا آمار فروش فوری خودروسازان اعلام نمی‌شود؟

گروه اقتصادی الف،   3980223092 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حال حاضر نزدیک به یک ماه از آغاز طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا می گذرد اما هنوز این دو شرکت آماری از میزان عرضه محصولات در این طرح اعلام نکرده اند همین امر عاملی شده تا این ابهام در مردم به وجود آید که اصلاً خودرویی فروخته شده یا نه؟

چرا آمار فروش فوری خودروسازان اعلام نمی‌شود؟

به گزارش تسنیم، براساس توافقات به عمل آمده خودروسازان باید 30درصد از تولید خود را به فروش فوری محصولات اختصاص دهند تا از این محل عرضه در بازار افزایش یافته و حباب قیمتی انواع خودرو در بازار کاهش پیدا کند؛ اما متأسفانه نه تنها این فروش ها دردی از بازار دوا نکرده بلکه در نهایت هفته گذشته مقصر گرانی خودرو و اعلام قیمت‌های کاذب سایت‌های آگهی شناخته شده و آنها ملزم به حذف درج قیمت خودرو در سایت های خود شدند.

هر چند این تصمیم خرید و فروش‌های کاذب خودرو را تا حدودی کاهش و روند افزایش نجومی قیمت‌ها را در بازار چند روز متوقف کرد اما هنوز دردی از بازار خودرو دوا نشده و همچنان اختلاف قیمت های بالای خودروها از کارخانه تا بازار عاملی شده تا هر کس به هر ترفندی درصدد خرید خودرو از خودروسازان در قالب طرح‌های فروش فوری شود. 

در این شرایط مصرف کننده اصلی ناتوان از خرید فقط نظاره گر بازار و فروش‌های روزانه خودروسازان است. اما فارغ از این موضوعات فروش فوری تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا از اواخر فرودین ماه امسال آغاز شده و بنا به روایت آنها سهمیه هر روز تعیین و فروش ها انجام می‌شود. اما از آن طرف خریداران خودرو  از همان ثانیه‌های نخست که به سایت‌ها برای خرید مراجعه می‌کنند با چند بار کلیک با اخطار سایت مبنی بر" اتمام ظرفیت فروش" روبه‌رو شده و حتی نمی‌توانند اطلاعات خود را در سایت تکمیل کنند.

جالب اینجاست شرکت سایپا لااقل گزینه اتمام فروش را برای مراجعه کننده نشان می‌دهد اما ایران خودرو کلاً گزینه "هیچ برنامه فروشی برای این محصول وجود ندارد" را نشان می‌دهد که همین موضوع خریدار را با این ابهام روبه رو می‌کند که اصلا آیا فروشی بوده یا نه.

خودروسازان تعداد کم عرضه محصولات را در قالب فروش فوری بهانه کرده و معتقدند با افزایش حجم تقاضا فروش ظرف مدت کوتاهی تکمیل می شود و همه امکان خرید ندارند؛ البته نکته اینجاست در حال حاضر نزدیک به یک ماه از آغاز طرح فروش فوری تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا می‌گذرد، اما هنوز این دو شرکت آماری از میزان عرضه محصولات در این طرح اعلام نکرده‌اند همین عدم اعلام آمار عاملی شده تا این ابهام در مردم به وجود آید که اصلاً خودرویی در این طرح ها فروخته شده یا نه.

علاوه بر این هنوز خبری از افزایش عرضه محصولات خریداری شده به مشتریان نیست و همین موضوع هم باعث شده نارضایتی مردم از شرکت‌های خودروساز هر روز افزایش پیدا کند.

دیدگاه کاربران

سعید۹۰۳۴۵۹۱۱:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۳
امام خمینی: اگر نسبت به هم صداقت داشتید بر دشمنانتان پیروز هستید. آقا این چه وضعی شده که کارخونه های دولتی هم نسبت به عملکردشون شفاف و صادق نیستند . پس چجوری میخواهیم بر دشمنانمان پیروز شویم؟
علی۹۰۳۴۶۲۱۱:۴۴:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
چون همش الکی و نمایشیه
ناشناس۹۰۳۵۸۱۱۲:۲۴:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
بله یا نمایشیه و یا رانتخواری ، من خودم یک ماهه هر روز تلاش می کنم یک خودرو از ایران خودرو به صورت اینترنتی خرید بکنم هنوز موفق نشدم. تا به درگاه پرداخت میرسی اعلام میکنه ظرفیت پر شد. در عرض چند ثانیه . واقعیت اینه که یا فروش نمایشی هستش و یا فقط عده ای خاص میتونند خرید کنند
مجید۹۰۳۴۸۳۱۱:۵۲:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
واقعا این خودرو سازان مردم را چی فرض کرده اند ؟؟ آیا اصلا خجالت نمی کشند ، دیگه یغما از این آشکارتر در روز روشن چطوری میشه و چرا دادستانی و قوه قضائیه وارد نمیشه . پس مسئولین کشور آیا اصلا وجود خارجی دارند ؟ وقتی ساعت 10 صبح جهت ثبت نام وارد سایت میشی ، به محض باز شدن سایت اخطار خطا میدهد و باید رفرش کنی و وقتی رفرش کردی در عرض 3 ثانیه ظرفیت تکمیل شده و امکان ثبت نام وجود ندارد . شکی نیست باندی بزرگ و مافیایی این موضوع را هدایت و.. مینمایند و متاسفانه همه مسئولین خودشان را به خواب زده اند . بیچاره مردم..
آریابان۹۰۴۱۸۱۱۶:۴۹:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
در این دوره ای که در ایران صحبت از اقتصاد مقاومتی اوج گرفته و همه جا صحبت از ضرورت ایجاد صنایع رقابتی و بهره مندی از فضای مثبت صادراتی و به تبع آن ضرورت استیلای شفافیت بر همه سوراخ-سُنبه های تولید می باشد ، این پرسش تاکنون بی جواب مانده که واقعا این صنعت خودرو سازی (بخوانید : خودرو اندازی !!!!!) با این حد از عدم شفافیت و پنهانکاری ها و با وضعیت بسیار ناخوشایند و زیانده و بدتر از همه با این حد از کشتار جاده ای !!!!! توسط چه کسانی حمایت می شود ؟!؟!؟!؟!؟ آیا اینهمه دستگاه و سایت های متعدد بازرسی و کنترل که در کشور وجود دارند واقعا نمیتوانند مانع کار غیر قانونی این دلالان بد-صفت بشوند که بصورتی آشکار و کاملا واضح خون خریداران بینوا را با این قساوت و بیرحمی می مکند ؟!؟
علی 671۹۰۳۴۹۰۱۱:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۳
چون دستهایی پشت پرده است که نمی گذارد .اگر گذاشت که بد همه چیز در می آید و باید بارشان را ببند و بروند همین دست اند کاران .همین چهار درصد در آورندگان .چون مردمی نیستند .
ناشناس۹۰۳۵۱۷۱۲:۰۱:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
چون وجود نداره فقط حرف است و شعار است
حمید۹۰۳۵۱۸۱۲:۰۱:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
خداییش تقریبا هر روز راس ساعت 10 به سایت ایرانخودرو سر میزنم که پژو 206 یا پارس بخرم. اصلا امکانش صفر که چه عرض کنم زیر صفر هست. من حاضرم تعهد محضری بدم که لا اقل تا 5 سال نتوانم تغییر نام بدهم. خداییش در این ماه رمضان از خدا خجالت بکشن و به دروغ نگن عرضه مستقیم وجدانا کجا ی دنیا با ادعا ی مسلمانی اینطور با مردمشان برخورد میکنن. نمیدونم دولت مجلس قوه قضاییه چه میکنه. فقط دنبال ..
حیدری۹۰۳۵۳۰۱۲:۰۶:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
حدود ده روز است خودم، پسرم و چند نفر از همکاران و فامیل بسیج شده ایم، برای ثبت نام خودور از سایت ایران خودرو، با اینترنت های پر سرعت، اما هیچ نتیجه ای نگرفتیم، جز اعصاب خوردکنی، به نظرم احتمال این که سرکار باشیم زیاد است، اگر هم برای این که دروغ نگفته باشند، هرروز پنج شش خودرو در سایت قرار میدن هزاران نفر متقاضی. این مدل ثبت نام بر مبنای کدام منطق کدام تجربه جهانی، کدام تدبیر و تعقل است. نمایندگان و مسئولین هم چون خواب هم در ماه رمضان عبادت است، مشغول عبادتند!!!!!!! بیچاره مردم!!
ناشناس۹۰۳۵۳۷۱۲:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
خودرو ساز هیچ علاقه ای به ُافت قیمت ندارد و فروش فوری فقط در حرف است و در عمل چیزی برای فروش وجود ندارد همه تلاشها در راستای چهار برابر کردن قیمتهاست مگر کارخانه های خودروساز دولتی نیست مگر دولت نمی تواند به قیمت سال 95 بفروشد نمی فروشد چون خودش این قیمت ها را طراحی کرده تا 80% از مردم طبقه متوسط به پایین مالیات بگیرد یک اسم جعلی هم برای این مالیات درست کرده به نام تورم شرکت تولید لبنیات گرانفروشی کرده دولت جریمه می کند و پولش جیب دولت می رود چرا ؟؟ مگر این پول از جیب ملت نرفته چرا باید خسارت به عوض عودت به مردم از طریق کاهش قیمت به جیب دولت برود.بسازبفروش دو طبقه اضافی می سازد و حق همسایگان تضییع می شود دولت جریمه می کند و به جیب دولت می رود حال آنکه این جریمه ریال به ریالش متعلق به همان همسایگان ذینفع می باشد.از همیم مثالها رفتار دولت کاملا مشخص میشود.مردم بیچاره هم همدیگر را باعث آشفتگی بازار قلمداد میکنند چون تلویزیون اینطور القا می کند .
سیدرضا۹۰۳۵۶۷۱۲:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
با سلام واحترام متاسفانه کار از این حرفها گذشته و خودرو سازان در حال سودجویی حداکثری و ظلم به مردم هستند وهیچ اورگان یا نهادی نیست حتی قوه قضاییه از مردم حمایت کند. آقای مطهری و سایر مسوولین چطور است که برای رقص چند دانش آموزا آنهمه پیگیری کردید ولی برای اینهمه ظلم خودروسازان سکوت کرده اید.
ناشناس۹۰۳۵۷۰۱۲:۲۰:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
سلام من خودرو را برای مصرف شخصی می خوام . کلی وام و قرض تونستم پول خرید ساینا رو جور کنم الان 20 روزی میشه دو نفری یکی برای ساینا یکی برای تیبا که هر کدوم شد بخرم هر روز می زنه مشکل در ارتباط با سرور. ظرفیت پر شد. من تخصصم آی تی ست و تو کار با سایت ها و نت فوق العاده سریعم. سوال اینجاست چطور می تونه تو 20 ثانیه تمام ماشین ها تموم شه؟ یک کاربر حقیقی آیا می تواند مراحل زیر بیست ثانیه بگذرونه؟ به نظرم سرکاری هست اگر سرکاری هست بگن مردم امید نبندن. تا کی دروغ انشالله خدا عاقبتشون ختم به خیر کنه
ناشناس۹۰۳۵۷۷۱۲:۲۳:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
فرغون سازهای گرانفروش
ناشناس۹۰۳۶۹۹۱۳:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
وقتی هنوز فروش تعهدی سال گذشته رو تحویل ندادند حد اقل می دانم موعد تحویل آبان رو نداده اند. چه کسی مجوز فروش فوری می دهد. فقط دو دلیل دارد یا برای ایجاد جو روانی در حالی که ماشینی تولید نمی شود و یا شریک ..
فرهنگ۹۰۳۸۵۴۱۴:۳۳:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
آماری ندارن بدن همه خودروها رو میفروشن به دلال تو سودش شریک میشن
ناشناس۹۰۳۹۲۴۱۵:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
مردم ما با عرض معذرت خودشون رو زدن به ندانستن ! یعنی واقعا فکر کردید......، می تونید از یکی از مراکز رانت خواری ....ماشین بگیرید ؟
ززز۹۰۴۲۱۴۱۷:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
از این حدیث ها ما زیاد داریم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین